Citat:
Ursprungligen postat av
Link04
2004-2005 arbetade polisen i Linköping med fullt pådrag i den här utredningen, även med hjälp från Stockholm och grannområden. Hösten 2005 var det bara 4 utredare på heltid. Idag är det 1-2 utedare som troligen ej arbetar heltid med ärendet utan tittar nog enbart på det ibland om det dyker upp ett högintressant tips.
Tror inte dom har resurser att följa upp tips längre, om dom inte innehåller mycket intressant information som inte polisen själva kan ta reda på gällande någon person. Övriga tips hamnar nog i förslagslådan.
Sannolikt är utredningen bara formellt öppen idag, men i praktiken nedlagd. Man hör ju inte mycket om dubbelmordet längre i media osv.
Senast i april var utredningen öppen med två utredare på heltid. Jag tror det fortfarande är två på heltid. De får in nya tips nya tips varenda vecka och topsar systematiskt.
Jag vet att den huvudsakliga teorin är att gärningsmannen bodde i Linköping då han verkade ha lokal kännedom. Men jag har ibland undrat om han kanske bodde i en annan del av Östergötland men var i Linköping ibland i olika ärenden, och hittade bra där. Jag bor själv i Norrköping och hittar hyfsat i Linköping.
Teorin är att han gick hem efteråt, men kanske gick han till sin parkerade bil. Körkort kan han ju ha haft då mössan var köpt på Statoil. Fast såklart kan man ha köpt en mössa på Statoil utan att ha körkort eller bil.