2017-12-27, 19:52
  #14437
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PettaX
Haha tvek om ÖoB kommer sälja fyrverkerier nästa år
Vad grundar du det på? Lite mer info får du ge. Har djur- och miljömupparna startat ett upprop eller liknande?
Citera
2017-12-27, 19:58
  #14438
Medlem
PettaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzerwurst25
Vad grundar du det på? Lite mer info får du ge. Har djur- och miljömupparna startat ett upprop eller liknande?
Dom går all-in på FB, tror att ÖoB tar åt sig en hel del detta år, då dom är typ dom enda "stora" kvar som säljer
Citera
2017-12-27, 20:16
  #14439
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PettaX
Dom går all-in på FB, tror att ÖoB tar åt sig en hel del detta år, då dom är typ dom enda "stora" kvar som säljer

Klart dom säljer nästa år. Dom har iaf pondus kvar.
Citera
2017-12-27, 20:19
  #14440
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kevinskold
Klart dom säljer nästa år. Dom har iaf pondus kvar.

Säg inte det.. Det kommer snart inte vara några kvar som säljer förutom renodlade fyrverkeributiker..



EDIT: Bonnen ska tydligen köra en Yes Box imorgon på provskjutningen
__________________
Senast redigerad av pyro860 2017-12-27 kl. 20:23.
Citera
2017-12-27, 20:37
  #14441
Medlem
Tigerskotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PettaX
Dom går all-in på FB, tror att ÖoB tar åt sig en hel del detta år, då dom är typ dom enda "stora" kvar som säljer

Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Säg inte det.. Det kommer snart inte vara några kvar som säljer förutom renodlade fyrverkeributiker..


Ja det blir allt svårare och butikerna som sålt i flera år ger till slut upp och skriver gärna ett "fint meddelande" liknande:
"Vi värnar om miljön och djuren och har därför beslutat att inte sälja fyrverkerier något mer...

Min lokala Svea återförsäljare säljer inte i år pga påtryckingar

Jag åkte några mil och köpte iaf en Valhall, Terminatorrakter, Tigerraketer och airbombs till att börja med
Citera
2017-12-27, 20:38
  #14442
Medlem
tigerrakets avatar
Ponera att ÖB slutar sälja. Då kommer det finnas kvar andra butiker, och i de kommuner som då helt plötsligt inte har någon försäljning längre, så kommer antagligen en mindre näringsidkare börja sälja.

Dem kan skriva "vi kommer fortsätta bojkotta er", men se vem fan är det som sen den 5 Januari går in för att köpa billig kattmat till katten Boris på ÖB? Samma jävla människor.

Hyckleri
Citera
2017-12-27, 20:44
  #14443
Medlem
Då var årets inköp klart för mig. Det blev:
3x King Of Thunder (Hanssons)
3x Airbomb (Festival)
1x Big Bang (Svea)
1x 35 Monster (Svea)
1x Victory 14 (Hamargrens)
1x Night Suprise (Hanssons)
1x Night Finale (Hanssons)
1x Valhall (Svea)

Totalt: 2356kr

Sedan så hade jag lite airbombs, tjutraketer, raketer och cracklingballs liggandes från tidigare år. Ska verkligen bli kul att se om det är bra drag i raketerna i Victory 14, har sneglat på dem i bra många år.

Bilder:
https://imgur.com/tCYroQy
https://imgur.com/wSdvbyb


För den som är intresserad av krutvikt:
35 Monster (Svea): 36g/st
Blast Man (Victory 14, Hammargrens): 21g/st?
Mega star (Victory 14, Hammargrens): 21g/st
Mega Twin (Victory 14, Hammargrens): 36g/st
Mega Nova (Victory 14, Hammargrens): 42g/st
Night Suprise (Hanssons): 397.6g
Night Finale (Hanssons): 693.2g
Citera
2017-12-27, 20:49
  #14444
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KAPOW-powaaa
Då var årets inköp klart för mig. Det blev:
3x King Of Thunder (Hanssons)
3x Airbomb (Festival)
1x Big Bang (Svea)
1x 35 Monster (Svea)
1x Victory 14 (Hamargrens)
1x Night Suprise (Hanssons)
1x Night Finale (Hanssons)
1x Valhall (Svea)

Totalt: 2356kr

Sedan så hade jag lite airbombs, tjutraketer, raketer och cracklingballs liggandes från tidigare år. Ska verkligen bli kul att se om det är bra drag i raketerna i Victory 14, har sneglat på dem i bra många år.

Bilder:
https://imgur.com/tCYroQy
https://imgur.com/wSdvbyb


För den som är intresserad av krutvikt:
35 Monster (Svea): 36g/st
Blast Man (Victory 14, Hammargrens): 21g/st?
Mega star (Victory 14, Hammargrens): 21g/st
Mega Twin (Victory 14, Hammargrens): 36g/st
Mega Nova (Victory 14, Hammargrens): 42g/st
Night Suprise (Hanssons): 397.6g
Night Finale (Hanssons): 693.2g

Skumt att så många verkar sälja miniraketer. Dom ska ju vara förbjudna nu.

Bra att vi får krutvikterna

EDIT: Aha, det var gamla. Men såg att det fanns miniraketer i vissa Svea-satser osv..
Citera
2017-12-27, 20:52
  #14445
Medlem
Till alla som postar bilder, om ni vill se tillbaks på bilderna inom några år så lägg upp de på imgur. När ni väljer random bild sidor så finns det risken att de raderas efter ett tag, men imgur har bevisat sig genom åren och alla bilder som lagts upp där finns kvar än idag. För 2 år sedan gjorde jag en compilation på alla bilder från tråden och 90% av bilderna var från imgur och majoriteten av resten var döda länkar.
Citera
2017-12-27, 20:55
  #14446
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonamesjustme233
Till alla som postar bilder, om ni vill se tillbaks på bilderna inom några år så lägg upp de på imgur. När ni väljer random bild sidor så finns det risken att de raderas efter ett tag, men imgur har bevisat sig genom åren och alla bilder som lagts upp där finns kvar än idag. För 2 år sedan gjorde jag en compilation på alla bilder från tråden och 90% av bilderna var från imgur och majoriteten av resten var döda länkar.

..Annars har jag nog 90% av dom i min dator..

..
Citera
2017-12-27, 21:06
  #14447
Medlem
Bazecoons avatar
Ingen som har köpt Sveas Monster bagar? jag är väl tvungen att peka på mig själv.
Citera
2017-12-27, 21:11
  #14448
Medlem
Tigerskotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Skumt att så många verkar sälja miniraketer. Dom ska ju vara förbjudna nu.

Jag fick med 2 st 10 pack Tigerraketer på köpet idag och jag ville inte vara oartig och be att att få köpa fler då Han sa att dom får sälja Tigerraketer om dom har kvar men det kanske man ska ta med en nypa salt? Jag tänker inte heller "skvallra" vem som sålde utifall det inte var riktig korrekt
Dock väldigt snällt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in