2017-12-27, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det fetade
Såvitt jag förstod så löste man den tvisten genom att utgå från tidpunkten när ansökan om uppskjutningstillstånd inkom. Peters ansökan hade inkommit ca en månad senare än CSs. Det fick avgöra vem som fick skjuta upp sin raket först. PM gav sig därmed. Kommer ihåg att jag tyckte det var förvånande.

EDIT. Ja, tanken var att hon skulle möta sin sambo efter turen med båten.

Här är bloggen i sin helhet. Jag tror PM upplevde sig djupt Kränkt ... men behöll ilskan inom sig. Kim fick ta emot den uppdämda vreden ... som växte sig allt starkare inom honom.

https://ing.dk/blog/foerst-moelle-202853
Senast redigerad av Remark 2017-12-27 kl. 17:33.
Citera
2017-12-27, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Här är bloggen i sin helhet. Jag tror PM upplevde sig djupt Kränkt ... men behöll ilskan inom sig. Kim fick ta emot den uppdämda vreden ... som växte sig allt starkare inom honom.

https://ing.dk/blog/foerst-moelle-202853

Precis så. En normal människa kan tackla besvikelser genom att ta sig igenom dem, kanske delge andra den, men för en grandios person fungerar det ju inte på det sättet. Man vill inte, som man själv anser, visa sig som den looser man i själva verket är.

I en artikel ur Aftonbladet 3/10 skriver man bl.a följande:

"....Ett nytt bevis är de hudavlagringar från Kim Wall som polisen hittat på Peter Madsens händer, hals och ansikte. Vilket kan var ett tecken på någon slags av strid mellan dem...."

I sin helhet:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/bRvPd
Senast redigerad av zilvereko 2017-12-27 kl. 17:57.
Citera
2017-12-27, 17:40
Medlem
Grumpe0000s avatar
Kommer det komma en fup på svenska också? Med tanke på svenskt BO? Eller blir allt på danska? Drygt värre isåfall.
Citera
2017-12-27, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpe0000
Kommer det komma en fup på svenska också? Med tanke på svenskt BO? Eller blir allt på danska? Drygt värre isåfall.

Det blir säkert någon vänlig själ som översätter det som är av värde att läsa ;-)
Citera
2017-12-27, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpe0000
Brukar svenska fupar släppas på målsägares modersmål? Visst, är väl inte omöjligt att Kim Walls anhöriga får fupen på svenska men den versionen lär knappast släppas till allmänheten.
Citera
2017-12-27, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
På svenska skulle man säga "stessfaktorer innan brottet". En livsfarlig sexbrottsling kan i perioder ligga lågt, men om han krisar kan han (i vissa fall) använda sexmordet som ventil och egenterapi.

Banala faktorer som avsked, sjukskrivning, gräl med frugan och pengaproblem kan vara dynamit för en grundstörd person.

Ed Kemper sammanfattade väl detta bäst. "Den första snygga kvinna jag ser ska dö" tänkte han, och så blev det åxo.

Det kusliga är medvetenheten, den tydliga planen. Mördaren vet. Han har ångest, och han tänder på våld, men han kan "bota" sig själv...

Det var väl därför Madsen såg så chill ut efter brottet...

Och kuslig är hans planerade fortsättning.

Han tänkte verkligen ljuga världen i ansiktet och fortsätta farsen, och jag tror till och med att han kunde profitera på mordstoryn, få publicitet...

Tänk er det, Madsen som låtsas se ledsen ut och visar deltagande med offret, samtidigt som han garvar inombords.

Så kunde det varit, om han tänkt i tio minuter till...
Tack för din info
Det som känns knepigt med PM är att han inte "stämmer" riktigt.
Inget kriminellt förflutet (sponsring är vedertagen finansiering för forskningsprojekt, konstprojekt mm och inte kriminellt. Även von Bengtsson lever på sponsringspengar.) Inga grymheter mot djur. Ingen sammankoppling med tidigare liknande fall i hela Skandinavien (ingen dna eller fingertrycks-träff).

Om KWs kropp inte återfunnits så hade väl "luckteorin" gällt, även om jag tror att polisen nog hade misstänkt mord med sin magkänsla, så hade de inte kunnat bevisa det. Så då hade väl PM fått fortsätta spela det spelet frivilligt (med ett garv inombords)eller ofrivilligt (med ångest).
Såvida han inte ville åka dit genom att berätta sanningen om sin "fina sjöbegravning" samtidigt som "han grät".
Det är svårt att veta vad man ska tro om karln. Någon Ed Kemper (som passar in i psykopat-pervo-mallen)är han ju inte. Tydligen kan sådant här debutera som en blixt från klar himmel också.
Det var ingen i PMs omgivning,"varken vänner eller ovänner som kunde se detta komma". (?)
Senast redigerad av ottoplommon 2017-12-27 kl. 19:09.
Citera
2017-12-27, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Kim og Peter sejlede af sted. Men hun dukkede aldrig op på cafeen
Baby Baby på Refshaleøen, hvor hun efter sigende skulle mødes med sin kæreste. Derfor
kontaktede Kims kæreste politiet, og en storstilet eftersøgning i Øresund er nu i gang. Men der
er ingen spor af ubåden Nautilus. Ingen aner, hvor Kim og Peter er blevet af.
Tack snälla. Då stämmer den uppgiften som hela tiden varit med i tråden. (Dock med klockslaget 22.00 (?)
Att KWs pojkvän skulle möta henne på Refshaleöen efter ubåtsturen vill säga.
Synd att Djursing inte angav ett klockslag.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-12-27 kl. 19:07.
Citera
2017-12-27, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Du skriver att han borde sökt läkarhjälp. Nu i eftertid är det lite underligt att tänka på att han GJORDE ju faktisk det. Efter att ha slagit sig i huvudet ändrade han ju lite personlighet och blev svårare att umgås. Nåt att fundera lite över faktiskt. Möjligens var det någon "spärr" som försvann.
Jo,det är ju det man funderar över. Om det har någon betydelse för gärningen så tar de upp diagnos i rättegången. Annars ej. Vad jag läst mig till.
(En dansk sjuksköterska som mördade tre patienter pga att hon ville ha(sjuklig)uppmärksamhet.
Då nämndes det att hon led av histrionisk personlighetsstörning under rättegången.)
Det jag menade med att PM borde sökt läkarhjälp för, var för sina sexualsadistiska fantasier som nog plågade honom inbillar jag mig iallafall.
Men enligt sin bror Benny visste aldrig PM vad klockan var. Ska man ha besökstid hos sjukvården är man hänvisad till fasta telefontider. Så därför blev det kanske aldrig av, varken med huvudskada eller psykiatriker. De som lider av sådant här kanske inte vill söka hjälp heller (?)
Senast redigerad av ottoplommon 2017-12-27 kl. 19:27.
Citera
2017-12-27, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Tack för din info
Det som känns knepigt med PM är att han inte "stämmer" riktigt.
Inget kriminellt förflutet (sponsring är vedertagen finansiering för forskningsprojekt, konstprojekt mm och inte kriminellt.

"Kriminelle aktiviteter

Han hæfter sig også nu ved, at Peter Madsen var meget ivrig efter at dele historier om sine tidligere kriminelle aktiviteter, da Thomas Djursing gik i gang med at skrive sin bog.

Blandt andet historien om at han som ung stjal flydende ilt til sine raketprojekter og ting fra H.C. Ørsted Instituttet.

- Jeg synes, det rummede nogle rigtig spændende historier, men jeg så også på det som sådan lidt smårapseri. Men han havde en rigtig stor lyst til at fortælle om alt det her. Det var noget af det allerførste, han fortalte om, fortæller Thomas Djursing.

- Hvad var hans incitament for at fortælle om den del?

- Alt, hvad Peter gør, er jo grænsesøgende, og det er der, han er pirret og synes, det er spændende. Og han har også sagt åbent, at i alle aspekter af hans liv ligger alt det spændende altid på grænsen. Det er fuldstændig klart. Og det er da klart en af grundene, siger han."

Källa: https://ekstrabladet.dk/112/forfatter-har-kontakt-til-madsen-i-faengslet/6971756
Citera
2017-12-27, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qavalah
"Kriminelle aktiviteter

Han hæfter sig også nu ved, at Peter Madsen var meget ivrig efter at dele historier om sine tidligere kriminelle aktiviteter, da Thomas Djursing gik i gang med at skrive sin bog.

Blandt andet historien om at han som ung stjal flydende ilt til sine raketprojekter og ting fra H.C. Ørsted Instituttet.

- Jeg synes, det rummede nogle rigtig spændende historier, men jeg så også på det som sådan lidt smårapseri. Men han havde en rigtig stor lyst til at fortælle om alt det her. Det var noget af det allerførste, han fortalte om, fortæller Thomas Djursing.

- Hvad var hans incitament for at fortælle om den del?

- Alt, hvad Peter gør, er jo grænsesøgende, og det er der, han er pirret og synes, det er spændende. Og han har også sagt åbent, at i alle aspekter af hans liv ligger alt det spændende altid på grænsen. Det er fuldstændig klart. Og det er da klart en af grundene, siger han."

Källa: https://ekstrabladet.dk/112/forfatter-har-kontakt-til-madsen-i-faengslet/6971756
Ungdomssynder räknas inte. Vem har inte gjort förbjudna spännande saker som barn/ung?
Citera
2017-12-27, 19:50
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
[/b]Jo,det är ju det man funderar över. Om det har någon betydelse för gärningen så tar de upp diagnos i rättegången. Annars ej. Vad jag läst mig till.
(En dansk sjuksköterska som mördade tre patienter pga att hon ville ha sjuklig uppmärksamhet. Då nämndes det att hon led av histrionisk personlighetsstörning under rättegången.)
Det jag menade med att PM borde sökt läkarhjälp för, var för sina sexualsadistiska fantasier som nog plågade honom inbillar jag mig iallafall.
Men enligt sin bror Benny visste aldrig PM vad klockan var. Ska man ha besökstid hos sjukvården är man hänvisad till fasta telefontider. Så därför blev det kanske aldrig av, varken med huvudskada eller psykiatriker. De som lider av sådant här kanske inte vill söka hjälp heller (?)

Jo, jag förstod att du tenkte på dom sexualsadistiska fantasierna. Men om man tenker efter, hur farliga är egentligen sånna fantasier? Om dom då inte blir "uppbackade" av extrem aggresjon. Som jag förstått är dom flesta här i tråden helt coola angående sadomasochism, BDSM etc. Dessa människor(BDSM folket) måste ju ha massor av såna fantasier? Jag tror Madsen hadde dessa fantasier i mycket lång tid, det var först då han slog huvudet, och aggresjon kom inn i bilden, att han blev verkligen farlig. After all, han debuterade ju lite sent som sexualmördare. Som du förstår spekulerar jag lite här, men endå. Störd mann+aggresjon+ motgång+ ensam kvinna....slutet blir inte bra.
Citera
2017-12-27, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jo, jag förstod att du tenkte på dom sexualsadistiska fantasierna. Men om man tenker efter, hur farliga är egentligen sånna fantasier? Om dom då inte blir "uppbackade" av extrem aggresjon. Som jag förstått är dom flesta här i tråden helt coola angående sadomasochism, BDSM etc. Dessa människor(BDSM folket) måste ju ha massor av såna fantasier? Jag tror Madsen hadde dessa fantasier i mycket lång tid, det var först då han slog huvudet, och aggresjon kom inn i bilden, att han blev verkligen farlig. After all, han debuterade ju lite sent som sexualmördare. Som du förstår spekulerar jag lite här, men endå. Störd mann+aggresjon+ motgång+ ensam kvinna....slutet blir inte bra.

Jo,jag har spekulerat samma som dig tidigare i tråden. Det känns som NÅGOT har hänt.
Det hade varit så mycket lättare om PMs liv hade varit typiskt för en kriminell våldsbrottsling.
Fullblodspsykopater avslöjar sig tidigt,oftast redan i tonåren med bränder,slagsmål och våldtäkt på skolkamrater,fylla och droger.
Men PM var bara en nörd. Det värsta han gjorde var väl att fyra av en raket på skolgården. Ett vanligt pojkstreck. Dessutom inget våldsamt förflutet. Enligt vännerna snarast tvärtom.Det är väldigt frustrerande att vi inte får tillgång till RPU.n
PS: Jag tror inte att BDSM personer fantiserar om mord,styckning och sådana makabra saker.
Det är inte normalt. Enligt vad jag läst på flera svenska sidor räknas det som sjukdom tom.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Sexualsadism Jag vet att andra i tråden inte håller med om det så jag vet inte säkert om det är sjukdom när det är sexualsadism i sin värsta form så det leder till mord. (?)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in