Citat:
Ursprungligen postat av
Eremona2.0
På svenska skulle man säga "stessfaktorer innan brottet". En livsfarlig sexbrottsling kan i perioder ligga lågt, men om han krisar kan han (i vissa fall) använda sexmordet som ventil och egenterapi.
Banala faktorer som avsked, sjukskrivning, gräl med frugan och pengaproblem kan vara dynamit för en grundstörd person.
Ed Kemper sammanfattade väl detta bäst. "Den första snygga kvinna jag ser ska dö" tänkte han, och så blev det åxo.
Det kusliga är medvetenheten, den tydliga planen. Mördaren vet. Han har ångest, och han tänder på våld, men han kan "bota" sig själv...
Det var väl därför Madsen såg så chill ut efter brottet...
Och kuslig är hans planerade fortsättning.
Han tänkte verkligen ljuga världen i ansiktet och fortsätta farsen, och jag tror till och med att han kunde profitera på mordstoryn, få publicitet...
Tänk er det, Madsen som låtsas se ledsen ut och visar deltagande med offret, samtidigt som han garvar inombords.
Så kunde det varit, om han tänkt i tio minuter till...
Tack för din info
Det som känns knepigt med PM är att han inte "stämmer" riktigt.
Inget kriminellt förflutet (sponsring är vedertagen finansiering för forskningsprojekt, konstprojekt mm och inte kriminellt. Även von Bengtsson lever på sponsringspengar.) Inga grymheter mot djur. Ingen sammankoppling med tidigare liknande fall i hela Skandinavien (ingen dna eller fingertrycks-träff).
Om KWs kropp inte återfunnits så hade väl "luckteorin" gällt, även om jag tror att polisen nog hade misstänkt mord med sin magkänsla, så hade de inte kunnat bevisa det. Så då hade väl PM fått fortsätta spela det spelet frivilligt (med ett garv inombords)eller ofrivilligt (med ångest).
Såvida han inte ville åka dit genom att berätta sanningen om sin "fina sjöbegravning" samtidigt som "han grät".
Det är svårt att veta vad man ska tro om karln. Någon Ed Kemper (som passar in i psykopat-pervo-mallen)är han ju inte. Tydligen kan sådant här debutera som en blixt från klar himmel också.
Det var ingen i PMs omgivning,"varken vänner eller ovänner som kunde se detta komma". (?)