2018-03-08, 15:38
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Helt sjukt:

Anklageren spørger nu, om Peter Madsen slet ikke kan se koblingen mellem fundet af søgninger på lemlæstelser og tortur, og så det, der ifølge anklagemyndigheden er overgået journalisten Kim Wall.
- Nej, det kan jeg slet ikke. Men jeg er bekymret for dig, når du nu spørger, svarer Peter Madsen med tydelig irritation i stemmen.
Citera
2018-03-08, 15:39
Medlem
Sammanställde PM:s redogörelse i ett dokument:
https://minfil.org/j7TeL1d4b8/PM_redog_relse.pdf
Citaten är hämtade från BT, ekstrabladet och seoghoer. Försökte få allt att hamna kronologisk/meningsfull ordning, men har inte läst igenom allt igen så kan hända att något hamnat på fel plats.
Citera
Medlem
Gniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Jag tror att han använder åklagarens förnam i syfte att förringa honom, att känna sig överlägsen. Det blir som en tillrättavisning varje gång han uttalar namnet.
Præcis.
03/08/2018 15:30
Seoghoer
"Jeg vil bare gerne vide, hvordan kan du overhovedet komme på den tanke, at du skal partere hende?" spørger anklageren.

"Har de ting, du har set på nettet, været en inspirationskilde til det?, spørger han.

Seoghoer
"Jeg interesserer mig for alt muligt mærkeligt", siger Peter Madsen, inde dommeren afbryder ham.

03/08/2018 15:32
Seoghoer
"Jeg har et kendskab til histotisk kirurgi. Derfor vidste jeg, at det kunne lade sig gøre. Det var forfærdeligt, men det gik hurtigt", fortæller Peter Madsen om parteringen.

"Tændte det dig seksuelt?, spørger anklageren

"Nej, og jeg bliver bekymret for dig, når du spørger om det", siger Madsen

Dommeren afbryder.
Citera
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sardinbrus
Påstående om död på grund av gasförgiftning är väl knappast omöjligt att styrka/avvisa eftersom de har kroppen? Kvävning ger väl några fysiska skador som sprängda blodkärl eller något?
Jag har för mig att rättsmedicin avskrivit gas. Dessutom har Advokaten, försvaret alltså, tagit tillbaka detta med gas efter förra gången han lade fram den varianten i förhör.
Citera
2018-03-08, 15:40
Medlem
Vilken kort dag på jobbet dom har. Hoppats dom skulle grilla honom mer 😑
Citera
2018-03-08, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Ja, det är ju lite synd att vi inte har ljudet ifrån rättegången.., man skulle säkert kunna säga mera då med : tonfallet, ev. stress vid Peters svar, svarar han med en lugn stämma.., etc..

Tror att det skulle klarna lite mera då.., som det är nu så läser vi bara, vad som blir sagt.
Tycker att liverapporterna, framförallt ekstrabladets, kommer ihåg att återge sådant också, de har t.ex. nämnt att PM verkar irriterad på åklagaren, och om han sagt något med lugn röst osv.
Citera
2018-03-08, 15:41
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Sammanställde PM:s redogörelse i ett dokument:
https://minfil.org/j7TeL1d4b8/PM_redog_relse.pdf
Citaten är hämtade från BT, ekstrabladet och seoghoer. Försökte få allt att hamna kronologisk/meningsfull ordning, men har inte läst igenom allt igen så kan hända att något hamnat på fel plats.
Tack, det kan vara välkommet i efterhand, även om man följt rapporteringen. Bra!
Citera
2018-03-08, 15:42
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Ja, det är ju lite synd att vi inte har ljudet ifrån rättegången.., man skulle säkert kunna säga mera då med : tonfallet, ev. stress vid Peters svar, svarar han med en lugn stämma.., etc..

Tror att det skulle klarna lite mera då.., som det är nu så läser vi bara, vad som blir sagt.

Jo så klart, jag tänker på vad vi vet om honom osv. och tror då att han menar att mästra, förringa, som att säga ” lille vän” ” lilla stumpan”.
Citera
Medlem
Ja.. Han blev ju inte grillad, snarare strykd medhårs.
Citera
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Helt sjukt:

Anklageren spørger nu, om Peter Madsen slet ikke kan se koblingen mellem fundet af søgninger på lemlæstelser og tortur, og så det, der ifølge anklagemyndigheden er overgået journalisten Kim Wall.
- Nej, det kan jeg slet ikke. Men jeg er bekymret for dig, når du nu spørger, svarer Peter Madsen med tydelig irritation i stemmen.
Dålig taktik av PM. Jacob blir ju bara än mer triggad/taggad.
Citera
2018-03-08, 15:45
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Psykot med stort P som i Peter:

Det ovanstående är intressant..

Har följt med "på sidan" på jobbet om vad som skrivits i tråden : ett tack till er alla som rapporterat !

Det har ju även tidigare framgått att Peter blivit irriterad vid frågor.., han blir utmanad och ifrågasatt. Om ett par veckor skall han ju "grillas" på riktigt var det väl..?

Och att Peter inte kan idag hålla känslorna under styr.., trots att han haft månader på att förbereda sig för idag.., intressant säger jag bara !

Kan tänka mig (om det vill sig) att åklagaren i bästa "Perry Mason" stil får honom fast i sina egna ord då.., det är möjligt !
Citera
2018-03-08, 15:45
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnik
Præcis.
Seoghoer
"Jeg vil bare gerne vide, hvordan kan du overhovedet komme på den tanke, at du skal partere hende?" spørger anklageren.

"Har de ting, du har set på nettet, været en inspirationskilde til det?, spørger han.

Seoghoer
"Jeg interesserer mig for alt muligt mærkeligt", siger Peter Madsen, inde dommeren afbryder ham.

03/08/2018 15:32
Seoghoer
"Jeg har et kendskab til histotisk kirurgi. Derfor vidste jeg, at det kunne lade sig gøre. Det var forfærdeligt, men det gik hurtigt", fortæller Peter Madsen om parteringen.

"Tændte det dig seksuelt?, spørger anklageren

"Nej, og jeg bliver bekymret for dig, når du spørger om det", siger Madsen

Dommeren afbryder.

Precis detta jag också citerade. Madsen blir bekymrad för åklagaren. Otroligt men det är ännu ett sätt att mästra och trycka ner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in