2017-12-27, 13:54
Medlem
Madsen idag enligt Djursing:
https://www.expressen.se/kvallsposten/peter-madsens-handskrivna-brev-inifran-fangelsevistelsen/
Citera
2017-12-27, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Det var det jag trodde.

Madsen hade inte alls flyt på sommaren 2017.

Han kämpade med precrime stress factors, som den krimintresserade läser om ofta.

Ekonomiska bekymmer, personkonflikter och offentlig förnedring kräver kompensation i en pervers brottslings hjärna.
Tydligen om jag förstått det rätt kan en "vardagspsykopat" pga av trauman förvärras och bli en våldspsykopat.
Och trauman har PM haft många de senaste åren. Hur mycket jag än avskyr hans oförlåtliga gärning,hans avskyvärda brott, så tycker jag ändock en smula synd om PM.
Att få sin livsdröm krossad. Allt hans slit och allt han levt för. Det är dock ingen ursäkt någonsin för vad han gjort.
Och jag finner ingen förståelse heller för det, eftersom han var skärpt nog för att söka läkarhjälp. Tydligen ville han ej. (?)
Du får gärna förklara om du kan/vill, vad " precrime stress factors" är närmre. (Det är nog fler än jag som inte är jättebra på engelska.) Jag förstår att han tog ut sin frustration och maktlöshet på det arma offret men ändå är det ju helt vansinnigt obegripligt för en vanlig människa att förstå ondskan.Det går ej.???
EDIT: Nu vet vi inte vilken diagnos PM har men han måste ju vara väldigt empatistörd iallafall.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-12-27 kl. 14:23.
Citera
2017-12-27, 14:20
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
När han jobbade med boken sa Peter "Vent til du har den rigtige slutning" - känns creepy idag.
Jag har tänkt på det här med att Madsen knappast kan ha hoppats på att komma undan med det här. Kan det vara så att mordet på KW var planerat, och att det ingick i planen att avsluta med att åka fast? Finns det andra exempel på mord där det har ingått i planen att åka fast?
Citera
2017-12-27, 14:36
Medlem
Citat:
Jaha, nu har jag läst första avsnittet av Djursings följetong. Det var inte direkt något att hurra för, det mesta har redan kommit fram i tråden. Lite av vad han tog upp:

9/8 kl 22.27 läser han på PMs blogg att han "ger upp" bråket med CS om uppskjutningsdatum och låter dem skjuta upp först. Varför, frågar han sig nu?
Han säger att PM mest seglade med N till Middelgrundfortet (1,5 km från Köpenhamn) och Flakfortet (6 km).
Den som i videon frågar "Peter, er i OK?" (och han svarar med tummen-upp) när han går på bryggan i Dragör hamn är en journalist från TV2. PM säger "Jag har et par ting jeg skal ordne." Han betonar ting.
KW dök aldrig upp på café Baby Baby, Refshaleön, där hon skulle möta sin käreste.
CS medlemmar drar igång en "räddningsaktion" för att med hjälp av sonar på båten Vostok söka efter N.
PM bodde enligt Djursing ibland hos S, annars i en husbåt, på ubåten eller under skrivbordet i verkstaden.
När han jobbade med boken sa Peter "Vent til du har den rigtige slutning" - känns creepy idag.

Djursing har som redaktör för Ingeniören skrivit över 100 artiklar om PM och träffade dessutom honom privat då o då iom att Djursing har sin segelbåt nära verkstaden.
Det här var intressant. Menar Djursing att de(KW & pojkvän)stämt möte efter ubåtsturen 10/8 på cafè Baby Baby?
Skrev Djursing något närmre om detta?
Citera
2017-12-27, 14:41
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Tydligen om jag förstått det rätt kan en "vardagspsykopat" pga av trauman förvärras och bli en våldspsykopat.
Och trauman har PM haft många de senaste åren. Hur mycket jag än avskyr hans oförlåtliga gärning,hans avskyvärda brott, så tycker jag ändock en smula synd om PM.
Att få sin livsdröm krossad. Allt hans slit och allt han levt för. Det är dock ingen ursäkt någonsin för vad han gjort.
Och jag finner ingen förståelse heller för det, eftersom han var skärpt nog för att söka läkarhjälp. Tydligen ville han ej. (?)
Du får gärna förklara om du kan/vill, vad " precrime stress factors" är närmre. (Det är nog fler än jag som inte är jättebra på engelska.) Jag förstår att han tog ut sin frustration och maktlöshet på det arma offret men ändå är det ju helt vansinnigt obegripligt för en vanlig människa att förstå ondskan.Det går ej.???
EDIT: Nu vet vi inte vilken diagnos PM har men han måste ju vara väldigt empatistörd iallafall.

Du skriver att han borde sökt läkarhjälp. Nu i eftertid är det lite underligt att tänka på att han GJORDE ju faktisk det. Efter att ha slagit sig i huvudet ändrade han ju lite personlighet och blev svårare att umgås. Nåt att fundera lite över faktiskt. Möjligens var det någon "spärr" som försvann.
Senast redigerad av kugutt 2017-12-27 kl. 14:43.
Citera
2017-12-27, 14:41
Medlem
Citat:
Det här var intressant. Menar Djursing att de(KW & pojkvän)stämt möte efter ubåtsturen 10/8 på cafè Baby Baby?
Skrev Djursing något närmre om detta?

Kim og Peter sejlede af sted. Men hun dukkede aldrig op på cafeen
Baby Baby på Refshaleøen, hvor hun efter sigende skulle mødes med sin kæreste. Derfor
kontaktede Kims kæreste politiet, og en storstilet eftersøgning i Øresund er nu i gang. Men der
er ingen spor af ubåden Nautilus. Ingen aner, hvor Kim og Peter er blevet af.
Citera
2017-12-27, 14:45
Medlem
Citat:
Jaha, nu har jag läst första avsnittet av Djursings följetong. Det var inte direkt något att hurra för, det mesta har redan kommit fram i tråden. Lite av vad han tog upp:

9/8 kl 22.27 läser han på PMs blogg att han "ger upp" bråket med CS om uppskjutningsdatum och låter dem skjuta upp först. Varför, frågar han sig nu?
Han säger att PM mest seglade med N till Middelgrundfortet (1,5 km från Köpenhamn) och Flakfortet (6 km).
Den som i videon frågar "Peter, er i OK?" (och han svarar med tummen-upp) när han går på bryggan i Dragör hamn är en journalist från TV2. PM säger "Jag har et par ting jeg skal ordne." Han betonar ting.
KW dök aldrig upp på café Baby Baby, Refshaleön, där hon skulle möta sin käreste.
CS medlemmar drar igång en "räddningsaktion" för att med hjälp av sonar på båten Vostok söka efter N.
PM bodde enligt Djursing ibland hos S, annars i en husbåt, på ubåten eller under skrivbordet i verkstaden.

Djursing har som redaktör för Ingeniören skrivit över 100 artiklar om PM och träffade dessutom honom privat då o då iom att Djursing har sin segelbåt nära verkstaden.

Det fetade
Såvitt jag förstod så löste man den tvisten genom att utgå från tidpunkten när ansökan om uppskjutningstillstånd inkom. Peters ansökan hade inkommit ca en månad senare än CSs. Det fick avgöra vem som fick skjuta upp sin raket först. PM gav sig därmed. Kommer ihåg att jag tyckte det var förvånande.

EDIT. Ja, tanken var att hon skulle möta sin sambo efter turen med båten.
Senast redigerad av Remark 2017-12-27 kl. 15:00.
Citera
2017-12-27, 15:29
Medlem
Lite mer som Djursing nu sagt om PM:

»Jeg har været i kontakt med nogle kvinder, der har været alene med Peter Madsen på ubåden, men af hensyn til etiske overvejelser om kildebeskyttelse har jeg endnu ikke offentliggjort dette. Peter er dog grænsesøgende i alle aspekter af sit liv, og det har han aldrig lagt skjul på. Det gælder også i alle erotikkens mangfoldigheder, som han selv siger. Det har han aldrig lagt skjul på,« fortæller han.

Peter Madsens åbenhed omkring sex er dog ingen hemmelighed, men det var først i slutningen af oktober, at politiets sigtelse også omfattede 'anden kønslig omgang end samleje under særlig skærpende omstændigheder'. Det skete, efter Peter Madsen igen ændrede forklaring og denne gang beskrev, at Kim Wall døde som følge af en kulilteforgiftning i ubåden.

Thomas Djursing har været i kontakt med flere af Peter Madsens bekendte, og han beskriver en stor del af dem som 'skuffede, forfærdede og bange
'.https://www.mx.dk/nyheder/danmark/story/29649211?utm_source=bt.dk&utm_campaign=pos_3&utm_m edium=front
Citera
2017-12-27, 16:00
Medlem
Diskuterade fallet med två köpenhamska kvinnor idag. De hade aldrig hört talas om Madsen innan detta hände. Inte heller har polisen gått ut med något alls efter att sista kroposdelen hittades. Men det vet vi ju. Vi var rörande överens om att man borde låsa in honom och slänga nyckeln.
Citera
2017-12-27, 16:03
Medlem
Citat:

På svenska skulle man säga "stessfaktorer innan brottet". En livsfarlig sexbrottsling kan i perioder ligga lågt, men om han krisar kan han (i vissa fall) använda sexmordet som ventil och egenterapi.

Banala faktorer som avsked, sjukskrivning, gräl med frugan och pengaproblem kan vara dynamit för en grundstörd person.

Ed Kemper sammanfattade väl detta bäst. "Den första snygga kvinna jag ser ska dö" tänkte han, och så blev det åxo.

Det kusliga är medvetenheten, den tydliga planen. Mördaren vet. Han har ångest, och han tänder på våld, men han kan "bota" sig själv...

Det var väl därför Madsen såg så chill ut efter brottet...

Och kuslig är hans planerade fortsättning.

Han tänkte verkligen ljuga världen i ansiktet och fortsätta farsen, och jag tror till och med att han kunde profitera på mordstoryn, få publicitet...

Tänk er det, Madsen som låtsas se ledsen ut och visar deltagande med offret, samtidigt som han garvar inombords.

Så kunde det varit, om han tänkt i tio minuter till...
Citera
2017-12-27, 16:07
Medlem
T34Panzers avatar
Baby Baby är en bar-cocktailbar, inte ett café i svensk mening, som endast verkar finnas sommartid.
Hade öppet till 23 på kvällarna.

https://www.facebook.com/babybabycph/
Citera
2017-12-27, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
På svenska skulle man säga "stessfaktorer innan brottet". En livsfarlig sexbrottsling kan i perioder ligga lågt, men om han krisar kan han (i vissa fall) använda sexmordet som ventil och egenterapi.

Banala faktorer som avsked, sjukskrivning, gräl med frugan och pengaproblem kan vara dynamit för en grundstörd person.

Ed Kemper sammanfattade väl detta bäst. "Den första snygga kvinna jag ser ska dö" tänkte han, och så blev det åxo.

Det kusliga är medvetenheten, den tydliga planen. Mördaren vet. Han har ångest, och han tänder på våld, men han kan "bota" sig själv...

Det var väl därför Madsen såg så chill ut efter brottet...

Och kuslig är hans planerade fortsättning.

Han tänkte verkligen ljuga världen i ansiktet och fortsätta farsen, och jag tror till och med att han kunde profitera på mordstoryn, få publicitet...

Tänk er det, Madsen som låtsas se ledsen ut och visar deltagande med offret, samtidigt som han garvar inombords.

Så kunde det varit, om han tänkt i tio minuter till...

Klart är i alla fall att något inombords drivit PM att begå det vidriga, har "gripit efter ett halmstrå" som om det var en stor jäkla napp, för att trösta sig själv. Men tankarna har funnits där länge, de har eskalerat och den ödesdigra kvällen var ett perfekt tillfälle (tyckte säkert PM)att göra verklighet av detta.

Förberedelserna var klara och ingen vet hur länge de hade varit det. Nu var det bara offret som fattades...och när det dök upp i KWs skepnad så löstes ju problemen...men bara tillfälligt.

Som en heroinist som har abstinens, tar en sil och mår bra - tills effekten har försvunnit. Då MÅSTE denna ha en ny kick, nytt heroin. Så fungerar en sexualmördare, även om det tar längre tid mellan gångerna.

Hade han klarat sig undan så hade han gjort om det när nästa kris kom. Dvs törsten efter att få uppleva den fantastiska känslan av allmakt igen. Det är så förbannat sorgligt alltihop.

Såg idag en video jag inte sett på ett par år. Den är 52 minuter långmen helt klart värd att se för den som är intresserad av hur psykopati tar sig uttryck - och orsakerna till den. Lusten att mörda i krig är ett exempel i videon, varför och hur lusten heller aldrig försvinner.

Men man ska ha klart för sig att mord inte alltid sker av samma anledning hos alla som dödar, förutom själva handlingen som sådan. Många som har mördat i hastigt mod känner enorm skuld och ånger i resten av sina liv, men sen finns det de som njuter av det - och det är dem, såna som PM, som jag pratar om. Kolla här:
https://www.youtube.com/watch?v=PWSzqfPZlpc
Senast redigerad av zilvereko 2017-12-27 kl. 17:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in