2017-12-26, 14:23
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Nu slog du huvudet på spiken. Självklart är PM en nationalist som ville försvara fosterlandet mot "svensken".
Visserligen har svensken hållit sig på mattan i ca 350 år men nu har de börjat smyginvadera Danmark med broförbindelse och allt. Och självklart var filmerna i hårddisken politiska och absolut ej snuff-filmer. Att polisen inte kommit på detta?!

Det kanske var en hämnd för Freden i Brömsebro? Så långt hade inte ens jag tänkt!

Men allvarligt, då. Danskarna har ett lillebrorskomplex gentemot oss, eller har i alla fall haft. Jag undrar om detta kan ha haft någon påverkan för val av offer? (OM det nu rör sig om mord, dom har som sagt inte fallit än.)
Citera
2017-12-26, 14:34
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
ottoplommon|62716596]Ursprungligen postat av Merwinna

Men nu visste ju faktiskt inte du att det fanns svarta serimördare...

http://www.domstol.se/Om-Sveriges-Domstolar/Sveriges-Domstolars-pressrum/Nyhetsarkiv/2011/23-aringen-doms-for-mord-pa-Elin-Krantz/

"Tingsrätten beaktar bl.a. att Elin Krantz var kraftigt berusad och helt försvarslös när hon överfölls,"

Notera för övrigt, att fast dom fallit så nämns gärningsmannen inte vid namn. För att man inte ska fatta att han var invandrare.

Nä. Som turist bär jag dit mina pengar. Thailand lever ju på turismen till stor del.

EDIT: nu hade du rört till citaten igen... Att det ska vara så svårt för dig att lära dig en enkel funktion?
Jag får inte heller till det där, trots lite förklaringar här tidigare i tråden. Det skulle finnas någon funktion att klicka på när man skriver, så man slipper sitta och skriva ut q u o t e för hand, läste jag någonstans, menvar sitter den knappen funktionen? Den som finns i själva tråden, två stycken blir jag inte heller riktigt klok på hur de skiljer sig åt. Om man vill citera flera, måste man då verkligen kopiera och skriva Q u o t e för hand? Hittar verkligen ingen begriplig info om detta med citering.
Citera
2017-12-26, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Ja det här med att ljuga och anpassa sig är han sedan tidigare van med. Jag har svårt att se en person, utan psykopatiska drag, klara av det beteende efter brottet som PM visat upp.
1. Helt oberörd kliva i land direkt efter dådet o glatt prata/bli filmad med/av media. Polisen får typ uppmana honom att sätta sig i bilen, han själv verkar vilja vara kvar o fortsätta sina "utläggningar".
2. Konstruera lögn på lögn, anpassad efter de bevis som läggs fram. Det är ju inte så att han bara nekar utan han konstruerar avancerade lögner.
3. Tom begära öppna dörrar där åklagaren vill ha stängda. Sedan sitta där o ljuga rätten rakt upp och ner o kräva rekonstruktion av "olyckan med luckan".
Som sagt, vem som helst klarar inte det...

Nu är det dock så att enl Straffeloven ska man i bedömningen också värdera hur gärningsmannen uppträtt även efter brottet.

Hur han ljugit och tagit på sig offerkoftan tidigare kan vi läsa om ang ägandet av N (och bråket med CS om raketuppskjutning).
http://uc3nautilus.dk/ubadsforeningen/ubadsforeningens-dokumenter/
På sin blogg https://ing.dk/blog/overlever-du-bare-eller-lever-du-du-gaercelle-eller-menneske-174426 säger PM (till slut) den 2/3 2015: Men det gør ikke noget. Jeg sagde farvel til hende i går eftermiddag, og jeg har ingen planer eller noget ønske om at have nogen relationer til ubåden Nautilus i fremtiden. Dagen efter skickar han SMS om förbannelsen som vilar över N och ett mail där det antyds att han redan gjort ägarbyte ang N: Du kender jo til at jeg har indregistreret Nautilus under RML flag. Ubåtsföreningen får sedan reda på att han veckor innan allt bråk på bloggen skickat in ägarbytet: Lili har kontaktet Skibsregisteret der bekræfter at Peter Madsen 11. februar 2015 på vegne af Raket Madsens Rumlaboratorium Aps. har indsendt en ansøgning til Skibsregisteret om registrering af UC-3 Nautilus.

Snacka om att ha lätt för att ljuga och det inför sina (tidigare) vänner som ställt upp med både tid och pengar. I bloggen säger han att det är ett Tilintetgørelseskrig, starka ord som säger oss en hel del om den här personen...

Ubåtsföreningen hade den juridiska rätten till Nautilus. Trots det beslöt dom sig för att ge bort den till RML för att slippa hotelserna och förföljelserna från PM. Därtill slapp dom även alla framtida restaureringar.

Uppenbarligen var PM helt upptagen av att han skulle just ÄGA Nautilus och ha ensamrätten till båten. Den som krävt 7 års arbete och donatorers pengar skulle han nu själv förfoga över. Man förstår så här i efterhanden, efter den som hände Kim Wall, att han troligen haft vissa planer för Nautilus. Ubåten hann precis sjösättes innan han skred till verket.

Hade han lyckats så skulle detta troligen bara vara Jungfru-resan. Fler skulle följt, fler unga kvinnor skulle mystiskt försvinna ...
Citera
2017-12-26, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Jag får inte heller till det där, trots lite förklaringar här tidigare i tråden. Det skulle finnas någon funktion att klicka på när man skriver, så man slipper sitta och skriva ut q u o t e för hand, läste jag någonstans, menvar sitter den knappen funktionen? Den som finns i själva tråden, två stycken blir jag inte heller riktigt klok på hur de skiljer sig åt. Om man vill citera flera, måste man då verkligen kopiera och skriva Q u o t e för hand? Hittar verkligen ingen begriplig info om detta med citering.
Ovanför rutan där du citerar: om du drar med muspilen över ser du vilka funktioner de har.
Den för Quote är en svart pratbubbla. Om du klickar på den kommer två st av sig själv, så markera efter stycket där du vill ha dem.
Majoriteten av seriemördare är iallafall vita av europeisk härkomst.Och både Knudsen om PM hade nog fortsatt och blivit just det;-seriemördare.Så kanske de två kan sitta på en specialavdelning. För det lär bli jobbigt i fängelse för PM. Och vård behöver de båda två.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-12-26 kl. 15:24.
Citera
2017-12-26, 16:22
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Q.E.D.. Det är ju precis det här jag har försökt förklara. Vi får inte ens veta att det finns svarta seriemördare, för att myndigheter, media, skolan, polisen, hela samhället tiger ihjäl det. Varje gång en tidning publicerar ett sådant där reportage där den frossar i hemska mord med alla detaljer, så väljer den ut fallen med vita gärningsmän. För att styra våra tankar. Fattar ni nu hur allvarligt det är?
[...]

Får inte veta? Jag berättade det ju just, och det är inte så att jag har tillgång till info som är hemlig för resten av befolkningen. Jag råkar bara veta att det det finns minst två mörkhyad seriemördare, och gjorde världens enklaste googling.

Hur menar du att denna information hålls hemlig för oss?

Och - när vi ändå håller på - har du en källa till at Madsen kommer att behandlas med respekt i fängelset? Du hade ju läst det nånstans påstod du. Var var det?
Citera
2017-12-26, 16:42
Medlem
John Knudsen har ju varit på tapeten ett antal gånger i tråden iom att brottet kan liknas vid PMs.
När Knudsens mentalerklaering lästes upp i rätten sades:

Retten: Under genafhøringen af John Knudsen blev der læst højt af hans mentalerklæring.
Det fremgik, at John Knudsen ikke er fundet egnet til en behandlingsdom, og han kan derfor se frem til almindelige strafafsoning når dommen falder i morgen.
I mentalerkæringen står der, at John Knudsen har haft en rimelig tryg opvækst og er normalt begavet.
Men det fremgik også, at hans indlevelsesevne i forhold til andre menneskers følelser og tankern er svag.
Hans seksuelle observans beskrives i mentalerkæringen som "særpræget", og der blev henvist til, at han har haft mange seksuelle partenere, og at han har optaget samlejerne
.https://www.jv.dk/haderslev/Mentalerklaering-John-Knudsen-er-ikke-sindsyg/artikel/956528

Kanske en liknande skrivelse kommer om PMs "seksuelle observans"? Btw så sändes uppläsningen av Knudsens dom på (danska) TV Syd.
Senast redigerad av diva59 2017-12-26 kl. 17:00.
Citera
2017-12-26, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Får inte veta? Jag berättade det ju just, och det är inte så att jag har tillgång till info som är hemlig för resten av befolkningen. Jag råkar bara veta att det det finns minst två mörkhyad seriemördare, och gjorde världens enklaste googling.

Hur menar du att denna information hålls hemlig för oss?

Och - när vi ändå håller på - har du en källa till at Madsen kommer att behandlas med respekt i fängelset? Du hade ju läst det nånstans påstod du. Var var det?

Har inte märkt att media hemlighåller hudfärg eller etnicitet. Tvärtom. Om inte annat så får man veta att en personen ska utvisas efter avtjänat straff och då kan man ju lista ut det själv. Märkligt om någon har missat det. Men ibland (ofta) är det inte ens relevant. Vill man ha kriminalstatistik kan man gå in på www.bra.se

Har läst en hel del om seriemördare i USA och det är ungefär lika många svarta som vita gärningsmän.

Ja, det kan vara bra om vi här kan bekräfta det vi säger genom länkar och kritiskt granskande av det vi läser och hör. Annars blir det allmänt tyckande och i så fall ska man skriva att det är just det.
Citera
2017-12-26, 18:02
Medlem
Man ska ju förstås inte mata troll men samtidigt vill man inte att de ska få messa på oemotsagda heller.

Merwinna som verkar vara ordförande PMs fan club påstår hela tiden hur smart, spännande och sexig han är. Det får hon ju tycka förstås.

Men hur smart är man egentligen om man tar med sig en kvinna och åker ut endast de två i en U-båt.
Massor av vittnen vid avfärden.
Kvinnan försvinner och hittas senare i bitar.

Är det smart?
Hur höga är oddsen att det finns en annan gärningsman?
Hur trodde han att han skulle klara sig undan?

Det är ju så ofantligt puckat att ordföranden i fan cluben framstår som smart i jämförelse.
Citera
2017-12-26, 18:56
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ubåtsföreningen hade den juridiska rätten till Nautilus. Trots det beslöt dom sig för att ge bort den till RML för att slippa hotelserna och förföljelserna från PM. Därtill slapp dom även alla framtida restaureringar.

Uppenbarligen var PM helt upptagen av att han skulle just ÄGA Nautilus och ha ensamrätten till båten. Den som krävt 7 års arbete och donatorers pengar skulle han nu själv förfoga över. Man förstår så här i efterhanden, efter den som hände Kim Wall, att han troligen haft vissa planer för Nautilus. Ubåten hann precis sjösättes innan han skred till verket.

Hade han lyckats så skulle detta troligen bara vara Jungfru-resan. Fler skulle följt, fler unga kvinnor skulle mystiskt försvinna ...

Jo, men om detta var en hundra procent planerad handling, ville han inte då sett til att ha alibi? Jag tror inte längre på nån sån planering. Han kan förstås ha tänkt på et mord( even gjort vissa förberedelser), men en viss form av spontan handling måste det vel endå ha varit.
Citera
2017-12-26, 19:13
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skildojver
Man ska ju förstås inte mata troll men samtidigt vill man inte att de ska få messa på oemotsagda heller.

Merwinna som verkar vara ordförande PMs fan club påstår hela tiden hur smart, spännande och sexig han är. Det får hon ju tycka förstås.

Men hur smart är man egentligen om man tar med sig en kvinna och åker ut endast de två i en U-båt.
Massor av vittnen vid avfärden.
Kvinnan försvinner och hittas senare i bitar.

Är det smart?
Hur höga är oddsen att det finns en annan gärningsman?
Hur trodde han att han skulle klara sig undan?

Det är ju så ofantligt puckat att ordföranden i fan cluben framstår som smart i jämförelse.

Mycket tyder på att det inte var en i detalj planerad handling.
Citera
2017-12-26, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jo, men om detta var en hundra procent planerad handling, ville han inte då sett til att ha alibi? Jag tror inte längre på nån sån planering. Han kan förstås ha tänkt på et mord( even gjort vissa förberedelser), men en viss form av spontan handling måste det vel endå ha varit.

Visst, han såg en möjlighet öppnas, då tog han den blixtsnabbt!

Det var den möjligheten, han var ständigt vaken på .... att den skulle dyka upp. Glöm inte att PM var både riskbenägen och en spänningssökare. Skulle tro att det var extra lockande om han gjorde sitt "konstnummer" inför öppen ridå.

Det var ju slutet som förtog det hela. Torson flöt upp, hans teorier förkastades, delarna hittade, polisen var smartare, rutten var känd mm.

NU sitter han där han sitter. Helt välförtjänt.
En liten, liten sjuk man. För farlig för att släppas ut.
Citera
2017-12-26, 19:33
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Visst, han såg en möjlighet öppnas, då tog han den blixtsnabbt!

Det var den möjligheten, han var ständigt vaken på .... att den skulle dyka upp. Glöm inte att PM var både riskbenägen och en spänningssökare. Skulle tro att det var extra lockande om han gjorde sitt "konstnummer" inför öppen ridå.

Det var ju slutet som förtog det hela. Torson flöt upp, hans teorier förkastades, delarna hittade, polisen var smartare, rutten var känd mm.

NU sitter han där han sitter. Helt välförtjänt.
En liten, liten sjuk man. För farlig för att släppas ut.

Om han är skyldig(och allt tyder på det)får han aldrig sleppas ut i frihet. Nu som han har levd ut sina fantasier är han antagligen farligare enn någonsin. Alla rovdjur som får smaken på människoblod blir livsfarliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in