2017-12-26, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Shit! Tack, fast är nu inte så lite omskakad i min så j-a fasta föreställning. Sedan mycket långt tillbaka, faktiskt. Jag vet att jag läste det här för jättelängesedan och högg på det direkt, levt kvar i övertygelsen att det var så. Tur du hann rätta mig så snabbt.. fast du skulle upplyst mig för sådär 100 år sen.. hm, hm .. å nu ska spåret i hjärnan få blekna bort.
Jag kan trösta dig med att du inte varit ensam om din föreställning.
Jag hade heller aldrig hört talas om en svart seriemördare förut. Man lär sig mycket av att hänga på FB.
Citera
2017-12-26, 12:28
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Varför säger folk en massa grejer?

https://m.ranker.com/list/black-serial-killers/ranker-crime?utm_expid=16418821-355.z5py30_4Qv-qiqcaCBE8tg.0&utm_referrer=https%3A%2F%2Fwww.googl e.se%2F

Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag kan trösta dig med att du inte varit ensam om din föreställning.
Jag hade heller aldrig hört talas om en svart seriemördare förut. Man lär sig mycket av att hänga på FB.

Q.E.D.. Det är ju precis det här jag har försökt förklara. Vi får inte ens veta att det finns svarta seriemördare, för att myndigheter, media, skolan, polisen, hela samhället tiger ihjäl det. Varje gång en tidning publicerar ett sådant där reportage där den frossar i hemska mord med alla detaljer, så väljer den ut fallen med vita gärningsmän. För att styra våra tankar. Fattar ni nu hur allvarligt det är?

Citat:
Ja,vi har inte hört ett ord om Elin Krantz "oförsiktighet". Samt hur "korkad,naiv och bortskämd" hon var.
Skumt. Eller hur?

Jag påpekade faktiskt senast igår i tråden om Lotta, att media jämt förskönar kvinnliga brottsoffer. Och jag tog då som exempel, att det stod i Expressen häromveckan, att Elin Krantz var nykter när hon överfölls av negern. Vilket hon inte var; det framgick av domen att hon var redlöst berusad. Vilket naturligtvis en svensk kvinna i en svensk stad ska kunna vara utan att överfallas av en neger, som överhuvudtaget inte har något där att göra... men det är en annan debatt.

Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Är det tillåtet att vräka ur sig vad som helst om offret för att mördaren är "lätt att tycka om" för dig och för att han är "vit, nordisk, medelålders, hyfsat framgångsrik" osv? Om Madsen istället vore en invandrad arab, hade du hoppat över kränkningarna av offret då och istället höjt henne till skyarna som journalist och tyckt fruktansvärt synd om henne och hennes familj?

Jag höjer ingen till skyarna som inte är värd det.

Det är väl självklart att det finns ytterligare en dimension av uselhet, för att inte säga djävulskap, i en man som först söker asyl i ett land, får det beviljat och får allting serverat på det folkets bekostnad. Och sedan visar sin tacksamhet genom att skända och mörda en av landets döttrar. Tycker du inte det själv? Madsen stod i alla fall inte i någon tacksamhetsskuld till det svenska folket, när han gjorde vad han eventuellt gjorde eller inte gjorde, mot en av våra kvinnor - och han befann sig i sitt eget lands farvatten, där han hade all rätt att vara. En enorm skillnad faktiskt, helt avgörande skulle jag säga för vilket straff som bör dömas ut.
Citera
2017-12-26, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Som motvikt till alla hatiska utfall mot PM och de som försöker förstå honom/hans handlingar:

RPU'n kommer inte att bli offentlig, men den kommer kanske att refereras till i rättegången, och definitivt utgöra ett verktyg för hur PM ska straffas. Jag anser att PM är funktionshindrad, det mesta i hans uppträdande och gärningar tyder på en relativt grav autism.

Många "högfungerande" autister klarar sig hyfsat bra i samhället, de klarade sig fantastiskt bra i tidigare samhällen, då social kompetens spelade en mindre roll. Kombinationen med grandiositet och psykopati är förödande, att PM fick hållas med sina uppenbara problem är en lärdom för samhället, som fick ett högt pris.

Jag blir inte förvånad om PM sys in på ett hem för vård, även om han inte går att "bota". En man med så skruvade ideer som att låta sig skjutas upp i rymden med en egentillverkad raket, kan få andra liknande galna ideer, som att stycka människor t.ex.

Han är skapt med grava handicap för att klara av dagens stora krav på social samverkan i samhället, och kommer förmodligen aldrig att kunna leva i frihet mer......
Nu förvånar du mig. Du av alla, som jobbat med sådant här själv.
Alla "galna" idéer som att sätta en man på månen tex.
Var skulle mänskligheten befinna sig om människor inte haft "galna" drömmar? Bara för att man har en storhetsvansinnig dröm får man väl automatiskt inte en bestialisk dröm om att styckmörda en kvinna och samtidigt testa lite sexualsadism.
Det krävs nog att en person är en sexualsadist för det.
Och sexualsadist kan ju vara vem som helst. En fabriksarbetare som gör ett själadödande jobb vid ett löpande band,
8 timmar om dagen år ut och in.
Nåväl. Polisen får väl hålla ett öga på "galningen" von Bengtsson för säkerhets skull.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-12-26 kl. 12:33.
Citera
2017-12-26, 12:46
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Inget skulle kunna få mig att höja en sexualsadistisk styckmördare till skyarna. För att göra det så anser jag att man måste ha dysfunktionella personlighetsdrag.
Citat:
Det är väl självklart att det finns ytterligare en dimension av uselhet, för att inte säga djävulskap, i en man som först söker asyl i ett land, får det beviljat och får allting serverat på det folkets bekostnad. Och sedan visar sin tacksamhet genom att skända och mörda en av landets döttrar. Tycker du inte det själv? Madsen stod i alla fall inte i någon tacksamhetsskuld till det svenska folket, när han gjorde vad han eventuellt gjorde eller inte gjorde, mot en av våra kvinnor - och han befann sig i sitt eget lands farvatten, där han hade all rätt att vara. En enorm skillnad faktiskt, helt avgörande skulle jag säga för vilket straff som bör dömas ut.
Detta resonemang avslöjar verkligen dina primitiva, empatistörda WT-åsikter. Bristen på "tacksamhetsskuld" till svenska folket urskuldrar givetvis inte hans gärning på något vis. Hur i helvete är det fatt?
"Vita, medelålders, hyfsat framgångsrika, kreativa, inspirerande män" skall inte ha någon gräddfil i rättssystemet - det kan endast en juridisk amöba tycka.
Citera
2017-12-26, 12:56
Medlem
Citat:
Om det nu är sant, allt det hemska.

Du skulle förmodligen tvivla även om du varit på plats i U-båten.
Citera
2017-12-26, 13:07
Medlem
Ursprungligen postat av Merwinna inlägg#38960

"Q.E.D.. Det är ju precis det här jag har försökt förklara. Vi får inte ens veta att det finns svarta seriemördare, för att myndigheter, media, skolan, polisen, hela samhället tiger ihjäl det. Varje gång en tidning publicerar ett sådant där reportage där den frossar i hemska mord med alla detaljer, så väljer den ut fallen med vita gärningsmän. För att styra våra tankar. Fattar ni nu hur allvarligt det är?"/Slut citat Merwinna

Det är din verklighet Merwinna. Inte vår. Man kunskapsbildar väl sig inte genom tidningar/media.
Förut läste man böcker (hört talas om bibliotek?). Numer kan man forska via internet dvs om man är källkritisk.
Men du kan lätt informera dig via internet angående seriemördare.För de finns ALLA där.

"Jag påpekade faktiskt senast igår i tråden om Lotta, att media jämt förskönar kvinnliga brottsoffer. Och jag tog då som exempel, att det stod i Expressen häromveckan, att Elin Krantz var nykter när hon överfölls av negern. Vilket hon inte var; det framgick av domen att hon var redlöst berusad. Vilket naturligtvis en svensk kvinna i en svensk stad ska kunna vara utan att överfallas av en neger, som överhuvudtaget inte har något där att göra... men det är en annan debatt."/Jag påpekade faktiskt senast igår i tråden om Lotta, att media jämt förskönar kvinnliga brottsoffer. Och jag tog då som exempel, att det stod i Expressen häromveckan, att Elin Krantz var nykter när hon överfölls av negern. Vilket hon inte var; det framgick av domen att hon var redlöst berusad. Vilket naturligtvis en svensk kvinna i en svensk stad ska kunna vara utan att överfallas av en neger, som överhuvudtaget inte har något där att göra... men det är en annan debatt." Slut citat Merwinna

"Redlöst berusad"??? Det får du lägga ut källa på. Elin kunde både gå och ringa mobiltelefon.
Hur kommer det sig att en gammal kvinna som du tycker att det är rumsrent och trevligt att envisas med att skriva N-ordet.
Jag trodde bara att det var väldigt lågbegåvade,obildade människor som inte visste bättre som fortfarande höll på med det. WT som du kallar dem ( det är märkligt vad du vet mycket om WT och vilket klientel som sitter på ett visst kvinnofängelse.(?)

"Madsen stod i alla fall inte i någon tacksamhetsskuld till det svenska folket, när han gjorde vad han eventuellt gjorde eller inte gjorde, mot en av våra kvinnor - och han befann sig i sitt eget lands farvatten, där han hade all rätt att vara. En enorm skillnad faktiskt, helt avgörande skulle jag säga för vilket straff som bör dömas ut." /Slut citat Merwinna

Så om du semestrar i Thailand och en thailändare sexualsadistiskt plågar dig till döds samt styckar dig så skall alltså straffet för detta hemska mord på dig kanske bli milt då? Som nordisk kvinna inkräktade du ju på mördarens land och farvatten.
Tror du ett skvatt på vad du själv skriver?!
Eller är det en "Mördargroupies" alltmer desperata försvar av en farlig sexualsadistisk mördare?
Senast redigerad av ottoplommon 2017-12-26 kl. 13:26.
Citera
2017-12-26, 13:13
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Var skulle mänskligheten befinna sig om människor inte haft "galna" drömmar? Bara för att man har en storhetsvansinnig dröm får man väl automatiskt inte en bestialisk dröm om att styckmörda en kvinna och samtidigt testa lite sexualsadism.
Och sexualsadist kan ju vara vem som helst. En fabriksarbetare som gör ett själadödande jobb vid ett löpande band,
Nåväl. Polisen får väl hålla ett öga på "galningen" von Bengtsson för säkerhets skull.

Jag håller för en gångs skull med dig. Jag skulle snarare ha trott precis tvärtom, att just för att man är passionerad för något - t.ex. en kommande rymdfärd - och har möjlighet att arbeta för att nå det målet. Får sin passion tillgodosedd så att säga. Så skulle man inte "behöva" söka kickar genom experimenterande sex och annat konstigt. S/M-sex och även homosexualitet och pedofili har ju genom tiderna varit något som nästan enbart de rika och lättjefulla ägnat sig åt. När de blivit blasé på kvinnor så har de börjat med män, när de blivit blasé på män också blir det småpojkar eller något annat gränsutvidgande... Som sagt: människor som arbetar 14 timmar om dygnet med något de älskar, brukar inte "behöva" kittla sina sinnen med sådant.

Ja, von Bengtson har ju t.o.m. någon form av Tourettes. Han har själv sagt att han hela tiden ser rymdskepp snurrande i huvudet, och enda sättet att hålla detta i schack är att sätta sig ner och rita skeppen. Han fick dessutom ett mentalt sammanbrott 2011 eller 2012, och sjukskrev sig under en längre tid då M fick ta alla hans föredrag också. (Står i bloggen.) Lika bra att sätta fotboja på honom på en gång...

Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Inget skulle kunna få mig att höja en sexualsadistisk styckmördare till skyarna. För att göra det så anser jag att man måste ha dysfunktionella personlighetsdrag.
Detta resonemang avslöjar verkligen dina primitiva, empatistörda WT-åsikter. Bristen på "tacksamhetsskuld" till svenska folket urskuldrar givetvis inte hans gärning på något vis. Hur i helvete är det fatt?
"Vita, medelålders, hyfsat framgångsrika, kreativa, inspirerande män" skall inte ha någon gräddfil i rättssystemet - det kan endast en juridisk amöba tycka.

Och jag tycker att det är dysfunktionellt, att inte kunna se att människor är komplexa. Med både goda och onda sidor. Och att dissa erkända prestationer en person gjort i yrkeslivet, p.g.a. att han efter det begått ett brott, är på en treårings nivå.

Jag har inte sagt att den vite mannen ska ha en gräddfil; jag har sagt att det borde läggas på ytterligare straff på den som kommit hit som "flykting", fått förtroendet att bo här och få allt serverat - och sedan sviker det förtroendet på ett så fruktansvärt sätt som Elin Krantz' mördare gjorde. För det första borde de alltid utvisas - till och med om det skulle vara sant att det är tortyr och dödsstraff som väntar i hemlandet. Och de borde få sitta av straffet i ett fängelse i sitt hemland, som inte är de lyxhotell som skandinaviska fängelser är i jämförelse. De har haft sin chans.
Citera
2017-12-26, 13:23
Medlem
Citat:

Nu får du väl ändå lugna ner dig. Jag har jobbat i rymdprojekt, ja, Arianne och elmotor till kommersiella sateliter, för länge sedan.

Det är ganska långt ifrån att komma på tanken att skjuta upp mig själv i rymden, LOL!!

Hur blir en sexualsadist till, hur långt är ett snöre? Om du läser om, ser du att jag försöker förstå PM genom hans, för mig, uppenbara handicap, och kanske en lärdom för samhället.
Citera
2017-12-26, 13:26
Medlem
Merwinnas avatar
ottoplommon|62716596]Ursprungligen postat av Merwinna

Citat:
"Q.E.D.. Det är ju precis det här jag har försökt förklara. Vi får inte ens veta att det finns svarta seriemördare, för att myndigheter, media, skolan, polisen, hela samhället tiger ihjäl det. Varje gång en tidning publicerar ett sådant där reportage där den frossar i hemska mord med alla detaljer, så väljer den ut fallen med vita gärningsmän. För att styra våra tankar. Fattar ni nu hur allvarligt det är?"/Slut citat Merwinna

Det är din verklighet Merwinna. Inte vår. Man kunskapsbildar väl sig inte genom tidningar/media.
Förut läste man böcker (hört talas om bibliotek?). Numer kan man forska via internet dvs om man är källkritisk. Men du kan lätt informera dig via internet angående seriemördare.För de finns ALLA där.
Men nu visste ju faktiskt inte du att det fanns svarta serimördare...

Citat:
"Jag påpekade faktiskt senast igår i tråden om Lotta, att media jämt förskönar kvinnliga brottsoffer. Och jag tog då som exempel, att det stod i Expressen häromveckan, att Elin Krantz var nykter när hon överfölls av negern. Vilket hon inte var; det framgick av domen att hon var redlöst berusad. Vilket naturligtvis en svensk kvinna i en svensk stad ska kunna vara utan att överfallas av en neger, som överhuvudtaget inte har något där att göra... men det är en annan debatt."/Jag påpekade faktiskt senast igår i tråden om Lotta, att media jämt förskönar kvinnliga brottsoffer. Och jag tog då som exempel, att det stod i Expressen häromveckan, att Elin Krantz var nykter när hon överfölls av negern. Vilket hon inte var; det framgick av domen att hon var redlöst berusad. Vilket naturligtvis en svensk kvinna i en svensk stad ska kunna vara utan att överfallas av en neger, som överhuvudtaget inte har något där att göra... men det är en annan debatt." Slut citat Merwinna

"Redlöst berusad"??? Det får du lägga ut källa på. Elin kunde både gå och ringa mobiltelefon.
Hur kommer det sig att en gammal kvinna som du tycker att det är rumsrent och trevligt att envisas med att skriva N-ordet. Jag trodde bara att det var väldigt lågbegåvade,obildade människor som inte visste bättre som fortfarande höll på med det. WT som du kallar dem ( det är märkligt vad du vet mycket om WT och vilket klientel som sitter på ett visst kvinnofängelse.(?)

http://www.domstol.se/Om-Sveriges-Domstolar/Sveriges-Domstolars-pressrum/Nyhetsarkiv/2011/23-aringen-doms-for-mord-pa-Elin-Krantz/

"Tingsrätten beaktar bl.a. att Elin Krantz var kraftigt berusad och helt försvarslös när hon överfölls,"

Notera för övrigt, att fast dom fallit så nämns gärningsmannen inte vid namn. För att man inte ska fatta att han var invandrare.

Citat:
"Madsen stod i alla fall inte i någon tacksamhetsskuld till det svenska folket, när han gjorde vad han eventuellt gjorde eller inte gjorde, mot en av våra kvinnor - och han befann sig i sitt eget lands farvatten, där han hade all rätt att vara. En enorm skillnad faktiskt, helt avgörande skulle jag säga för vilket straff som bör dömas ut." /Slut citat Merwinna

Så om du semestrar i Thailand och en thailändare sexualsadistiskt plågar dig till döds samt styckar dig så skall alltså straffet för detta hemska mord på dig kanske bli milt då? Som nordisk kvinna inkräktade du ju på mördarens land och farvatten. Tror du ett skvatt på vad du själv skriver?!
Eller är det en "Mördargroupies" alltmer desperata försvar av en farlig sexualsadistisk mördare?

Nä. Som turist bär jag dit mina pengar. Thailand lever ju på turismen till stor del.

EDIT: nu hade du rört till citaten igen... Att det ska vara så svårt för dig att lära dig en enkel funktion?
Senast redigerad av Merwinna 2017-12-26 kl. 13:30.
Citera
2017-12-26, 13:40
Medlem
Reviewss avatar
[quote=Merwinna|62716359]Q.E.D..
Citat:
Det är ju precis det här jag har försökt förklara. Vi får inte ens veta att det finns svarta seriemördare, för att myndigheter, media, skolan, polisen, hela samhället tiger ihjäl det. Varje gång en tidning publicerar ett sådant där reportage där den frossar i hemska mord med alla detaljer, så väljer den ut fallen med vita gärningsmän. För att styra våra tankar. Fattar ni nu hur allvarligt det är?

Aha, det handlar i själva verket om en del av en världskonspiration där syftet är att styra våra tankar. När en seriemördare som härjar runt och till sist blir fast så döljs gärningsmannens rätta identitet. Tack för att du delar med dig av din kunskap och ja, det är ju riktigt allvarligt!

Citat:
Jag påpekade faktiskt senast igår i tråden om Lotta, att media jämt förskönar kvinnliga brottsoffer. Och jag tog då som exempel, att det stod i Expressen häromveckan, att Elin Krantz var nykter när hon överfölls av negern. Vilket hon inte var; det framgick av domen att hon var redlöst berusad. Vilket naturligtvis en svensk kvinna i en svensk stad ska kunna vara utan att överfallas av en neger, som överhuvudtaget inte har något där att göra... men det är en annan debatt.

Försköna? Bra att det finns medmänskliga individer som har den goda smaken att hedra den som har mist livet under olyckliga omständigheter. Det är det minsta vi kan göra för varandra. Ingen kvinna, berusad eller ej, ska behöva överfallas av någon man oavsett nationalitet. Neger - vad är det? Förklara gärna.

Citat:

Nej visst, att vi missade att det är skillnad på folk och folk, M befann sig ju i sitt eget lands farvatten. Åter tack för dina insiktsfulla tankegångar. Man skulle kunna tolka det som att han nästan hade rätt att utföra sitt dåd.
Senast redigerad av Reviews 2017-12-26 kl. 13:42.
Citera
2017-12-26, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Nu får du väl ändå lugna ner dig. Jag har jobbat i rymdprojekt, ja, Arianne och elmotor till kommersiella sateliter, för länge sedan.

Det är ganska långt ifrån att komma på tanken att skjuta upp mig själv i rymden, LOL!!

Hur blir en sexualsadist till, hur långt är ett snöre? Om du läser om, ser du att jag försöker förstå PM genom hans, för mig, uppenbara handicap, och kanske en lärdom för samhället.

Men du (vi) vet inte vad GM lider av.Så vi ska nog "lugna" ner oss alla och inte bedöma PMs gärningar utifrån vad vi eventuellt tror han har för diagnos. Och även människor som lider av någon sjukdom fysiskt eller psykiskt blir ju inte sexualsadister pga av sitt "handicap".
Storhetsvansinniga drömmar behövs! Av de allra flesta blir det bara en "tummetott" men några blir till gagn för mänskligheten,-en ny medicin,en ny energikälla som bara kan nås från planeten Venus,en inspirerande film,en fantastisk platta för en hel generation och kommande generationer https://www.youtube.com/watch?v=5DLreOgMIOQ&t=19s eller bara en fantastisk dröm! Som förändrar ett samhälle för alltid. (Martin Luther King, Jr. I Have A Dream Speech)
https://www.youtube.com/watch?v=smEqnnklfYs
Senast redigerad av ottoplommon 2017-12-26 kl. 14:21.
Citera
2017-12-26, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Nej visst, att vi missade att det är skillnad på folk och folk, M befann sig ju i sitt eget lands farvatten. Åter tack för dina insiktsfulla tankegångar. Man skulle kunna tolka det som att han nästan hade rätt att utföra sitt dåd.
Nu slog du huvudet på spiken. Självklart är PM en nationalist som ville försvara fosterlandet mot "svensken".
Visserligen har svensken hållit sig på mattan i ca 350 år men nu har de börjat smyginvadera Danmark med broförbindelse och allt. Och självklart var filmerna i hårddisken politiska och absolut ej snuff-filmer. Att polisen inte kommit på detta?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in