Citat:
Ursprungligen postat av
GenesisP
Lindgard har räddat Man U ett antal gånger nu, men ändå får han ovanligt mycket skit både från Euro Talk-studion och fansen på Svenskafans. Ni som har mer koll, hur är han egentligen som spelare? De matcher jag har sett honom har han visat upp både fantasi och målfarlighet.
Nu har jag inte sett den kritiken, men han har även fått kritik från Unitedfans. Den största kritiken från Unitedfans kommer av att han typ gillar att dansa med Pogba som han sedan lägger ut på Instagram.
Nej, men jag kan inte riktigt se vad som är så dåligt, om jag ska vara ärlig. Han är kvick, teknisk, bra på små ytor, bra framspelare, rätt bra avslutare. Han har stått för väldigt många poäng den här säsongen och sanningen är ju att dessa poäng faktiskt borde varit ännu fler. Till exempel gav han Lukaku ett rent friläge mot Leicester och han borde även ha gjort ett mål mot Leicester (där han även gjorde en assist) och han borde såklart gjort mål mot Burnley (även om hans två briljanta avslut kanske dras av det).
Jag tror det mesta av kritiken kom när han spelat som högerytter. Lingard är ingen särskilt bra dribbler, och även om han är kvick och hyfsat snabb har han inte direkt någon explosivitet och styrka som gör att han drar sin gubbe. Tänk typ Iniesta. Så han passar mycket bättre i mitten, där han nu fått spela. Som 10:a är han bra, stundtals riktigt bra den här säsongen. Men det är också en viktig position, och där är väl Unitedfans av åsikten att man ska ha en av världens bästa spelare, och det lär inte Lingard bli.
United spelar en bättre fotboll med Lingard i laget, han har bra flyt i allt, bra passningar, bra steg, vill framåt, försöker. Och så. Det är rätt obegripligt att folk vill bli av med honom då han är homegrown, gjort mål i två cupfinaler, kommer in och räddar laget titt som tätt, gnäller inget, stort hjärta för klubben (till exempel drog han klassikern att lämna sitt kort i baren efter en av cupvinsterna på någon pub).