2017-12-25, 19:38
Bannlyst
Dessutom är det skitsnack att inte Liverpool värvar för stora summor. Naby Keita någon? €75m.
Citera
2017-12-25, 19:47
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av civilian
Jag kanske har tolkat ditt svar tokigt, men menar du att Liverpool inte har råd att värva en eller två ruskigt bra försvarare? Om de nu har råd, vilket de förstås har, kan man verkligen försvara deras beslut att inte värva med att de "inte jobbar så"?

Jag tycker inte att skylla på förutsättningar riktigt håller, när Liverpool har haft möjlighet att värva duktiga spelare men har valt att inte göra det. Liverpool och Klopp har ju delvis själva skapat sina egna förutsättningar genom passivitet.

Alla andra har sett att detta är något de måste jobba på ända sedan början av förra säsongen. Menar du att det är först i år, i oktober, som Klopp börjat jobba på försvaret?

Liverpool har endå hämtat in Klavan och Matip under Klopp, matip var väll tänkt att bli en stöttespelare för klopp, det har inte riktigt funkat. Värvat har de gjort, men Liverpool har råd att handla försvarare, men inte när Klopp har värvat som han gjort i anfallet, för helt ärligt, när han tillträdde så hade Lfc spelare som Lambert, Balotelli och Borini i anfallsuppsättning.

Han har endå tagit in spelare som Mané, Salah och Ox mfl. Då han tror så hårt på sin filosofi så ville han väll sätta sin prägel i anfallet, då har inte Lfc haft råd att satsa på samma sätt i försvaret, men till hans försvar så var ju Matip en bra värvning på förhand, samma med Karius. Spelare som Gomez är på uppgång, som han och Liverpool har haft stora förhoppningar på, så han har gett spelare chansen och försökt utveckla dem, ingen hemlighet att Klopp gillar att satsa och utveckla spelare.

Han har givetvis tränat försvar innan, men han är stolt Klopp, lite av hans svaghet är hans oförmåga att ändra saker och ting när det inte funkar, utåt sett så har han alltid varit nöjd med försvaret och skyddat spelarna genom bortförklaringar, men det blev en omgång mot Spurs i oktober som gjorde att de hade krismöte för att lösa problemen, där ifrån ser man tydlig förbättring i försvaret och att de tränat mycket på defensiva fasta. Han har tom börjat ändra spelsystem under matcher som han inte gjort innan.

Med tanke på att det oftast är misstag individuellt som gör att det blir insläppta mål, så betyder det att det antagligen inte är tillräckligt bra spelare som klarar Klopps spelsystem, då Klopp inte kör med en utpräglad städgumma framför backlinjen så krävs det lite mer av back 4an.

Svarade i samma inlägg till bananjukka med.
Citera
2017-12-25, 19:50
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Dessutom är det skitsnack att inte Liverpool värvar för stora summor. Naby Keita någon? €75m.

Liverpool säljer också mer. Pratar net spend, där Manchesterlagen spenderar 4-5 ggr mer.
Citera
2017-12-25, 20:56
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
För sent att redigera mitt tidigare inlägg.

Keita är den enda i den klassen också. Näst dyraste värvningen är Mo Salah för 42m € och sedan Carroll för £35m från 2011.
Senast redigerad av Imbaz 2017-12-25 kl. 21:14.
Citera
2017-12-26, 00:58
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
För sent att redigera mitt tidigare inlägg.

Keita är den enda i den klassen också. Näst dyraste värvningen är Mo Salah för 42m € och sedan Carroll för £35m från 2011.

Pratas om en summa på 70m (ska kanske tas med en nya salt) något för van dijk, tror du ni hämtar honom i detta kommande fönster? Vet ju att City också vill ha honom och förvånar mig inte om man slänger ut en ny rekord summa på en back.
Citera
2017-12-26, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Pratas om en summa på 70m (ska kanske tas med en nya salt) något för van dijk, tror du ni hämtar honom i detta kommande fönster? Vet ju att City också vill ha honom och förvånar mig inte om man slänger ut en ny rekord summa på en back.

70m för en back som inte allt för länge sedan blev bortgjord av firma Rosenberg och Eriksson
Citera
2017-12-26, 01:07
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/4d1yJg/flera-som-stor-sig-pa-deras-beteende

Samtidigt skriver Daily Mail nu att medarbetarna – vars arbetssysslor normalt sett handlar om att se över stjärnornas hus när de är bortresta, eller hjälpa till vid dopningstester – på senare tid till och med blivit ombedda att åka i väg och köpa tandkräm (!) åt vissa spelare.

”Äldre spelare som Zlatan Ibrahimovic, lagkaptenen Michael Carrick och Ashley Young börjar störa sig på vissa av sina lagkamraters beteende och även på yngre spelare från akademin”, skriver Daily Mail.

– Vissa av spelarna ser totalt vilse ut så fort de ska beställa saker. Det får en att fundera på vad som hade hänt om de hamnat i klubbar som Rochdale eller Burnley. De hade förmodligen bara suttit i ett rum och sett förvirrade ut, säger källan.

äckligt.

Kan det verkligen stämma?

VNL har en jäkligt oskön tjej tycker jag. Hon ska vara glad över att hon har en kille som är så jäkla framgångsrik och tjänar pengar så att hon kan sitta och håna honom på sociala medier.
Citera
2017-12-26, 01:10
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Kan det verkligen stämma?

VNL har en jäkligt oskön tjej tycker jag. Hon ska vara glad över att hon har en kille som är så jäkla framgångsrik men lägger ner en massa tid på hur korkad och usel han är.

Kan stämma, kan vara fake news. Men är inte förvånad om det hände i united där de yngre spelarna verkar tycka det är jätte tufft att få spela med pogba.

Sir alex skulle slängt ut dom med huvudena före.
Citera
2017-12-26, 13:31
Avslutad
Morata har överraskat mig, jag trodde inte han skulle spela så bra i sin första PL-säsong. Men PL passar nog honom bättre än Serie A, han får mer ytor att jobba på. Han har kapaciteten att snitta 15-20 mål per säsong i PL, och att bli en stabil målskytt. Det trodde jag inte när han spelade i Juve.
Citera
2017-12-26, 13:34
Avslutad
Citat:

Alla PL-klubbar är skitrika tack vare tv-avtalen. Mittenlagen i PL har mer pengar än topplagen i Serie A, typ.
Senast redigerad av GenesisP 2017-12-26 kl. 13:39.
Citera
2017-12-26, 13:44
Medlem
Imbazs avatar
Citat:

Jag tror Klopp absolut kommer försöka. Han ville ha en mittback i somras och var så inne på vvd att ingen plan b fanns ens.
Men vill City ha honom så går de före i hierarkin, om han ser sin chans att spela där.

Dock ville vvd till lfc i somras, men eftersom han inte ens åkte med till London idag så lär han iaf röra på sig nu i januari.
Citera
2017-12-26, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Morata har överraskat mig, jag trodde inte han skulle spela så bra i sin första PL-säsong. Men PL passar nog honom bättre än Serie A, han får mer ytor att jobba på. Han har kapaciteten att snitta 15-20 mål per säsong i PL, och att bli en stabil målskytt. Det trodde jag inte när han spelade i Juve.

Ska erkänna att även jag var skeptisk till Morata innan säsongen drog igång. Det som framförallt glädjer mig, utöver alla mål, är hur otroligt bra han rör sig utan boll. Ser faktiskt riktigt lovande ut.

Några andra som imponerar duktigt är Wolves, de spelar ju faktiskt bra fotboll på riktigt. Har i skrivande stund just vänt 1-0 till 1-2 på The Den genom ett väldigt imponerande spel. Känns givet med PL nästa säsong för deras del.

e: 2-2, haha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in