Citat:
Ursprungligen postat av
asdfghjklzxcvbnm
Jo för att City skulle ju aldrig betala ett överpris för en försvarare

Som sagt det får man ge klopp och pool att dem lyckas plocka honom framför näsan på city, och det har inget med pengar och göra utan han vill väl helt enkelt spela där eller om det är klopp som lockar.
Förklara vilket överpris City betalat för en back, förutom Mangala som skedde under Pellegrini?
Stones var lite skakis i början men har nu blivit en klippa i Citys försvar, väl värd 50m. Han är ofta säkrare i backlinjen än både Otamendi och Kompany den här säsongen.
Gå inte ens in på att betala överpris för nån, haha. Både Lukaku och Pogba är ju skämt till spelare. Ingen presterar på toppnivå mot topplag. Trots att båda gick för närmare miljarden styck.
75m pund för en försvarare som är relativt oprövad är en chansning. Bonucci eller Ramos skulle jag förstå för den prislappen, men Liverpool tog i för mycket här (för att de var desperata). Sen tror jag City pressade upp priset ganska ordentligt, utan att vara jättebenägna att köpa honom.
City hade både pengarna och statusen för att sno Van Dijk från Liverpool, och hade de verkligen velat så hade de lyckats. Men han var inte värd de pengarna ansåg dem, och det var korrekt.
Varför skulle Klopp locka? Han beter sig ju som en ung pojke med adhd som knappt kan lägga band på sig själv. Pep är världens bästa tränare, hands down, och majoriteten spelare som kan nånting om fotboll vill spela under honom. Det är en dröm för de flesta. Väljer man Klopp framför Pep så är man en idiot, kort och gott. Han har till och med fått en relativt hopplös lirare som Sterling att bli något jag aldrig trodde var möjligt.