2018-03-05, 20:09
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
https://www.theguardian.com/football/2018/mar/05/eden-hazard-chelsea-antonio-conte-manchester-city-premier-league

Bara läsa vad hazard sa efter matchen så förstår man att dem inte hade något roligt under matchen. Uppgivet som sagt. Jämför med klopp som gjuter mod och tro till sina spelare inför deras match mot city, jämfört med conte som uppenbarligen säger till sina spelare att dem är för dåliga för att utmana city.

Ja, den signalen är väldigt dålig att ge till spelarna, såvida de inte redan vet att de är sämre och bara laganda och taktik kan få dem att vinna.
Citera
2018-03-05, 20:27
Medlem
Frågan är väl om Roman är beredd att ta ett rejält omtag i plånboken och försöka konkurrera med Manchester City eller om tåget nu gått för Chelsea vad det gäller att vinna PL titlar?

Jag tittar högst sporadiskt på Chelski,det medges och det är kanske ett skäl till varför det var längesedan jag såg Abramovitch kolla match?

Oavsett kan det ju inte vara lika skojsigt längre att vara passerad av främst Manchester City,och samtidigt i stort sett inte kunna göra något åt det.
Vid kontinuerlig andrafiol...tröttnar Roman?

Frågan då blir ju vad som händer med Chelsea?
Som rent köpobjekt så finns det ju intressantare klubbar därute att handla upp.

Är Chelseas storhetstid över?
Citera
2018-03-05, 20:31
Medlem
Resonemanget kan väl för övrigt appliceras på andra segervana engelska topp sex klubbar.
Vad jag kan tyda så lär ju Oljeshejk City vinna ligan relativt kontinuerligt så länge som oljeshejken vill eftersom Money is the name of the game.

Räcker det med Champions för att hålla ägarna nöjda?
Citera
2018-03-05, 20:39
Medlem
För ett par år sedan(mest deppig var säsongen 12/13) trodde jag faktiskt att vi var rökta, jag såg möjligheten att sluta topp 4 som små. Arsenal hade tillslut hamnat i en situation där principal payments på lånen(+ränta) inte käkade upp allt kapital. Dom kunde börja köpa spelare igen(istället för att bara sälja).

Den fördelen har dom fullständigt pissat bort, Spurs skall inte ha ett skit med topp 4 att göra om man utgår ifrån att en klubbs konkurrenskraft är starkt förknippad med klubbens finansiella muskler, den striden skall enbart Liverpool, Chelsea, City, United och Arsenal vara inblandad i.

Men nu är vi här, för andra året i rad, och jag har väldigt svårt att se att vi skulle bli omkörda av Arsenal, det är 13(!!!) poäng ner till skithögarna. Fantastiskt.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2018-03-05 kl. 20:43.
Citera
2018-03-05, 21:03
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
För ett par år sedan(mest deppig var säsongen 12/13) trodde jag faktiskt att vi var rökta, jag såg möjligheten att sluta topp 4 som små. Arsenal hade tillslut hamnat i en situation där principal payments på lånen(+ränta) inte käkade upp allt kapital. Dom kunde börja köpa spelare igen(istället för att bara sälja).

Den fördelen har dom fullständigt pissat bort, Spurs skall inte ha ett skit med topp 4 att göra om man utgår ifrån att en klubbs konkurrenskraft är starkt förknippad med klubbens finansiella muskler, den striden skall enbart Liverpool, Chelsea, City, United och Arsenal vara inblandad i.

Men nu är vi här, för andra året i rad, och jag har väldigt svårt att se att vi skulle bli omkörda av Arsenal, det är 13(!!!) poäng ner till skithögarna. Fantastiskt.

De e la Tottenham

Jag tror att man litegrann kan jämföra med Sverige. Malmö lyckades ta sig in i CL och det skapade extra pengar.

Till sist är det flyt, spelarna och tränaren som avgör, såvida man inte kan pumpa in resurser, säsong efter säsong.

Fotbollsdominans har alltid skiftat genom åren, och med nuvarande utveckling är det möjligt att Tottenham kommer att kunna vara bästa Londonklubb ett antal år framöver.
Citera
2018-03-05, 21:16
Medlem
Lewis är ju inte direkt barskrapad,men det är klart att positionen på lite sikt kan bli svår att hålla då en klubb som Barnsley numera har betydligt rikare ägare.
Citera
2018-03-05, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
De e la Tottenham

Jag tror att man litegrann kan jämföra med Sverige. Malmö lyckades ta sig in i CL och det skapade extra pengar.

Till sist är det flyt, spelarna och tränaren som avgör, såvida man inte kan pumpa in resurser, säsong efter säsong.

Fotbollsdominans har alltid skiftat genom åren, och med nuvarande utveckling är det möjligt att Tottenham kommer att kunna vara bästa Londonklubb ett antal år framöver.

De e la gött.

Vet inte riktigt vad du menar med MFF, egentligen har ju Spurs haft lite oflyt, 11/12 lyckades vi slå oss in på topp 4 men missade CL spel för att Chelsea gick och vann hela skiten, i övrigt har vi ju bara fått EL spel, vilket inte varit prioriterat.

Levy har varit viktig, han har successivt stärkt klubbens inhemska konkurrenskraft, hade det varit 10 år sedan nu hade våra nyckelspelare inte varit kvar i klubben, och Kane hade spelat i United. Helt otänkbart idag. Sportsligt träffade vi även väldigt rätt med tränaren som fått spelartruppen att tro stenhårt på laget och idén, och många av nyckelspelarna sitter på långa kontrakt, så Poch har varit viktig.

Den stora utjämnande faktorn blir den nya arenan, det kommer ju inte ge effekt direkt, men med en aggressiv amorteringsplan kommer skillnaderna mot de andra topplagen bli betydligt mindre när skulderna har blivit nedbetade, sedan kan det ju ge indirekta intäktsökningar via mer lukrativa avtal med partners och sponsorer, där ligger vi också efter.
Citera
2018-03-05, 21:52
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
De e la gött.

Vet inte riktigt vad du menar med MFF, egentligen har ju Spurs haft lite oflyt, 11/12 lyckades vi slå oss in på topp 4 men missade CL spel för att Chelsea gick och vann hela skiten, i övrigt har vi ju bara fått EL spel, vilket inte varit prioriterat.

Jag menar bara att slump är en viktig faktor. Om du säger att Tottenham kan ha haft oflyt, handlade min jämförelse mycket om att tur och otur är en viktig faktor, och att vissa lag ibland har tur.

Vad jag ville säga är att det är fullt möjligt att Tottenham kan gå emot en strålande framtid, men att det inte är helt säkert att det beror på ledningen. Och motsatt -det finna inga garantier för att Man U eller Arsenal skulle ha en fantastisk framtid.

Utan att gå in på enskilda öden är det uppenbart att man kan ha tur och otur. Lyckas man inte i år, kan man alltid lyckas ett annat år. (Skrivet med blåvit halsduk på).
Citera
2018-03-06, 23:47
Medlem
Tenedors avatar
Vad tror vi om helgen? Höjdpunkten är givetvis den tidiga avsparken i PL. Ett taktiskt geni i Mourinho som med sin tråkfotboll fått sitt lag att överprestera så pass att de ligger tvåa mot en karismatisk Klopp som bara ångar på, på gott och ont.

Rent spontant skulle jag förra veckan säga att Liverpool vinner matchen överlägset. Nu kommer ändå United från en fantastisk upphämtning med ett helt otroligt vackert segermål, medan Liverpool kommer från en avslagen historia mot Porto. I dessa möten spelar sällan logik, form och annat in. Det är en enda match. Årets match. Ingenting annat.

Det är alltid svårt att tippa matcherna mellan dessa lag, men United har gått in för X i varenda match de senaste två säsongerna, och Lindelöf & Young mot Salah & Firmino kan inte sluta i annat än slakt. Frågan är vad United gör med Rashford. Han var hysteriskt bra mot Palace. Utan honom hade United aldrig vunnit. Startar Mou honom eller vill han få samma effekt igen? Han kan slita sönder Liverpools försvar, utan tvekan.

Ska vi säga 3-2 till Liverpool?
Citera
2018-03-07, 05:50
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tenedor
Vad tror vi om helgen? Höjdpunkten är givetvis den tidiga avsparken i PL. Ett taktiskt geni i Mourinho som med sin tråkfotboll fått sitt lag att överprestera så pass att de ligger tvåa mot en karismatisk Klopp som bara ångar på, på gott och ont.

Rent spontant skulle jag förra veckan säga att Liverpool vinner matchen överlägset. Nu kommer ändå United från en fantastisk upphämtning med ett helt otroligt vackert segermål, medan Liverpool kommer från en avslagen historia mot Porto. I dessa möten spelar sällan logik, form och annat in. Det är en enda match. Årets match. Ingenting annat.

Det är alltid svårt att tippa matcherna mellan dessa lag, men United har gått in för X i varenda match de senaste två säsongerna, och Lindelöf & Young mot Salah & Firmino kan inte sluta i annat än slakt. Frågan är vad United gör med Rashford. Han var hysteriskt bra mot Palace. Utan honom hade United aldrig vunnit. Startar Mou honom eller vill han få samma effekt igen? Han kan slita sönder Liverpools försvar, utan tvekan.

Ska vi säga 3-2 till Liverpool?

Överpresterar verkligen United sett till trupp, förväntningar och spenderade pengar?

Överprestationen är väl snarare i rena poäng kontra spelmässig prestation. För United ska ju snarare vara närmare City i tabellen om man tittar på trupper etc.
Citera
2018-03-07, 11:36
Medlem
Tenedors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Överpresterar verkligen United sett till trupp, förväntningar och spenderade pengar?

Överprestationen är väl snarare i rena poäng kontra spelmässig prestation. För United ska ju snarare vara närmare City i tabellen om man tittar på trupper etc.

Det har du absolut rätt i. Jag var nog otydlig, givetvis är en andraplats det minsta man kan kräva av papperets United. Att de fortsätter leverera poängmässigt utan att imponera i sitt spel är en styrka i sig. Kanske har det psykologiskt att göra med förväntningar, både hos de egna spelarna och hos motståndarna.

Lite flummigt, men jag är fascinerad över hur bra United går i år.
Citera
2018-03-07, 13:52
Medlem
Siffrorna är ute för säsongen 16/17.
För WOLVERHAMPTON WANDERERS så innebar detta en förlust på 23,2 miljoner Pund.
Under säsongen köpte vi spelare som Helder Costa(13 miljoner pund),Ivan Cavaleiro(7 miljoner Pund)samt Roman Saiss(3 miljoner Pund).
Samtidigt såldes spelare för endast 2,2 miljoner Pund.

Resultatet är såsom det förväntades.
Ytterligare förluster görs naturligtvis innevarande säsong,men klarar klubben bara av sitt förmodade avancemang till Premier League så är inte FFPs regler i närheten av att brytas.De tillåter ju en sammanlagd förlust om 39 miljoner Pund per rullande treårsperiod.

Nämnas kan att Wolves för säsongen 15/16 gjorde en vinst på 5,8 miljoner Pund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in