2017-12-24, 17:53
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolbol000
Till iranier:

CIA publicerar ett klipp som visar iranska vetenskapsmän bråka om missiler. Man ser bråket vid 0.25

https://youtu.be/1lyzpx7G3tg?t=22s

Animeringen är nog från nån film och CIA bör höja sig och använda riktiga skådespelare ist åtminstone...

Kolla, USS Harry S. Trumans befäl eller nån blev flyttad efter att iran arresterade töntarna i båtarna sist. Kollar du vad irgc befäl sagt så verkar det ju som USS Harry S. Truman va i närheten o iran hade fört fram robotbåtar för att gå till attack. USS Harry S. Truman betedde sig fuckedup.
Citera
2017-12-24, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Kolla, alla robotar används ju inte för att träffa målet. Man skickar säkert många men få når fram o träffar.
Iran bryr sig inte. När man träffat hangarfartyget angriper man oxå potentiella hot. Det lär ju va lätt att fånga hangarfartyget då. Amerikaner e fega, första träff o alla bajsar på sig. Du tror inte iran kan mobilisera militären för att fixa ett hangarfartyg? Mycket lätt speciellt i persiska viken. Många jänkare kommer avrättas i kontrollrummet. De kommer sen sätta upp iranska ledarens bild o irans flagga. Kvinnlig besättning kommer bära slöja o jobba i köket
Utöver dina fantasier hur stödjer du det. Iran har inget som kan mätas sig ens mot svenska flottan vårat flyg och våra två mekbrigader.

Fattar du vad ett angrepp på en strategisk resurs innebär?

Eller att avrätta och döda 5000 sjömän? Dom senaste som provade fick 2 kärnvapen i huvudet
Citera
2017-12-24, 18:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Kolla, USS Harry S. Trumans befäl eller nån blev flyttad efter att iran arresterade töntarna i båtarna sist. Kollar du vad irgc befäl sagt så verkar det ju som USS Harry S. Truman va i närheten o iran hade fört fram robotbåtar för att gå till attack. USS Harry S. Truman betedde sig fuckedup.

Jag tycker du ska sluta använda ord som "fuckedup". Detta råd blir min julklapp till dig trots att jag inte firar jul .

En leopard dödar ett svin och svinets mamma försöker göra motstånd men vet att hon inte kan göra nåt. Det är en ganska bra liknelse för vad som hände när Iran tog de amerikanska terroristsvinen som inkräktade även om denna svinmamma var mer modig än hangarfartyget.
https://www.youtube.com/watch?v=LVh3UtmYSow

Ett lejon dödar hyenabarn framför deras mamma som inte kan göra nåt åt saken. Det är en bra liknelse för vad som hände där mamman är hangarfartyget och hyenabarnen är de som inkräktade.
https://www.youtube.com/watch?v=3o-8D7Nqz-c
Citera
2017-12-24, 18:22
Medlem
Citat:
Jag tycker du ska sluta använda ord som "fuckedup". Detta råd blir min julklapp till dig trots att jag inte firar jul .

En leopard dödar ett svin och svinets mamma försöker göra motstånd men vet att hon inte kan göra nåt. Det är en ganska bra liknelse för vad som hände när Iran tog de amerikanska terroristsvinen som inkräktade även om denna svinmamma var mer modig än hangarfartyget.
https://www.youtube.com/watch?v=LVh3UtmYSow

Ett lejon dödar hyenabarn framför deras mamma som inte kan göra nåt åt saken. Det är en bra liknelse för vad som hände där mamman är hangarfartyget och hyenabarnen är de som inkräktade.
https://www.youtube.com/watch?v=3o-8D7Nqz-c
Eller så visste USA att de iranska mupparna skulle släppa gisslan.

USA kan förinta iran på under 30 minuter men det var inte värt de politiska kostnaderna.
Citera
2017-12-24, 18:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av strv122b
Eller så visste USA att de iranska mupparna skulle släppa gisslan.

USA kan förinta iran på under 30 minuter men det var inte värt de politiska kostnaderna.

Vilka är de politiska kostnaderna som miljoner döda i Irak och Afganistan och Syrien inte redan innebär?
Citera
2017-12-24, 18:45
Medlem
Citat:
Vilka är de politiska kostnaderna som miljoner döda i Irak och Afganistan och Syrien inte redan innebär?
Så iran är starkare militärt och då framför allt i flyg/flotta än USN/USAF/USMC/US Army?

Att USA kan förinta Iran på under 30 min vet alla som kan något om militära saker.
Citera
2017-12-24, 19:17
Medlem
Rebelxs avatar
Man skulle behöva överbelasta AEGIS systemet, vet inte hur många fartyg med kapacitet att bekämpa inkommande missiler som ingår i en sån hangargrupp, men alla är ju (teoretiskt) länkade till varandra för att kunna arbeta som en enhet för att så effektivt som möjligt använda sina resurser mot så många mål som möjligt.
Men att ett par skulle slippa igenom om man skickade iväg tillräckligt många är väl inte helt osannolikt.

En blandning av lågtflygande och sådana som tänker förstöra morgonen från en mer vertikal attackvinkel, samt kanske några torpeder som inleder anfallet för att skapa lite panik och få eskorterna att göra avvärjande manövrar och på så sätt kanske positionerar sig på sätt som minskar deras vapensystems effektivitet.

Vad jag skulle göra, är att jag skulle ha en robot som istället för en explosiv stridsspets innehåller en sorts konfettibomb av typ aluminiumfjäll och annat reflekterande material.
Dessa (10st?) skulle skimma fram på ett par meters höjd och sedan poppa upp ett par kilometer innan gruppen för att sedan bli pepprade av deras "miniguns" och explosionerna skulle efterlämna ett sorts moln/dimma av radarstörande material svävandes i vinden.
Sedan skulle resten av robotarna göra entre i samlad trupp.

Eventuella AWACS i området skulle också anfallas.

Anfallet borde ske vid lugnt väder så den störande dimman hänger kvar så länge som möjligt och för att kunna ha robotarna tätt inpå vattenytan hela vägen ut..
Om de har tillgång till sådan teknologi, och resurser som oavsett hur lyckad attacken blir får räknas som pengar i sjön då de ändå kommer bli decimerade de följande dagarna.
Senast redigerad av Rebelx 2017-12-24 kl. 19:39.
Citera
2017-12-24, 19:27
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebelx
Man skulle behöva överbelasta AEGIS systemet, vet inte hur många fartyg med kapacitet att bekämpa inkommande missiler som ingår i en sån hangargrupp, men alla är ju (teoretiskt) länkade till varandra för att kunna arbeta som en enhet för att så effektivt som möjligt använda sina resurser mot så många mål som möjligt.
Men att ett par skulle slippa igenom om man skickade iväg tillräckligt många är väl inte helt osannolikt.

En blandning av lågtflygande och sådana som tänker förstöra morgonen från en mer vertikal attackvinkel, samt kanske några torpeder om man lyckas tajma in det för att skapa lite panik ombord på eskorterna.

Vad jag skulle göra, är att jag skulle ha en robot som istället för en explosiv stridsspets innehåller en sorts konfettibomb av typ aluminiumfjäll och annat reflekterande material.
Dessa (10st?) skulle skimma fram på ett par meters höjd och sedan poppa upp ett par kilometer innan gruppen för att sedan bli pepprade av deras "miniguns" och explosionerna skulle efterlämna ett sorts moln/dimma av radarstörande material svävandes i vinden.

Eventuella AWACS i området skulle också anfallas.

Antalet kryssare och jagare med AEGIS varierar från CSG till CSG, beroende på var de ska operera och hur.

I närheten av ett ettrigt Iran får man nog räkna med, kanske 2 kryssare och 4-6 jagare. Om det blir två hangarfartyg så dubblas eskorten. Kanske 4 kryssare och 8-12 jagare.

Dessutom har man oftast ett par jaktubåtar med sig också. Förmodligen fler om man ska operera runt Iran. Kanske också kryssningsrobotbärande ubåtar (man har ju byggt om några av sina robotubåtar för att bära stora mängder Tomahawks istället).
Citera
2017-12-24, 19:36
Bannlyst
Citat:
Så iran är starkare militärt och då framför allt i flyg/flotta än USN/USAF/USMC/US Army?

Att USA kan förinta Iran på under 30 min vet alla som kan något om militära saker.

Du undvek frågan...

Ja, Iran har fördel mot USA, annars hade ju USA gjort nåt.
Citera
2017-12-24, 19:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rebelx

Detta är en bra idé! Som en omvänd chaff. Måste ju finnas redan...
Citera
2017-12-24, 19:50
Medlem
Rebelxs avatar
Scenario 2, fixa en hyfsat fungerande torped i klass med SHKVAL (vet att tekniken inte är riktigt fulländad ännu..), se till att kunna avfyra dessa från flygplan.

Flyg in lågt tills inkommande missiler är på väg att avsluta ditt självmordsuppdrag, släpp dina SHKVAL kopior, och sen e det slut.

Tror inte ubåtar skulle kunna komma nära nog att avfyra dessa, räckvidden är nog väldigt begränsad för tillfället.

Försvar mot dessa kan nog bli svårt, annars kan man alltid bara låta de följa sista beräknade positionen för att slippa att de blir jammade eller lurade av motvapen.
Tror inte fartygen hinner flytta sig särskilt långt under tiden från släpp till att den når målet.
En magnetisk detonator på torpederna, och programmera de att köra cirklar i 100m intervaller om inte de stöter på ett skrov.

Säkert 1000 fel här men mina tankar iaf.

EDIT: Googlade på SHKVAL o såg detta på Wiki.. https://en.wikipedia.org/wiki/Hoot_(torpedo)
Senast redigerad av Rebelx 2017-12-24 kl. 19:54.
Citera
2017-12-24, 19:52
Bannlyst
Citat:

Har du sett hur USA krigar i mellanöstern? Organiserad terrorism! Tycker du det tyder på militär styrka eller desperation?

Trump: "Obama founded ISIS"
https://www.youtube.com/watch?v=mCHuZM_9qTk

Bilder från amerikanskt träningsläger för ISIS
https://www.youtube.com/watch?v=wBEyIg77zcg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här