2017-12-20, 17:58
Medlem
xyklopfs avatar
Cromwell B i dagens lucka :

Quickybaby´s review : https://www.youtube.com/watch?v=J-UIxkRk84c

Mighty Jingles review : https://www.youtube.com/watch?v=aAdL5oHa7yo

OBS: Jingles tittar på hela "Berlin trion" , inte bara Cromwell B.

Micropatch på gång :

https://thearmoredpatrol.com/2017/12/20/wot-0-9-21-0-2-micropatch-coming-soon/

Obj.705A bilder :

https://thearmoredpatrol.com/2017/12/20/object-705a-pictures/

Igår var RNG på sitt sämsta humör. Satt i Badgern och kanske vart tionde skott satt där det skulle. Så var det i match efter match efter match. Var minst sagt frustrerad...

Dock gillar jag Klondike kartan. Hoppas det kommer flera 30 vs. 30 kartor.
Citera
2017-12-20, 22:31
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Micropatch på gång :

https://thearmoredpatrol.com/2017/12/20/wot-0-9-21-0-2-micropatch-coming-soon/
"This micropatch will seriously trash your mods." Är så jävla trött på att varje liten nysning de gör på WG sätter alla moddare i arbete. Det kan inte ha någon som helst funktion mer än att de gör seriösa moddare (och användare) irriterade.

Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Har bestämt för mig att det inte spelar någon roll om du blandar. Själv lyckades jag få ihop allt på samma tema faktiskt (Modern) men jag tror inte att det ger något extra som sagt. 25% extra credits överlag är dock alltid najs, så det är värt att bry sig lite iaf.
Men nu jäklar!? Fick till ett kinesisk V pynt som jag slängde upp i granen bara på skoj. Då fick jag helt plötsligt typ 40%(!) extra krediter på kinesiska (och typ svenska?) vagnar. Medan för US-vagnarna m.fl. har jag kvar 25%? Det kanske är värt att skaffa (och pynta med) V från alla stilar ändå?

Citat:
Ursprungligen postat av frange
Mja jag hade stora problem med den iallafall - eller snarare en sådan upprepad vrede över just det gång på gång. Har dock 160k intjänat med den så "bara" 80k kvar till Kranvagn. Funderade nu i dagarna faktiskt på att göra ett försök med den igen, sist så körde jag ju den verkligen in i väggen i ett enda svep när jag mosade mig igenom de svenska träden oavbrutet,
Kanske skall göra ett nytt försök snart igen innan crewen får reumatism av att sitta i den i garaget och ruttna bort - för att se om det går bättre den här gången
Ha ha! Tja, du vet hur det är. En ren smaksak. Vissa vagnar funkar bra, andra inte. Oavsett om de självutnämnda experterna tycker de är bra eller dåliga. Själv drog jag in ett gäng premiumdagar på alla mina svenska vagnar (S1, VP, Emil II och Strv 103B i tier VIII-X) i March of the Nations nyss. Vet inte varför men de funkar så skönt bra för mig. Både HT och TD. Inte för att jag gråter för det. Tvärt om. Att ladda upp med kaffe och bullar är betydligt trevligare än att trycka ryssfemmor och dricka diesel i en illaluktande Obj 268. (Vilket jag kan säga med gott samvete för med ryssjävlarna drog jag inte in en enda premiumdag).

Citat:
Obj.705A bilder : https://thearmoredpatrol.com/2017/12/20/object-705a-pictures/
Ser verkligen fram mot dem! Ser grymt schysst ut!

Vet att jag gnällde lite på Obj 416 tidigare men jag har totalt ändrat åsikt om den linjen. Vet inte vad som hände men helt plötsligt hittade jag rätt i spelstilen och det blev så jäkla kul att lira vagnar med tornet bak. Så kul att jag t o m shoppade Guarden när jag gick vidare till Obj 430 II. Så det ska bli riktigt skoj att se hur det funkar med en heavy. Enda liknande jag kan komma på på rak arm är VK45B men den är ju ändå konstruerad på ett annat sätt i övrigt.
Citera
2017-12-20, 23:43
Medlem
xyklopfs avatar
Citat:
[i]Men nu jäklar!? Fick till ett kinesisk V pynt som jag slängde upp i granen bara på skoj. Då fick jag helt plötsligt typ 40%(!) extra krediter på kinesiska (och typ svenska?) vagnar. Medan för US-vagnarna m.fl. har jag kvar 25%? Det kanske är värt att skaffa (och pynta med) V från alla stilar ändå?

Fixar man alla pynt som finns för alla fyra jular, får man 40% exp/credits/crew exp på samtliga vagnar i samtliga nationsträd. Så det lönar sig att ordna alla dekorationer.
Kom ihåg att den 22 dec startar alla missions om igen. Samma sak sker en vecka senare också, sen en gång till. Gör man alla missions får man 21 boxar. Gör man de fyra gånger blir det 21x4 = 84 boxar.
Citera
2017-12-21, 00:15
Medlem
franges avatar
Jo efter några tiotals matcher med Emil II nu ikväll så verkar den faktiskt inte så dum (igen) - dock tycker jag skotten far allt åt helvete. Lyckades göra 1550dmg på första maggen i en match, annars blir det vanligen 2 som träffar, 2 som missar, hur noga man än siktar. Trots att jag kör med vert stab.

Citat:
Ha ha! Tja, du vet hur det är. En ren smaksak. Vissa vagnar funkar bra, andra inte. Oavsett om de självutnämnda experterna tycker de är bra eller dåliga. Själv drog jag in ett gäng premiumdagar på alla mina svenska vagnar (S1, VP, Emil II och Strv 103B i tier VIII-X) i March of the Nations nyss. Vet inte varför men de funkar så skönt bra för mig. Både HT och TD. Inte för att jag gråter för det. Tvärt om. Att ladda upp med kaffe och bullar är betydligt trevligare än att trycka ryssfemmor och dricka diesel i en illaluktande Obj 268. (Vilket jag kan säga med gott samvete för med ryssjävlarna drog jag inte in en enda premiumdag).

Tyvärr verkar jag ha hittat ett nytt hatobjekt. Köpte Cromwell B att ha framförallt till klanmatcherna så sålde vanliga Cromwellen och tog loss Comet istället som jag hade framforskad. Men fy fan vad katastrof det gått hittills med Cometen, 7 matcher spelade - 7 katastrof-förluster. Börjar redan överväga att sälja skiten och dränka även det brittiska MT-trädet nu alltså
Citera
2017-12-21, 19:58
Medlem
xyklopfs avatar
https://www.youtube.com/watch?v=naZCoLNzH9M
Citera
2017-12-22, 22:22
Medlem
Ace Venturas avatar
AMX M4 45 måste vara en av de absolut sämsta heavysarna i spelet. Helt klart. Den har i n g e t i n g! Den är inte snabb, den har en våffelstrut med mjukglass som pansar och den pennar inte ens en tier V heavy med standardammon. Den är så sjukt och sanslöst.... usel.

Var tvungen att köpa tillbaka den för att komma in på de nya franska heavysarna men jag stod bara ut halva grinden. Sen blev det fri-xp. Livet är för kort helt enkelt. Nu har jag visserligen bara kommit halvvägs genom AMX 65t (saknar t ex bästa kanonen) och den är kanske inte världens roligaste vagn - men det är iaf med i matchen. AMX M4 45 var inte ens på isen när det var dags för nedsläpp.
Citera
2017-12-22, 22:33
Medlem
Ace Venturas avatar
Btw. Använde PRs idag för första gången på en evighet. Trots att jag spelar/grindar en hel del vagnar som jag inte trivs med för närvarande har jag legat konstant på 1600-2000 WN8 i flera veckor. Varje dag, utan undantag.

Idag däremot. 5 vinster på 20 matcher. Bara vita och röda i lagen. 900 i WN8. 0 matcher överlevda.
Tillfällighet.... I think not.

Jag svär och lovar på heder och samvete. Stod med Skorpionen och siktade på en AMX 13 105 som var bara 100-150 meter bort. Han var nerpennad och försökte gömma sig, men jag hade minst halva hans vagn synlig hela tiden. sköt 4 helt "full aim shoots". 3 landade utanför(!) siktcirkeln och missade. 1 gick rakt igenom hans vagn. Totalt = 0 damage.

PR är WGs present från helvetet.
Citera
2017-12-23, 01:53
Medlem
franges avatar
Citat:
Btw. Använde PRs idag för första gången på en evighet. Trots att jag spelar/grindar en hel del vagnar som jag inte trivs med för närvarande har jag legat konstant på 1600-2000 WN8 i flera veckor. Varje dag, utan undantag.

Idag däremot. 5 vinster på 20 matcher. Bara vita och röda i lagen. 900 i WN8. 0 matcher överlevda.

Jag svär och lovar på heder och samvete. Stod med Skorpionen och siktade på en AMX 13 105 som var bara 100-150 meter bort. Han var nerpennad och försökte gömma sig, men jag hade minst halva hans vagn synlig hela tiden. sköt 4 helt "full aim shoots". 3 landade utanför(!) siktcirkeln och missade. 1 gick rakt igenom hans vagn. Totalt = 0 damage.

PR är WGs present från helvetet.

Yepp jag har sett samma sak länge - så fort du aktiverar någon sådan bonus så får du RNG rakt ner i helvetet - det värsta är att det inte sällan kan tvärvända till bra/normalt igen - samma djävla sekund som personal reserven tar slut. Har testat det gång på gång, och det är helt systematiskt.
Har som sagt haft matcher där haft E75 eller E100 stått helt öppet 200-300 meter bort med sidan mot en, både när jag kört Skorpionen och Strv S1 som båda vanligen har exceptionellt träffsäkra kanoner - men missat skott efter skott efter skott. Till och med så skotten gått utanför siktcirkeln - när den vagnen man skjutit på täckt hela och till och med en bit utanför cirkeln på alla sidor.
Citera
2017-12-23, 02:49
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Yepp jag har sett samma sak länge - så fort du aktiverar någon sådan bonus så får du RNG rakt ner i helvetet - det värsta är att det inte sällan kan tvärvända till bra/normalt igen - samma djävla sekund som personal reserven tar slut. Har testat det gång på gång, och det är helt systematiskt.
Provade det häromdagen, ett tag sen jag spela hade flera bra matcher på raken aktiverade och sen fullständigt miserabelt, ett par timmar senare återigen gick det bra så man börjar undra för det är inte första gången.-
Citera
2017-12-23, 09:48
Medlem
xyklopfs avatar
leKpz M41 90 mm i dagens lucka :

Quickybaby´s review : https://www.youtube.com/watch?v=VsNhw6qTHU0

Den här är inte till salu ofta. Är lur på att skaffa den själv. Någon här som har den och kan säga om den är bra eller inte?
Citera
2017-12-23, 12:59
Medlem
liddens avatar
Citat:
AMX M4 45 måste vara en av de absolut sämsta heavysarna i spelet. Helt klart. Den har i n g e t i n g!

Bra pen på standard-ammo? Var så förut, men det kanske har blivit "power creeped".

Citat:
leKpz M41 90 mm i dagens lucka :

Någon här som har den och kan säga om den är bra eller inte?

Jag har den och gillar den.
Citera
2017-12-23, 14:01
Medlem
270215s avatar
Citat:
Den här är inte till salu ofta. Är lur på att skaffa den själv. Någon här som har den och kan säga om den är bra eller inte?

Jag trivs med den, trots att jag inte är särskilt bra på att lira light vagnar kan man ha bra matcher i den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in