2017-12-19, 14:56
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxVolym
1. Det skall enligt uppgifter från streamers bara gå att få den i de boxar man köper, som vanligt med WG. Kolla tex. QB:s video om boxarna, även Cirkonflexes & SirFoch har "uttalat sig kritiskt" om detta. ;-)

2. Den är inte speciellt fantastisk numera enligt samma streamers. Den var dock lite för bra när den släpptes första gången. Nu har "utvecklingen" sprungit ikapp den. :-)

Okay, typiskt. Köpte ett 11-lådorsaket för att testa. Räknade om ibland pyntet och kom fram till att det var Sovjet jag hade flest av, så köpte en sån. Ligger på nivå IX nu, är bara 3st sovjetiska V-pynt; 2 golvdekorationer och och 1 lykta för att nå nivå X.

Ingen Type däri den här gången, däremot fick jag åtminstone Bf 740 i lådorna.

Letade just upp QBs avsnitt och skall kolla på det nu!
Citera
2017-12-19, 16:11
Medlem
Kyotos avatar
Finns det någon hemsida där man kan se weakspots rätt enkelt på vagnar? Har stora problem med att hitta platser att skuta på Japanska tunga.
Citera
2017-12-19, 16:26
Medlem
xyklopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Står det stilla nu så man inte kan få fler dekorationer förräns 22e, eller vadå?

Btw jag har inte tagit julgrejen så seriöst och ansträngt mig för de uppdragen, utan bara spelat på som vanligt och pyntat på när det ramlat in. Är på nivå VIII nu, var först igår för att komma upp till den och få tredje tjejcrewen - gick från Elc bis med 2crew till Amx 12t (3crew) igår, började ju på franska LT för ett par dagar sen så lagt fruntimrena på det trädet.

Men Type 59 har börjat dyka upp allt oftare nu, så det är väl fler som fiskat in den. Är det när man klarat till pyntnivå X, eller kan man få den som slump i lådorna?

Vad är det btw som gör den så OP? Har sett många klaga över det - men jag har ingen koll på den sen tidigare.

Och, angående pyntet. Får man extra bonus om de är samma... ja, sovjetisk/traditionell/kinesisk osv? Det har jag heller inte brytt mig om utan enbart gått efter tier på pyntet... Kanske man blir tvungen att tänka om lite halvt för sent?

Precis. Har man gjort alla uppdrag får man vänta tills den 22, om man inte köper boxar dvs. Har själv gjort alla uppdrag och sitter fast på nivå 7.

När Type 59 släpptes blev den populär att köra i s.k. wolfpacks som rushade fienden och sköt sönder laget snabbt. Den blev så populär då att dåvarande MM höll på att går sönder helt.

Om man fixar alla pynt i respektive jul (totalt fyra stycken), får man speciella camos och inskriptioner.

Citat:
Christmas Style: A unique set that contains a Camouflage, Inscription, Emblem and base colour.
4 Holiday Inscriptions: The inscription is awarded for completing the 2018 Christmas collection.
Emblem: The emblem is awarded for completing the 2018 Christmas collection.

Citat:
Kyoto : Finns det någon hemsida där man kan se weakspots rätt enkelt på vagnar? Har stora problem med att hitta platser att skuta på Japanska tunga.

https://tanks.gg/

Här kan du kolla både stats och en "live" version av alla vagnar om hur pansaret påverkas av vinklar och liknande. När det gäller Japanska HT´s, gäller allmänt att skjuta de i sidan.

Quickybaby om Pz B2 Bf 740: https://www.youtube.com/watch?v=t9SwmVRdhAo
Citera
2017-12-19, 16:31
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Precis. Har man gjort alla uppdrag får man vänta tills den 22, om man inte köper boxar dvs. Har själv gjort alla uppdrag och sitter fast på nivå 7.

När Type 59 släpptes blev den populär att köra i s.k. wolfpacks som rushade fienden och sköt sönder laget snabbt. Den blev så populär då att dåvarande MM höll på att går sönder helt.

Om man fixar alla pynt i respektive jul (totalt fyra stycken), får man speciella camos och inskriptioner.

Jag sitter som sagt på IX nu efter att ha köpt ett 11st paket - lyckades precis ta mig till VIII igår men hade ett helvete, det tog tvärstopp och tog hela kvällen att ens få en endaste låda för att gå sista hoppet VII -> VIII (saknade typ en enda för att hoppa till nästa nivå).
Givetvis för att jag ville ha tredje flickan till vagnen jag skulle köpa, kändes nästan uppgjort för det tog bara plopp tvärstopp - innan så fick jag ju lådor för typ varje match...

Men fan, ska man fixa alla? Det vete fan om jag orkar med. Men - får man alla belöningarna (rabatterna på vagnar) varje gång, på varje "jul"?

Citat:
Ursprungligen postat av Kyoto
Finns det någon hemsida där man kan se weakspots rätt enkelt på vagnar? Har stora problem med att hitta platser att skuta på Japanska tunga.

Googla "world of tanks type 5 weakspots" eller vilken vagn du nu vill ha + "weakspots".
Citera
2017-12-19, 16:46
Medlem
Kyotos avatar
Ja jo googla kan man ju och det har jag gjort. Men tänkte mer om det fanns en specifik sida som man kan använda som go to. Vilket xyklopf hjälpte med. Tanks.gg fungerade utmärkt. Så slipper man googla och gå in på olika sidor för att få svar jämt så har man en redo.
Citera
2017-12-19, 16:48
Medlem
franges avatar
Citat:
Ja jo googla kan man ju och det har jag gjort. Men tänkte mer om det fanns en specifik sida som man kan använda som go to. Vilket xyklopf hjälpte med. Tanks.gg fungerade utmärkt. Så slipper man googla och gå in på olika sidor för att få svar jämt så har man en redo.

Jag brukar kolla https://wotguru.com/weak-spot-guides/ - det brukar iallafall vara den sidan som poppar upp först när jag googlar.
Citera
2017-12-19, 17:40
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Vet att bl a Aslains modpack har en rätt bra weakspot-viewer som du kan använda direkt i garaget. Kolla den. Lite snabbare och trevligare än att behöva surfa runt varje gång du undrar.

Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Zzzzzznark!

Citat:
Och, angående pyntet. Får man extra bonus om de är samma... ja, sovjetisk/traditionell/kinesisk osv? Det har jag heller inte brytt mig om utan enbart gått efter tier på pyntet... Kanske man blir tvungen att tänka om lite halvt för sent?
Har bestämt för mig att det inte spelar någon roll om du blandar. Själv lyckades jag få ihop allt på samma tema faktiskt (Modern) men jag tror inte att det ger något extra som sagt. 25% extra credits överlag är dock alltid najs, så det är värt att bry sig lite iaf.
Citera
2017-12-19, 18:53
Medlem
Kyotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Vet att bl a Aslains modpack har en rätt bra weakspot-viewer som du kan använda direkt i garaget. Kolla den. Lite snabbare och trevligare än att behöva surfa runt varje gång du undrar.

Zzzzzznark!

Har bestämt för mig att det inte spelar någon roll om du blandar. Själv lyckades jag få ihop allt på samma tema faktiskt (Modern) men jag tror inte att det ger något extra som sagt. 25% extra credits överlag är dock alltid najs, så det är värt att bry sig lite iaf.

Vågar man lita på modpacks? Läst vissa som påstår att dom blivit bannade för att använt sånt.
Citera
2017-12-19, 20:51
Medlem
Citat:
Vågar man lita på modpacks? Läst vissa som påstår att dom blivit bannade för att använt sånt.
Weakspots i strid får du inte använda och kan bli bannad för ja.
Weakspots i garaget vet jag faktiskt inte, det vore logiskt om det var tillåtet.
Citera
2017-12-19, 23:24
Medlem
franges avatar
Fixade just toppkanonen (130mm, 271pen/560dmg var 11,55sekund) på WZ-111-1FT, kostade 66,500dmg men fy i helvete vad skillnad de 23mm extra i penetrationen gör - inte minst i X-matcher!
Var ett helvete med "bara" 248 i pen med mellankanonen även i IX-matcher, men nu har jag formligen slaktat, kört 5 matcher och snittat på typ 2700dmg per match. Att vara topptier mot VI-vagnar man oneshottar åt helvete med den extra skadan den dessutom gör känns nästan OP

Känns som att just 255 pen är en magisk gräns, ligger du bara lite under - som Emil II med toppkanon så bouncar allt åt helvete - medans M109 med 258pen är en helt annan sak - där pennar näst intill varje skott. Någon mer som reagerat på den "gränsen"?
Citera
2017-12-20, 12:31
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av bitchhoe
Weakspots i strid får du inte använda och kan bli bannad för ja.
Weakspots i garaget vet jag faktiskt inte, det vore logiskt om det var tillåtet.

Precis så. I spelet är det förbjudet. I garaget är det ok. Det står klart och tydligt på regelsidan. Tyckte mig läsa att WG gillar den modden såpass att de funderar på att införliva den i spelet t o m.

Citat:
Känns som att just 255 pen är en magisk gräns, ligger du bara lite under - som Emil II med toppkanon så bouncar allt åt helvete - medans M109 med 258pen är en helt annan sak - där pennar näst intill varje skott. Någon mer som reagerat på den "gränsen"?
Nope. Emil II och jag är riiiiktigt goda vänner. Så bra så jag har inte bemödat mig med att köpa Kranvagnen ännu.

Däremot undrar jag om de inte smygnerfat Skorpionen? Den var enastående elak tidigare, nu studsar allt på alla. Bouncade bl a en Hellcat(!?) häromdagen. Förvisso snett från sidan och på långt avstånd men ändå. Det kändes inte riktigt ok faktiskt.
Citera
2017-12-20, 14:11
Medlem
franges avatar
Citat:
Nope. Emil II och jag är riiiiktigt goda vänner. Så bra så jag har inte bemödat mig med att köpa Kranvagnen ännu.

Mja jag hade stora problem med den iallafall - eller snarare en sådan upprepad vrede över just det gång på gång. Har dock 160k intjänat med den så "bara" 80k kvar till Kranvagn. Funderade nu i dagarna faktiskt på att göra ett försök med den igen, sist så körde jag ju den verkligen in i väggen i ett enda svep när jag mosade mig igenom de svenska träden oavbrutet,
Kanske skall göra ett nytt försök snart igen innan crewen får reumatism av att sitta i den i garaget och ruttna bort - för att se om det går bättre den här gången

Citat:
Däremot undrar jag om de inte smygnerfat Skorpionen? Den var enastående elak tidigare, nu studsar allt på alla. Bouncade bl a en Hellcat(!?) häromdagen. Förvisso snett från sidan och på långt avstånd men ändå. Det kändes inte riktigt ok faktiskt.

Jag tycker det med. Har också bouncat en hel del riktigt konstiga, RHM kan tydligen bounca på 300ish meter, Hellcat har jag nog fan också bouncat på, även VK.30.01p och liknande VI-vagnar. Till och med en djävla Amx 12t lyckades jag bounca på inte allt för stort avstånd häromdagen! Och det går tamejfan inte, den har ju verkligen inget armor alls!
Men samma sak med träffsäkerheten, börjar missa allt mer och mer - på större avstånd kan det ibland gå åt flera skott att ens träffa en E75 eller E100 som står helt öppet med sidan mot en. Och då börjar det bli löjligt.

Sen underlättar det ju inte att man i princip aldrig får spela lågtiermatcher med Skorpionen, jag var helt ärligt osäker på om man ens fick göra det häromveckan, kunde knappt minnas en endaste match på flera veckor - tvärt om nästan bara XI och X-matcher, och någon enstaka enbart VIII. Det har ju också sabbat mycket för den, att man bara får än värre motståndare varenda match...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in