2016-03-10, 12:19
Medlem
mutemes avatar
Käkade 100mg i lördags. Är fortfarande skev.
Citera
2016-03-10, 12:48
Medlem
Mår så jäkla fint dagen efter jag tagit ikto! Det är på 3-4 dagen jag behöver fylla på igen. Någon som kör samma?
Citera
2016-03-10, 12:51
Medlem
Eutychoss avatar
Jag kan i princip käka hur mycket Ikto som helst. 2+mg så händer inget extra, mer än att minnet blir knas.
Citera
2016-03-10, 18:18
Medlem
Petruccianis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eutychos
Hur kom det sig att ni valde att använda just Iktorivil istället för t.ex. Xanor och Stesolid? Jag tycker om Iktorivil eftersom till skillnad från annan benso får jag ingen kick, utan endast ett lugn och en känsla av att vara "normal". (Inga flumkänslor alls.)

De andra bensodiazepinerna käkar jag både för att få en kick och medicinskt (svår balansgång), men på ikto får jag aldrig en kick. Men jag slipper hjärtklappning(!), myrkrypningar och spänningar i i hela kroppen samtidigt som den hjälper mot dödsångest.
Men när jag tar den känner jag inte något behov att mumsa i mig massvis direkt bara för att bli "skön", som det ofta blir på annan benso.

Har fått Sobril utskrivet i två uttag men min läkare sade att hon skulle kunna tänka sig ordinera Iktorivil i låg dos mot mina besvär (stark GAD, viss panikångest).

Men om det är en bensodiazepin jag skulle ta resten av livet skulle det definitivt varit Ikto, med den minimala (obefintliga hos vissa?) toleransutvecklingen och att jag blir inte lika sinnesslö som på andra bensos. Skulle riktigt hjärtligt uppskatta tips/info, hehe.

Men hur många är det egentligen som kan äta Iktorivil med ungefär samma effekt dag ut och dag in? Med Ikto verkar det vara ganska vanligt medan med Xanor så äter man dom till slut bara för beroendet och att man får abstinens utan dom, utan någon ångestdämpning.

Sorry för långt svar. Ni behöver inte svara på allt jag skrivit men undrar mest hur det kommer sig att ni äter just Iktorivil.

Valde inte direkt, när jag först fick benso utskrivet mot ångest var det såklart Sobril och hade 25mg vid behov. Tröttnade på "vid behov" eftersom jag i princip alltid var vid behov så läkaren föreslog då Iktorivil istället så man inte behövde knapra så mkt utan en gång på morgonen räckte.

Har samma erfarenhet av Ikto ja, får ingen kick alls utan det bara ligger i bakgrunden precis som du säger, man känner sig normal istället för stissig, spänd och nojig. Har testat högre doser några gånger men det var rätt värdelöst, blev bara lite tröttare och vad är poängen med det. Nej över 2mg får jag inte någon ytterligare positiv effekt.

Håller väl med även där att det verkar vara den mest lämpliga om man måste ta livet ut men det verkar ju också vara högst individuellt. Nu är jag som sagt nere på 0,5mg och tar det mest bara för att hålla rebound-ångesten och AT borta vilket jag får om jag skippar mer än en dag... däremot knaprar jag Oxy rätt ofta och det är ju lite mer effekt både uppåt och nedåt även om jag håller doserna väldigt låga där också. Det ger ju den där "livsglädjen" som en benso aldrig kan ge även om det är skönt att vara ångestfri såklart, men självklart är det ju så att ju bättre man mår desto värre at.... naturlag.

Aja, svarade väl på frågan i första meningen, men vet inte vad jag hade valt om jag hade haft fritt val. Har mängder av Xanor också, även depot, men föredrar ändå Ikto eftersom Xanor känns mer "bäng" oavsett om jag ligger lågdos... påverkar minnet och slö blir man också, nej tacka vet jag Ikto om man bara vill vara normal.
Citera
2016-03-10, 18:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eutychos
Hur kom det sig att ni valde att använda just Iktorivil istället för t.ex. Xanor och Stesolid? Jag tycker om Iktorivil eftersom till skillnad från annan benso får jag ingen kick, utan endast ett lugn och en känsla av att vara "normal". (Inga flumkänslor alls.)

De andra bensodiazepinerna käkar jag både för att få en kick och medicinskt (svår balansgång), men på ikto får jag aldrig en kick. Men jag slipper hjärtklappning(!), myrkrypningar och spänningar i i hela kroppen samtidigt som den hjälper mot dödsångest.
Men när jag tar den känner jag inte något behov att mumsa i mig massvis direkt bara för att bli "skön", som det ofta blir på annan benso.

Har fått Sobril utskrivet i två uttag men min läkare sade att hon skulle kunna tänka sig ordinera Iktorivil i låg dos mot mina besvär (stark GAD, viss panikångest).

Men om det är en bensodiazepin jag skulle ta resten av livet skulle det definitivt varit Ikto, med den minimala (obefintliga hos vissa?) toleransutvecklingen och att jag blir inte lika sinnesslö som på andra bensos. Skulle riktigt hjärtligt uppskatta tips/info, hehe.

Men hur många är det egentligen som kan äta Iktorivil med ungefär samma effekt dag ut och dag in? Med Ikto verkar det vara ganska vanligt medan med Xanor så äter man dom till slut bara för beroendet och att man får abstinens utan dom, utan någon ångestdämpning.

Sorry för långt svar. Ni behöver inte svara på allt jag skrivit men undrar mest hur det kommer sig att ni äter just Iktorivil.
Mina läkare har ju den yttersta makten. Hade först ett nedtrappningsschema som startade på 100 mg Sobril dagligen. Sen sa nästa läkare att jag behövde konstant ångestlindring, o skrev ut 6 mg Xanor dagligen. Sen tyckte nästa läkare att Xanor var så hemskt, så hon bytte ut det mot 4 mg Iktorivil, o det har jag haft i runt 15 år nu.
Citera
2016-03-10, 18:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av muteme
Käkade 100mg i lördags. Är fortfarande skev.
Har också käkat såna mängder nån gång. Men ska nog vara lite försiktig, ex-sverigedemokraten William Petzäll dog ju av Iktorivil.

Vad jag minns så somnade jag i ca 5 timmar o vaknade upp helt yr.
Citera
2016-03-11, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Mina läkare har ju den yttersta makten. Hade först ett nedtrappningsschema som startade på 100 mg Sobril dagligen. Sen sa nästa läkare att jag behövde konstant ångestlindring, o skrev ut 6 mg Xanor dagligen. Sen tyckte nästa läkare att Xanor var så hemskt, så hon bytte ut det mot 4 mg Iktorivil, o det har jag haft i runt 15 år nu.

Hur har 4mg i 15 år om dagen påverkat dig? Sämre minne? Vilka negativa bieffekter märker du av efter ett så långt missbruk
Citera
2016-03-12, 12:13
Medlem
Kan jag blanda Iktorvil med kokain eller kommer de bara förstöra? Bättre o spara för comedown?
Citera
2016-03-12, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanarlugn
Kan jag blanda Iktorvil med kokain eller kommer de bara förstöra? Bättre o spara för comedown?

Till Kola ska du dricka sprit!
Spara Iktorivilen till sen
Citera
2016-03-12, 19:36
Medlem
julesvernes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRevenge
Hur har 4mg i 15 år om dagen påverkat dig? Sämre minne? Vilka negativa bieffekter märker du av efter ett så långt missbruk

Det finns såklart 100 definitioner av "missbruk" men 4 mg klonazepam per dag är ju ingen monsterdos. Det är i den lägre delen av det vedertagna terapeutiska dosintervallet. Men visst, missbruk eller ej, man kan ju säkert drabbas av negativa biverkningar ändå efter så pass lång tid.
Citera
2016-03-12, 20:04
Medlem
Finns inget skönare rus än när ikton börjar kicka..euforin slår det mesta svårt att få det utskrivet här i Finland, dock går det under med annat namn. Fick 4mg xanor istället men slutade med skiten för att jag blev hispig av den korta verknings tiden
Citera
2016-03-14, 15:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TheRevenge
Jag missbrukar ju inte dom. Jag tar 4 mg varje dag på läkarens order. Jag tycker inte det har påverkat mig så mycket. Inte vad jag minns i.a.f...

Men jag är ju beroende av dom, 2-3 dagar utan så får jag fruktansvärd abstinens. Som tur är har jag inte utvecklat tolerans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in