Citat:
Ursprungligen postat av
Eutychos
Hur kom det sig att ni valde att använda just Iktorivil istället för t.ex. Xanor och Stesolid? Jag tycker om Iktorivil eftersom till skillnad från annan benso får jag ingen kick, utan endast ett lugn och en känsla av att vara "normal". (Inga flumkänslor alls.)
De andra bensodiazepinerna käkar jag både för att få en kick och medicinskt (svår balansgång), men på ikto får jag aldrig en kick. Men jag slipper hjärtklappning(!), myrkrypningar och spänningar i i hela kroppen samtidigt som den hjälper mot dödsångest.
Men när jag tar den känner jag inte något behov att mumsa i mig massvis direkt bara för att bli "skön", som det ofta blir på annan benso.
Har fått Sobril utskrivet i två uttag men min läkare sade att hon skulle kunna tänka sig ordinera Iktorivil i låg dos mot mina besvär (stark GAD, viss panikångest).
Men om det är en bensodiazepin jag skulle ta resten av livet skulle det definitivt varit Ikto, med den minimala (obefintliga hos vissa?) toleransutvecklingen och att jag blir inte lika sinnesslö som på andra bensos. Skulle riktigt hjärtligt uppskatta tips/info, hehe.
Men hur många är det egentligen som kan äta Iktorivil med ungefär samma effekt dag ut och dag in? Med Ikto verkar det vara ganska vanligt medan med Xanor så äter man dom till slut bara för beroendet och att man får abstinens utan dom, utan någon ångestdämpning.
Sorry för långt svar. Ni behöver inte svara på allt jag skrivit men undrar mest hur det kommer sig att ni äter just Iktorivil.
Valde inte direkt, när jag först fick benso utskrivet mot ångest var det såklart Sobril och hade 25mg vid behov. Tröttnade på "vid behov" eftersom jag i princip alltid var vid behov så läkaren föreslog då Iktorivil istället så man inte behövde knapra så mkt utan en gång på morgonen räckte.
Har samma erfarenhet av Ikto ja, får ingen kick alls utan det bara ligger i bakgrunden precis som du säger, man känner sig normal istället för stissig, spänd och nojig. Har testat högre doser några gånger men det var rätt värdelöst, blev bara lite tröttare och vad är poängen med det. Nej över 2mg får jag inte någon ytterligare positiv effekt.
Håller väl med även där att det verkar vara den mest lämpliga om man måste ta livet ut men det verkar ju också vara högst individuellt. Nu är jag som sagt nere på 0,5mg och tar det mest bara för att hålla rebound-ångesten och AT borta vilket jag får om jag skippar mer än en dag... däremot knaprar jag Oxy rätt ofta och det är ju lite mer effekt både uppåt och nedåt även om jag håller doserna väldigt låga där också. Det ger ju den där "livsglädjen" som en benso aldrig kan ge även om det är skönt att vara ångestfri såklart, men självklart är det ju så att ju bättre man mår desto värre at.... naturlag.
Aja, svarade väl på frågan i första meningen, men vet inte vad jag hade valt om jag hade haft fritt val. Har mängder av Xanor också, även depot, men föredrar ändå Ikto eftersom Xanor känns mer "bäng" oavsett om jag ligger lågdos... påverkar minnet och slö blir man också, nej tacka vet jag Ikto om man bara vill vara normal.