Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-12-21, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Han är inte bara synnerligen Omogen, han verkar dessutom ytterligt Klent begåvad.
Klent begåvad. Det har man väl kunnat konstaterat sen länge. Yrkesutbildning. Taxikörkort. Förlorat kortet. Pulat med motorer för svarta pengar.
Ser man till interiören i huset han bodde i så är han underutvecklad. Skitigt, äckligt, ostädat. Kräks när jag tänker på Tova i hans vidriga otvättade sänglakan. Usch.
Citera
2017-12-21, 21:48
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Kan faktiskt inte se att han skulle kunna bedömas som sjuk. Han verkar dum i huvudet men annars frisk
som vem som helst. Dålig självkänsla räknas inte som diagnos, inte kontrollbehov heller. Han har mig
veterligen inte hävdat att han hört röster som uppmanat honom att misshandla Tova.

Nej, Billy kommer att få skaka galler i många år framöver. Kan jag i princip slå vad om.

Jag instämmer ... mina tankar handlar mer om vad som är bäst för Tovas familj, att få ett avslut nu eller att tvingas stå ut med väntan på om Hovrätten håller med och sedan om HD tar upp eller avvisar överklagan...
Rättsprocessen tar minst sex månader till.. kanske upp till ett år om någon överklagar .. sorgen kan man inte man inte börja ta tag i och bearbeta innan slutgiltiga utslaget kommer....
Citera
2017-12-21, 21:55
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treshar111
Ursäkta om jag har missat, men hur ser det ut med överklagan?

Än så länge har rätten konstaterat att Billy gjort sig skyldig till mord. Påföljden dvs domen dröjer dock ett tag till och därefter beroende på utslaget så är det upp till försvaret och/eller åklagaren att besluta om ett eventuellt överklagande.
Citera
2017-12-21, 21:58
Medlem
Stupido86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Men du, han är ingen MAN. Han fyllde nyss 23 år. Hjärnan är inte fullvuxen förrän mellan 24 och 25 år. Och hans hjärna var dessutom drogad, alkoholpåverkad, kontrollpåverkad och fan vet allt. Han är en pojkvasker som trodde han var tuff när han hade kontroll över en liten tjej som vägde 40 kilo mindre än honom själv och dessutom var 3 dm kortare. Modig kille.

Vilken jävla loser han är.

Håller med dig.
Men tycker ändå han borde klassas som man och även dömas som en.
Men ja, han är en ynkrygg och borde inte ens få klassas som människa.
Citera
2017-12-21, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag instämmer ... mina tankar handlar mer om vad som är bäst för Tovas familj, att få ett avslut nu eller att tvingas stå ut med väntan på om Hovrätten håller med och sedan om HD tar upp eller avvisar överklagan...
Rättsprocessen tar minst sex månader till.. kanske upp till ett år om någon överklagar .. sorgen kan man inte man inte börja ta tag i och bearbeta innan slutgiltiga utslaget kommer....

Sorgen har inget med det att göra. Inte heller "avslut". Det är en myt. Jag vet. Tro mig. De vet nu att han är befunnen skyldig till mord. Och det är säkert en oerhörd lättnad. Nu kan de gå vidare, även om de måste lära sig leva med sorgen. Som aldrig kommer bli lättare att bära. Men det går att leva med den så småningom.
Vare sig svinet överklagar eller ej så kommer han få sitta inne under en lång tid. När han väl kommer ut så har han inte enda kompis kvar. När han kommer ut är han 35. Eller 40. eller 50. Vem vet? Men han kommer aldrig mer kunna kontrollera en enda människa till
Citera
2017-12-21, 22:02
Medlem
Citat:
Klent begåvad. Det har man väl kunnat konstaterat sen länge. Yrkesutbildning. Taxikörkort. Förlorat kortet. Pulat med motorer för svarta pengar.
Ser man till interiören i huset han bodde i så är han underutvecklad. Skitigt, äckligt, ostädat. Kräks när jag tänker på Tova i hans vidriga otvättade sänglakan. Usch.

Han åkte dit för drogfylleri på vägen till att ta taxikort, kan ha fel, han tappade körkortet varpå taxikort också föll på orimligheten.

Han hade egentligen INGENTING. Ingen större framtid. Undrar lite om hur mycket avundsjukan spelade in. Tova hade en Ljus Framtid.
Senast redigerad av Remark 2017-12-21 kl. 22:09.
Citera
2017-12-21, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Han åkte dit för drogfylleri på vägen till att ta taxikort, kan ha väl, han tappade körkortet varpå taxikort också föll på orimligheten.

Han hade egentligen INGENTING. Ingen större framtid. Undrar lite om hur mycket avundsjukan spelade in. Tova hade en Ljus Framtid.
Hmmm... avundsjukan. Du tänker att han kände att hon stod över honom i både intelligens och framtid? Och försökte dra ner henne till sin låga nivå? Kan vara så. Han sätt att behålla henne var att kontrollera henne. Ungefär som muslimerna: om deras kvinnor blev belästa så skulle dom inse hur inlåsta de var och börja protestera. Tror det kan vara nåt sånt. Hjärntvätta Tova så hon inte begriper vilken loser han de facto är.
Citera
2017-12-21, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Dog han eller lever han?
Du är inte en person med känsla för det passande va? Lägg ner nu.
Citera
2017-12-21, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Än så länge har rätten konstaterat att Billy gjort sig skyldig till mord. Påföljden dvs domen dröjer dock ett tag till och därefter beroende på utslaget så är det upp till försvaret och/eller åklagaren att besluta om ett eventuellt överklagande.
Jo men ibland avslöjar dom ju vad dom kommer göra.
Citera
2017-12-21, 22:26
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Kan faktiskt inte se att han skulle kunna bedömas som sjuk. Han verkar dum i huvudet men annars frisk som vem som helst. Dålig självkänsla räknas inte som diagnos, inte kontrollbehov heller. Han har mig veterligen inte hävdat att han hört röster som uppmanat honom att misshandla Tova.
Jag är inte insatt i hur det fungerar, dvs. vad som betraktas som sjukdom. Men även "dum i huvudet" kan ju vara en anledning att inte döma honom till fängelse. Tingsrätten kanske vill veta om han kan bedömas som utvecklingsstörd?
Senast redigerad av Draifos 2017-12-21 kl. 22:33.
Citera
2017-12-21, 22:26
Medlem
Citat:
Sorgen har inget med det att göra. Inte heller "avslut". Det är en myt. Jag vet. Tro mig. De vet nu att han är befunnen skyldig till mord. Och det är säkert en oerhörd lättnad. Nu kan de gå vidare, även om de måste lära sig leva med sorgen. Som aldrig kommer bli lättare att bära. Men det går att leva med den så småningom.
Vare sig svinet överklagar eller ej så kommer han få sitta inne under en lång tid. När han väl kommer ut så har han inte enda kompis kvar. När han kommer ut är han 35. Eller 40. eller 50. Vem vet? Men han kommer aldrig mer kunna kontrollera en enda människa till

Det är kanske vad man skulle önska sig. Men verkligheten ser ju annorlunda ut.

Dessa tjejer som tar kontakt med livstidfångar/mördare blir ju ändå kontrollerade - trots att de sitter inne.
Citera
2017-12-21, 22:29
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treshar111
Jo men ibland avslöjar dom ju vad dom kommer göra.

Visst är det så men i detta fallet tror jag inte att det har framkommit något. Eftersom kaos-Billy hävdar att han är oskyldig så borde ju de i princip vara av åsikten för att överklaga men jag tror ändå de avvaktar domen. Låt säg att knas-Billy döms till 12 år (vilket jag absolut inte tror) då tror jag att de hamnar ett läge där de kanske inte vågar överklaga.......
Jag tror dock att det finns stor risk som jag tidigare har sagt att domen landar på 18 år och sen tror jag faktiskt att både försvaret och åklagaren överklagar till hovrätten....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in