Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-25, 16:42
  #1297
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alabrand
Importerade en Vita Slim från Japan, och laddar den med medföljande USB kabel.

Men vet någon vart jag kan köpa en europeisk väggladdare från? Den medföljande är ju japansk så det fungerar inte helt. Och jag vill helst inte använda adaptrar då jag har dålig erfarenhet med sådant.
Den laddas väl (precis som den europeiska PS Vitan) med vanlig Micro USB? Köp en laddare från valfri elektronikbutik.

Ex: http://www.webhallen.com/se-sv/mobil...cro_b_2m_svart

Jag har använt min Micro USB-laddare i år till att ladda mobil, PS Vita, och handkontroller utan problem.
Citera
2017-01-26, 12:28
  #1298
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Den laddas väl (precis som den europeiska PS Vitan) med vanlig Micro USB? Köp en laddare från valfri elektronikbutik.

Ex: http://www.webhallen.com/se-sv/mobil...cro_b_2m_svart

Jag har använt min Micro USB-laddare i år till att ladda mobil, PS Vita, och handkontroller utan problem.

Men hur många Ampere klarar PS Vitan av?
Citera
2017-02-27, 18:01
  #1299
Medlem
Vargfars avatar
Spel och sånt har 7 Slim Vitas i lager just nu. Passa på. Synd att man importerade sin själv för mycket mera. Svart verkar hålla smuts och sånt borta också än den glaciär vita som man äger själv. https://www.spelochsant.se/products/view/id/24392
Citera
2017-12-19, 11:29
  #1300
Medlem
snowFCs avatar
Tjena flashbackers! Jag är för lat att för att kolla upp själv så frågar därför här i tråden. Har nyligen köpt en PS vita så att jag kan spela remote play vilket funkar bra! Såg dock att man kan ha emulatorer så det vill jag så klart ha till frågorna. Finns det något sätt att installera så att det är 0% risk att bli bannad? Kan man installera på ett separat minneskort? Spelar bara remote play och vill kunna lira nesspel.

Tack på förhand!
Citera
2017-12-20, 15:43
  #1301
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snowFC
Tjena flashbackers! Jag är för lat att för att kolla upp själv så frågar därför här i tråden. Har nyligen köpt en PS vita så att jag kan spela remote play vilket funkar bra! Såg dock att man kan ha emulatorer så det vill jag så klart ha till frågorna. Finns det något sätt att installera så att det är 0% risk att bli bannad? Kan man installera på ett separat minneskort? Spelar bara remote play och vill kunna lira nesspel.

Tack på förhand!

du måste nog flasha en speciell version beronde på vilken version din vita har, så med andra ord är det en risk du kan paja maskinen om du flashar fel. Det är inte helt lätt men finns guider online så du får sätta in dig i lite i det om du vågar dig på sånt.
Citera
2017-12-20, 15:53
  #1302
Medlem
snowFCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
du måste nog flasha en speciell version beronde på vilken version din vita har, så med andra ord är det en risk du kan paja maskinen om du flashar fel. Det är inte helt lätt men finns guider online så du får sätta in dig i lite i det om du vågar dig på sånt.

Tack för svar! Tänkte att det var så efter att ha läst en del, men ville ändå fråga. Blir nog köp av psp. Vill inte riskera mitt konto
Citera
2017-12-20, 18:13
  #1303
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snowFC
Tack för svar! Tänkte att det var så efter att ha läst en del, men ville ändå fråga. Blir nog köp av psp. Vill inte riskera mitt konto

Vill du köra emulatorer är ju annars en rasberry pi något kanske? Fast den är ju inte bärbar iofs.
Citera
2017-12-22, 10:47
  #1304
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snowFC
Tack för svar! Tänkte att det var så efter att ha läst en del, men ville ändå fråga. Blir nog köp av psp. Vill inte riskera mitt konto

kontot är nog ingen risk, sällan man har anledning eller ens kan logga in på psn store ändå, var aldrig inloggad när jag körde moddad psp den gamla så det är väl samma princip för vita.
Citera
2018-07-11, 22:20
  #1305
Medlem
coughcools avatar
Köpte ett PSvita för nån månad sen och är otroligt nöjd! De spel jag har hunnit spela är
Street Fighter Alpha 2,
Castlevania-Synphony of the Night
Just nu håller jag på och spelar Castlevania-Rondo of Blood.
Jag har två frågor:

1. När jag var aktiv på mitt ps3 så sparade jag en massa psp/vita titlar genom psplus, hur får jag in dessa spel till mitt Vita?

2. Vilka är era favorit spel att spela på denna konsolen?

MVH
Citera
2018-07-12, 08:28
  #1306
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coughcool
Köpte ett PSvita för nån månad sen och är otroligt nöjd! De spel jag har hunnit spela är
Street Fighter Alpha 2,
Castlevania-Synphony of the Night
Just nu håller jag på och spelar Castlevania-Rondo of Blood.
Jag har två frågor:

1. När jag var aktiv på mitt ps3 så sparade jag en massa psp/vita titlar genom psplus, hur får jag in dessa spel till mitt Vita?

2. Vilka är era favorit spel att spela på denna konsolen?

MVH
Navigera till Playstation Store-appen. Nere i hörnet finns det en knapp som öppnar upp en lista. Jag tror det står "Downloads" så får du en lista över de spel du äger på ditt konto - inklusive PS Plus-titlar.

Mina favoritspel är Lumines, Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty, Metal Gear Solid 3: Snake Eater, Persona 4: Golden, Gravity Rush, och Tearaway.
Citera
2018-07-12, 20:10
  #1307
Medlem
coughcools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Navigera till Playstation Store-appen. Nere i hörnet finns det en knapp som öppnar upp en lista. Jag tror det står "Downloads" så får du en lista över de spel du äger på ditt konto - inklusive PS Plus-titlar.

Mina favoritspel är Lumines, Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty, Metal Gear Solid 3: Snake Eater, Persona 4: Golden, Gravity Rush, och Tearaway.

Tack för svaret och speltipsen! Nu lär jag bara se till att köpa ett större minneskort så att jag får plats med mer spel.
Citera
2018-12-31, 13:42
  #1308
Medlem
Asklords avatar
Då var 2018 så gott som slut.
Med 2018 dör också Vita. I Europa och USA har den redan legat i kistan ett tag men i Japan har den levt vidare. Men nu ska respiratorn dras ut helt från Japan (mars.)

En god nyhet är att man kommer kunna installera Henkaku även på 3.69

Gott nytt år!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback