2017-12-20, 15:29
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Säger alltid fel på Odinsplan och Odinsplatsen..
Nja, det finns givetvis matställen och livsmedelsbutik, men det är inte riktigt så att stället är någon kroggata med mycket folk kvällstid direkt. Korvmojen i bilderna i pressen har funnits där sedan jag var barn på 70-talet, inte något nytt. Men skit samma: Med tanke på de nya uppgifterna att BO var från Australien, verkar det peka åt att det rör sig om ett rånmord på en turist. (Synd att det inte var Crocodile Dundee: "Do you call that a knife? Now this is a knife!"..)
Het Amsterdammetje stänger 02 på helgerna. Mañana typ klockan 1. Grillen stänger vid midnatt vardagar och klockan 04 på helger. http://www.odinsparkgrill.se/ Glenn, Brasa osv stänger runt midnatt, så jo, du har helt fel. Allt stänger inte klockan 19. Det är ingen packad kroggata, men långt ifrån dött.

Nu kan vi lämna det och konstatera att det inte är någon skum bakgata där det stryker runt skumt klientel på kvällarna utan en tämligen normal stadsgata i en storstad och låter diskussionen utgå från det.
Citera
2017-12-20, 15:31
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Rånmördarna driver väl omkring lite hur som helst i Göteborg. Man går med lätthet 1 km på 5 minuter. Säg att de drivet kring 10 km i sitt sökande efter "reveny" under en kväll. Området det hände är irrelevant.

Kanske att i ruffigare område finns mindre att hämta och då gäller det omvända antagandet mot det man alltid ser i sådan här trådar. Rikare, medelklassigare ju större sannolikhet för rån.

Du menar ju mer medelklass deso mer att råna och mindre risk för självförsvar.
Citera
2017-12-20, 15:33
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0.999...
Okej, Odinsplatsen då. Vad duktig du är även om 99,9% här inte bryr sig. Det är knappast så att det dräller med väktare där och taxibilar är knappast någon form av trygghet om du nu tror det. Jag tror du glömde stans polisstation också eller räknas det inte in till området? Du går som sagt från centralen på fem minuter, lika fort som det tar att åka vagnen från gamlestan. Det är ett murrigt skitområde på nätterna där det drar igenom mycket skitfolk, varför ens träta om en sådan sak?
Vad i "polisen i kvarteret bredvid" var det du inte förstod även om du lyckades citera det?

Det är inget murrigt skitområde på nätterna. Du har helt enkelt fel. Hur lång tid det tar att gå från centralen är ju inte relevant. Släpp det nu och engagera dig i ämnet tråden handlar om.
Citera
2017-12-20, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finkan
Det rör sig med all sannolikhet om en dräpt Hazara. Troligen dräpt av andra Hazaras i anledningar som kan vara allt från snodda pengar till snodda pojkvänner.

Helt okej att läsa en tråd på fyra sidor innan man kommenterar. Men du menar alltså att det är en Australiensisk Hazar som blivit mördad?
Citera
2017-12-20, 15:35
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Håller med Det är nog inga ensamkommande skäggbarn, utan marockaner som mördar marockaner.

Hade fel där, marockaner som mördar australier ska det förstås vara. Farligt att vara utlänning i Göteborg vad beror det på?
Citera
2017-12-20, 15:36
Medlem
Finkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caponish
Läs tråden före plz

Citat:
Ursprungligen postat av Furorem
Helt okej att läsa en tråd på fyra sidor innan man kommenterar. Men du menar alltså att det är en Australiensisk Hazar som blivit mördad?

Okej, my bad.

En Australiensare knivad av Hazaras.
Citera
2017-12-20, 15:36
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Het Amsterdammetje stänger 02 på helgerna. Mañana typ klockan 1. Grillen stänger vid midnatt vardagar och klockan 04 på helger. http://www.odinsparkgrill.se/ Glenn, Brasa osv stänger runt midnatt, så jo, du har helt fel. Allt stänger inte klockan 19. Det är ingen packad kroggata, men långt ifrån dött.

Nu kan vi lämna det och konstatera att det inte är någon skum bakgata där det stryker runt skumt klientel på kvällarna utan en tämligen normal stadsgata i en storstad och låter diskussionen utgå från det.

Tänk också på att mordet skedde natten mellan tisdag och onsdag, inte på en helg med folk i rörelse och nattöppna krogar, allt var tydligen stängt vid den sannolika tidpunkten. Antar att mördaren kunnat "jobba" rätt mycket i fred, utan en massa vittnen. Sedan kan man kanske ifrågasätta om det verkligen var ett mord och inte ett dråp? Offret levde tydligen när han hittades och dog först på Sahlgrenska. Hade GM verkligen velat ta död på offret (mord) skulle han väl inte lämnat BO levande? Känns som ett rånmord/-dråp.
Citera
2017-12-20, 15:37
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Vad i "polisen i kvarteret bredvid" var det du inte förstod även om du lyckades citera det?

Det är inget murrigt skitområde på nätterna. Du har helt enkelt fel. Hur lång tid det tar att gå från centralen är ju inte relevant. Släpp det nu och engagera dig i ämnet tråden handlar om.

Det har du rätt i, jag läste lite slarvigt. Vi tycker olika om det "fina" området runt centralen/svingeln. Jag skall släppa det nu.
Citera
2017-12-20, 15:38
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Du menar ju mer medelklass deso mer att råna och mindre risk för självförsvar.

Ja just det och som du påpekar, mindre risk att den man ger sig på är beväpnad. Aningslös australier, "sverje paradis" som en del brukar säga.
Citera
2017-12-20, 15:42
Medlem
trattfans avatar
Jag har säkert gått hem till stampen/svingeln flera 100 gånger på natten. Från Brunnsparken/Korsvägen/Max mellan 03-06.00. Vardagar och helger.

Väldigt sällan man ens stöter på människor vid denna tid. Tror endast att jag har varit med om det en gång att en påtänd mörkhyad snubbe gick efter mig, men jag vände mig om och stirrade på honom och då vände han och gick iväg.

Vet dock att det skedde en del rån vid bron mot olskroken i våras. Så inte omöjligt att det rör sig om ett rån?
Citera
2017-12-20, 15:43
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Tänk också på att mordet skedde natten mellan tisdag och onsdag, inte på en helg med folk i rörelse och nattöppna krogar, allt var tydligen stängt vid den sannolika tidpunkten. Antar att mördaren kunnat "jobba" rätt mycket i fred, utan en massa vittnen. Sedan kan man kanske ifrågasätta om det verkligen var ett mord och inte ett dråp? Offret levde tydligen när han hittades och dog först på Sahlgrenska. Hade GM verkligen velat ta död på offret (mord) skulle han väl inte lämnat BO levande? Känns som ett rånmord/-dråp.
Absolut. Vid den tiden, dvs mellan 04 och 05 är det rätt dött på de flesta ställen i landet. Vad min poäng är att området inte torde ha någon betydelse i sammanhanget eftersom det inte t ex är någon plats för droghandel eller kringdrivande klientel. Det är som vilken stadsgata som helst. Och med tanke på att tråden handlar om brottet så är ju det relevant i sig. Inte svårare än att se vad Flashback tycker om stället:
https://www.flashback.org/sok/odinsplatsen

Jag står rätt fast i att det antingen är en tillfällighet, eller att det ligger någon annat bakom än som framkommer och att platsen är en dumpningsplats och brottet genomfört någon annanstans.
Citera
2017-12-20, 15:51
Medlem
Citat:
Absolut. Vid den tiden, dvs mellan 04 och 05 är det rätt dött på de flesta ställen i landet. Vad min poäng är att området inte torde ha någon betydelse i sammanhanget eftersom det inte t ex är någon plats för droghandel eller kringdrivande klientel. Det är som vilken stadsgata som helst. Och med tanke på att tråden handlar om brottet så är ju det relevant i sig. Inte svårare än att se vad Flashback tycker om stället:
https://www.flashback.org/sok/odinsplatsen

Jag står rätt fast i att det antingen är en tillfällighet, eller att det ligger någon annat bakom än som framkommer och att platsen är en dumpningsplats och brottet genomfört någon annanstans.

Jag gissar på rånmord alternativ bråk som urartade. Ett lik som dumpas tror jag inte på. Varför dumpa där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in