2017-12-22, 18:11
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WashingtonPost
Komma från Australien till " mönsterlandet " Sverige, inte förstå allvaret när blattar dyker upp med kniv, han kunde antagligen inte läsa av situationen, det här är det nya Sverige, låt dig rånas låt dig våldtas, sätter du dig till motvärn knivas du.

Stort tack till alla politiker och övriga svin som tillåtit detta hända.

Tror som du att det kan röra sig om rånmord, där BO mopsat upp sig. I och med att mannen blev knivhuggen och det såg illa ut så förstod GM att det inte var läge att ta hans tillhörigheter och därmed riskera bli spårad. Alternativt så drabbades GM av panik och sprang därifrån.

Men just den här typen av mord har väl inte ökat de senaste decennierna, är jag min känsla. Kanske delvis på grund av att stulna mobiler snabbt spärras och att folk har mindre kontanter på sig.
Citera
2017-12-22, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BevaraNordenRent
Nu går polisen ut med signalement! På brottsoffret! Man vet inte om man skall sörja eller gråta! Den svenska polisen uppför sig som dagisfröknar! Eller dagismagistrar om man så vill!

"Den australiensiska mannen beskrivs som 185 centimeter lång med normal kroppsbyggnad. Håret är mörkt och halvlångt. Han hade mörk, något längre skäggstubb.
Mannen i 30-årsåldern var klädd i brunröd mössa av märket ”Carhartt”, svart tunn dunjacka av märket ”North Face”, mörkblå chinos och svarta skor."

Så inte ens när man beskriver offret kan man nämna hudfärg?

Om man går ut med signalement i hopp om att någon har sett honom.. borde det inte vara bättre att gå ut med en bild? Hans flickvän i Göteborg borde väl ha något kort på sin pojkvän??
Citera
2017-12-22, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjimbo
Vi som levt här i 50 år kan intyga att visst fan har stan klappat igenom fullständigt och är helt laglös, oavsett vad alla skitnödiga hipsters med flashiga bostadsrätter hävdar.

Området där BO hittades har i vilket fall som helst utvecklats till det bättre.
Åtminstone om man jämför med hur det var när bikestreet, chat noir och den illegala spelklubben fanns på friggagatan.

Men På vilket sett är detta intressant för mordets lösning ?
Senast redigerad av zebop 2017-12-22 kl. 18:26.
Citera
2017-12-22, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
"Den australiensiska mannen beskrivs som 185 centimeter lång med normal kroppsbyggnad. Håret är mörkt och halvlångt. Han hade mörk, något längre skäggstubb.
Mannen i 30-årsåldern var klädd i brunröd mössa av märket ”Carhartt”, svart tunn dunjacka av märket ”North Face”, mörkblå chinos och svarta skor."

Så inte ens när man beskriver offret kan man nämna hudfärg?

Om man går ut med signalement i hopp om att någon har sett honom.. borde det inte vara bättre att gå ut med en bild? Hans flickvän i Göteborg borde väl ha något kort på sin pojkvän??

Det det sista borde man verkligen gå ut med.
Och då ska det helst vara en helbild ,så man kan se såväl kroppsbyggnad och längd.
Citera
2017-12-22, 18:30
Medlem
Jag bor i närheten och idag när jag gick förbi låg det blommor och tända ljus där. Även en bild på offret och en text Why?

På bilden såg det ut som en kille i 25-30 års åldern. Såg ut att komma från Syrien, Libanon... nått sånt.
Citera
2017-12-22, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miaelin
Jag bor i närheten och idag när jag gick förbi låg det blommor och tända ljus där. Även en bild på offret och en text Why?

På bilden såg det ut som en kille i 25-30 års åldern. Såg ut att komma från Syrien, Libanon... nått sånt.

Ok.. så de går ut med vilka kläder han bar, hur lång han var, hårfärg, hårlängd, skägglängd.. Men inte etnisitet? - eller varför inte den bild de tydligen visar på platsen??? Obegripligt.. Vad vill de få ut med att gå ut med ett ofullständigt signalement?

Typ som australiensaren som greps för att avsiktligt men utan tecken på terrorism, plöjde in i folkmassan med en suv igår?
Citera
2017-12-22, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Tror som du att det kan röra sig om rånmord, där BO mopsat upp sig. I och med att mannen blev knivhuggen och det såg illa ut så förstod GM att det inte var läge att ta hans tillhörigheter och därmed riskera bli spårad. Alternativt så drabbades GM av panik och sprang därifrån.

Men just den här typen av mord har väl inte ökat de senaste decennierna, är jag min känsla. Kanske delvis på grund av att stulna mobiler snabbt spärras och att folk har mindre kontanter på sig.

Det här är ett problem som ökat från litet till mega, folk från andra länder och även " utomsocknes " naiva svenskar förstår inte hur farligt det är att stå upp för normala värderingar när dessa individer " vill ha något "
Citera
2017-12-22, 19:39
Medlem
Norrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BevaraNordenRent
Nu går polisen ut med signalement! På brottsoffret! Man vet inte om man skall sörja eller gråta! Den svenska polisen uppför sig som dagisfröknar! Eller dagismagistrar om man så vill!

F*N vad alla klagar på polisen hela tiden! Det är väl andå bra att de gör detta, och visst , det hade ju varit ännu bättre med en bild kanske men det är ju inte de stackars polisernas fel att det är så här..

Mer än hälften av dem försöker sköta sitt arbete och hålla sig inom de ramar de måste, hur gärna de
än skulle vilja både agera och uttala andra saker i dagens underbart trygga Sverige,,
Citera
2017-12-22, 19:50
Medlem
Extra pikant är att det är en blatte från Australien - med skägg o allting MENA utseende- som blir knivad av blattar i Sverige---

Man blir bara så jävla trött.
Citera
2017-12-22, 19:55
Medlem
Proff-Pojkstrecks avatar
Tänkte just skriva att han såg ut som MENA med skägget och allting. Svensk MENA knivar australien-MENA då då.
Sen varför går man ut på gatan 03:45 en vardagkväll, skulle han köpa mjölk? Eller skulle han köpa nånting annat av lite mer ljusskygg karaktär?
Senast redigerad av Proff-Pojkstreck 2017-12-22 kl. 20:00.
Citera
2017-12-22, 19:58
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miaelin

sett bilden och jag vet inte faktiskt. en hel del aussies ser ut så utan MENA-bakgrund. många med ursprung i wales och irland (dvs de som koloniserade australien) har korpsvart hår och bruna ögon. kallas ibland black irish, dark welsh, och har nåt att göra med kelternas ursprung. lägg därtill många greker och italienare som kommit de senaste 100 åren. vi får väl vänta på namnet, lär dyka upp i australiensiska tidningar först
Citera
2017-12-22, 19:59
Medlem
NaZdravis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian

Har för mig att jag läste för ett tag sedan att polisen hade någon kommentar i något fall som "de flesta har ju en smartphone idag så det har blivit svårare att sälja stöld/rångods"

Jag har själv tänkt på det tidigare också, vem fan ska man sälja skiten till?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in