Citat:
Ursprungligen postat av
kraftfoder
Sant att området har blivit bättre på det viset att det gentrifierats något på senare tid, och att Chat Noir och MC-affärerna är borta. Men vad hjälper det att man byggt insatslägenheter där? -Folk sitter i sina lägenheter, ute på Friggagatan/Odinsgatan/Odinsplan finns bara stängda småbutiker efter kl. 18-19-snåret. Inga speciella ställen (krogar) som gör att området har folk i rörelse på kvällen. Kan kalla området för "sovstad" mer eller mindre.
Något som kan vara intressant är att bussar och spårvagnar i området slussar förortsbor där till och från miljonprogrammen. (Dvs. klientelet som rör sig där ska kanske hem till betongförorten efter avslutade knarkaffärer vid Centralstationen/Femman..) De kan vara något sådant som har spårat ur för BO och GM..
Edit: Australier ser jag nu: En rånmördad turist??
Det finns följande etablissemang i området som har öppet till sent på kvällen: Mañana, Fornello, Amsterdamtje, Glenns sportbar, Frankes sportbar, Tullen, en indier som jag inte minns namnet på,
Burgersson samt minst tre pizzerior plus tidigare nämnda (rejält uppstyrda) grillen på Odinsplatsen.
Coop har öppet till 23. Vad jag vill säga är att det inte är ödsligt på dessa gator längre på kvällstid.
De flesta som skall ut till miljonprogrammen åker väl ändå från Centralen via snabbspåret!? Inte
från Ullevi eller Svingeln?
Australiern hittades väl på morgonkvisten vid 04-tiden? Ingen vet hur länge han legat på gatan. Vid
04 är det säkert lika ödsligt som på de flesta andra ställen i stan?