Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-20, 06:33
  #1
Moderator
KomissarieBecks avatar
En man har hittats knivskuren till döds i området stampen i centrala
Göteborg under natten till Onsdag.
Polisen utreder händelsen som dråp alternativt mord.

Någon som vet mer?

https://tablethybrid.www.aftonbladet...av-sina-skador

http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6tebo...borg-1.4950729
__________________
Senast redigerad av KomissarieBeck 2017-12-20 kl. 06:37.
Citera
2017-12-20, 06:38
  #2
Medlem
Citat:
Det var vid 04:50-tiden som en polispatrull hittade en svårt skadad man nära centralstationen i Göteborg. Polispatrullen var i området i ett annat ärende och upptäckte mannen av en slump.
– Vi var inte där på grund av honom, men en patrull påträffade honom, svårt knivskuren. Han var i mycket dåligt skick, i princip medvetslös, säger Morten Gunneng vid polisen i region Väst.

Citat:
Polisen har ännu inte kunnat identifiera honom, och fortfarande råder många oklara omständigheter kring vad som hänt.

https://www.expressen.se/gt/man-kniv...-svart-skadad/
Citera
2017-12-20, 06:51
  #3
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
En man har hittats knivskuren till döds i området stampen i centrala
Göteborg under natten till Onsdag.
Polisen utreder händelsen som dråp alternativt mord.

Någon som vet mer?

https://tablethybrid.www.aftonbladet...av-sina-skador

http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6tebo...borg-1.4950729

Märkligt få och dåliga bilder i GP, med tanke på att mordet skedde ett litet stenkast (bekvämt avstånd) från GP-huset.. Fem minuters promenad för journalisten. Ser ut att vara Odinsplan på den större bilden. Sedan vill jag som göteborgare inte riktigt kalla Odinsgatan så där jättecentralt, men allt är relativt. Runt Stampen (åt centralen till) hänger det mycket löst folk (skumma typer) främst kvälls- och nattetid. Under senare år drösvis av till synes sysslolösa utlänningar. (Syftar inte på turister). Sannolikt ett knarkrelaterat rån/bråk/uppgörelse som spårat ur.
Citera
2017-12-20, 07:10
  #4
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Märkligt få och dåliga bilder i GP, med tanke på att mordet skedde ett litet stenkast (bekvämt avstånd) från GP-huset.. Fem minuters promenad för journalisten. Ser ut att vara Odinsplan på den större bilden. Sedan vill jag som göteborgare inte riktigt kalla Odinsgatan så där jättecentralt, men allt är relativt. Runt Stampen (åt centralen till) hänger det mycket löst folk (skumma typer) främst kvälls- och nattetid. Under senare år drösvis av till synes sysslolösa utlänningar. (Syftar inte på turister). Sannolikt ett knarkrelaterat rån/bråk/uppgörelse som spårat ur.


Håller med om att bilderna inte håller någon större kvalitet.
Jag tycker att det ser ut som hörnet Stampgatan - Skånegatan dvs mot Ullevi från Odinsplatsen räknat...
Citera
2017-12-20, 07:18
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Håller med om att bilderna inte håller någon större kvalitet.
Jag tycker att det ser ut som hörnet Stampgatan - Skånegatan dvs mot Ullevi från Odinsplatsen räknat...


Åkte förbi platsen vid 06:15 cirka. Hela Friggagatan avspärrad samt lilla "parken" i rondellen vid Odinsplatsen stängd och med poliser vaktandes vid varje insteg i "parken" kan ju bara gissa att det var där inne brottet skedde. Men att inte klassa det som centrala GBG som nämns i inlägg i tråden känns konstigt. 5-6 min promenad från Centralstationen måste väl trots allt klassas som centralt?
Citera
2017-12-20, 07:26
  #6
Medlem
Hela Odinsplatsen va avspärrad i morse när jag gick förbi. Bilar kunde endast köra upp för Folkungagatan. Lite skumt folk som hänger runt Aladdin (vattenpips cafe) annars tycker jag att det är ett ganska lugnt ställe.
Citera
2017-12-20, 07:50
  #7
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Sätter min hundring på att både offer och gärningsman är ensamkommande ”flyktingbarn”.

Snälla kom inte dragandes med det där initiala babbetjafset som varenda tråd skall avhandla i två sidor före det bli något vettigt sagt... Det är såååå tjötigt....
Citera
2017-12-20, 08:05
  #8
Medlem
Silltunnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Snälla kom inte dragandes med det där initiala babbetjafset som varenda tråd skall avhandla i två sidor före det bli något vettigt sagt... Det är såååå tjötigt....

Offret hittades i närheten av centralstationen, vilket är ett område där många ensamkommande barn leker på om nätterna. Det borde du veta.
Citera
2017-12-20, 08:06
  #9
Medlem
NaZdravis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RizlaXX
Åkte förbi platsen vid 06:15 cirka. Hela Friggagatan avspärrad samt lilla "parken" i rondellen vid Odinsplatsen stängd och med poliser vaktandes vid varje insteg i "parken" kan ju bara gissa att det var där inne brottet skedde. Men att inte klassa det som centrala GBG som nämns i inlägg i tråden känns konstigt. 5-6 min promenad från Centralstationen måste väl trots allt klassas som centralt?
Självklart är det centralt.
Allt annat är svammel.
Det är mer centralt än Avenyn t ex.
Citera
2017-12-20, 08:12
  #10
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NaZdravi
Självklart är det centralt.
Allt annat är svammel.
Det är mer centralt än Avenyn t ex.

Jo, centralt är det, men i utkanterna.. Är det fortfarande avspärrat och därmed trafikkaos?
Är brottsplatsen vid gamla Handelsbanken?
Citera
2017-12-20, 08:22
  #11
Medlem
Pvt. Jokers avatar
Det är uppenbarligen Odinsplatsen som är avspärrad, närmare bestämt där det ligger ett gatukök och ett tapasställe.
Citera
2017-12-20, 08:28
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Snälla kom inte dragandes med det där initiala babbetjafset som varenda tråd skall avhandla i två sidor före det bli något vettigt sagt... Det är såååå tjötigt....
Kanske inte så dålig gissning ändå eftersom Polisen inte vet vem han är!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback