2017-12-17, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogren
Svetsa kan han uppenbarligen inte. Frågan är om han kan någonting över huvud taget annat än att prata skit.

Han hade för hög frånvaro när han gick svetsarutbildningen.

Troligtvis är det inte mycket Stefan Svetsare kan och då var den fackliga vägen given. Precis som så många andra som inte kan så mycket och/eller har alkoholproblem.
Citera
2017-12-17, 19:13
Medlem
Ördögs avatar
Idag höll Steffe ett bejublat jultal på torget i Köping. Hans landsfaderliga stämma kändes som en varm bris i kylan, och när han med pondus och övertygelse skildrade Socialdemokratins insatser, både nuvarande och i synnerhet framtida, blev det inget slut på de dånande applåderna och bifallsropen. Lyckliga Svärje!

Ekonomi och brottslighet i Löfvens jultal
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/ekonomi-och-brottslighet-i-lofvens-jultal
(FB) Löfven tycker vi har tagit för lätt på integration
Citat:
Ekonomin är stark, jobben blir fler men ”gudarna ska veta att vi också har problem i landet”, sade statsminister Stefan Löfven (S) i sitt jultal. Tre områden är prioriterade framöver: Lag och ordning, integration och välfärd.

Löfven, som talade inför cirka 300 personer på ett vintrigt och kylslaget Stora torget i Köping, var självkritisk om integrationen av nyanlända till Sverige. Det måste bli slut på segregering, passivisering och diskriminering.

– Vi har alldeles för länge tagit för lätt på integrationsproblemen, men nu måste nyanlända i högre grad in på arbetsmarknaden. Det ska vi klara, sade statsministern.

Han framhöll att det inte ska ske med lagförslag av borgerligt snitt om lägre löner.

– Alla som kan ska jobba, och när du jobbar ska du baske mig kunna leva på din lön, sade Löfven och fick dova vantapplåder.

Stefan Löfven lyfte brottsligheten som ett andra problem som måste attackeras – hårt.

– Vi har en brottslighet som är skrämmande och fullständigt oacceptabel. Den ska vi få bukt med, sade han och talade om att samhällsgemenskapen utmanas av ökad otrygghet.

Då är det socialdemokratins uppgift, som frihetsrörelse, att stå upp för friheten till ett tryggt liv.
---
Löfven lovade polisen de verktyg och resurser som behövs och talade om att grovt kriminella ska gripas, inte glorifieras.

– Nästa år får polisen mer resurser än vad de har begärt. Jag förväntar mig att få se resultat, sade Löfven men underströk att också satsningar på rättvisa, jämlikhet och jobb är viktiga för att unga inte ska frestas att välja brottets bana.
Citera
2017-12-19, 04:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Idag höll Steffe ett bejublat jultal på torget i Köping. Hans landsfaderliga stämma kändes som en varm bris i kylan, och när han med pondus och övertygelse skildrade Socialdemokratins insatser, både nuvarande och i synnerhet framtida, blev det inget slut på de dånande applåderna och bifallsropen. Lyckliga Svärje!

Ekonomi och brottslighet i Löfvens jultal
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/ekonomi-och-brottslighet-i-lofvens-jultal
(FB) Löfven tycker vi har tagit för lätt på integration
Dånande applåder?? 250-300 pers? haha roligt du. Landsfaderliga stämma??? Låter mer som en skolpojke som läser innantill. Pondus?? Var då någonstans?
Citera
2017-12-19, 09:09
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clanton
Dånande applåder?? 250-300 pers? haha roligt du. Landsfaderliga stämma??? Låter mer som en skolpojke som läser innantill. Pondus?? Var då någonstans?

Det har sina risker att vara ironisk på FB, det finns alltid någon som tar det på allvar! Jag hade trott att begagnandet av stavningen Svärje skulle visa att jag inte var riktigt seriös.

Naturligtvis tyckte jag att Allerhögste Svetsloppans insats (sådan den framställdes i texten) var bedrövlig, med tanke på att det är hans parti som bär det absolut största ansvaret för den samhällsutveckling han nu låtsades känna oro för. Men säkert fanns det bland åhörarna en och annan individ som fortsätter att tro på Steffe, sådana som är övertygade att han är rätt person att få skutan på rätt köl. Jag försökte under några ögonblick tänka som en dylik person ... Och så beskrev jag reaktionerna i våldsamt överdriven form.
Senast redigerad av Ördög 2017-12-19 kl. 10:06.
Citera
2017-12-19, 10:48
Bannlyst
Snart är Stefans skräckvälde över som säkert alla vet.

Men vad har han gjort egentligen?
Jag kommer inte på något bra alls om jag ska vara ärlig.

Brutna löften.
DÖ.
Lögner.
Höjt en jävla massa skatter.
Höjt pensionsåldern.
Höjt bidragen.
Tagit hit enorma mängder utlänningar.
Saboterat polis, skola, vård.
Samtyckeslag.

Kan någon hjälpa mig att hitta något positivt Stefan åstadkommit?
Citera
2017-12-19, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Det har sina risker att vara ironisk på FB, det finns alltid någon som tar det på allvar! Jag hade trott att begagnandet av stavningen Svärje skulle visa att jag inte var riktigt seriös.

Naturligtvis tyckte jag att Allerhögste Svetsloppans insats (sådan den framställdes i texten) var bedrövlig, med tanke på att det är hans parti som bär det absolut största ansvaret för den samhällsutveckling han nu låtsades känna oro för. Men säkert fanns det bland åhörarna en och annan individ som fortsätter att tro på Steffe, sådana som är övertygade att han är rätt person att få skutan på rätt köl. Jag försökte under några ögonblick tänka som en dylik person ... Och så beskrev jag reaktionerna i våldsamt överdriven form.
Förstod nästan att du var det, jag var också lite ironisk men samtidigt kan man aldrig riktigt veta för om du går in på S och stefans facebook sidor så brukar det låta precis som du skrev där fast på allvar då.
Citera
2017-12-19, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrEfterklok

Brutna löften.
DÖ.
Lögner.
Höjt pensionsåldern.
Höjt bidragen.
Samtyckeslag

Ja han återigen påmint oss om att Socialdemokraterna glömt bort sina värderingar för länge sedan och att de är de största hycklarna av alla partier.
Citera
2017-12-19, 16:26
Medlem
Citat:

Brutna löften.
DÖ.
Lögner.
Höjt pensionsåldern.
Höjt bidragen.
Samtyckeslag.

Vi får verkligen hoppas det. Tyvärr finns så mycket hjärndöd valboskap.

S, som en gång var Sveriges bästa parti, har numera totalt glömt varför de kom att bli det mäktigaste partiet i detta land. Den har svikit större delen av landets befolkning. Det enda de är intresserade av är att sko sej själva så mycket de kan. S har blivit ett parti för hycklare och lurendrejare.

Från att ha varit ett arbetarparti så är de numera ett islamistparti/invandringsparti.
Citera
2017-12-20, 10:17
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:

1. Miljontals toaletter till världens fattiga utlovades inför storpublik i New York. Toaletterna existerar endast i naiva kärnväljares fantasi.
  2. Global deal. Steffes chans att bli ihågkommen som den enkle svetsare som totalt ändrade arbetsförhållanden världen över. Beskrevs som ett "vinn-vinn-vinn-initiativ" av de redan troende, företag och länder lyser dock med sin frånvaro då Löfven inte kunnat förklara hur "schyssta villkor för alla" ska kunna uppnås utan att världsekonomin brakar samman.
  3. Traineejobb. Socialdemokraternas flaggskepp och primära vallöfte som hittilldags bidragit till att färre än 300 fått jobb mot utlovade 32000.
  4. 100-klubben. Nyanlända skulle få jobb, praktik och subventionerad anställning. De skyhöga förväntningarna kom naturligtvis på skam.

Så vem kan egentligen säga att "inte-helt-100-klubben" under ledning av mästerförhandlare Löfven inte åstadkommit något positivt under mandatperioden?!?
Citera
2017-12-20, 11:09
Medlem
Hur populär är Stefan Löfvén?

Flashback och mitt Facebook-flöde spyr galla över Stefan dagligen. Mina vänner likaså.
Jag har inte hört någon vän säga nåt positivt om honom någonsin.
Han är verkligen ingen stark ledargestalt. Talar och debatterar dåligt, och folk gör narr av honom.

Finns det något positivt man kan läsa om honom någonstans?
Finns det någon som gillar honom?
Är såna här undersökningar manipulerade för att folk ska tro att vår store ledare är omtyckt?
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/stefan-lofven-s-har-hogst-foretroende-av-partiledarna
Citera
2017-12-20, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaj Björkhagen
Flashback och mitt Facebook-flöde spyr galla över Stefan dagligen. Mina vänner likaså.
Jag har inte hört någon vän säga nåt positivt om honom någonsin.
Han är verkligen ingen stark ledargestalt. Talar och debatterar dåligt, och folk gör narr av honom.

Är dina vänner Socialdemokrater? Är de inte det är det ju inte så konstigt om de inte gillar honom. Sedan är det i och för sig inte alla S-väljare som gillar Löfven heller, men generellt är han mer populär där.

Personligen tycker jag han är värdelös.
Citera
2017-12-20, 11:16
Medlem
DoyDoyys avatar
Kärringar och gubbar samt Norra Sverige dominerar S. Unga gillar i majoritet inte S. Pensionär gruppen i Sverige är riktigt stor och när dessa faller av pinnen så faller S med. Detta vet dem givetvis och försöker lösa detta öde de går till mötes genom import av bidragstagare. Dem ger generösa bidrag för ingenting för att få röster S röster av nysvenskar.

Vi får bara hoppas att den planen går åt helvete och att SD/annat högerparti tar S plats som arbetarens parti.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in