2016-02-28, 18:06
Medlem
[quote=ramrod|56496088]Löfven är väl en kraftigt korkad person som uttalar sig om sin personliga åsikt i Palmemordet.
Han får väl tro på Lisbeth Palme om han vill men det borde han hålla för sig själv.

Att en Statsminister pekar ut en friad och därmed betraktad som oskyldig person som mördare är rent ut sagt sjukt. Om personen är död eller inte spelar ingen roll. I andra länder skulle han få avgå men här i idiotlandet gör det inte så mycket. Vi kör vidare!.

Sverige är fan sjukt rakt igenom.[/QUOTE

Inte speciellt statsmannamässigt att nu börja orera om Pettersson när Hovrätten friade honom.

Är Löfven rentutav kritisk mot HR domen?
Citera
2016-02-29, 05:54
Medlem
Enydrions avatar
Jaha nu ska sossarna stå upp för välfärden och den svenska modellen, ja det är ju ganska enkelt bara flytta tillbaka skattepengarna från asylindustri tillbaka till skolan vården osv, men det lär ju knappast hända...

Utan det blir väl bara retorik utan någon verklighetsanknytning bakom. Löfven som retorikexpert? Jag förstår inte riktigt den strategin?

Löfven måste ta sig i kragen och stoppa flyktingvågen för gott, bort med alla bidrag och ut med dem på gatan, annars är sossarna slut som parti för gott...

Riv upp avtalet om asyl vi skrivit på, om Palme skrivit på ett avtal vars konsekvenser innebär att 2016 ska statsministern hoppa utför ett stup och ta alla svenskar med sig, en vettig person säger ju då att vi inte insåg konsekvenserna av avtalet så tyvärr måste vi bryta det, bara en dåre följer det avtalet, är Löfven en dåre eller ej?
Senast redigerad av Enydrion 2016-02-29 kl. 06:06.
Citera
2016-02-29, 08:15
Bannlyst
Löfvén är en brottsling, minns det! Det är olagligt att ta pengar av skattebetalare för att ge bort till människor som inte har rätt att få dom enligt lag.
Citera
2016-02-29, 08:55
Medlem
Lt.Col.Kilgores avatar
Ha ha ha ha ha ha...

Nu har svetsaren rökt på och sett på Palme-dokumentärer. Så nu ska det basuneras ut "den svenska modellen". Vård, omsorg, samhålle, fack och arbetare. Fy fan vilken Kafka. Han är ju HELT väck i pallet, svetsaren.

Han har börjat 30 år för sent! Vilken verklighetsförankring har dåren och hans partiapparat. Förutom desillusionerade betongsossar och nyfrälsta så lär han få svårt att vinna med det konceptet.
Citera
2016-02-29, 09:44
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lt.Col.Kilgore
Ha ha ha ha ha ha...

Nu har svetsaren rökt på och sett på Palme-dokumentärer. Så nu ska det basuneras ut "den svenska modellen". Vård, omsorg, samhålle, fack och arbetare. Fy fan vilken Kafka. Han är ju HELT väck i pallet, svetsaren.

Han har börjat 30 år för sent! Vilken verklighetsförankring har dåren och hans partiapparat. Förutom desillusionerade betongsossar och nyfrälsta så lär han få svårt att vinna med det konceptet.

Om jag förstått det rätt så ska Svetsarn ut och argumentera för att fler invandrare ska in i vårdyrket, skolväsendet ska anpassas till invandringen, hittepåjobb med statliga bidrag ska skapas i olika sektorer, lagar och regler ska åsidosättas för att S ska kunna visa upp att invandrare är en "tillgång" och detta ska kallas för den nya svenska modellen
Så inget nytt i sak alltså, bara i ny förpackning
Citera
2016-02-29, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Mitt fokus är mera på Göran Perssons intellektuella hederlighet ... ett koncept jag undrar på om Lövfen öht vet vad är.

Det finns ingenting kvar av det som gjort Socialdemokraterna starka. Håller med om intellektuell hederlighet men anser att problemet för partiet är mycket djupare och mycket allvarligare än så.

Socialdemokraterna har varken lyckats föryngra sig eller göra sig fri från Olof Palmes belastning. De som driver partiet idag var andra sorteringen efter Göran Persson. De skulle kastat ut hela ledningen efter honom och lyft fram människor som inte varit med så mycket förut. Nu har det gått 10 år sen GP försvann och det är fortfarande Jämtin och Sahlin som håller på. Att nämna Palmes belastning syftar inte att ta ställning för eller emot honom, men partiet borde försöka gå vidare och hitta något annat sätt att yttra sig och bete sig på. Margot Wallströms enda syfte som utrikesminister verkar vara att rippa hans agerande.

Löfven är enligt mig bara en tråddocka. Som den som startade denna tråd sa är han inte värdig att driva detta land och det som händer Socialdemokraterna nu är i det närmaste förväntat. Hur man kan tro att man kan ta en person som Löfven och förvänta sig att inte rasa i opinionen visar hur långt från verkligheten man står i partiledningen. Nu har man satt sig i en skaplig rävsax där man dels sitter i regering med MP (som åker ut nästa val och regeringen lär ju gå till nästa val som en enhet och S kan således inte slå sig ihop med någon annan) och dels snart är under 20% och kan inte sparka partiledaren eftersom han är statsminister.

Det är bara för oss på läktaren att studera döden för ett f.d. samhällsbyggande parti och oroa oss för hur mycket av Sverige som går att laga efter att partiet dött.
Citera
2016-02-29, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svejk
Ja, och det en person som frikänd, och lägligt nog död.
Det här är ännu bara ett exempel på Löfvens okunskap och usla omdöme.

Och på hans intellektuella förmåga. Hans argumentation är högstadiemässig. Med dagens nivå i skolan får vi kanske gå ända ner till mellanstadiet.

Han tror helt på Lisbet Palmes utpekande. Tingsrätten var oenig och hovrätten enig MOT henne. Statsministern förklarar således Svea Hovrätt inkompetenta. Skandal.
Citera
2016-02-29, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ramrod
Löfven är väl en kraftigt korkad person som uttalar sig om sin personliga åsikt i Palmemordet.
Han får väl tro på Lisbeth Palme om han vill men det borde han hålla för sig själv.

Att en Statsminister pekar ut en friad och därmed betraktad som oskyldig person som mördare är rent ut sagt sjukt. Om personen är död eller inte spelar ingen roll. I andra länder skulle han få avgå men här i idiotlandet gör det inte så mycket. Vi kör vidare!.

Sverige är fan sjukt rakt igenom.

Han kan tro på Lisbet som privatperson om han vill men att säga som han gör när han är statsminister innebär att han ogiltigförklarar Svea Hovrätt.
Citera
2016-02-29, 18:13
Medlem
Lövis har lite svårt för matten och ekonomin när han konstaterar att byggandet av höghastighetsjärnvägen som ska frakta hit 40 miljoner babbar blir för dyrt.

Citat:
Jag blir väldigt förvånad när jag ser kostnadsökningen från de ursprungliga kalkylerna till nu där det nästan är en fördubbling. Det verkar ju helt obegripligt, säger Stefan Löfven.

http://www.di.se/artiklar/2016/2/29/stefan-lofven-forvanad-over-hoghastighetsnota/

"Jag är ert nye svetsminister. En gång var jag naiva två gånger. Tredje gånget var jag det inkompetenta mästerförhandlaret."
Citera
2016-02-29, 18:48
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gnuling
Han kan tro på Lisbet som privatperson om han vill men att säga som han gör när han är statsminister innebär att han ogiltigförklarar Svea Hovrätt.

Jag håller med om vem som var mördaren. Jag kan basunera ut det på ett torg, men det kan inte landsfadern. Mannen mår inte bra. Han borde tvingas ta sjukledigt
Citera
2016-02-29, 18:58
Medlem
Scott Danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johansvensson55
Läste tidningen att löfven tror att det va pettersson som
Dödade Palme, bör en statsminister utrycka sig så i media då
Personen i fråga som är död nu vart frikänd av rätten?
Menar löfven att han är tveksam
Till den svenska rättssystemet

Löfven har verkligen en enastående förmåga att trampa i klaveret och framstå som fullständigt omdömeslös och rent av korkad. Det är välkänt att Lisbeth Palmes utpekande består av många frågeteckan. Exempelvis talar hon inledningsvis om två gärningsmän och hon har inget signalement på dessa.

Faktum är också att de två yrkesdomarna i tingsrätten och alla ledamöter i hovrätten visade starka tvivel på Lisbeth Palmes utpekande och Högsta domstolen beviljade inte resning.
Citera
2016-02-29, 19:20
Medlem
Y2Ws avatar
Här ses inte statsministern på veckor, men när han väl ses så gör han genom att kritisera en

Det är rörande att Löfven på egen hand har löst Palme-mordet, men kanske han skall syssla med sånt lite mer diskret så länge han är statsminister?

Eller, det är nog bättre att han leker amatördetektiv istället för att leka statsminister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in