2017-12-19, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Helt rätt, henne störning går djupare än så...
föräldrarna har försökt att skapa ett normalt liv runt/åt henne men det är inte deras fel och hon är inte så pga av deras uppmärksamhet. Curlandet är bara ett sätt att försöka hantera en sjuk person...

Där tror jag du har satt huvudet på spiken!

Föräldrarna har säkert märkt att det inte står rätt till med JM, men curlat henne med pengar som de trodde skulle lösa alla problem.

I själva verket blev det "highway to hell" på grund av deras oförmåga att vilja förstå och ta till sig att något var ordentligt fel med dottern redan tidigt. Såna drag märks ganska tydligt i barndomen; barn som utvecklas till att bli små monsters. De charmar alla, nästan....

Andra personer kan se detta, ge föräldrarna en hint och kan också ha påtalat det ofta, men de har då avfärdats som elaka människor. Särskilt bland mesarna på dagis/fritis. Den lilla gullungen skyller på andra, är elaka mot djur och andra barn, startar bränder etc etc och sätter alltid upp en oskyldig och charmerande min när de ertappas.

Finns mycket mer än så. Googla på "Trotssyndrom, sen på "Uppförandestörning" - sen vidare till Psykopati - då förstår du hela sambandet och hur dessa individer växer fram till fullfjädrade psykopater.

När man hjälper dessa små barn i ett tidigt stadium i livet kan de få en aning, ett hum om hur andra tänker. men aldrig någonsin hur andra KÄNNER. Ju mer kunskap man ger ett "pre-psykotiskt" barn om andras känslor och tankar, desto mer slipat blir det i sin egen känslomässiga tomhet och i sina förestående färdigheter för att möta omvärlden. Man kan bara hoppas på att det finns vuxna runt barnet som kan stoppa tendenserna med full kraft redan när de uppstår. Inte minst för att skydda andra barn i deras omgivning. Tyvärr drabbas mången skol- och fritidspersonal av charmen via sin okunnighet om problemet. Som de inte en näns att diskutera.

Men som förälder vill man kanske inte se såna drag hos sitt , utan sopar problemen under mattan i tron att det ska bli bättre - trots man blir själv förvånad och väldigt oroad. Sen gör man helt fel saker för att åtgärda problemen och de växer och tar sig allt fler absurda uttryck.

Redan när såna barn är små så finns det väldigt specifika tecken på deras personlighet. I ungdomen/tonåren blir de desto starkare och sen blommar de ut för fullt och ställer till ett helvete för folk i sin omgivning. Skola, föräldrar, andra barn. Som normalt sett är de mästerliga och kan t.o.m idoliseras av andra barn, lärare, grannar etc som inte ser det oundvikliga som är på gång att ske. På ett eller annat sätt. T.o.m ibland då de själva har livit utsatta!

Men förr eller senare är det någon ur högen av fallna människospillror som reagerar, vilket oftast slutar i att den elaka jäveln hamnar i onåd och tvingas fly fältet för att där söka nya vägar för sina jävelskap. Men man ska också veta att såna personer inte själva tycker det är jävelskap de ställer till med - det är bara nödvändigt. Ur deras egna mått mätt och enbart för att själva kunna vinna på det- Något annat sätt att tänka för dem finns inte.

Många såna störda individer klarar sig hela livet genom imitation av vanligt beteende och manipulation. Men de riskerar däremot att bli väldigt ensamma och bittra i slutet av livet och då inte fatta varför deras lyskraft i form av charm längre fungerar.

Men innan dess har som sagt många själar fallit Inte minst deras egna barn.
Citera
2017-12-19, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Men 10/1 måste hon ändå få chansen att säga sitt. Det lär inte skilja sig så mycket från tidigare märkliga uttalanden. Men vi får väl se vad hon och advokaten har att komma med. Den här gången.

Det skall bli intressant. Visst skulle du närvara då?
Citera
2017-12-19, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
JM är nog heligt förbannad på allt och alla, uppenbarligen mest sin mamma, som hade fräckheten att överleva, knivattentatet. Dessutom inte svarar på hennes brev. JM sa inför HR "Nu handlar det om Hämd". Undrar om det är mamman (arma kvinna) hon tänker ge sig på.

Hoppas HR sköter sig lika bra som TR, och resolut klipper av JM. Inte låter henne få luft alls.

Tror kanske att "hämnd" kan gälla den helt oskyldiga, men fruktansvärt utsatta mamman, men kan också gälla "alla de som är ute efter mej" - dvs alla såna hon har hotat genom hela rättegången och innan och efter. Vittnen, poliser, jurymedlemmar, domare, jurister, advokater, åklagare..... Dvs alla som inte skyddar henne och aom inte jobbar för hennesfrisläppande. Kommar äver gälla hennes egen advokat om denna inte lyckas få Jm fri.

En sån som JM tänker inte som vi andra. Hon är medelpunkten i Universum och allt kretsar runt henne. Är man en planet som inte kretsar på rätt sätt så ska man straffas. Konstigare äån så är det egentligen inte om man vill förstå en psykopat på dess ytterst tunna yta...

(Vill man förstå dem bättre så finns det ett stort djup av kunskaper att dyka i.)
Citera
2017-12-19, 22:19
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Nej, hovrätten kommer inte gå på hennes manipulationer.
Hon verkar helt snurrig i skallen.
Och varför fortsätter hon och skriva sina brev.
Det kan man undra över. Och det har jag gjort. En enkel förklaring kan vara att hon eftersträvar uppmärksamhet. Hur många tidningar skickade hon sitt senaste brev till? Om hon tror hon att detta kan leda till ett frikännande i HR så är hon väl dummare än vad vi trott?
Citera
2017-12-19, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det skall bli intressant. Visst skulle du närvara då?

Självklart 10/1.
Men just nu kan jag knappt resa mig ur sängen och det blir ju fanimej aldrig bättre :-/. Kanske tar jag en taxi dit om pengar rullar in innan dess - vilket jag tror. Det är inte så långt till Hovrätten härifrån så jag lär inte bli ruinerad i alla fall ;-D
Citera
2017-12-19, 22:29
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
AM och GM curlade sönder henne, hon har aldrig behövt ta ansvar för något, när de väl satte ner foten så vet vi ju hur det gick, de fick betala det ultimata priset för det.

Johanna Möller,s störning tog överhand och alla spärrar brast på en gång.
Nej, de försökte bara skapa ett liv åt henne... De försökte kompensera det hon saknar och när de insåg att de inte kan kompensera det - då smällde det!
Citera
2017-12-19, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Det kan man undra över. Och det har jag gjort. En enkel förklaring kan vara att hon eftersträvar uppmärksamhet. Hur många tidningar skickade hon sitt senaste brev till? Om hon tror hon att detta kan leda till ett frikännande i HR så är hon väl dummare än vad vi trott?
Hon är dummare än tåget.
Det lär inte bli ett frikännande i hovrätten och någon ny bevisning har inte kommit fram från JM och sin advokat.
Citera
2017-12-19, 22:37
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Självklart 10/1.
Men just nu kan jag knappt resa mig ur sängen och det blir ju fanimej aldrig bättre :-/. Kanske tar jag en taxi dit om pengar rullar in innan dess - vilket jag tror. Det är inte så långt till Hovrätten härifrån så jag lär inte bli ruinerad i alla fall ;-D
Du får se till att palla Dig dit! Vi behöver en man/kvinna på plats!
Citera
2017-12-19, 22:38
Medlem
Citat:
Nej! Jag menar BUPen!
Vid fel av mig pga min taskiga tekniska förmåga så försvann länken härom dagen. Tillsammans med en massa annat. Men om du verkligen vill (och om det ens är tillåtet) så kan jag rota fram den. Så får du själv se hur JB håller på att bli precis som JM.

Helst skickar jag den dock till dig i mail i så fall. Vill inte visa sånt personligt om en ung person som inte ens är åtalad för någontingg - för hela jäkla Flashback. Fick länken i början av fallet av en bloggvän. Har sparat den sen länge och har inte visat den tidigare.
BuPen är det något från barn och ungdomspsykiatrin det?
Det är säkert ärftligt och droger på det så kanske har JB samma diagnos som sin mamma JM.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Nej, de försökte bara skapa ett liv åt henne... De försökte kompensera det hon saknar och när de insåg att de inte kan kompensera det - då smällde det!

Helt riktigt. Men vad sa hon till sina föräldrar att hon saknad? Pengar givetvis. Det var åratals av manipulationer som de slutligen såg igenom. Och då smällde det, som du skriver.
Citera
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Hon är dummare än tåget.
Det lär inte bli ett frikännande i hovrätten och någon ny bevisning har inte kommit fram från JM och sin advokat.
Citera
2017-12-19, 22:40
Medlem
Citat:
BuPen är det något från barn och ungdomspsykiatrin det?
Det är säkert ärftligt och droger på det så kanske har JB samma diagnos som sin mamma JM.

I sin linda, ja precis så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in