2017-12-19, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Fanns en uppgift om att DB varit på besök hos JB med en tjejkompis, som jag fick intryck var en reko tjej, som uppgav att hon chockats av att JB satt och rökte på (helt borta) samtidigt som hon ammade detta lilla barn.

Det måste varit vid den tid JM var häktad för denna tjej gav alibi till DB den tid morföräldrarna mördades/skadades. Dom hade pratat i telefon i timmar den kvällen/natten, vilket också styrktes av polisen.

Vilket elände JM ställt till med.

Usch! Vi får väl se när de förhörs i mitten av Januari (om det nu är dem som HR ska förhöra då, JM 10/1). Jag tror det. "Vittnen" står det.

Hel familjen och barnens uppväxt har krossats av den galna JMs framfart.
Citera
2017-12-19, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
JB och JJ verkar i vart fall ff vara vänner, han och AM, AB, UF och TC har alla gillat hennes nyaste bild på FB (8/12). Hon står ff som gift med JJ på FB.

Det är väl bra om de som finns kvar i den svårt sargade familjen kan försonas och förenas i framtiden - utan Jms inflytande - men det krävs nog en hel del för att det ska bli så.
Citera
2017-12-19, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Nej, hovrätten kommer inte gå på hennes manipulationer.
Hon verkar helt snurrig i skallen.
Och varför fortsätter hon och skriva sina brev.

Hon tror säkert att hon gör ett gott intryck med dessa skriverier, men i själva verket framstår hon som helt galen. Hur kan hon ens skriva nåt sånt? (Har Amanda Hikes gett upp hoppet?) I alla fall i den någorlunda skarpsyntes ögon ses hon som outhärdlig. Förhoppningsvis även i juryns.

Kan en psykopat ens känna desperation, eller är det enbart ilska som ligger bakom? Vrede är vad jag tror. "Idioooooter".
Senast redigerad av zilvereko 2017-12-19 kl. 20:57.
Citera
2017-12-19, 20:49
Medlem
Citat:
Helt nya uppgifter för mig, att hon ammat o drogat samtidigt, var finns dem? Blandar du inte ihop det med förhören med TC?

Står mycket i BUPen, men det är inte otroligt. fast heller inte ovanligt.
Citera
2017-12-19, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnSpeciellMan
Antagligen är JM ingen trevlig människa men heller ingen som uppviglat till mord i alla fall inte orkestrerat det i alla fall. I min tro såklart, jag påstår ej att jag sitter inne med en absolut sanning, det vore förmätet av mig.

Ja, det vore förmätet av dig. Vad exakt är det som får dig att tro att JM inte har någon skuld? Är du släkt med JM eller har du någon annan relation till JM? Kanske kan du delge oss andra vilken fantastisk person hon är? Trots alla bevis mot henne.
Citera
2017-12-19, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Står mycket i BUPen, men det är inte otroligt. fast heller inte ovanligt.

Jag antar att du menar FUP o jag har läst den, flera gånger dessutom. Men jag har inte läst något förhör med den här tjejen (som jag inte kommer ihåg namnet på) som Remark åsyftar där hon pratat om JBs drogande i samband med ammning. Däremot berättar TC i förhör om att hon o DB kommer hem till JJ/JB o att JB är påverkad med M i hemmet. Det var det hela, inget att haka upp sig på.
Citera
2017-12-19, 21:00
Medlem
Citat:
Hon tror säkert att hon gör ett gott intryck med dessa skriverier, men i själva verket framstår hon som helt galen. Hur kan hon ens skriva nåt sånt? (Har Amanda Hikes gett upp hpp hoppet?) I alla fall i den någorlunda skarpsyntes ögon ses hon som outhärdlig. Förhoppningsvis även i juryns.

Kan en psykopat ens känna desperation, eller är det enbart ilska som ligger bakom? Vrede är vad jag tror. "Idioooooter".

JM är nog heligt förbannad på allt och alla, uppenbarligen mest sin mamma, som hade fräckheten att överleva, knivattentatet. Dessutom inte svarar på hennes brev. JM sa inför HR "Nu handlar det om Hämd". Undrar om det är mamman (arma kvinna) hon tänker ge sig på.

Hoppas HR sköter sig lika bra som TR, och resolut klipper av JM. Inte låter henne få luft alls.
Citera
2017-12-19, 21:03
Medlem
Citat:
Jag antar att du menar FUP o jag har läst den, flera gånger dessutom. Men jag har inte läst något förhör med den här tjejen (som jag inte kommer ihåg namnet på) som Remark åsyftar där hon pratat om JBs drogande i samband med ammning. Däremot berättar TC i förhör om att hon o DB kommer hem till JJ/JB o att JB är påverkad med M i hemmet. Det var det hela, inget att haka upp sig på.

Nej! Jag menar BUPen!
Vid fel av mig pga min taskiga tekniska förmåga så försvann länken härom dagen. Tillsammans med en massa annat. Men om du verkligen vill (och om det ens är tillåtet) så kan jag rota fram den. Så får du själv se hur JB håller på att bli precis som JM.

Helst skickar jag den dock till dig i mail i så fall. Vill inte visa sånt personligt om en ung person som inte ens är åtalad för någontingg - för hela jäkla Flashback. Fick länken i början av fallet av en bloggvän. Har sparat den sen länge och har inte visat den tidigare.
Senast redigerad av zilvereko 2017-12-19 kl. 21:08.
Citera
2017-12-19, 21:06
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Som du skriver, ett patetiskt försök att verka "objektiv" men allt faller platt och visar endast en person som aldrig har blivit vuxen.

Man skulle faktiskt kunna ha Johanna Möller som ett skolboksexempel på hur illa det kan gå när föräldrar curlar sina barn sönder och samman, hade hon fått tagit ansvar för sitt liv och leverne så kanske hon hade kunnat bli normal.

Fast fan vet, hennes störning är nog djupare än så.
Helt rätt, henne störning går djupare än så...
föräldrarna har försökt att skapa ett normalt liv runt/åt henne men det är inte deras fel och hon är inte så pga av deras uppmärksamhet. Curlandet är bara ett sätt att försöka hantera en sjuk person...
Citera
2017-12-19, 21:08
Medlem
Citat:
Nej! Jag menar BUPen!
Vid fel av mig pga min taskiga tekniska förmåga så försvann länken härom dagen. Tillsammans med en massa annat. Men om du verkligen vill (och om det ens är tillåtet) så kan jag rota fram den. Så får du själv se hur JB håller på att bli precis som JM.

Helst skickar jag den dock till dig i mail i så fall.

Det från BUP har redan länkats i tråden (längesedan dock), men tack ändå! Ja man får hoppas att hon får och vill ta hjälp...
Citera
2017-12-19, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
JM är nog heligt förbannad på allt och alla, uppenbarligen mest sin mamma, som hade fräckheten att överleva, knivattentatet. Dessutom inte svarar på hennes brev. JM sa inför HR "Nu handlar det om Hämd". Undrar om det är mamman (arma kvinna) hon tänker ge sig på.

Hoppas HR sköter sig lika bra som TR, och resolut klipper av JM. Inte låter henne få luft alls.

Men 10/1 måste hon ändå få chansen att säga sitt. Det lär inte skilja sig så mycket från tidigare märkliga uttalanden. Men vi får väl se vad hon och advokaten har att komma med. Den här gången.
Citera
2017-12-19, 21:21
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Helt rätt, henne störning går djupare än så...
föräldrarna har försökt att skapa ett normalt liv runt/åt henne men det är inte deras fel och hon är inte så pga av deras uppmärksamhet. Curlandet är bara ett sätt att försöka hantera en sjuk person...

AM och GM curlade sönder henne, hon har aldrig behövt ta ansvar för något, när de väl satte ner foten så vet vi ju hur det gick, de fick betala det ultimata priset för det.

Johanna Möller,s störning tog överhand och alla spärrar brast på en gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in