2017-12-19, 13:43
Medlem
Hejsan!

Jag har ett drogtest om ett par dagar, och jag har i september rökt nästan dagligen i 2/3 veckor. Sen ett uppehåll till Oktober där jag rökte en joint. Det har alltså gått över 2 månader sedan jag rökte senast. Jag har 20ng stickor som jag testat mig med. Jag får ett svagt T streck, och det har varit lika svagt det senaste veckorna. Är jag i fara då provet skickas till Karolinska?

Tack
Citera
2017-12-19, 16:02
Medlem
ChemicalGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hgos
Hejsan!

Jag har ett drogtest om ett par dagar, och jag har i september rökt nästan dagligen i 2/3 veckor. Sen ett uppehåll till Oktober där jag rökte en joint. Det har alltså gått över 2 månader sedan jag rökte senast. Jag har 20ng stickor som jag testat mig med. Jag får ett svagt T streck, och det har varit lika svagt det senaste veckorna. Är jag i fara då provet skickas till Karolinska?

Tack
Borde nog inte vara någon fara skulle jag TRO....
Du har ju varit negativ på stickorna ett tag nu va?
Citera
2017-12-19, 16:03
Medlem
Hur länge syns 3mg sub på urinprov om analys ska göras? På ett ungefär?

Tack för svar.
Citera
2017-12-19, 16:05
Medlem
ChemicalGirls avatar
Hej
Alla dessa nya rc droger som blir klassade syns väl inte på analys från den dagen de klassas?
T ex så skedde en klassning 12/12?, kommer dessa substanser att synas på analys nu på direkten?
Tacksam för svar
Citera
2017-12-19, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChemicalGirl
Borde nog inte vara någon fara skulle jag TRO....
Du har ju varit negativ på stickorna ett tag nu va?

Jo jag har fått negativt resultat i 2.5 veckor nu, men T strecket är oroväckande svagt och det har inte blivit tydligare under denna tid jag testat mig.
Citera
2017-12-19, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChemicalGirl
Hej
Alla dessa nya rc droger som blir klassade syns väl inte på analys från den dagen de klassas?
T ex så skedde en klassning 12/12?, kommer dessa substanser att synas på analys nu på direkten?
Tacksam för svar

Vissa RC droger ger utslag på vanliga tester. Norflurazepam tex som klassades i november ger utslag på Klonazepam (ACL). Är det någon specifik RC du tänker på?
Citera
2017-12-19, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raketforandringen
Hur länge syns 3mg sub på urinprov om analys ska göras? På ett ungefär?

Tack för svar.

Jag har läst att SUB kan sitta i ca en vecka.
Ferles tester har en cut-off på 10ng/ml och de listar detektionstiden till 3 dygn.
https://www.ferle.se/detektionstider/

Karolinska har en cut-off på 5ng/ml så jag skulle tippa att det sitter i en vecka.
https://karolinska.se/globalassets/global/kul/farmakologi/cut-off-nivaer.pdf
Senast redigerad av hgos 2017-12-19 kl. 19:26.
Citera
2017-12-19, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hgos
Jag har läst att SUB kan sitta i ca en vecka.
Ferles tester har en cut-off på 10ng/ml och de listar detektionstiden till 3 dygn.
https://www.ferle.se/detektionstider/

Karolinska har en cut-off på 5ng/ml så jag skulle tippa att det sitter i en vecka.
https://karolinska.se/globalassets/global/kul/farmakologi/cut-off-nivaer.pdf

Tusen tack ska du ha för svar!!
Citera
2017-12-19, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raketforandringen
Ok, hur länge syns det på analysen om man tagit 3 mg men aldrig tagit det innan?? På ett ungefär. Tack för svar

Sub har 35-45h halveringstid, vet inte gränsvärden o sånt dock men skulle gissa på 5-10 dagar.
Citera
2017-12-20, 13:47
Medlem
3f-pvp någon som vet om den ger utslag på sticka?
Citera
2017-12-20, 15:07
Medlem
Lämnade salivprov hos privat psykistrin nyss. Tog xanor i måndags o bara blygsamma 1mg så antar att jag kommer vara ren på det men sa ändå att jag tagit xanor pga andra skäl. Men hursom skulle testet skickas till tyskland, någon som vet varför man skickar iväg det så långt? Någon som kanske tillochmed vet vad det är för märke på testet? Eftersom det går på någon form av analys är jag lite orolig att lyrica/kratom ska synas, behöver jag vara orolig?
Citera
2017-12-20, 17:05
Medlem
Damacys avatar
Ska på jobbintervju där drogtest kommer att vara en del, är på ett större svenskt statligt företag.

Finns en risk att jag kommer misslyckas då jag konsumerar cannabis.

Kan jag räkna med några andra påföljder än att jag inte får jobbet? Tänker att de anger mig till polisen eller likande. Men de har de kanske inte rätt att göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in