2017-12-17, 22:22
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Bonuscode EU/NA/ASIA :

HULSE14

Ger en låda med dekorationer. Har testat och den fungerar.

https://thearmoredpatrol.com/2017/12/17/wot-bonus-code-for-decoration-crate/

Jag har testat 3 gånger och får upp "Thank you. Wargaming code activated." varje gång - men ingenting händer i spelet? Har inte fått någon låda eller något alls?
Citera
2017-12-17, 22:33
Medlem
xyklopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Jag har testat 3 gånger och får upp "Thank you. Wargaming code activated." varje gång - men ingenting händer i spelet? Har inte fått någon låda eller något alls?

Det finns en paket symbol ner i högra hörnet under stats skärmen i garaget. Tryck på den så ska öppningsmeddelandet dyka upp.
Citera
2017-12-17, 22:36
Medlem
franges avatar
Citat:
Det finns en paket symbol ner i högra hörnet under stats skärmen i garaget. Tryck på den så ska öppningsmeddelandet dyka upp.

Händer inget, det är bara "Köp lådor" och "tjäna" där
Citera
2017-12-17, 22:38
Medlem
xyklopfs avatar
Citat:
Händer inget, det är bara "Köp lådor" och "tjäna" där

Konstigt, fungerade direkt för mig. Dock så cirkulerar koden just nu på QB´s livestream så det är väl många som aktiverar koden samtidigt. Det brukar kunna bli förseningar då.
Citera
2017-12-18, 05:33
Medlem
xyklopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyoto
Om jag använder min Tier VIII rabatt på Bat.-Chatillon 12 t. Kan jag då köpa den för rabatt pris även om jul temat hinner gå ut innan jag hinner fåihop exp nog för att forska fram den vagnen?

Hittade detta:

Citat:
"​Important Note: Discounts can be used for absolutely any researchable vehicle of the specified tier (crates provide discounts for a specific tier each) and aren’t limited in time. Once you pick a tank you’ll be buying with it, it’s valid until you purchase it. Grab it right away or in a year—you’re still getting that sweet amount off the price. The time for picking a tank expires mid-March, though. So don’t put it off for too long! The same applies to your new Crew members: make sure to recruit them before mid-March 2018. We’ll share the exact date later, so stay tuned."

http://forum.worldoftanks.com/index.php?/topic/564640-how-long-do-we-have-to-use-the-tank-discount-from-the-xmas-tree-event/page__pid__11393137#entry11393137
Citera
2017-12-18, 11:14
Medlem
Kyotos avatar
Citat:
Hittade detta:

http://forum.worldoftanks.com/index.php?/topic/564640-how-long-do-we-have-to-use-the-tank-discount-from-the-xmas-tree-event/page__pid__11393137#entry11393137
Tack ska du ha. Då kan jag ju till o med använda rabatterna på hela vägen upp till TierX. Så får man ju en lite billigare 13 105 tillslut med. Har dock lyckats rekrytera kvinnligt crew fel. Har 3 st signalister till samma tank. Går det att ändra om så nån blir förare eller kmr det kosta en massa guld?

Sen en sista sak. Fick upp nån ruta om någon belöning. Men hittar inget jag har fått förutom en liten stjärna på kanonen? Är det allt jag fått och vad betyder det? :P

Förlåt för alla noob frågor. Har spelat sedan 2011 men kan fortfarande inte mycket om spelet känns det som.
Senast redigerad av Kyoto 2017-12-18 kl. 11:16.
Citera
2017-12-18, 15:22
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyoto
Sen en sista sak. Fick upp nån ruta om någon belöning. Men hittar inget jag har fått förutom en liten stjärna på kanonen? Är det allt jag fått och vad betyder det? :P
Om stjärnor är detsamma som ringar så betyder det att du är lite bättre med just den vagnen än dom flesta, kan få upp till 3st.
Citera
2017-12-18, 16:31
Medlem
Kyotos avatar
Ja men det känns ju bra att få då. Om det betyder att jag är lite bättre än dom flesta när jag trodde jag va rå dålig. haha
Citera
2017-12-18, 21:56
Medlem
Ace Venturas avatar
Har inte kört så mycket men nu nådde jag iaf tier X julstämning. Klart trevliga belöningar. Har bl a fått: T28 F30, Ac 1 och Pz B2 740. T28 är den enda jag testat. Den var rätt kul faktiskt. Men har någon provat de andra två? Ac 4 är klart skoj men Ac 1 ser ut som en skitmaskin - och Pz.Kpfw B2 740 är inte den sexigaste vagnen kanske. Har dåliga vibbar. Sälja direkt eller?

Dessutom är jag nyfiken på om någon testat de nya franska heavysarna? Ser dem inte så ofta ute i strid. Inte ännu iaf.
--------

En annan grej. Har sökt men hittar inte vad det är för bonus om man fyller i den där samlarboken (dvs får fram alla dekorationer på ett visst tema). Någon som vet?
Citera
2017-12-19, 02:15
Medlem
xyklopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Har inte kört så mycket men nu nådde jag iaf tier X julstämning. Klart trevliga belöningar. Har bl a fått: T28 F30, Ac 1 och Pz B2 740. T28 är den enda jag testat. Den var rätt kul faktiskt. Men har någon provat de andra två? Ac 4 är klart skoj men Ac 1 ser ut som en skitmaskin - och Pz.Kpfw B2 740 är inte den sexigaste vagnen kanske. Har dåliga vibbar. Sälja direkt eller?

Dessutom är jag nyfiken på om någon testat de nya franska heavysarna? Ser dem inte så ofta ute i strid. Inte ännu iaf.
--------

En annan grej. Har sökt men hittar inte vad det är för bonus om man fyller i den där samlarboken (dvs får fram alla dekorationer på ett visst tema). Någon som vet?

Pz.Kpfw B2 740 är Op som bara den. Möter max tier IV vagnar och har brutalt pansar. Dock är kanonen av den sorten att man måste skjuta goldammo jämt. Köpte min via ett bundle tidigare i år med 1 månads premium.

Om bonusarna med dekorationerna :

https://thedailybounce.net/2017/12/13/holiday-ops-2018-hangar-decorations-and-details/

22 dec. startar alla missions för att skaffa dekorationers boxar om igen.
Citera
2017-12-19, 14:28
Medlem
franges avatar
Citat:
Pz.Kpfw B2 740 är Op som bara den. Möter max tier IV vagnar och har brutalt pansar. Dock är kanonen av den sorten att man måste skjuta goldammo jämt. Köpte min via ett bundle tidigare i år med 1 månads premium.

Om bonusarna med dekorationerna :

https://thedailybounce.net/2017/12/13/holiday-ops-2018-hangar-decorations-and-details/

22 dec. startar alla missions för att skaffa dekorationers boxar om igen.

Står det stilla nu så man inte kan få fler dekorationer förräns 22e, eller vadå?

Btw jag har inte tagit julgrejen så seriöst och ansträngt mig för de uppdragen, utan bara spelat på som vanligt och pyntat på när det ramlat in. Är på nivå VIII nu, var först igår för att komma upp till den och få tredje tjejcrewen - gick från Elc bis med 2crew till Amx 12t (3crew) igår, började ju på franska LT för ett par dagar sen så lagt fruntimrena på det trädet.

Men Type 59 har börjat dyka upp allt oftare nu, så det är väl fler som fiskat in den. Är det när man klarat till pyntnivå X, eller kan man få den som slump i lådorna?

Vad är det btw som gör den så OP? Har sett många klaga över det - men jag har ingen koll på den sen tidigare.

Och, angående pyntet. Får man extra bonus om de är samma... ja, sovjetisk/traditionell/kinesisk osv? Det har jag heller inte brytt mig om utan enbart gått efter tier på pyntet... Kanske man blir tvungen att tänka om lite halvt för sent?
Citera
2017-12-19, 14:38
Medlem
Citat:
Men Type 59 har börjat dyka upp allt oftare nu, så det är väl fler som fiskat in den. Är det när man klarat till pyntnivå X, eller kan man få den som slump i lådorna?

Vad är det btw som gör den så OP? Har sett många klaga över det - men jag har ingen koll på den sen tidigare.

1. Det skall enligt uppgifter från streamers bara gå att få den i de boxar man köper, som vanligt med WG. Kolla tex. QB:s video om boxarna, även Cirkonflexes & SirFoch har "uttalat sig kritiskt" om detta. ;-)

2. Den är inte speciellt fantastisk numera enligt samma streamers. Den var dock lite för bra när den släpptes första gången. Nu har "utvecklingen" sprungit ikapp den. :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in