2017-12-17, 23:31
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Det är ju bra att olika händelseförlopp diskuteras och om KM var ensam eller inte ...?att alla kan dela vad de tror på detta sätt kanske man kommer framåt.

Vi vänner som tränade ihop med Helena kan bara konfirmera för er att PU och Helena inte kände varandra på något sätt och vis jag vet att vi bara brukade heja på honom som man gjorde med alla på gymmet.

Att PU är inblandad tror inte jag på och många av mina vänner tror samma.
Vad jag har hört så kände ju KM inte ens PU plus att det är väl en ganska stor åldersskillnad.
Det här med att KM och PU skulle ha ha snackat ihop sig om att PU skulle komma till lekplatsen tror inte jag på, vad ska de göra där?..

Nej, jag tror att KM var själv ( I alla fall till att börja med ) när det gäller detta så är jag 50 / 50 om han var själv eller fick hjälp.
Jag känner att om han fick hjälp så var det av någon inom familjen och då med all säkerhet av något syskon i den yngsta kullen, förmodligen brodern eller lika gärna en av systrarna.

Det här med att hans kusin UAh skulle ha varit där och hjälpt honom denna natt det tror jag inte på, jag vet att många går igång på det för att det är ju inte vem som helst.
Vad som isåfall är mer sannolikt är att han hjälpte honom 98 med råd, fast å andra sidan så höll han sig nog undan...

Nu när jag ändå kom att tänka på det! Vem var det som hade tagit reda på att både åklagare Marianne Aldén ( heter hon så ) och U Ahlin hade sommarstugor utanför Hova och var aktiva under samma år i politiken i Mariestad?

Jag vill också passa på att skriva lite snabbt om KMs personlighetsförändring, Jag hade två gamla vänner på besök som jag faktiskt inte har träffat på 20 år! De har mycket mer koll eftersom de bor kvar i stan och var goda vänner till Karin och Helena jag kände ju bara Karin genom Helena...

KM var väldigt utåtriktad och en riktig glad kille alltså inte en introvert som de senaste åren de sa också att när de fick reda på av Karin att KM hade varit inne på förhör 98 så tyckte alla synd om honom och Karin givetvis...
Det var ju ingen som misstänkte snälla Classe det skulle ju vara omöjligt! ..
Ja, ni vet ju inget händer förrän 2001 och då går K och KM isär.

Hinner inte skriva mer ikväll men ska bara lägga till att mina vänner var båda överens om att hans beteende så här i efterhand var äckligt när man var på fest och han var där så skulle han alltid kladda och blev alltid jättefull.

Ja då har vi ju samma syn ungefär på det här med PU o KM.

Vet du om ni brukade se även Per* Nielsen* på samma gym? Tränade Klas?

Jättefull o kladda! Kunde han bli aggressiv också?
Citera
2017-12-17, 23:33
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Instämmer i det du skriver, Morbror Frans. Så fort det börjar blåsa snålt om Klassemannen66 så börjar flera nick här älta om R*nnlund eller P*r Ullb*rg igen och igen! Som på en given signal från ovan! Är det sånt som kallas målförskjutning, månne?!

Kan ändå inte låta bli att tänka på hundvittnets uppgifter: Hon var säker på att hon hörde minst två mansröster och kvinnoröst som skrek ”Ni får inte.....”! Vet vem hundvittnet är och upplevde henne -92 som klart seriös och ordningsam. Tvivlar starkt på att hon skulle ha hittat på berättelsen. Sen är det upp till psykologer att avgöra hur personer agerar i chocktillstånd (eftersom ”Hanna” var granne med Helena var hon antagligen chockad när hon redogjorde för polisen).

Att vittnet "Hanna" skulle ha hittat på om vad hon sett tror jag inte, men att hon minns fel är inget ovanligt. Vittnen är tyvärr inte någon pålitlig "källa". Hade inte "Hanna" ändrat sin ursprungliga utsaga? Och man behöver definitivt inte vara i chock för att minnas helt fel.

Det finns åtskilliga exempel på hur folk minns helt fel angående en händelse, även om det är en iscensatt sådan där man fått info om vad man ska hålla koll på.
Citera
2017-12-17, 23:37
Medlem
Citat:
Det är ju bra att olika händelseförlopp diskuteras och om KM var ensam eller inte ...?att alla kan dela vad de tror på detta sätt kanske man kommer framåt.

Vi vänner som tränade ihop med Helena kan bara konfirmera för er att PU och Helena inte kände varandra på något sätt och vis jag vet att vi bara brukade heja på honom som man gjorde med alla på gymmet.

Vad jag har hört så kände ju KM inte ens PU plus att det är väl en ganska stor åldersskillnad.
Det här med att KM och PU skulle ha ha snackat ihop sig om att PU skulle komma till lekplatsen tror inte jag på, vad ska de göra där?..

Nej, jag tror att KM var själv ( I alla fall till att börja med ) när det gäller detta så är jag 50 / 50 om han var själv eller fick hjälp.
Jag känner att om han fick hjälp så var det av någon inom familjen och då med all säkerhet av något syskon i den yngsta kullen, förmodligen brodern eller lika gärna en av systrarna.

Det här med att hans kusin UAh skulle ha varit där och hjälpt honom denna natt det tror jag inte på, jag vet att många går igång på det för att det är ju inte vem som helst.
Vad som isåfall är mer sannolikt är att han hjälpte honom 98 med råd, fast å andra sidan så höll han sig nog undan...

Nu när jag ändå kom att tänka på det! Vem var det som hade tagit reda på att både åklagare Marianne Aldén ( heter hon så ) och U Ahlin hade sommarstugor utanför Hova och var aktiva under samma år i politiken i Mariestad?

Jag vill också passa på att skriva lite snabbt om KMs personlighetsförändring, Jag hade två gamla vänner på besök som jag faktiskt inte har träffat på 20 år! De har mycket mer koll eftersom de bor kvar i stan och var goda vänner till Karin och Helena jag kände ju bara Karin genom Helena...

KM var väldigt utåtriktad och en riktig glad kille alltså inte en introvert som de senaste åren de sa också att när de fick reda på av Karin att KM hade varit inne på förhör 98 så tyckte alla synd om honom och Karin givetvis...

Hinner inte skriva mer ikväll men ska bara lägga till att mina vänner var båda överens om att hans beteende så här i efterhand var äckligt när man var på fest och han var där så skulle han alltid kladda och blev alltid jättefull.
min fetning. I min spekulation har inte dessa två pratat ihop sig eller är vänner på något sätt utan här tänker jag att PU har ett gott öga till HA och han ser under kvällens gång hur KM kladdar på HA och ser henne även promenera hemåt med KM i släptåg. Då blir han svartsjuk och åker därför och väntar in dem för att stoppa att inget händer mellan dem typ. Enligt Bickan så fanns det mer än gymmet som PU och HA hade gemensamt, hen skrev t.o.m att PU hade träffat HA innan samma dag. Sen vet man ju aldrig vad som är sant, vad som är rykten osv. Tycker bara det är alldeles för mycket kring PU för att släppa honom. KM kan vi nog klubba som pilot efter allt som framkommit kring honom. Hur skulle ett händelseförlopp sett ut med bara KM som gärningsman? Tycker det är bra att händelseförloppen kritiseras om det inte verkar till att stämma. Så kommer man framåt.
Citera
2017-12-17, 23:39
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:

Det fetade ovan: (Vill undvika missförstånd)
Classe??? Är det en ny benämning på KM?
Citera
2017-12-18, 00:04
Medlem
Pepparkakemannens avatar
Citat:
Freja. Du läste nog lite för snabbt där. I Divadnils Hypotes nämns inget om att de skulle snackat ihop sig. PU kan haft andra syften o anledningar att vara i närheten med bil.
Så kan vi ju vända på kuttingen. Kl 02.15-
Citat:
2.15- 22.25 Bråk uppstår, HA gråter och skriker, minst två aggressiva röster hörs. Bråket pågår i 5 minuter. Omedelbart efter att HA bragts om livet lyfts hon in i bilen.*
*KM ser PU döda HA och kanske hjälper han till att lyfta in HA i bilen. I tumultet har han ofrivilligt blivit indragen i HA död.
Alltså att PU bevittnar o blir indragen? Det vet vi inte ännu. Men Det finns endel som talar för att dessa två vet hur det gick till.
Om det är KM som bevittnar så sitter han i en hemsk situation. Eller har snarare suttit i 25 år. Där det sitter en talman i släkten som inte gör sitsen bättre. Jag hade i ett sådant läge lättat mitt hjärta. Låtit oket falla. Det går att få slut på ett sådant lidande genom att äntligen förlösa sig i ett förhör. Det kanske rentav är bästa tiden för det nu?
Citera
2017-12-18, 00:20
Medlem
Citat:

Positivt att du är tillbaka och orkar delge.
Förstår att det är svårt för dem som var med och övriga bekanta att misstänka en vän som anses vara snäll och oförargelig.
Men samtidigt fanns det kännedom om hans påflugna sliskiga sida i berusat tillstånd.
Denna sida bevittnades under kvällen gentemot Helena. Fanns det tidiga misstankar mot honom från vänner/bekanta? Anonyma tipsare kanske eftersom han var på Helena och var nära mot slutet?

Tänker på att det gott många turer genom åren med utpekanden mot annan huvudmisstänkt person och parallellt fanns den här personen som var synlig, hade tillfället och höll sej obekvämt nära offret, hade kännedom och var på plats och betedde sej uppseendeväckande negativt precis som man misstänkte en ev gm skulle ha gjort. Var de ingen som tipsade polisen?

Finns det något känt i hans personlighet att han kan stänga av och på känslomässigt?
De som var med och träffade KM var han jättefull i slutet av kvällen?
Tänker på hur han skulle ha behärskat ett ev efterföljande händelseförlopp?
Citera
2017-12-18, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pepparkakemannen
Freja. Du läste nog lite för snabbt där. I Divadnils Hypotes nämns inget om att de skulle snackat ihop sig. PU kan haft andra syften o anledningar att vara i närheten med bil.
Så kan vi ju vända på kuttingen. Kl 02.15-

Alltså att PU bevittnar o blir indragen? Det vet vi inte ännu. Men Det finns endel som talar för att dessa två vet hur det gick till.
Om det är KM som bevittnar så sitter han i en hemsk situation. Eller har snarare suttit i 25 år. Där det sitter en talman i släkten som inte gör sitsen bättre. Jag hade i ett sådant läge lättat mitt hjärta. Låtit oket falla. Det går att få slut på ett sådant lidande genom att äntligen förlösa sig i ett förhör. Det kanske rentav är bästa tiden för det nu?

Tänker på brovittnet om hon har sett foton på dessa två från den tiden och om möjligt identifierat vem Helena promenerat med?
Personligen tror jag inte på PUs inblandning om KM är pilot.
Isfl tror jag pilot är en annan vän till Helena som var utåtriktad och även hade kontakt i andra kretsar utan att själv vara kriminell. Där kan PU varit behjälplig med sin bil. Spekulation..
Citera
2017-12-18, 00:44
Medlem
Donnabella6s avatar
Att Per W så rakt ut "vågar " skriva finner jag märkligt...om en så pass allvarlig sak.

Dock,så stämmer det att KM är pilot plus medhjälpare(vilket jag alltid varit 100% säker 2 gm) all heder till denna Per W: jag är MER än glad att någon GÖR /VÅGAR något!

Sen KM & PU....hmm KM ordningssam allmänt i folks ögon,
PU ehhh...ruffsi & tuffsi"...men allt kan hända i berusningens värld så why not.

Så Systar Kusiner till H:OM detta nu stämmer KM &PU så har ni gyllene chans
att hjälpa till lite ...om ni tycker nu er syster är värt det.
Citera
2017-12-18, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Då är vi två som har gjort samma iakttagelser!

Eller nu minns jag: Någon skrev att en journalist hade skrivit på KM:s "vilket-konto-det-nu-var" (nu vet jag att det var Twitter) och frågat om han kunde få intervjua KM. Men det var väl bara så det stod? Jag minns inte att hela inlägget var inklistrat här i tråden?

Nu tror jag att jag börjar få ordning på det.
Tror det var en länk till twitter citatet som nu
Citera
2017-12-18, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Är det om detta?
Ja det måste det vara...
Citera
2017-12-18, 05:52
Medlem
Donnabella6s avatar
Det vete tusan vad det är...svårt att "sätta fingret "på det,allt tyder på KM.

Men det är nåt som stör mig i det hela.....likväl som allt ändå tyder på KM.

Nåväl,tiden(låt oss hoppas" vi" på.något vis löser detta så långt det går,för hjälp från Fam Andersson Systrar och kusiner,släkt är det bara glömma någon hjälp av ang detta.

Lyckas "vi " med att så långt som möjligt lösa detta så kan ju som sagt namnet bli kännt/kända och det är ett mkt KÄNNBART straff i en liten stad.

Och många av oss kände som sagt inte H el är ens från M-Stad men engagerar oss ändå.....ja ...jag tror jag stannar där,sorg i alla ära men ..ja...nåväl.
Senast redigerad av Donnabella6 2017-12-18 kl. 05:56.
Citera
2017-12-18, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donnabella6
...för hjälp från Fam Andersson Systrar och kusiner,släkt är det bara glömma någon hjälp av ang....

Vi vet inte vilka personer som döljer sig bakom alla nick som florerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in