2017-12-17, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Nu blir det rörigt: "Lades ut i juli" ... Menar du att det lades ut på Twitter då eller menar du att du lade ut det här på Flashback i juli? Det förstnämnda, väl?!
Har du missat detta? Jag har läst detta för länge sen.
Citera
2017-12-17, 00:54
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Har du missat detta? Jag har läst detta för länge sen.

Här på Flashback eller på Twitter? Om det var här på Flashback har jag varit ouppmärksam. Ber om ursäkt för detta!
Citera
2017-12-17, 00:56
Medlem
Citat:
Här på Flashback eller på Twitter? Om det var här på Flashback har jag varit ouppmärksam. Ber om ursäkt för detta!
99,99 % säker på att det var här jag läste det.
Det är ju onekligen intressant.
Citera
2017-12-17, 00:59
Medlem
Citat:

Bara framgått att km haft ett twitterkonto väl? Nytt för mig med detta med Per W. Ouppmärksamt kanske.
Citera
2017-12-17, 01:00
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
99,99 % säker på att det var här jag läste det.
Det är ju onekligen intressant.

Jag hade en period när det var så mycket skit och troll här i tråden att jag "stängde ner" ett tag. Kanske var det då som jag missade detta? Jag minns att Twiggy var på mig och anklagade mig för att vara typ "skum" för att jag höll mig undan. Jag lovar bot och bättring!
Citera
2017-12-17, 01:01
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Bara framgått att km haft ett twitterkonto väl? Nytt för mig med detta med Per W. Ouppmärksamt kanske.

Då är vi två som har gjort samma iakttagelser!

Eller nu minns jag: Någon skrev att en journalist hade skrivit på KM:s "vilket-konto-det-nu-var" (nu vet jag att det var Twitter) och frågat om han kunde få intervjua KM. Men det var väl bara så det stod? Jag minns inte att hela inlägget var inklistrat här i tråden?

Nu tror jag att jag börjar få ordning på det.
Senast redigerad av Ugglan. 2017-12-17 kl. 01:04.
Citera
2017-12-17, 01:04
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Såg att någon som skrev att han var från "Mariestadstidningen" skrev till honom på Twitter och frågade om han var redo för en intervju. Men kan inte hitta det nu när jag skulle kolla hans, 'journalistens namn...

Men det stämmer att den är stängd och var inte det förut.

Är det om detta?
Citera
2017-12-17, 01:05
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Är det om detta?

Japp, se mitt inlägg ovanför ditt!
Citera
2017-12-17, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Han kanske känner PW och/eller MÖ och fått namnet genom dem? Journalister emellan, menar jag.

Oj! Här händer det grejer idag! Ja, jag kommer bara ihåg att någon skrev att det var någon journalist som hade frågat KM om en intervju, dåligt av mig trodde att jag tittade igenom hela hans Twitter i somras.
Men bra att det kom fram bättre sent än aldrig. När det gäller journalisten på TSL så kan det ju vara så att han fick informationen av UrA fru som då fortfarande jobbade som journalist på tidningen jag tror att hon har slutat nu. Det vill säga om paret Ahlin visste om att KM var pilot, men varför skulle de inte det igentligen...
De flesta i båda KMs närmaste familjekrets borde ju ha vetat redan när han åkte in på första förhöret och likadant gäller det Helenas närmaste familjekrets och vänner de har vetat att KM har varit inne på förhör de första två alltså 98 och 2001 sen när det gäller att han blev anhållen i somras så var det många vänner som inte visste med säkerhet men anade givetvis att det var KM som var pilot den första tiden.
Citera
2017-12-17, 08:07
Medlem
Shoplifters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Indicielistan blir inte kortare, det måste ju t.o.m. de mest skeptiska härinne se.

Må så vara, men det här med Per Warvlin på Mariestads-Tidningen och Klassemannen var uppe i tråden när det begav sig, dvs i slutet av juli. Att dra saker flera varv gör möjligen inte indicielistan kortare, men längre blir den knappast heller.

Ser att jag är pucktvåa (minst), men ändå. Nån ordning.

Edit: Kan för all del ha varit så, att journalistfrågan framträdde så tydligt när man kollade KM:s konto utifrån länken här, att jag blandade ihop. Men det blir ju lite hårklyveri.
Senast redigerad av Shoplifter 2017-12-17 kl. 08:18.
Citera
2017-12-17, 08:48
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harley70
Sorry!!! Malmgre*n i efternamn ska det vara.

Det här postas 20/7, någon dag tidigare har CGM postats. Det är Harley som i inlägget tidigare först använder K för Klas.

Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
26 juli i år taggades "klassemannen66" på Twitter i följande:

"@klassemannen66

Är du redo för en intervju?/mvh Per Warvlin, Mariestads-Tidningen 0501-687 45"

Någon som vet vad det gällde? Vad skulle KM intevjuvas om?

Det här uppgiften har inte jag heller läst tidigare.

Citat:
...

Det som dock känns lite udda är att Per Warvlin offentligt vågar skriva så rakt på. Och när han nu gör det måste han ju veta/vara säker på vem som avses i radioprogramserien. Är Per Warvlin ytterligare en som har fått identiteten på "mannen med pilotglasögon" läckt från polisen och/eller PW/Mats? Och nästa fråga: Varför skriver Per Warvlin detta offentligt? Varför ringer han inte "klassemannen"? Var det meningen att medvetet röja personen i fråga? Är det till och med så att PW/Mats, redaktionen med flera helt syniskt satte mannen i en fälla, helt utan att det minsta ta hänsyn till moral och pressetik - och förundersökningssekretess? Hmmm ... Läge för polis- och åklagarinsats?

Är enig och ställer samma frågor.

Och nu är vi på 2017, här gick det snabbt från 1992.
Citera
2017-12-17, 08:57
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Jag menade inte nödvändigtvis att PU skulle vara "mannen med pilotglasögon", men han döljer något när han talar osanning om vad han hade för sig på lördagseftermiddagen/-kvällen.

Det var mer menat som "back Up" eftersom jag känner just det att PU inte verkar ha riktigt rent mjöl i påsen. Men om jag tankemässigt försöker länka i hop de båda kandidaterna KM o PU så känns det helt enkelt lite knepigt. Om det inte kan komma fram något som kan peka på en "gemensam nämnare" får man väl konstatera att iaf en av dom är oskyldig trots besvärande fakta o utpekandet. Just nu känns ju KM som mer trolig.

Vilka är var det nu PU var inne på förhör, o vilka är KM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in