Citat:
Ursprungligen postat av
Morbror Frans
Lite märkligt att nu när det är många som är inne på att mannen med glasögon av pilotmodell mycket väl kan vara KM så börjar många skriva om PU igen. Min lilla gissning om vad som hände är att antingen var KM själv eller så var talesman med, där av har detta tystas ner under alla år.
Förstår din reaktion, men nu är det ju så att även PU verkar ha haft märkliga o skumma saker för sig denna kväll. Tillsammans med direkta utpekaden så känns det lite för mycket för att man bara ska vifta bort det hela o bara fokusera på KM. Jag tycker ÄN SÅ LÄNGE att man inte kan o bör utesluta PU ur ekvationen. I stridens hetta är det lätt att glömma bort tidigare heta spår.
Jag håller med om att just nu känns KM intressantare som huvudmisstänkt, o i synnerhet till att vara Pilot. Som ensam GM känns han inte lika självklar även om jag som sagt har lite svårt att få med båda herrarna i typ ett "joint venture". Att KM typ skulle se PU ha ihjäl Helena o sedan hålla käften om det, o i 25 år dessutom, nja känns svårsmält, speciellt då bandet mellan dessa båda, än så länge, inte verkar ha varit speciellt starkt. Av vilken anledning skulle han göra det?
I övrigt så var det ju skickligt att få ihop ett händelseförlopp där iaf tre utpekade individer figurerar i olika skeenden. Det är naturligtvis inte helt osannolikt baserat på de uppgifter som förekommer i tråden men inte heller helt lättsmält.
MRö tycker jag inte i nuläget känns så intressant förutom för någon enstaka inbilsk individ, men dom har ju rätt ibland dom med.