Citat:
Kan göra. Men bitcoins har trots allt ökat med oändligt % i värde sedan det skapades. Samtidigt som det är skaparen, så det är i tillägg ett ideologiskt och känslomässigt band där. Kan vara så, även om jag inte finner det speciellt troligt.
Det som skulle oroa mig om jag var tungt investerad i BC är om denna Satoshi plötsligt skulle få för sig att exempelvis shorta Bitcoins och sälja allt. Med en miljon bitcoins lär han/dom kunna påverka priset avsevärt.
Det som skulle oroa mig om jag var tungt investerad i BC är om denna Satoshi plötsligt skulle få för sig att exempelvis shorta Bitcoins och sälja allt. Med en miljon bitcoins lär han/dom kunna påverka priset avsevärt.
Att denne skulle gå till ett externt finansinstitut för att blanka och tjäna pengar på det sättet känns helt orimligt.
Bankerna måste ju ha underliggande värde i tillägg, de kan inte sälja oändligt med blankningspapper. Tror inte någon bank har den mängden så det går.
Citat:
Nej Bitcoin Cash var en fork och öppen med att vara fork. De la in replay protection så att vanliga BTC wallets och BTH wallets inte skulle förväxlas och det skulle bli en ren fork. Var det inte detta som tillslut blev Bitcoin Cash?
Tycker bara det visar på att systemet går att utnyttja och att man hela tiden kommer trycka fram lösningar för att fixa ditten och datten (inte helt olikt från vad vi har idag med saker som QE), till bekostnad av tillit till själva systemet.
Tycker bara det visar på att systemet går att utnyttja och att man hela tiden kommer trycka fram lösningar för att fixa ditten och datten (inte helt olikt från vad vi har idag med saker som QE), till bekostnad av tillit till själva systemet.
Det jag pratar om var 2-3 månader efteråt.
Att man hela tiden trycker fram lösningar är något jag ser som enbart positivt. Det fungerar bra redan idag, problem uppkommer, och problem löses. Det är ett tecken på ett hälsosamt community.
Håller inte med om QE. QE är en helt centraliserad stödåtgärd i ett nästan helt centraliserat system, en stödåtgärd för att försöka fixa den lokala (nationella) tillväxten. De ändringar som görs i BTC och andra större kryptovalutor handlar (iaf än så länge) bara om teknisk effektivisering av protokollet.