2017-12-16, 19:10
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag har svårt att ta in rapporter som gör allt för att bevisa en ståndpunkt även fast evidensen är där som gör att man med lätthet kan falsifiera ens hypotes. Det är i mina ögon inte en objektiv och vetenskaplig ansats. I fallen med kemgasattackerna så kan man exempelvis ställa upp ett antal alternativhypoteser. Sedan kan man i strikt vetenskaplig anda försöka avfärda dem i tur och ordning. Det är när man inte längre kan det som man börjar närma sig sanningen.

I den sista rapporten noterar man att mer än hälften av de drabbade dök upp på sjukhus i området vid en tidpunkt före vad som är möjligt med tanke på den tidpunkt attacken utfördes. Man lämnar ingen som helst förklaring på detta. Då jag i min profession är van att utgå från den vetenskapliga modellen räcker det för mig att redan på den punkten konstatera att framlagd hypotes är falsifierad.

När man når ett sådant resultat är det dags att övergå till en annan hypotes vilket man inte gör utan man feel confident that Assad and SAA carried out the attack.

alltså herregud människa, skärp dig! min bullshit-mentometer exploderade nyss.. hur fan skulle du som tangentbordssoldat kunna använda dig utav strikt vetenskaplig metodik i ditt pojkrum? du ser dig själv som nån jävla uberexpert som kan "falsifiera hypoteser". det måste vara trevligt att vara du, lycklig som en utvecklingsstörd som bara kan bubbla på utan konsekvenser.
CAR, Conflict Armament Research har alltså under 3 års tid sammanställt en rapport utgående från 40000 beslagtagna IS- vapen . detta är en extremt seriös oberoende organisation som gör dylik research i alla oroshärdar på jorden. men givetvis ska du försöka smutskasta dem, månne inte du hittar Soros som finansiär eller nåt annat lika jävla patetiskt trams.
Citera
2017-12-16, 19:42
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
alltså herregud människa, skärp dig! min bullshit-mentometer exploderade nyss.. hur fan skulle du som tangentbordssoldat kunna använda dig utav strikt vetenskaplig metodik i ditt pojkrum? du ser dig själv som nån jävla uberexpert som kan "falsifiera hypoteser". det måste vara trevligt att vara du, lycklig som en utvecklingsstörd som bara kan bubbla på utan konsekvenser.
CAR, Conflict Armament Research har alltså under 3 års tid sammanställt en rapport utgående från 40000 beslagtagna IS- vapen . detta är en extremt seriös oberoende organisation som gör dylik research i alla oroshärdar på jorden. men givetvis ska du försöka smutskasta dem, månne inte du hittar Soros som finansiär eller nåt annat lika jävla patetiskt trams.
Ställ undan whiskyn, det har redan tydligen blivit för mycket för herrn. Hur får du till det att jag refererar till CAS-rapporten i mitt inlägg? Nu har det snurrat till ordentligt i din patetiska lilla hjärna.

Bra att du litar på CAS dock då den visar på hur USA och Saudi et concortes t.o.m. brutit mot internationella överenskommelser vad gäller slutdokument i sin iver att förse "rebellerna" (läs jihadisterna) med vapen. Inga precis hedrande uppgifter om de inblandade.
Citera
2017-12-16, 19:43
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
Sant. Det är precis vad jag har försökt förklara hela tiden – valet visade inget, för det var ett illegitimt val.
Så säger jag inte. Jag säger att det inte visade att folk ville ha bort Assad.
Citera
2017-12-16, 21:09
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Så säger jag inte. Jag säger att det inte visade att folk ville ha bort Assad.
Men det visar lika lite att de vill ha kvar honom.
Citera
2017-12-16, 22:31
Avslutad
Citat:
Citat:
Ryssarna är där på regeringens inbjudan. Man har dessutom tecknat avtal för baser 49 år framåt. Ungefär som USA på andra platser.
Eftersom regeringen är en diktatur så är det irrelevant vilka de "bjuder in".
Eh nej det är inte irrelevant vilka den vinnande parten väljer att alliera sig med respektive inte väljer att alliera sig med.

Det är jävligt ointressant att fikonjurister på fikonspråk tycker att diktaturer och demokratier har väsensskild legitimitet.

Makt, våld och resurser styr världen.
Citera
2017-12-17, 00:18
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
Eh nej det är inte irrelevant vilka den vinnande parten väljer att alliera sig med respektive inte väljer att alliera sig med.

Det är jävligt ointressant att fikonjurister på fikonspråk tycker att diktaturer och demokratier har väsensskild legitimitet.

Eftersom makt, våld och resurser styr världen enligt dig så borde du väl hålla med om att det är irrelevant vilka Assad-regimen bjuder in? Eftersom att USA är mäktigare dem. Min anledning till att det är irrelevant är dock fortfarande för att Syrien är en diktatur och dess regering är därmed inte legitimerad att avgöra vilka militärer som ska få operera på statens mark. Vi har olika anledningar, men bör väl ändå nå samma slutsats?
Citera
2017-12-17, 05:10
Avslutad
Citat:
Eftersom makt, våld och resurser styr världen enligt dig så borde du väl hålla med om att det är irrelevant vilka Assad-regimen bjuder in? Eftersom att USA är mäktigare dem. Min anledning till att det är irrelevant är dock fortfarande för att Syrien är en diktatur och dess regering är därmed inte legitimerad att avgöra vilka militärer som ska få operera på statens mark. Vi har olika anledningar, men bör väl ändå nå samma slutsats?

Makt är delvis att ha social makt och det får man genom folkopinion.

Assad och ryssarna är vinnarna i detta krig mot det hatade IS som USA har beväpnat(!). USA och väst kan inte spinna denna story å deras vägnar. Man har torskat big time och skämt ut sig för hela världen.

Eftersom Assad och ryssarna är vinnarna i denna konflikt och därför har legitimitet och makt att styra så ber man nu jänkarna att 'fuck off' från det territorium som man äger. Man pissar revir när man uppmanar USA att dra från festen som man våldgästade.

Med din logik om diktaturer så har inte Saudi eller Kina legitimitet att avgöra vilka som befinner sig på deras territorium. Du inser säkert själv vilket verklighetsfrånvänt resonemang du för.
Citera
2017-12-17, 07:53
Medlem
humanlifes avatar
Nej, USA är inte på väg hem, de trotsar alla uppmaningar.
De fortsätter samarbeta med Nusra och IS där de fortfarande finns kvar. De har dessutom startat en ny armé i nordost, Hasaka.

Syrien har återigen anmält USA:s brott till FN.
Citat:
US Creating New Army of Militants to Confront Syrian Gov't

TEHRAN (FNA)- The Russian Reconciliation Center for Syria reported that the US is creating a new army from the remaining pockets of the ISIL and Al-Nusra Front (Tahrir al-Sham Hay'at or the Levant Liberation Board) terrorists in Southern Syria in yet another last ditch effort to topple the government in Damascus.

The Russian center said that the US has continued cooperation with the remaining pockets of terrorists despite claims that it is committed to the annihilation of the ISIL in Syria.

http://en.farsnews.com/newstext.aspx?nn=13960925000709

SAA-framgångar:
Citat:
Update-Army retakes areas in Damascus Countryside and Idleb, eliminates Jabhat al-Nusra terrorists in Hama and Idleb

16 December، 2017
Provinces, SANA – Army and Armed Forces units, in coordination with popular defense groups, regained full control over Tal al-Zayat in southwestern Damascus Countryside on Saturday after eradicating Jabhat al-Nusra terrorists.

According to reporter, the army’s advance in the direction of Tal al-Zayat and Tal al-Zaher al-Aswad will lead to the full control of the army over a series of hills and more than 10 kms.

https://sana.sy/en/?p=121515
Senast redigerad av humanlife 2017-12-17 kl. 08:04.
Citera
2017-12-17, 08:18
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Du läser rapporten som Satan läser bibeln. Men så fungerar ditt skeva liv med skygglappar, jag har för länge sen gett upp allt hopp för dig och dina gelikar. Kör på du med mantra att Assad och Putin är frälsare medans USA och allt väster om Uralbergen är skit. Men som nyss skrev till den nordkoreanska propagandaministern secundant; jag bjuder dig på enkelresa första klass härifrån.
Tillbaka till diskussionen! Rapporten om vapenleveranserna säger efter 3 års undersökning av IS vapen:

- de flesta vapen är tillverkade i Kina och Östeuropa, de senare är oftast av äldre årgångar.
- de flesta vapen är levererade av USA och Saudi
- IS har haft en stadig tillförsel av kraftfulla vapen. Det antyder att leveranser från de övriga terrorgrupperna till IS har varit snabba. Man kan heller inte utesluta att IS har fått vapen direkt över gränsen från Turkiet och Jordanien.

Slutsatsen av detta är given:
USA och Saudi bär största ansvaret för beväpningen av IS.
Citera
2017-12-17, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Alla ovannämnda länder är traditionellt sett Assads allierade.

Dessutom, vilka bjöds in? Sverige hade väl varit med på den listan av länder om "humanlife" bjudits in. :-D

Vem är det som väljer vem som får komma?
Senast redigerad av NisseD 2017-12-17 kl. 09:19.
Citera
2017-12-17, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totijan
Sen kan jag tycka det är fel att ha ett val mitt under ett brinnande krig då befolkningen är i chock och 9 miöjoner är på flykt och hundratusentals dödade, sjukt!

Det ingick väl i Slaktaren i Damaskus stategi att hålla ett låtsas-val för att få låtsas-legitimitet.

Alltid lurar det någon. Humanlife, typ.
Citera
2017-12-17, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito

Då är det tur att de länder/grupper av länder som har detta mest är demokratier, och inte diktaturer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in