2017-12-16, 10:08
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Möjligt men omöjligt att sia om. Det jävliga var ju att IS i princip utplånade all opposition gentemot Assad. Det var,ju ingen slump att Assad lät IS växa till det monster det blev. Väst blev tvingade tillsammans det mindre trevliga valet; pest eller kolera. Och där sitter han nu ännu på tronen Mr Kolera
Du borde sluta med dina vidriga lögner. Assad lät inte IS växa, det är det dummaste du har skrivit här.
Citera
2017-12-16, 10:09
Medlem
humanlifes avatar
Nyhet igår: Nusra skall lämna östra Ghouta och förflyttas till Idlib. 400 av dem är icke-syrier. Jag undrar varför de inte utvisas istället.
Citat:
Syria: Al-Nusra to Leave Eastern Damascus Imminently

TEHRAN (FNA)- The Al-Nusra Front (Tahrir al-Sham Hay'at or the Levant Liberation Board) has prepared to leave Eastern Ghouta for other militant-held regions in Northwestern Syria, dissident-affiliated websites reported on Friday.
The news websites said that Al-Nusra in Eastern Ghouta has embarked on enrolling its members for evacuation to Idlib province.
The websites reported that talks are underway for expulsion of almost 400 non-Syrian members of Al-Nusra from Eastern Ghouta to Idlib,

http://en.farsnews.com/newstext.aspx?nn=13960924000240
Citera
2017-12-16, 10:25
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totijan
Alldeles i slutet hittade du själv en av förklaringarna till att han inte är "vald av folket" du menar att systemet är defekt och det innebär ju att utkomsten idag att han är vald av folket inte stämmer säkert.
Då kan man inte säga att syrierna är nöjda med sitt val lägg sen på alla förbjudna partier, det bekräftar min tes tycker jag.
Det var ett allmänt resonemang jag förde, det gäller alla valsystem. Var finns ett utan brister?

I Syrien försvårades naturligtvis valen av kriget och att terrorgrupper kontrollerade stora områden.
Valobservatörerna var nöjda med vad de såg. De valda är ansvariga inför sina väljare, inte några andra.
En del verkar tro att val skall godkännas internationellt, men så är det ju inte. Ett val är en intern angelägenhet i det landet. Det behövs inget godkännande vare sig från FN, USA eller någon annan.

Bevisligen har Assads popularitet stigit, så de flesta i Syrien är ju uppenbart nöjda. Men precis som i alla länder finns det oppositionella, men det är ju ingen grund för terrorism och invasion. USA har inte rätt att avsätta en president i ett annat land därför att där finns en opposition. Ännu mindre har de rätt att beväpna dessa.

Anklagelserna mot Assad har ju sin grund i att man ogillar hans motstånd mot Israel. USA har inga problem med diktatorer. Om det var det verkliga problemet så kan de ju invadera Saudi istället.
Citera
2017-12-16, 10:26
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Nyhet igår: Nusra skall lämna östra Ghouta och förflyttas till Idlib. 400 av dem är icke-syrier. Jag undrar varför de inte utvisas istället.

http://en.farsnews.com/newstext.aspx?nn=13960924000240
Bara ett annat exempel på hur "rebellerna" i mångt och mycket bestod av utländska jihadister. Skulle tro det är uigurer som nu skickas till Idlib för att avlivas. Kina vill inte för allt i världen att de kommer hem.
Citera
2017-12-16, 10:42
Medlem
Totijans avatar
Citat:
Det var ett allmänt resonemang jag förde, det gäller alla valsystem. Var finns ett utan brister?

I Syrien försvårades naturligtvis valen av kriget och att terrorgrupper kontrollerade stora områden.
Valobservatörerna var nöjda med vad de såg. De valda är ansvariga inför sina väljare, inte några andra.
En del verkar tro att val skall godkännas internationellt, men så är det ju inte. Ett val är en intern angelägenhet i det landet. Det behövs inget godkännande vare sig från FN, USA eller någon annan.

Bevisligen har Assads popularitet stigit, så de flesta i Syrien är ju uppenbart nöjda. Men precis som i alla länder finns det oppositionella, men det är ju ingen grund för terrorism och invasion. USA har inte rätt att avsätta en president i ett annat land därför att där finns en opposition. Ännu mindre har de rätt att beväpna dessa.

Anklagelserna mot Assad har ju sin grund i att man ogillar hans motstånd mot Israel. USA har inga problem med diktatorer. Om det var det verkliga problemet så kan de ju invadera Saudi istället.
(Fetade) Då är alltså valet i Nordkorea legitimt? Det är ju en intern angelägenhet enligt dig och "godkänd av folket" och ingenting något annat land ska behöva ifrågasätta?
Sen tror jag det var väldigt bekvämt för Assad i den aspekten att kunna klumpa ihop partier som kanske var västvänlig eller genuint demokratiska med islamisterna, allt annat hade han varit osmart i hans position.
Citera
2017-12-16, 10:45
Medlem
Totijans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Bara ett annat exempel på hur "rebellerna" i mångt och mycket bestod av utländska jihadister. Skulle tro det är uigurer som nu skickas till Idlib för att avlivas. Kina vill inte för allt i världen att de kommer hem.
Kina skulle nog lösa problemet permanent om det var deras medborgare som åkte tillbaka :-)
Citera
2017-12-16, 11:24
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totijan
(Fetade) Då är alltså valet i Nordkorea legitimt? Det är ju en intern angelägenhet enligt dig och "godkänd av folket" och ingenting något annat land ska behöva ifrågasätta?
Sen tror jag det var väldigt bekvämt för Assad i den aspekten att kunna klumpa ihop partier som kanske var västvänlig eller genuint demokratiska med islamisterna, allt annat hade han varit osmart i hans position.
Tråden handlar om Syrien, låt oss hålla oss till det. Vad har du för invändningar till det jag skrev? Tycker du att t ex USA skall kunna olagligförklara ett val i Syrien?
Citera
2017-12-16, 11:46
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Du borde sluta med dina vidriga lögner. Assad lät inte IS växa, det är det dummaste du har skrivit här.

Det är fakta, vidare fakta är att Assad låste upp alla fängelser och lät dårarna organiseras ( däribland grundaren Zarqawi). Och att du, den största lögnhalsen i denna tråd, täcks yttra dig är bara löjligt. Btw visar en ny rapport som forskat kring vapnens ursprung, 90% av IS vapen lär ska vara tillverkade i Ryssland. Med din sinnessjuka logik så är ju din älskade Putin den största boven? Sedan att återstående 10% kommer indirekt från USA vilka egentligen hade en annan adress, det skall ju naturligtvis pantade foliehattar såsom du framhävda å det grövsta.
Citera
2017-12-16, 12:06
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Det är fakta, vidare fakta är att Assad låste upp alla fängelser och lät dårarna organiseras ( däribland grundaren Zarqawi). Och att du, den största lögnhalsen i denna tråd, täcks yttra dig är bara löjligt. Btw visar en ny rapport som forskat kring vapnens ursprung, 90% av IS vapen lär ska vara tillverkade i Ryssland. Med din sinnessjuka logik så är ju din älskade Putin den största boven? Sedan att återstående 10% kommer indirekt från USA vilka egentligen hade en annan adress, det skall ju naturligtvis pantade foliehattar såsom du framhävda å det grövsta.
Assad och Ryssland prioriterade kampen mot terroristerna i de tätbefolkade områdena och det gjorde de helt rätt i. Man måste ju skona civila och infrastruktur i första hand.

Sedan har du tydligen missat det viktigaste i rapporten. Det stämmer att merparten av vapnen till IS tillverkades i Kina och östeuropa. Men leverantörerna var i huvudsak USA och Saudi.

Rapporten säger också att IS haft en stadig tillförsel av kraftfulla vapen, vilket tyder på dels direkta leveranser över gränsen till Jordanien och Turkiet, dels på snabba indirekta leveranser via de övriga terroristerna.
Citera
2017-12-16, 12:14
Medlem
Totijans avatar
Citat:
Tråden handlar om Syrien, låt oss hålla oss till det. Vad har du för invändningar till det jag skrev? Tycker du att t ex USA skall kunna olagligförklara ett val i Syrien?
USA verkar inte vilja inget gott i MÖ för de allra flesta länderna, det blir tydligt gång på gång MEN Du säger att valet av Assad gick korrekt till men då blir det din högst subjektiva åsikt, jag tycker du borde skriva

jag tycker att Assad blev vald av Syriens befolkning i ett korrekt legitimt val.
Inte få det att låta som en sanning, du ifrågasätter FN och alla andra organisationer som har en annorlunda åsikt om saken men de har liksom ofta belägg och kunskap när de påpekar eventuella brister som de gjort i exempelvis valet i Syrien.
Du har rätt till en åsikt och jag respekterar den men ser du inte andra sidan på myntet?
Citera
2017-12-16, 12:19
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Assad och Ryssland prioriterade kampen mot terroristerna i de tätbefolkade områdena och det gjorde de helt rätt i. Man måste ju skona civila och infrastruktur i första hand.

Sedan har du tydligen missat det viktigaste i rapporten. Det stämmer att merparten av vapnen till IS tillverkades i Kina och östeuropa. Men leverantörerna var i huvudsak USA och Saudi.

Rapporten säger också att IS haft en stadig tillförsel av kraftfulla vapen, vilket tyder på dels direkta leveranser över gränsen till Jordanien och Turkiet, dels på snabba indirekta leveranser via de övriga terroristerna.

Du läser rapporten som Satan läser bibeln. Men så fungerar ditt skeva liv med skygglappar, jag har för länge sen gett upp allt hopp för dig och dina gelikar. Kör på du med mantra att Assad och Putin är frälsare medans USA och allt väster om Uralbergen är skit. Men som nyss skrev till den nordkoreanska propagandaministern secundant; jag bjuder dig på enkelresa första klass härifrån.
Citera
2017-12-16, 12:38
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Du läser rapporten som Satan läser bibeln. Men så fungerar ditt skeva liv med skygglappar, jag har för länge sen gett upp allt hopp för dig och dina gelikar.

Vad gör du här då? Dag in och ut. Ingen kommer ändå bli övertygad av en pantad jutku med dold agenda.

Du är som en clown på beställd tid, när man har tråkigt dyker du upp som gubben i lådan och underhåller trädens läsare med din ofattbara dumhet som inte når några gränser. Sedan verkar du också ha anger issues.
Senast redigerad av Cents4 2017-12-16 kl. 12:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in