Citat:
Ursprungligen postat av
CAKARIM
Är på ett hemligt uppdrag på egen vilja om vi säger så
Ja, korridoren till medelhavet har jag nu läst andra också nämna helt plötsligt
Ja jag visste inget alls om det innan. Har dock hållt ett öga på Kirkuk och området efter floppen eller vad man ska kalla det, Pershmerga som klagade på US Army, att de inte fick stöd att plundra och
allt de där i oktober.
Citat:
Ursprungligen postat av
CAKARIM
Tanken med korridor för stulen olja sprack ju rejält i med att kurderna förlorade slaget i Irak. Nu sätter Turkiet en enorm stor berg framför kurderna för att nå medelhavet.
USA vet inte vad dom ska göra nu, om dom nu hade C plan eller Z plan så har dom inget att komma med längre. Kanske lite längre i framtiden men inte just nu.
Skulle denna planen kunna vara att Turkiet samarbetar med USA/NATO/ISRAEL, så även YPG, för att ge fri lejd till Medelhavet och denna korridor med stulen irakisk olja (som enligt Yinon Plan var stor anledning för slå ut Iraq)
- Igen, det är möjligen korkad fråga, ej haft möjlighet att läsa in mig som jag brukar och mycket rykten som snurrar.
Citat:
Ursprungligen postat av
CAKARIM
Israel har inte mål som att skapa ett Storkurdistan faktiskt, de skiter i Kurderna, var är deras solidaritet nu när det är hetsigt mellan turkarna och kurderna? Har Israel sagt något?
Sant.. De skiter i alla, förutom sig själva, utnyttjar kurderna till all möjlig skit.
Citat:
Ursprungligen postat av
CAKARIM
Israel kommer alltid klara sig, även i framtiden.
Du kan inte va ute på hemligt uppdrag med den inställningen! 😎
Citat:
Ursprungligen postat av
CAKARIM
Så länge USA finns i närheten så är Israel inte i behov av några andras beskydd.
Sant. Problemet med "israel" är dock, enligt (eller
Oded Yinons Plan, som börjar ta form nu.
Tack för svar och att du dök när man behövde dig
Tom. Soutfronts War Update är.. inte så tydlig som de brukar, men FSA är på turkarnas sida, och FSA får man väl betrakta som öppet sionistiska jihadister.
Syrian War Report – January 25, 2018: Syrian Army Prepares To Clear Abu al-Duhur Pocket
https://southfront.org/syrian-war-report-january-25-2018-syrian-army-prepares-to-clear-abu-al-duhur-pocket/
Vad håller turkarna på med egentligen? Eller USA för den delen.. YPG
Turkey To U.S. : End Support For Syrian Kurdish YPG Or Risk Confrontation
https://muraselon.com/en/2018/01/turkey-u-s-end-support-syrian-kurdish-ypg-risk-confrontation
sry för förvirrat inlägg, jag har inte haft tid att sätta mig i detta som jag brukar.