Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Även om vi bortser från formuleringen (som du översatt rakt av från en anonym f.d. anställd på en flygskola) så har du ju helt fel.
Ja, det är nog bra om du bortser från det eftersom jag för femtioelfte gången har klargjort precis vad jag menade och fortfarande menar. Vi tar det några gånger till för säkerhets skull.
Återigen. Formuleringen är inget direkt citat från någon av aktuella aktörer, det är kontentan av vad de säger eftersom deras omdömen avseende Hanjours flygkunskaper inte går att förena med en person som faktiskt kan flyga, alls.
Återigen. Formuleringen är inget direkt citat från någon av aktuella aktörer, det är kontentan av vad de säger eftersom deras omdömen avseende Hanjours flygkunskaper inte går att förena med en person som faktiskt kan flyga, alls.
Återigen. Formuleringen är inget direkt citat från någon av aktuella aktörer, det är kontentan av vad de säger eftersom deras omdömen avseende Hanjours flygkunskaper inte går att förena med en person som faktiskt kan flyga, alls
Räcker det, eller behöver du några till innan det fastnar? Det är bara att säga till.
Citat:
De jag känner till:
Instructor James McRae: described him as a terrible pilot
- En usel pilot alltså, men ändock pilot...
Har du länk till hela intervjun med McRae?
Citat:
Sheri Baxter och Ben Conner:
– found he had trouble controlling and landing the single-engine Cessna 172
Ändå tog de upp honom tre ggr på två dagar innan de beslutade att rekommendera att inte hyra ut en Cessna för soloflyg. Knappast ett beteende som tyder på att de inte tyckte han kunde flyga alls...
Så, om det hade tagit upp honom, låt säga 15 gånger för att se om han kunde flyga och ändå inte lät honom hyra ett plan, så är det således ett än bättre betyg på hans flygkunskaper?
Eller hur fan menar du?
Citat:
one of Hanjour's instructors in Arizona who was an Arab America
"a very average pilot, maybe struggling a little bit." The instructor added, "Maybe his English wasn't very good."
Om instruktören är anonym/ej identifierad så går det som sagt inte förhålla sig till. Det gäller givetvis även åt andra hållet, om inget annat framkommer.
Citat:
Eddy Shalev:
Hanjour may have had training from a military pilot because he used a terrain recognition system for navigation.
(Inte ett ord om att Hani ”flög som en stridspilot” alltså, endast en kommentar om att han verkade använda en militär navigeringsmetod)
”Military pilot”.
Citat:
Den enda jag kan hitta som säger att Hani ”inte kunde flyga” är - en f.d. anställd på JetTech, inget tyder på att det är en instruktör:
I'm still to this day amazed that he could have flown into the Pentagon. He could not fly at all
Men vi vet ju att du inte godkänner anonyma vittnen så det vittnesmålet är väl irrelevant oavsett vad personen arbetade som...
Instämmer helt, avseende vittnets anonymitet. Vad gäller ”inte kunde flyga”, så har jag som sagt ett mycket stort antal gånger stipulerat betydelsen av den frasen och nej, den har aldrig varit avsedd som direkt citat av någon eller flera aktörer.
Citat:
De flesta klagomålen verkar i övrigt gällt språkkunskaper
De fem anmälningarna till FAA gällde BÅDE bristande engelskakunskaper OCH bristande flygkunskaper samt förmåga att först system och instrumentering. Den var i princip obefintlig.
Citat:
Bemött flera gånger - senast här ovanför, hur du fortfarande kan påstå att samtliga dessa säger att Hani inte kunde flyga alls är ofattbart för alla som kan läsa..
Nej, endast ett exempel har tidigare presenterats, den av dig ovan citerade ”anonyme” instruktören.
Till det avförda exempel lägger du nu den här av FBI intervjuade McRae. Innan det går att bedöma vill jag se intervjun i sin helhet för att se att du inte bara har sherry picked det som passar dig.
Har du en länk?
Citat:
Du kan komplettera med 500 citat till om du vill, det förare inte citaten ovan som säger motsatsen och alltså visar att du har fel..
Ap ap, sakta i backarna. Det här första gången DU faktiskt försöker ge exempel (utöver Shalev + certifikaten) som bekräftar idén om att Hanjour faktiskt kunde flyga, alls.
1. Anonymt och går bort.
2. McRae är ett gilitigt exempel, men jag behöver hela intervjun för att kunna bedöma hans omdöme i dess helhet.
Har du en länk?
Citat:
Det är förklarat otaliga gånger för dig - alla människor tycker inte lika..
Det är inget argument om människorna ifråga inte förklarar exakt varför de tycker olika.
1. Argument: Samtliga aktörer från samtliga sinsemellan oberoende flygskolor/flygbolag som kom i kontakt med Hanjour och dennes flygkunskaper uttalar sig om dessa på ett sätt som inte går att förena med påståendet att han kunde flyga, alls.
2. Motargument: Det tycker inte jag.
3. Argument: Förklara då hur DU med exempel ser det motsatta, att deras uttalande faktiskt går att förena med en Hanjour faktiskt kan flyga, alls.
4. Motargument: Det behöver jag inte alls. Det räcker med att jag tycker det.
Nu har du trots allt efter mycket lång tid, ett stort antal inlägg senare, sprattlande och protesterande gjort en ansats. På tiden.
Citat:
Det sjukt komiska i sett här att den enda som någonsin sagt att Hani inte kunde flyga, alls - det är en anonym person som du inte har en susning om vad han arbetade om ens.
Det hade bara varit sjukt komiskt om jag någonsin citerat denne som underlag till att samtliga andra uttryckt sig exakt likadant.
Jag läser en hel del engelsktalande diskussioner och ser ett klart mönster här. Du använder dig av samma smutsiga strategier och små tricks som dina engelsktalande astroturfers och s.k. debunkers. Syftet är det samma. På svenska som på engelska. Same same.
Citat:
Det är så fuktansvärt ohederligt
Fejkad harm.
Citat:
av dig att bygga hela din argumentation på en anonym person
Fast det blir ju inte mer sant för att du fortsätter att hävda det trots att jag varit mycket mycket tydlig med att det INTE var frågan om ett citat. Varken från en, eller flera personer. Sida upp och sida ner har jag förklarat att det istället är kontentan av vad de faktiskt säger i sina respektive uttalade bedömningar av Hanjours flygkunskaper. De går inte att förena med en person som kan flyga, alls = Hanjour kan inte flyga, alls.
Håller du fortfarande inte med? Visa det med relevant citat och relevanta argument för att samma citat ger stöd åt din (imbecilla) tolkning.
Citat:
utan känd tittade när du helt förkastar precis alla anonyma vittnesmål som motsäger dig, just för att de är anonyma.
Jag säger just att ”anonymt” även gäller åt andra hållet, om det tycks ge stöd åt påståendet att Hanjour inte kunde flyga, alls.
Det har ingen som helst betydelse för mitt argument.
Citat:
Skäms du, eller är du inkapabel till det också?
Också ett vanligt litet smutsigt trick. Kopiera motpartens kritik och använd den därpå mot denne, som om det fanns goda skäl till det.
Nej, du har ingen skam i kroppen.