2017-11-29, 21:29
Medlem
Fanns en krog vid namn Lilla Maria på Söder i Sthlm ..nu har de stängt då Björn o Benny köpte fastigheten och byggde lyxhotell där..snabba vändningar.
Citera
2017-12-12, 16:06
Medlem
Antihipsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
En trevlig ständigt alkisbefolkad krog finns i centrum av Högdalen. Har glömt bort namnet.

Kommit på namnet månne?
Citera
2017-12-12, 17:38
Medlem
jah_man2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antihipstern
Kommit på namnet månne?

Hanks Heaven.
Citera
2017-12-12, 19:28
Medlem
kjellouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Det finns ju olika typer av sunkhak också. Bara för att lyfta nyanserna lite. Om vi säger stammishak kan det vara lättare att förstå konceptet. Inte en bar dit nervösa inflyttade går på aw med arbetskollegor mellan 17-19 på onsdagar. Inte heller där fulla turister sitter kl 11 en tisdag i juni. Utan en diversbar för det lokala klientelett. Det brukar ju vara av 2 kategorier. 1) Arbetarstuket/blåställ/hat/droger/revir. Folk blänger och sitter dolda i hörn. 2) Intelektuella/artister/musiker/killen som aldrig blev glamrockare/tjo o hej/vagabonder.

Om vi nu utgår från dessa 2. Vilken är den mest aggressiva syltan ni varit på/mest ondskefulla blickarna kontra mest positiva/roligaste sunkhakett?

Inte så sunkigt men när du skrev arbetarstuket så tänkte jag på Ölstugan på Gullmars. Jag ser alltid skitfulla personer med "Allt i Transport" loggor på kläderna där utanför på kvällarna. Och på morgonen när man ska åka till jobbet ser man samma personer också fast då ska de köra någon budbil eller något
Citera
2017-12-12, 23:21
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razortrash
Fanns en krog vid namn Lilla Maria på Söder i Sthlm ..nu har de stängt då Björn o Benny köpte fastigheten och byggde lyxhotell där..snabba vändningar.

Lilla Maria hade fin jazzmusik i källaren. Såg ingen nykter där någon gång. Toppen var när jag blev nekad att komma in - för att jag verkade för berusad. Trodde aldrig det kunde hända. Grejen var f.ö. att jag kom direkt från gymmet och inte hade druckit en droppe alkohol på flera dagar. Kanske var dörrvakten ovan att att se en nykter person. (Sen förstod jag att jag hade en röd ansiktsfärg efter mitt pass, som kunde förklara detta.)
Härligt sunkstället.

Annars var Stopet några kvarter bort ett oslagbart sunkställe i många år. Ett stamställe för mig. Men lite sent på kvällen blev det för mycket hemlösa och genomalkholiserades sludderställe.
Citera
2017-12-16, 14:20
Medlem
Har läst hela tråden och bestämde mig för att testa något nytt och for till en krog som nämns ofta här.
Slutade upp med slagsmål och en natt hos polisen, fyllecell?
Var inte direkt full och har aldrig haft med polisen att göra innan.

Ett gäng ungdomar från den lägre samhällsklassen bestämde sig i alla fall för att jag och mina kamrater skulle ha stryk. Tillhör detta standarden ?
Citera
2017-12-16, 15:49
Medlem
RZLAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slinkur
Har läst hela tråden och bestämde mig för att testa något nytt och for till en krog som nämns ofta här.
Slutade upp med slagsmål och en natt hos polisen, fyllecell?
Var inte direkt full och har aldrig haft med polisen att göra innan.

Ett gäng ungdomar från den lägre samhällsklassen bestämde sig i alla fall för att jag och mina kamrater skulle ha stryk. Tillhör detta standarden ?

Vilken krog var du på? Det är väl rätt vanligt med våld på och omkring korgen, sunkiga ställen eller ej. Nivå 22, som har nämnt flera gånger i tråden, var rätt stökigt när jag var där sist för flera år sedan. Svartskallar som gick omkring och armbågade folk i ryggen i hopp om att dra igång slagsmål.
Citera
2017-12-16, 18:52
Medlem
Ölstugan på gullmars är rätt dräggigt, mycket sketchy folk och mycket folk som säljer droger, dock trevlig personal och billig bärs!
Citera
2017-12-16, 18:56
Bannlyst
Sunkigast idag 2017 är alla renodlade negerhak som har poppat upp runt om i staden. Där finner man enbart negrer med sina negerknullerskor i släptåg.
Citera
2017-12-16, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eminent-dietist
Sunkigast idag 2017 är alla renodlade negerhak som har poppat upp runt om i staden. Där finner man enbart negrer med sina negerknullerskor i släptåg.

Som vilka?
Citera
2017-12-16, 20:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av catch22
Som vilka?

Finns ett par på söder och några som har omvandlats till renodlade negerkrogar på Östermalm. Det finns även ett kändare vattenhål för negrer vid Fridhemsplan.
Citera
2017-12-17, 17:01
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eminent-dietist
Finns ett par på söder och några som har omvandlats till renodlade negerkrogar på Östermalm. Det finns även ett kändare vattenhål för negrer vid Fridhemsplan.

Som sagt, vilka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in