2017-12-17, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av catch22
Ölstugan på gullmars är rätt dräggigt, mycket sketchy folk och mycket folk som säljer droger, dock trevlig personal och billig bärs!
+1 på den. De mörknade Furuväggarna (längst in), de repiga borden med flagande laminat och det tokdeppiga klientelet är verkligen klassiskt söder-om-söder-sunk. Men ändå känns det civiliserat och snudd på bussigt. IMO är den modernare "alkoholkuvösen" med glasväggar mitt på Gullmarsplan mkt värre. Det ser nästan cleant ut på utsidan men inne är det rejäla tjackvibbar och näven i luften-stämning. Åtminstone varje gång jag vågat mig in där ... personalen kändes dessutom sur och som att de föraktade sina kunder. Jävligt otrevligt!

BTW, nån som minns ett riktigt alkisställe med det passande namnet Hades? Låg nånstans på en tvärgata till Sveavägen runt Rådmansgatans t-bana, typ sent 80-tal. Det bara alkade gamla kufar med kroppsodörer av nära döden-typ bland stammisarna. Men ölen var billig! Synd att den typen av ställen blivit så sällsynta i innerstan. Tycker de behövs.
Citera
2017-12-18, 10:22
Medlem
Tinoss avatar
https://imgur.com/a/IYFMX

Bakom inbrottsgallret och dystra stämningen samt rubriken "AndGood" så finner du en himmel av avdankade soc-fall och överviktiga romer.

Här på Hank's Heaven så värderar vi våra kunder. Därför har vi spelautomater till alla.
För att du ska kunna njuta av din tillvaro så har vi den finaste ölen i Högdalen, Norrlands Guld.

Till sidan om så finns det en påse jordnötter ifrån Eldorado. Och om det är lördagskväll så kanske det blir svängigt med lite karaoke eller fotboll på tv.

Välkomna!
Citera
2017-12-18, 10:49
Bannlyst
lion bar hötorget har blivit ett vrak på bara 2 år.
Citera
2017-12-18, 11:01
Medlem
MrKryptonites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av levkrotsi
+1 på den. De mörknade Furuväggarna (längst in), de repiga borden med flagande laminat och det tokdeppiga klientelet är verkligen klassiskt söder-om-söder-sunk. Men ändå känns det civiliserat och snudd på bussigt. IMO är den modernare "alkoholkuvösen" med glasväggar mitt på Gullmarsplan mkt värre. Det ser nästan cleant ut på utsidan men inne är det rejäla tjackvibbar och näven i luften-stämning. Åtminstone varje gång jag vågat mig in där ... personalen kändes dessutom sur och som att de föraktade sina kunder. Jävligt otrevligt!

BTW, nån som minns ett riktigt alkisställe med det passande namnet Hades? Låg nånstans på en tvärgata till Sveavägen runt Rådmansgatans t-bana, typ sent 80-tal. Det bara alkade gamla kufar med kroppsodörer av nära döden-typ bland stammisarna. Men ölen var billig! Synd att den typen av ställen blivit så sällsynta i innerstan. Tycker de behövs.

Ha, ha! Vilka målande beskrivningar. Det är såna här inlägg som gör tråden så dyrbar.
Ett studiebesök på Ölstugan inbokat
Citera
2017-12-18, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrKryptonite
Ha, ha! Vilka målande beskrivningar. Det är såna här inlägg som gör tråden så dyrbar.
Ett studiebesök på Ölstugan inbokat
Ta en eftersläckare i den inglasade alkoholkuvösen ute på torget och rapportera om du fick samma vibbar som jag!
Citera
2018-02-17, 01:02
Medlem
NewWorldDisorders avatar
Var och besökte det som förut hette "WokMe" eller "Wok Me", vid medborgarplatsen, för ett par veckor sedan. Det var en ganska dyster stämning där. På nedervåningen kommer en riktigt sunkig kille fram till oss och börjar plocka ut allt han äger här i världen ur sina fickor. Bland alla papper och skit så letar han fram sitt "ladd" och häller ut lite på bordet och gör en lina av det vita pulvret som sedan åker upp i näsan.

Och här trodde jag att han bara ville komma över till vårt bord för lite härligt fyllesnack. Fy fan.

Finns det för övrigt något ställe i Stockholm som är trevligt?
Citera
2018-03-03, 22:10
Medlem
KickAss-1337s avatar
Om någon vill uppleva Sever så sitter jag här nu
Citera
2018-03-17, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewWorldDisorder
Var och besökte det som förut hette "WokMe" eller "Wok Me", vid medborgarplatsen, för ett par veckor sedan. Det var en ganska dyster stämning där.
Finns det för övrigt något ställe i Stockholm som är trevligt?
På tiden det var wok me var det sunkigt men med världens trevligaste ägare. Sen det blev lion bar gick det bara utför, nu har de dessutom förlorat alkoholtillståndet.
Till skillnad från andra i tråden gillar jag verkligen glasburen i gullmars. Jag har visserligen blivit bekant med de trevliga ägarna så det kan ju vara därför. Lägg lite tid på att lära känna dem, det är det värt. Det geografiska läget är ju grymt för boende i söderort. Nu har dom renoverat och höjt priserna lite för att bli av med de värsta pundarna också.
Citera
2018-03-27, 18:34
Medlem
don tonys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
Om någon vill uppleva Sever så sitter jag här nu

Det blir nog en tur till Sever på lördag...
Hoppas på drag
Citera
2018-03-28, 06:29
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av don tony
Hoppas på drag

Det kan du nog räkna med, påsk-karaoke har du tur får du se ett av originalen sjunga på finska (vilket jag fick uppleva)
Citera
2018-03-28, 08:23
Medlem
don tonys avatar
Citat:
Det kan du nog räkna med, påsk-karaoke har du tur får du se ett av originalen sjunga på finska (vilket jag fick uppleva)

Det fick även jag uppleva förra gången men då av finska zigenare Priceless!!
Citera
2018-03-28, 08:29
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av don tony
Hoppas på drag

Citat:
Är sjukt avis! Ta gärna lite foton och lägg upp i tråden här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in