Citat:
Ursprungligen postat av
catch22
Ölstugan på gullmars är rätt dräggigt, mycket sketchy folk och mycket folk som säljer droger, dock trevlig personal och billig bärs!

+1 på den. De mörknade Furuväggarna (längst in), de repiga borden med flagande laminat och det tokdeppiga klientelet är verkligen klassiskt söder-om-söder-sunk. Men ändå känns det civiliserat och snudd på bussigt. IMO är den modernare "alkoholkuvösen" med glasväggar mitt på Gullmarsplan mkt värre. Det ser nästan cleant ut på utsidan men inne är det rejäla tjackvibbar och näven i luften-stämning. Åtminstone varje gång jag vågat mig in där ... personalen kändes dessutom sur och som att de föraktade sina kunder. Jävligt otrevligt!
BTW, nån som minns ett riktigt alkisställe med det passande namnet Hades? Låg nånstans på en tvärgata till Sveavägen runt Rådmansgatans t-bana, typ sent 80-tal. Det bara alkade gamla kufar med kroppsodörer av nära döden-typ bland stammisarna. Men ölen var billig! Synd att den typen av ställen blivit så sällsynta i innerstan. Tycker de behövs.