2017-12-16, 13:05
Medlem
270215s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Aaaaah där ja - tackar

Btw med alla rabatterna på lågtiertanks man fick med juleskiten, så gav jag mig på franska LT-trädet. Och sitter nu på IV, vilken är AMX 40. Och alltså... herregud vilken skit! Visst att jag har kass crew (körde guld på commandern, och 75% på gunner och driver) men den ska toppa 50 - jag har fan inte kommit upp i bättre än 35 i nedförsbacke. Blir frånåkt av alla heavys, till och med O-i och Tog... Och den har i vanlig ordning fånig kanon och nada armor - men alltså... Andra liknande LTs typ Luchs är ju för fan som formel 1 bilar i jämförelse...

Och då 300hp när man vanligast får möta VI dvs KV-2, T150 och japanska heavys med jättederpkanoner... Det blir löjligt.

Jo jag höll på att bli tokig på den där ankan men den hade sina stunder när man fick till vinklar och vrår så det studsade en massa, sen bara derpa dem i plytet och hoppas på nån liten pen då o då. =)

men på tal om franska vagnar så stämmer din beskrivning bättre på min upplevelse av G1R fan vilken skitvagn av monumentalformat den är, slutade med att jag halvvägs använde free xp för att bli av med det bara.
Citera
2017-12-16, 14:49
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Amx40 är ju grym 63.4% wr över 41 matcher, faktiskt köpt tillbaka den en gång just för att bevisa att den är bättre än sitt rykte.

Citat:
Ursprungligen postat av 270215
Jo jag höll på att bli tokig på den där ankan men den hade sina stunder när man fick till vinklar och vrår så det studsade en massa, sen bara derpa dem i plytet och hoppas på nån liten pen då o då. =)

men på tal om franska vagnar så stämmer din beskrivning bättre på min upplevelse av G1R fan vilken skitvagn av monumentalformat den är, slutade med att jag halvvägs använde free xp för att bli av med det bara.

Mja visst, hade vissa matcher när det faktiskt gick att briljera med den - vissa IV och de flesta III bouncar man ju - problemet var ju att så fort man inte möter papperstanks i V eller VI så är det ju totalt kört, pennar ju knappt ens med premiumbulor.

Och när man möter typ KV-2, SU-100, O-i Exp eller O-i som oneshottar en med en halv träff, så blir det ju bara löjligt. Dels för att det varken går att penna dem - men dels för att de är snabbare och kan jaga en... Tog tid och det tog 2:30 min att komma upp till slottet på Himmelsdorf när man började på de vanliga stället med cappen i mitten i söder - med tracks och motor fixade. Då blir det nästan löjligt.

Sen 110dmg (eller vad det var) per 6-7 sekunder... och 300hp. Återigen, möter du en V eller VI så är du rökt. USCH!! Men freeXPade fram Elc'en det sista jag gjorde. Även stock så kändes ju den som att köra Millenium Falcon i jämförelse!
Med tanke på att WG skrotat/möblerat om flera högtiers (Deathstar, Obj 430, amerikanska LT-trädet, T-10 är på gång att bytas) för att de inte passar i träden - så fattar jag inte varför man får börja med extremt långsamma klumpar, till Batchat-trädet? Det om något blir ju skevt?
Citera
2017-12-16, 16:10
Medlem
xyklopfs avatar
Citat:
Mja visst, hade vissa matcher när det faktiskt gick att briljera med den - vissa IV och de flesta III bouncar man ju - problemet var ju att så fort man inte möter papperstanks i V eller VI så är det ju totalt kört, pennar ju knappt ens med premiumbulor.

Och när man möter typ KV-2, SU-100, O-i Exp eller O-i som oneshottar en med en halv träff, så blir det ju bara löjligt. Dels för att det varken går att penna dem - men dels för att de är snabbare och kan jaga en... Tog tid och det tog 2:30 min att komma upp till slottet på Himmelsdorf när man började på de vanliga stället med cappen i mitten i söder - med tracks och motor fixade. Då blir det nästan löjligt.

Sen 110dmg (eller vad det var) per 6-7 sekunder... och 300hp. Återigen, möter du en V eller VI så är du rökt. USCH!! Men freeXPade fram Elc'en det sista jag gjorde. Även stock så kändes ju den som att köra Millenium Falcon i jämförelse!
Med tanke på att WG skrotat/möblerat om flera högtiers (Deathstar, Obj 430, amerikanska LT-trädet, T-10 är på gång att bytas) för att de inte passar i träden - så fattar jag inte varför man får börja med extremt långsamma klumpar, till Batchat-trädet? Det om något blir ju skevt?

Introt på denna serie tänker man på...

https://www.youtube.com/watch?v=C33SHLThw5Q

Har funderat länge på att skaffa the Mighty Duck "bara för att". Gillar att spela udda, opopulära vagnar (gillar min Churchill gun carrier starkt).

Dock erkänner jag att jag håller på att köra Franska HT trädet nu och....fy f-n vilka skitvagnar det är. Har låst upp AMX M4 mle.45 nu och grinden har varit plågsam minst sagt. Quickybaby håller också på att grinda den linjen för att låsa upp den nya Franska HT linjen och han har inte heller varit direkt positiv (då är det illa).

Quickybaby om loot boxes i WoT :

https://www.youtube.com/watch?v=cbX1eihKZjY

Dagens vagn är Patriot:

Quickybaby´s review : https://www.youtube.com/watch?v=YcIrhLeHAb8
Citera
2017-12-16, 16:20
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Introt på denna serie tänker man på...

https://www.youtube.com/watch?v=C33SHLThw5Q

Höhö jo, var med om just precis exakt det igår, med ankan. Plopp så spottade jag en KV-2 typ 300m bort, och BLAPP så var jag tillbaka i garaget sekunden senare...

Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Dock erkänner jag att jag håller på att köra Franska HT trädet nu och....fy f-n vilka skitvagnar det är. Har låst upp AMX M4 mle.45 nu och grinden har varit plågsam minst sagt. Quickybaby håller också på att grinda den linjen för att låsa upp den nya Franska HT linjen och han har inte heller varit direkt positiv (då är det illa).

Jag hade redan kört franska HT till AMX 50 120 som jag tröttnade på att spela ungefär när svenska autoloader-HT-trädet kom - så AMXen har bara stått och samlat damm längst bak i garaget i flera år.
Så köpte tillbaka M4 mie 45 som jag redan kört förbi, och tränade om 50 120-crewen till den och började om med den nu tidigare i veckan för det nya HT-trädet.
Har för mig att första halvan av det trädet gjorde en mer eller mindre gråtfärdig, men M4 45'an fungerar faktiskt helt ok för mig nu. Minns inte vad jag tyckte om den förra gången, men som sagt så fungerar den helt okej om inte är något man jublar över.
Citera
2017-12-16, 19:31
Medlem
xyklopfs avatar
Citat:
Höhö jo, var med om just precis exakt det igår, med ankan. Plopp så spottade jag en KV-2 typ 300m bort, och BLAPP så var jag tillbaka i garaget sekunden senare..

https://www.youtube.com/watch?v=1ui597cU3jQ
Citera
2017-12-17, 03:52
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skelet
Ska vi klä julgran eller lira tanks???

Fy faen... hade glömt bort den där skiten.

Smaken är som baken men jag tycker det där är skitkul! Sitter som en ADHD-unge så fort jag får en ny box. Dessutom är det ju riktigt schyssta belöningar i år. Har skrapat ihop en hel female crew till mitt franska tier X arty som ska inhandlas snart. Så jäkla nice!
Citera
2017-12-17, 07:23
Medlem
xyklopfs avatar
Dagens vagn i kalendern är M6A2E1 "Mutant" :

Quickybaby´s review : https://www.youtube.com/watch?v=8vqmV7pepwk

Vagnen som aldrig skulle säljas igen enligt WG. Andra gången i år den är till salu...

Supertestservern - Obj.705A - bilder och stats :

https://thedailybounce.net/2017/12/15/world-of-tanks-supertest-object-705a-details/
Citera
2017-12-17, 08:28
Medlem
Skelets avatar
Köpte en sån där 75 box för att slippa bry sig om skiten senare, (är ju inte ens en krogsväng).

Fick följande :
T28E F30
Ac 1 Sentinel
Type 59
Pz.Kpfw B2 740

och ca 40k guld, 35-40 dar prem och ca 4 milj silver.

Kanske var värt det iallafall.
Citera
2017-12-17, 10:23
Medlem
Ubbe66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skelet
Köpte en sån där 75 box för att slippa bry sig om skiten senare, (är ju inte ens en krogsväng).

Fick följande :
T28E F30
Ac 1 Sentinel
Type 59
Pz.Kpfw B2 740

och ca 40k guld, 35-40 dar prem och ca 4 milj silver.

Kanske var värt det iallafall.

Hmm vilken box köpte du då? står inte ett skit om vad boxarna innehåller....
Citera
2017-12-17, 10:45
Medlem
Skelets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubbe66
Hmm vilken box köpte du då? står inte ett skit om vad boxarna innehåller....

Kolla xyklopf's inlägg en bit upp, är ju rena lotteriet.
Citera
2017-12-17, 20:46
Medlem
Kyotos avatar
Om jag använder min Tier VIII rabatt på Bat.-Chatillon 12 t. Kan jag då köpa den för rabatt pris även om jul temat hinner gå ut innan jag hinner fåihop exp nog för att forska fram den vagnen?
Citera
2017-12-17, 21:46
Medlem
xyklopfs avatar
Bonuscode EU/NA/ASIA :

HULSE14

Ger en låda med dekorationer. Har testat och den fungerar.

https://thearmoredpatrol.com/2017/12/17/wot-bonus-code-for-decoration-crate/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in