2017-12-14, 12:50
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, här håller jag med. Jag är för övrigt väldigt nyfiken på om det finns forskning kring hur vanligt det är att de som ägnar sig åt BDSM i toleranta miljöer, går vidare till riktiga vålds- och sexbrott. Hur det fungerar - om de toleranta miljöerna får dem att trappa upp, eller om det kan verka tvärtom på vissa, att om de får utlopp för delar av det sjuka i låtsasmiljöerna, så kan de avhålla sig från riktiga brott? Eller om det är olika från person till person? Om det är vanligt att det trappas upp, så borde kanske samhället slå till hårt mot både sådana klubbar och våldsporr.
Det är nog snarare tvärtom i så fall, dvs. att även en riktigt sjuk stackare som Madsen kan söka sig till en BDSM-klubb. Jämför med dagis och pedofiler. Det är knappast så att man blir pedofil av att jobba med barn. Däremot förekommer det säkert att en pedofil söker sig till en miljö där det finns barn.
Citera
2017-12-14, 13:22
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det är nog snarare tvärtom i så fall, dvs. att även en riktigt sjuk stackare som Madsen kan söka sig till en BDSM-klubb. Jämför med dagis och pedofiler. Det är knappast så att man blir pedofil av att jobba med barn. Däremot förekommer det säkert att en pedofil söker sig till en miljö där det finns barn.

Ja, men nu svarade du ju inte på vad jag skrev?
Citera
2017-12-14, 13:28
Medlem
Citat:
Varför försöker du inte hitta sådan forskning själv? Du som framstående frilandsjournalist måste ju ha utmärkta kunskaper och tillgångar för att gräva fram information.
Citera
2017-12-14, 13:33
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Varför försöker du inte hitta sådan forskning själv? Du som framstående frilandsjournalist måste ju ha utmärkta kunskaper och tillgångar för att gräva fram information.

Jo, men jag har inte riktigt tiden. Och det finns ju andra här som är mer insatta just på det området.
Citera
2017-12-14, 13:35
Medlem
Citat:
Jo, men jag har inte riktigt tiden. Och det finns ju andra här som är mer insatta just på det området.

Det låter som undanflykter Med tanke på hur mycket tid du spenderar på att skriva inlägg här tror jag att du skulle kunna avvara någon timme under veckans gång för att researcha lite. Förstår dock inte varför du skulle lyssna på "mer insatta" den här gången, när du inte gör det när det kommer till t.ex. sexualsadism? Men, tråden handlar ju inte om dig, så jag släpper det.
Citera
2017-12-14, 14:01
Medlem
Citat:
Nä, men knivsticken kan ha hänt efter döden och amputationerna hände konstaterat en eller ett par timmar efter döden. Det har ju rättsläkarna konstaterat. Hon kan fortfarande ha dött av något annat - t.ex. någon strypsexlek som hon var med på från början, men som gick för långt. Men visst, det ÄR svårt att bortförklara sticken även om de skedde efter döden...
När har det framkommit att han garanterat väntade med att karva i henne till en eller ett par timmar efter döden? Och sluta tjata om att hon skulle ha varit med på kinky sex med Madsen, det är ungefär lika trovärdigt som att du skulle engagera dig i att hjälpa flyktingar.
Citera
2017-12-14, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Och alla ungar som spelar "skjut-för-att-döda" tv-spel för att de tycker att det är spännande och stimulerande, de gör det som en kompromiss för egentligen vill de skjuta och döda på riktigt. Och alla jägare som jagar för spänningens och upplevelsens skull, de skjuter djur som en kompromiss då de egentligen vill skjuta och döda människor. Din logik.

Alla individer som anser det vara avslappnande och spännande att skjuta för att döda låter sinnessjuka i mina öron. Ungefär som Madsens konstnärskompisar som tyckte det var avslappnande och spännande att se en kvinna låtsasdö på scenen pga grov misshandel.
Citera
2017-12-14, 14:06
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boolwi
När har det framkommit att han garanterat väntade med att karva i henne till en eller ett par timmar efter döden? Och sluta tjata om att hon skulle ha varit med på kinky sex med Madsen, det är ungefär lika trovärdigt som att du skulle engagera dig i att hjälpa flyktingar.

Det stod ju i rättsläkarnas utlåtande. Knivsticken var påförda runt dödsögonblicket, medan amputationerna hade skett 1-2 timmar efter döden. Finns länkar till detta överallt, du får leta själv. Angående K och hennes sexliv, så får vi förhoppningsvis veta mera i rättegången, för detta är en bit som polisen måste ha undersökt om de är värda sitt salt. Du kände väl för övrigt inte henne, och t.o.m. när man känner en människa så vet man inte allt om de privataste delarna av deras liv. Så mycket är i alla fall uppenbart av hennes skriverier, som att diverse perversioner inte var något okänt för henne.
Citera
2017-12-14, 14:48
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Det stod ju i rättsläkarnas utlåtande. Knivsticken var påförda runt dödsögonblicket, medan amputationerna hade skett 1-2 timmar efter döden. Finns länkar till detta överallt, du får leta själv. Angående K och hennes sexliv, så får vi förhoppningsvis veta mera i rättegången, för detta är en bit som polisen måste ha undersökt om de är värda sitt salt. Du kände väl för övrigt inte henne, och t.o.m. när man känner en människa så vet man inte allt om de privataste delarna av deras liv. Så mycket är i alla fall uppenbart av hennes skriverier, som att diverse perversioner inte var något okänt för henne.

Det är ju ganska uppenbart av dina skriverier att du är väldigt intresserad av det här med bdsm, homosexualitet och övriga 'perversiteter'. Bör vi vara oroliga?

Sen är det komik på en nivå som du sorgligt nog inte inser själv när du läxar upp någon för att uttala sig om KW:s privatliv. Finns det någon här i tråden som spekulerat mer fritt, illa underbyggt samt illvilligt om det än du?
Citera
2017-12-14, 14:55
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Det är ju ganska uppenbart av dina skriverier att du är väldigt intresserad av det här med bdsm, homosexualitet och övriga 'perversiteter'. Bör vi vara oroliga?

Fast nu handlar ju tråden om en person som uppenbarligen ägnat sig åt BDSM, och vars brott eller eventuella brott kan ha med det att göra. Då är det svårt att undvika att diskutera ämnet, som för övrigt INTE intresserar mig annars.

Homosexualitet har jag mig veterligen inte diskuterat mycket, men när du nu säger det, så ska jag säga att det har slagit mig på en del videos, att M och von Bengtson ser varandra lite för länge i ögonen och ler lite för lyckligt ibland... Samt att von B:s fru faktiskt uttalat, att när han och M träffades för första gången ombord på M:s husbåt, så var det "kärlek vid första ögonkastet". Och NEJ jag tror absolut inte att dom hade någon fysisk relation, men jag har undrat liiiite... om det legat några sådana vibbar mellan dom ändå, outtalade? Samtidigt behöver det naturligtvis inte vara så, utan det kan vara bara den passionen de delade för raketprojektet som tar sig sådana uttryck.
Senast redigerad av Merwinna 2017-12-14 kl. 15:43.
Citera
2017-12-14, 15:13
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Apropå det, hade du någon källa till att sexmördare skulle åtnjuta respekt från andra interner på fängelser?
Citera
2017-12-14, 15:41
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Fast nu handlar ju tråden om en person som uppenbarligen ägnat sig åt BDSM, och vars brott eller eventuella brott kan ha med det att göra. Då är det svårt att undvika att diskutera ämnet, som för övrigt INTE intresserar mig annars.

Homosexualitet har jag mig veterligen inte diskuterat mycket, men när du nu säger det, så ska jag säga att det har slagit mig på en del videos, att M och von Bengtson ser varandra lite för länge i ögonen och ler lite för lyckligt ibland... Samt att von B:s fru faktiskt uttalat, att när han och M träffades för första gången på M:s husbåt, så var det "kärlek vid första ögonkastet". Och NEJ jag tror absolut inte att dom hade någon fysisk relation, men jag har undrat liiiite... om det legat några sådana vibbar mellan dom ändå, outtalade? Samtidigt behöver det naturligtvis inte vara så, utan det kan vara bara den passionen de delar för raketprojektet som tar sig sådana uttryck.

Tråden borde handla om Madsen, ja. Men det jag kommenterade var hur du - för 111:e gången - fokuserade på KW och hennes påstådda vurm för 'perversiteter'. Jag har också läst hennes artiklar, och jämför jag dom med det du skriver vinner du klart i grenen 'vem är mest fixerad vid bdsm'. Så, återigen: bör man vara orolig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in