Tråden borde handla om Madsen, ja. Men det jag kommenterade var hur du - för 111:e gången - fokuserade på KW och hennes påstådda vurm för 'perversiteter'. Jag har också läst hennes artiklar, och jämför jag dom med det du skriver vinner du klart i grenen 'vem är mest fixerad vid bdsm'. Så, återigen: bör man vara orolig?
Det är inte jag som är fixerad vid BDSM, det är Magica, Zilvereko och någon mer. Jag upprepar, att ska man diskutera det här fallet alls så kan man inte undgå det ämnet. Du kan kolla min trådhistorik så ser du, att jag inte varit inne i trådar om det ämnet annars.
Kim däremot valde ju som frilans själv vilka ämnen hon ville skriva om, hon hade aldrig behövt skriva om det om det inte hade intresserat henne specifikt. Som frilans kan man sovra. Jag kommer ihåg när jag själv började frilansa och satt och brainstormade på uppdrag att försöka sälja in - man tog såklart chansen att få lära sig mer om saker man alltid varit nyfiken på, att träffa människor som var duktiga inom sådana fack som man respekterade, o.s.v.. Jag hade aldrig kommit på tanken att söka upp några "mänskliga vampyrer" för det intresserade mig överhuvudtaget inte, samt att jag inte ville skriva om människor som jag inte respekterade när jag hade möjlighet att slippa. Som anställd däremot, blev jag ibland tvungen att skriva artiklar som jag skäms för idag (som hur fint det är med nätverk av AIDS-smittade homos som stöttar varandra...).
Tvärtom. Madsens gränsöverskridande livsstil var redan en stark indikation och varningstecken. Men i en omgivning där allt är tillåtet och accepterat flyttas gränserna ytterligare.
'Allt tillåtet'. Really? Var är allt tillåtet, och var har du fått det ifrån?
Det är inte jag som är fixerad vid BDSM, det är Magica, Zilvereko och någon mer. Jag upprepar, att ska man diskutera det här fallet alls så kan man inte undgå det ämnet. Du kan kolla min trådhistorik så ser du, att jag inte varit inne i trådar om det ämnet annars.
Kim däremot valde ju som frilans själv vilka ämnen hon ville skriva om, hon hade aldrig behövt skriva om det om det inte hade intresserat henne specifikt. Som frilans kan man sovra. Jag kommer ihåg när jag själv började frilansa och satt och brainstormade på uppdrag att försöka sälja in - man tog såklart chansen att få lära sig mer om saker man alltid varit nyfiken på, att träffa människor som var duktiga inom sådana fack som man respekterade, o.s.v.. Jag hade aldrig kommit på tanken att söka upp några "mänskliga vampyrer" för det intresserade mig överhuvudtaget inte, samt att jag inte ville skriva om människor som jag inte respekterade när jag hade möjlighet att slippa. Som anställd däremot, blev jag ibland tvungen att skriva artiklar som jag skäms för idag (som hur fint det är med nätverk av AIDS-smittade homos som stöttar varandra...).
Kan lova dig att idag är det den frilansande som får "sälja sin själ" och hora runt, är du anställd så kan du faktiskt ställa vissa krav på olika sätt och kanske tom vägra skriva om vissa saker. Månadslönen kommer ju ändå. Its a struggle out there!
Fast nu handlar ju tråden om en person som uppenbarligen ägnat sig åt BDSM, och vars brott eller eventuella brott kan ha med det att göra. Då är det svårt att undvika att diskutera ämnet, som för övrigt INTE intresserar mig annars.
Homosexualitet har jag mig veterligen inte diskuterat mycket, men när du nu säger det, så ska jag säga att det har slagit mig på en del videos, att M och von Bengtson ser varandra lite för länge i ögonen och ler lite för lyckligt ibland... Samt att von B:s fru faktiskt uttalat, att när han och M träffades för första gången ombord på M:s husbåt, så var det "kärlek vid första ögonkastet". Och NEJ jag tror absolut inte att dom hade någon fysisk relation, men jag har undrat liiiite... om det legat några sådana vibbar mellan dom ändå, outtalade? Samtidigt behöver det naturligtvis inte vara så, utan det kan vara bara den passionen de delade för raketprojektet som tar sig sådana uttryck.
På tal om homosexualitet kan man ju också titta lite på den der Deidre King. Man får ju lite konstiga vibbar där. Men nu skal man vara försiktig med at dra detta spekularande för långt och vi får komma ihåg vad Madsen faktiskt sitter hektad för. Det enda interessanta jag kan se i just detta, är det faktum at endel manliga homoseksuella uttalar sig mycket osympatiskt gentemot kvinnor. Varför det är så vet jag inte, men man anar lite kvinnoförakt/ hat. At dra detta vidare til at Madsen skulle varit nån kvinnohatande smyghomofil tycker jag blir långsökt.
På tal om homosexualitet kan man ju också titta lite på den der Deidre King. Man får ju lite konstiga vibbar där. Men nu skal man vara försiktig med at dra detta spekularande för långt och vi får komma ihåg vad Madsen faktiskt sitter hektad för. Det enda interessanta jag kan se i just detta, är det faktum at endel manliga homoseksuella uttalar sig mycket osympatiskt gentemot kvinnor. Varför det är så vet jag inte, men man anar lite kvinnoförakt/ hat. At dra detta vidare til at Madsen skulle varit nån kvinnohatande smyghomofil tycker jag blir långsökt.
Okej, du vuxne och mogne människa. Vad i helvete har detta med mordet på Kim Wall att göra?
Kim däremot valde ju som frilans själv vilka ämnen hon ville skriva om
, hon hade aldrig behövt skriva om det om det inte hade intresserat henne specifikt Som frilans kan man sovra.
Kim Wall kunde det i vart fall det eftersom hon var en duktig och prisbelönt journalist.
"Det finns en ståtlig lista av artiklar för en lång rad av olika publikationer på Kim Walls cv. Den senaste som publicerades på hennes Facebook-sida var en artikel om hur kultur kan spridas utan internet på Kuba, publicerad i Harper's Magazine.
Genom åren har hennes viktiga reportage publicerats i bland annat The Guardian, New York Times, Vice, Slate och TIME. Hennes arbeten har översatts till flera språk.
Några urval av arbeten är från efterkrigstiden i Sri Lanka, efter jordbävningen på Haiti 2015 och som officiell journalist för Förenta Nationerna. Ett speciellt starkt reportage är om Idi Amins skräckkammare ifrån Uganda, också publicerad i Harper's Magazine.
2016 fick hon Hansel Mieth-priset "Bästa digitala reportage" för hennes berättelse "Exodus" om kärnvapentest och klimatförändringar på Marshallöarna. "
Okej, du vuxne och mogne människa. Vad i helvete har detta med mordet på Kim Wall att göra?
Ingenting, jag försökte få homofilfrågan ut av debatten ser du vel? At Madsen var et pervo som gikk på pervoklubbar (i hop med andra pervo`n) det vet vi ju, men vi behöver inte dra inn homofili i detta.
Ingenting, jag försökte få homofilfrågan ut av debatten ser du vel? At Madsen var et pervo som gikk på pervoklubbar (i hop med andra pervo`n) det vet vi ju, men vi behöver inte dra inn homofili i detta.
Du är helt dum i huvudet. Ingen har pratat om 'konstiga vibbar' eller att det är intressant att 'homosexuella uttalar sig mycket osympatiskt gentemot kvinnor' utom du kugutt. Detta är inget sätt att få ut något ur debatten.
Tvärtom. Madsens gränsöverskridande livsstil var redan en stark indikation och varningstecken. Men i en omgivning där allt är tillåtet och accepterat flyttas gränserna ytterligare.
Det låter på dig som att du tror att människor kan flytta gränser och öva upp sin sadomasokistiska förmåga eller sin homosexuella förmåga.Tror du även att homosexuella kan öva upp sin förmåga och bli hetrosexuella? Du kanske ska läsa på kunskapslänkarna som folk lägger ut i tråden så att det blir lite mer konstruktiva samtal med dig.
PMs sexuella läggning är en parafili.En sexuell läggning.En individ som inte har denna läggning kan heller inte bli sadomasokist.(Lika lite som en homosexuell kan bli hetrosexuell.)
EDIT: Troligtvis är PMs parafili sexualsadism.Men eftersom den sjukliga sexualsadismen är olaglig har han fått nöja sig med "hårt" SM.Eller laglig sexualsadism. Vad vi vet iallafall än så länge.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-12-14 kl. 18:51.
Det låter på dig som att du tror att människor kan flytta gränser och öva upp sin sadomasokistiska förmåga eller sin homosexuella förmåga. Precis som att homosexuella kan öva upp sin förmåga och bli hetrosexuella. Du kanske ska läsa på kunskapslänkarna som folk lägger ut i tråden så att det blir lite mer konstruktiva samtal med dig.
PMs sexuella läggning är en parafili.En sexuell läggning.En individ som inte har denna läggning kan heller inte bil sadomasokist.(Lika lite som en homosexuell kan bli hetrosexuell.)
Inte sin "förmåga", men uttrycket för den. Det är väl klart att uttrycken för en sjuk drift lätt kan bli mer och mer extrema, om omgivningen inte bromsar och talar klarspråk med vederbörande utan tvärtom jamsar med, eller ännu värre: håller på likadant själva?
Och nu skriver du en positiv sats igen som om det skulle vara en sanning. Vi vet faktiskt inte ännu vad M har för läggning.
Inte sin "förmåga", men uttrycket för den. Det är väl klart att uttrycken för en sjuk drift lätt kan bli mer och mer extrema, om omgivningen inte bromsar och talar klarspråk med vederbörande utan tvärtom jamsar med, eller ännu värre: håller på likadant själva?
Och nu skriver du en positiv sats igen som om det skulle vara en sanning. Vi vet faktiskt inte ännu vad M har för läggning.
Så det är Omgivningens fel att Madsen mördat Kim Wall med sexuella sadistiska förtecken?
Du vill inte läsa på kunskapslänkar heller. Så det är svårt att föra en konstruktiv diskussion med dig också. I ett samtalsforum kan man utvecklas och lära sig nya saker. En skribent har verkligen det. Tom med köpt Djursings biografi om PM.Heder åt den skribenten. Men du sitter fast i dina fördomar och vägrar ta in något som skulle kunna vidga dina vyer. PS. Läs min EDIT om PMs troliga parafili.