2017-12-13, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Går inte att lita på sånt. Dom får inte avslöja något.

Tror Liselott är på gården när Linda kommer i nästa vecka, tyvärr!
Citera
2017-12-13, 22:59
Medlem
Citat:
Det där med Erica och Marcus var ju bara så väntat. Marcus är som ett stort barn ännu och tänkte med kuken medan Erica var mest ute efter att synas i TV. Hon är en sådan falsk typ. Tror inte var intresserad från början. Tycker synd om Marcus. Tyvärr urvalet i övrigt på gården lite väl klent och opassande för honom i övrigt med.

Mycket har sagt om Liselott..men jag tror faktiskt hon är en rätt äkta person som visar känslor hela tiden. Men visst verkar hon vara jobbig. Men hon gillade nog Dennis riktigt mycket med. Annie tror jag är svår att läsa av då hon var sluten..och det var nog svårt få en bra bild av henne från TV-rutan. En stor nackdel för hon och Dennis var ju säkert med att dom inte hade fått riktigt tid för sig själva heller innan resan. Dom visste inte riktigt hur dom funkade på tu man hand helt enkelt. Och det kändes inte som det klickade heller på samma sätt i Nice.

Dom andra två paren verkar funka fint. Och Johan och Sofie var ju ännu tillsammans. Det avslöjade trailen för nästa avsnitt. Joakim och Caroline har ju inte heller så mycket tid ihop innan, men dom verkar ju vara vettiga personer med samma intentioner som ger varandra chansen iaf, så det ser lovande ut.

Tycker väldigt synd om Marcus som var min favorit denna säsongen, han skulle äntligen få sin revansch och så blir det såhär och det verkar ju som han är ensam när Linda kommer i nästa vecka. Han fick samma resmål som 2006 och det verkar ha gått lika käpprätt åt skogen nu med. Jag hoppas verkligen att Marcus finner kärleken snart!

Nej jag hoppades otroligt mycket på Annie och Dennis men nåt gick ju fel i Nice och enligt många är ha numera ihop med Liselott så hon är säkert där på gården när Linda kommer,. tror hon har flyttat in permanent också dessvärre.
Citera
2017-12-14, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Nej jag hoppades otroligt mycket på Annie och Dennis men nåt gick ju fel i Nice och enligt många är ha numera ihop med Liselott så hon är säkert där på gården när Linda kommer,. tror hon har flyttat in permanent också dessvärre.

Jag förstår inte, det är väl skitbra om hon har flyttat in, det betyder ju att förhållandet fungerar!?

Jag trodde ju inte alls på Johan och Sofie men det verkar vara riktigt kärleksfullt från båda håll så då är det bara att hålla tummarna för att det fungerar. Tycker båda verkar reko, bara att jag tyckte att de inte riktigt passade med varandra men jag hade visst fel..

Även om vi som tittare kanske tycker några passar bättre ihop än andra så är det ju faktiskt så att personkemi osv är något man måste uppleva och när väl den uppstår kan även kärlek göra det. Vi får ju bara se en liten liten del av vad som händer, dessutom under kamerabevakning vilket såklart påverkar hur man agerar en hel del. Förstå att sitta och mysa med sin dejt på en filt i naturen och så står 2-3 personer med en stor kamera framför.. Svårt att vara sig själv fullt ut då, och det är inte riktat till någon speciell deltagare utan överlag.

Erica som verkade så gnällig och sur i kvällens avsnitt hade alltså magont pga att hon ätit något med laktos i och svullnat upp mm, det framgår ju inte alls men klart att det påverkar humöret.
Citera
2017-12-14, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ikkenicke
Jag förstår inte, det är väl skitbra om hon har flyttat in, det betyder ju att förhållandet fungerar!?

Jag trodde ju inte alls på Johan och Sofie men det verkar vara riktigt kärleksfullt från båda håll så då är det bara att hålla tummarna för att det fungerar. Tycker båda verkar reko, bara att jag tyckte att de inte riktigt passade med varandra men jag hade visst fel..

Även om vi som tittare kanske tycker några passar bättre ihop än andra så är det ju faktiskt så att personkemi osv är något man måste uppleva och när väl den uppstår kan även kärlek göra det. Vi får ju bara se en liten liten del av vad som händer, dessutom under kamerabevakning vilket såklart påverkar hur man agerar en hel del. Förstå att sitta och mysa med sin dejt på en filt i naturen och så står 2-3 personer med en stor kamera framför.. Svårt att vara sig själv fullt ut då, och det är inte riktat till någon speciell deltagare utan överlag.

Erica som verkade så gnällig och sur i kvällens avsnitt hade alltså magont pga att hon ätit något med laktos i och svullnat upp mm, det framgår ju inte alls men klart att det påverkar humöret.

Angående Johan och Sofie
Senast redigerad av spayax 2017-12-14 kl. 01:30.
Citera
2017-12-14, 02:13
Medlem
Rofers avatar
Citat:
Tror Liselott är på gården när Linda kommer i nästa vecka, tyvärr!

Det skulle inte förvåna det minsta. Maken till omogen människa... hon verkar vara den där jobbiga typen som aldrig släpper taget och gör allt för att nässla sig in.
Citera
2017-12-14, 02:37
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rofer
Det skulle inte förvåna det minsta. Maken till omogen människa... hon verkar vara den där jobbiga typen som aldrig släpper taget och gör allt för att nässla sig in.
Det är då dessvärre att Dennis måste ha någon som drar i honom framåt då han är lite försynt själv. Liselott kompletterar där. Tråkigt nog finns det en baksida där med ett troligt kontrollbehov. Annie hade varit perfekt ur alla aspekter annars..men även hon behöver någon med lite mer driv. Dom är för lika helt enkelt.
Citera
2017-12-14, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rofer

Ja, precis som Alma då!
Citera
2017-12-14, 04:44
Medlem
Lostworlds avatar
Ok, då har även jag sett avsnitten. Några kommentarer:

* Allra först: Alma och Erik!!! Yes, underbart. Det blev verkligen en tidig julklapp.
Skrev ju i ett tidigare inlägg att det var en möjlighet men vågade inte riktigt hoppas ändå. Alma är en klok och mogen tjej som visste att Erik behövde tid med Charlotte. Precis som hon trott så funkade det inte och Erik lär uppskatta Alma mer nu. Jag hoppas det håller hela vägen.

* Kul att det går så bra för Johan & Sofie och Joacim & Carro. Joacim verkar ha mer känslor för Carro än vad jag först trodde.

* Efter att ha hackat på Jörgen hela säsongen så är jag ändå glad för hans skull att det gått så bra med Lena. Therese och han är bara vänner, gott så. Nu behöver han bara droppa den kaxiga attityden så finns det nog hopp för honom också. De som gillar honom ser ju igenom attityden ändå, så varför hålla på? Lägg ner den en gång för alla Jörgen.

* Erica förnekar sig inte... Nu när inspelningen snart slutar så passar det inte längre. Föga förvånande. Men Marcus fortsätter bara att med tom blick påstå sig "gilla allt som Erica gillar" och att detta är "kvinnan han sökt efter i hela sitt liv".
Herregud
Det är inte konstigt att det gått helt fel i Marcus kärleksliv hittills om det är den här typen av kvinnor han faller för. Marcus är dömd till att ständigt förlora om han inte skaffar sig lite bättre omdöme.
Marcus och Erica får mig för övrigt att tänka på en annan kortväxt supertoffel med bossigt damsällskap: Lilla Fridolf och Selma.

* Trist för Wille och Susanne att det inte höll men bra ändå att de fortfarande kan vara vänner och ha sådan respekt för varandra. Hoppas allt går bra för dem.

* För övrigt så gillar jag inte att alla paren ska resa tillsammans och hade hoppats att det var en engångsgrej förra säsongen. Tyvärr var det alltså inte fallet.
Känns som att det blir jobbigt för paren med att ständigt behöva umgås och vara nära inpå varann. Tror att Dennis och Annie hade vunnit mer på att få resa på egen hand t ex än "i flock" på detta sätt. Annie sa väl även att hon inte kände sig särskilt bekväm. Även för de övriga paren så tror jag att det är mer fördelar om de hade fått åka på egen hand.
Citera
2017-12-14, 05:15
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Tycker synd om Marcus, han verkar ju ha fått resan till Nice som en favorit i repris från 2006 (han var ju i Nice då med) och det verkar gå lika dåligt den här gången, jag ville verkligen att han skulle lyckas den här gången. Men jag tvivlar på att Erica är på gården när Linda kommer på hösten.
Citat:
Det där med Erica och Marcus var ju bara så väntat. Marcus är som ett stort barn ännu och tänkte med kuken medan Erica var mest ute efter att synas i TV. Hon är en sådan falsk typ. Tror inte var intresserad från början. Tycker synd om Mocharcus. Tyvärr urvalet i övrigt på gården lite väl klent och opassande för honom i övrigt med.
Jag kan faktiskt inte tycka synd om Marcus. Kan man tycka synd om någon för att denne är korkad?
Jag har inte tålamod med honom längre känner jag. Killen är snart 40 år, får sin andra chans i programmet och beter sig som en lallande fjant. Marcus får ta och jobba med sin egen personlighet och självkänsla innan han är redo för nåt förhållande. Förhoppningsvis kan det leda till att han en dag får kontakt med bättre kvinnor än de han verkar dra till sig i nuläget.

Citat:
Mycket har sagt om Liselott..men jag tror faktiskt hon är en rätt äkta person som visar känslor hela tiden. Men visst verkar hon vara jobbig. Men hon gillade nog Dennis riktigt mycket med.
Jag tror också att hennes känslor för Dennis är äkta och att hon, om hon får sina känslor under lite mer kontroll, kan ha mycket att erbjuda. Hennes bakgrund verkar ju ha varit lite trasslig så hon är väl märkt av det, vilket är lätt att dra med sig in i ett förhållande. Får hon och Dennis tid i lugn och ro tillsammans så kan det nog bli bra på sikt. Worst case scenario däremot är om hon blommar ut till ett fullständigt maniskt, svartsjukt kontrollfreak och gör Dennis till en ännu större toffel än Marcus. Det kan gå åt vilket håll som helst känns det som.

Citat:
Dom andra två paren verkar funka fint. Och Johan och Sofie var ju ännu tillsammans. Det avslöjade trailen för nästa avsnitt. Joakim och Caroline har ju inte heller så mycket tid ihop innan, men dom verkar ju vara vettiga personer med samma intentioner som ger varandra chansen iaf, så det ser lovande ut.
Trailern var väl inte så uppenbar eftersom den ville få det till att Sofie inte var på gården (permanent). De har dock lämnat en hälsning på BSF:s facebooksida för en vecka sen så de är absolut ett par fortfarande.

Citat:
Är det den senaste ursäkten från hennes sida? Länka gärna källan.
Hon kan knappast ha haft magont varje gång hon synts med en sur uppsyn.
Även när hon säger sig ha trevligt så ser hon sur ut. Eller är hon kanske bara offer av att ha ett "resting bitch face"?
https://en.wikipedia.org/wiki/Resting_bitch_face
Senast redigerad av Lostworld 2017-12-14 kl. 05:20.
Citera
2017-12-14, 05:17
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ja, precis som Alma då!
Alma har väl inte vägrat släppa taget eller nästlat sig in? Riktigt orättvist att klumpa ihop henne med Liselott. Tvärtom så släppte ju Alma taget genom att låta Erik utforska vad som fanns där med Charlotte. De fick sin tid men sedan, när det inte funkade (vilket Alma hade förutspått eftersom hon menade att Erik hade en drömbild av Charlotte som kanske inte stämde mot verkligheten) så var Alma mogen nog att inte vara för stolt eller bitter utan att ge det hela en ärlig chans.
Även om Erik alltid har tyckt om Alma så verkar han nu ha insett hur bra hon faktiskt är och att hon är tjejen för honom. Han behövde bara lite mer tid.
Så kan det ju ha varit för Dennis och Liselott med. Han fick "pröva lyckan" med Annie men det funkade inte (om ryktena stämmer). Nu kan han förhoppningsvis släppa det och gå vidare med någon som är mer rätt och om han nu känner att det är Liselott så får man ju hoppas att det går bra.
Orosmolnen är ju hennes dåliga självkänsla och svartsjuka, vilket hänger ihop såklart.
Kan hon överkomma detta så har hon, och Dennis, allt att vinna.
Citera
2017-12-14, 06:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Alma har väl inte vägrat släppa taget eller nästlat sig in? Riktigt orättvist att klumpa ihop henne med Liselott. Tvärtom så släppte ju Alma taget genom att låta Erik utforska vad som fanns där med Charlotte. De fick sin tid men sedan, när det inte funkade (vilket Alma hade förutspått eftersom hon menade att Erik hade en drömbild av Charlotte som kanske inte stämde mot verkligheten) så var Alma mogen nog att inte vara för stolt eller bitter utan att ge det hela en ärlig chans.

Alma släppte taget, precis som Liselotte gjorde när hon sa lycka till och gick därifrån. Dock höll ju faktiskt Alma och Erik kontakten med varandra hela tiden efter programmet (ingen aning hur det var med L och D). Då hade ju dessutom Liselotte och Dennis haft mer tid ihop, de hade kyssts och bott under samma tak längre tid än Alma och Erik. Så jag tycker det är jäkligt orättvist att hävda att Alma släppte taget medans Liselotte inte gjorde det utan hängde kvar och nästla sig in osv. Och om Alma är mogen nog att inte vara stolt eller bitter utan ge det än ärlig chans vad är då inte Liselotte?

Det är extremt vad folk tolkar nästan identiskt beteende helt olika. Man har sett något man inte gillar hos en person och då ses plötsligt alla deras gärningar som dåliga.
Citera
2017-12-14, 07:51
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Föga förvånande blev det inget med Erik och sms-bruden men det verkar ju gått bra ändå, Erik och Alma har nog bra förutsättningar för fortsättningen.

Jörgen och Linda var ju inget jag trodde skulle hålla men det gick ju tydligen bättre än för Wille, fast de verkar ju vara bra kompisar och det är ju väldigt bra det med! Jörgen är ju absolut lite dryg och fräck i sitt beteende men han verkar ändå snäll och faktiskt lite rolig. Är glad för både han och Lindas skull!

Det man kan konstatera är att det som visas på tv bara är en liten del av verkligheten. Då inget egentligen gick så som man kunnat tro baserat på säsongen.

Fast att Erik och Alma skulle bli ett par var ju något man kunde utläsa av säsongen, även när han skickade hem alla tog det ju bara någon minut innan trailern kom om att han hade en tjej på gården och många trodde det var Alma.

Jag har stenhårt kritiserat Jörgen för dennes uppträdande på Siggesta och i sak har jag inte ändrat mig, det var ett uselt uppträdande men nu håller jag tummarna för att det går honom och Linda väl.
Sedan från samma inslag får väl Linda se till att ljudkillen och Therese får dejta lite

Citat:
Ursprungligen postat av The Beach boy
Hur stor chans är det? Har de visat mycket av bondelivet i någon av de säsonger som sänts?

Detta är den säsongen där det visats minst rent bondeliv, det är synd då det ju är det arbete bonden har och därmed är en extremt stor del av dennes liv. Även viktigt för dom sökande att se hur dom trivs med sådant arbete ty även om det inte blir deras huvudsakliga sysselsättning kommer dom ju få rycka in med jobb på gården ibland och då gäller det ju att iaf, att om inte älska det, så iaf acceptera det och tycka det är okej.
I alla förhållanden är ju respektives arbeten en rätt stor del ty det påverkar fritiden och när man har tiden till varandra, när på året man kan vara ledig etc. Att vi då i dejtingprogram som BSF inte får se nåt av bondelivet känns underligt.

Citat:
Då har man sett det ordinarie programmet och det var väl inte riktigt vad jag hade hoppats på.

Det verkar otroligt bra mellan Joacim och Caroline och även mellan Johan och Sofie. Där tror jag det kommer vara fina besked när Linda gör sin uppföljning nästa vecka.

Tycker synd om Marcus, han verkar ju ha fått resan till Nice som en favorit i repris från 2006 (han var ju i Nice då med) och det verkar gå lika dåligt den här gången, jag ville verkligen att han skulle lyckas den här gången. Men jag tvivlar på att Erica är på gården när Linda kommer på hösten.

Dennis, ja vad ska man säga, man hade tydligen fel gällande Annie, hennes känslor verkade avta väldigt snabbt i Nice och jag fattar inte varför dem gjorde det?? Vad gjorde Dennis för fel?? Var hon sur för att han velade så länge med sitt val och det gjorde inte de andra bönderna?! Verkar inte som Annie är där näsa vecka men han har ju en tjej där och troligen är det Liselott som är där då eftersom man kan läsa lite varstans att han är ihop med henne nu. Jaha så kan det gå om det nu är så.

Blir i alla fall spännande att se upplösningen nästa onsdag, och även kul att det blir BSF redan på måndag när Linda åker runt till tidigare bönder.

Dock verkar det ha gått åt skogen för Fredrik och Yvonne också enligt trailern inför nästa vecka, jag tolkade det så iaf. Att det gått åt helvete för Leonora vet vi ju redan, verkar inte vara någon höjdare kärleksmässigt denna säsongen.

Det var bara en känsla jag fick men jag tänkte direkt när man såg Jocke ropa "Carro" i trailern att det är den andre Carro som kommer ut och att det "skitit sig" med den Carro han hade med på resan.
Johan och Sofie känns dock som ett klockrent par och det känns givet att det håller.

Erica har ju redan gått ut i media och gnällt på resan (inte bara laktos-problemen vilket givetvis är uselt av produktionen att inte sköta), det var tydligen en obekväm bussresa... Som alltid är det dom som har sämst personlighetsdrag som gnäller i media.

För Dennis del vore det bara tråkigt om det är Liselott som är där, så fort han tittar på en annan kvinna som han känner kommer hon ju bli galet svartsjuk och det är inget beteende som är direkt attraherande.

Synd om Fredrik dock, han försatte ju sin chans att träffa helt rätt och återigen kan man säga att man inte ska rusa in i något bara genom att träffa en enda, Kärlek tar tid att få fram och jag må låter som en bitter jäkel men den där enda dagen dom träffades innan han fattade beslutet att bara träffa henne räcker givetvis inte till för att riktigt hinna känna efter, det märktes ju också nu när det verkar ha tagit slut.

Citat:
Alma släppte taget, precis som Liselotte gjorde när hon sa lycka till och gick därifrån. Dock höll ju faktiskt Alma och Erik kontakten med varandra hela tiden efter programmet (ingen aning hur det var med L och D). Då hade ju dessutom Liselotte och Dennis haft mer tid ihop, de hade kyssts och bott under samma tak längre tid än Alma och Erik. Så jag tycker det är jäkligt orättvist att hävda att Alma släppte taget medans Liselotte inte gjorde det utan hängde kvar och nästla sig in osv. Och om Alma är mogen nog att inte vara stolt eller bitter utan ge det än ärlig chans vad är då inte Liselotte?

Det är extremt vad folk tolkar nästan identiskt beteende helt olika. Man har sett något man inte gillar hos en person och då ses plötsligt alla deras gärningar som dåliga.

Fast beträffande det sistnämnda och att Liselott sågas stenhårt så är det är ju samma sak som att du själv och några andra "rycker ut" för att försvara Liselott baserat på vad ni tycker.
Det är självfallet så att alla får sina favoriter i en serie som BSF.

Skillnaden är dock gigantisk mellan Alma och Liselott. Alma köpte ju att Erik behövde tiden men Charlotte och att han behövde tiden efter att sörja det, hon var givetvis besviken hon med dock när han valde bort henne på Siggesta.
Dock ser man tydliga skillnader under serien, medan Liselott först på gruppdejten betedde sig svinigt mot övriga tjejer (där alla utan Liselott och hennes enda vapendragare var eniga om deras usla beteende), sedan körde hon och samma vapendragare över Annie på gården.
Liselott har ju också kommit och avbrutit/förstört flera pratstunder Dennis haft själv med dom andra sökanden.
Alma däremot har "köpt spelets regler" och låtit Erik träffa dom andra och således även Charlotte utan att det skall avbrytas dejter och storgråtits för att vinna fördelar. När Alma sedan då valdes bort för Charlotte blev hon givetvis ledsen men köpte det hela ändå ty det är ju så det är, när sedan tiden gått blev det ju bra till slut. Att det blev lyckat till slut beror ju antagligen mycket på att Alma hela tiden låtit det ta den tid det tar, köpt att det är fler tjejer om samma kille osv.

Liselott däremot har sedan start visat ett drygt översittarbeteende vilket irriterat en överväldigande majoritet i tråden här samt faktiskt också Dennis.
Sedan om Dennis nu mot bättre vetande valt Liselott ändå får man ju hoppas, likt med alla par i serien, att det går bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in