Citat:
Ursprungligen postat av
ikkenicke
Föga förvånande blev det inget med Erik och sms-bruden men det verkar ju gått bra ändå, Erik och Alma har nog bra förutsättningar för fortsättningen.
Jörgen och Linda var ju inget jag trodde skulle hålla men det gick ju tydligen bättre än för Wille, fast de verkar ju vara bra kompisar och det är ju väldigt bra det med! Jörgen är ju absolut lite dryg och fräck i sitt beteende men han verkar ändå snäll och faktiskt lite rolig. Är glad för både han och Lindas skull!
Det man kan konstatera är att det som visas på tv bara är en liten del av verkligheten. Då inget egentligen gick så som man kunnat tro baserat på säsongen.
Fast att Erik och Alma skulle bli ett par var ju något man kunde utläsa av säsongen, även när han skickade hem alla tog det ju bara någon minut innan trailern kom om att han hade en tjej på gården och många trodde det var Alma.
Jag har stenhårt kritiserat Jörgen för dennes uppträdande på Siggesta och i sak har jag inte ändrat mig, det var ett uselt uppträdande men nu håller jag tummarna för att det går honom och Linda väl.
Sedan från samma inslag får väl Linda se till att ljudkillen och Therese får dejta lite
Citat:
Ursprungligen postat av
The Beach boy
Hur stor chans är det? Har de visat mycket av bondelivet i någon av de säsonger som sänts?
Detta är den säsongen där det visats minst rent bondeliv, det är synd då det ju är det arbete bonden har och därmed är en extremt stor del av dennes liv. Även viktigt för dom sökande att se hur dom trivs med sådant arbete ty även om det inte blir deras huvudsakliga sysselsättning kommer dom ju få rycka in med jobb på gården ibland och då gäller det ju att iaf, att om inte älska det, så iaf acceptera det och tycka det är okej.
I alla förhållanden är ju respektives arbeten en rätt stor del ty det påverkar fritiden och när man har tiden till varandra, när på året man kan vara ledig etc. Att vi då i dejtingprogram som BSF inte får se nåt av bondelivet känns underligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hjortfelt
Då har man sett det ordinarie programmet och det var väl inte riktigt vad jag hade hoppats på.
Det verkar otroligt bra mellan Joacim och Caroline och även mellan Johan och Sofie. Där tror jag det kommer vara fina besked när Linda gör sin uppföljning nästa vecka.
Tycker synd om Marcus, han verkar ju ha fått resan till Nice som en favorit i repris från 2006 (han var ju i Nice då med) och det verkar gå lika dåligt den här gången, jag ville verkligen att han skulle lyckas den här gången. Men jag tvivlar på att Erica är på gården när Linda kommer på hösten.
Dennis, ja vad ska man säga, man hade tydligen fel gällande Annie, hennes känslor verkade avta väldigt snabbt i Nice och jag fattar inte varför dem gjorde det?? Vad gjorde Dennis för fel?? Var hon sur för att han velade så länge med sitt val och det gjorde inte de andra bönderna?! Verkar inte som Annie är där näsa vecka men han har ju en tjej där och troligen är det Liselott som är där då eftersom man kan läsa lite varstans att han är ihop med henne nu. Jaha så kan det gå om det nu är så.
Blir i alla fall spännande att se upplösningen nästa onsdag, och även kul att det blir BSF redan på måndag när Linda åker runt till tidigare bönder.
Dock verkar det ha gått åt skogen för Fredrik och Yvonne också enligt trailern inför nästa vecka, jag tolkade det så iaf. Att det gått åt helvete för Leonora vet vi ju redan, verkar inte vara någon höjdare kärleksmässigt denna säsongen.
Det var bara en känsla jag fick men jag tänkte direkt när man såg Jocke ropa "Carro" i trailern att det är den andre Carro som kommer ut och att det "skitit sig" med den Carro han hade med på resan.
Johan och Sofie känns dock som ett klockrent par och det känns givet att det håller.
Erica har ju redan gått ut i media och gnällt på resan (inte bara laktos-problemen vilket givetvis är uselt av produktionen att inte sköta), det var tydligen en obekväm bussresa... Som alltid är det dom som har sämst personlighetsdrag som gnäller i media.
För Dennis del vore det bara tråkigt om det är Liselott som är där, så fort han tittar på en annan kvinna som han känner kommer hon ju bli galet svartsjuk och det är inget beteende som är direkt attraherande.
Synd om Fredrik dock, han försatte ju sin chans att träffa helt rätt och återigen kan man säga att man inte ska rusa in i något bara genom att träffa en enda, Kärlek tar tid att få fram och jag må låter som en bitter jäkel men den där enda dagen dom träffades innan han fattade beslutet att bara träffa henne räcker givetvis inte till för att riktigt hinna känna efter, det märktes ju också nu när det verkar ha tagit slut.
Citat:
Ursprungligen postat av
ikkenicke
Alma släppte taget, precis som Liselotte gjorde när hon sa lycka till och gick därifrån. Dock höll ju faktiskt Alma och Erik kontakten med varandra hela tiden efter programmet (ingen aning hur det var med L och D). Då hade ju dessutom Liselotte och Dennis haft mer tid ihop, de hade kyssts och bott under samma tak längre tid än Alma och Erik. Så jag tycker det är jäkligt orättvist att hävda att Alma släppte taget medans Liselotte inte gjorde det utan hängde kvar och nästla sig in osv. Och om Alma är mogen nog att inte vara stolt eller bitter utan ge det än ärlig chans vad är då inte Liselotte?
Det är extremt vad folk tolkar nästan identiskt beteende helt olika. Man har sett något man inte gillar hos en person och då ses plötsligt alla deras gärningar som dåliga.
Fast beträffande det sistnämnda och att Liselott sågas stenhårt så är det är ju samma sak som att du själv och några andra "rycker ut" för att försvara Liselott baserat på vad ni tycker.
Det är självfallet så att alla får sina favoriter i en serie som BSF.
Skillnaden är dock gigantisk mellan Alma och Liselott. Alma köpte ju att Erik behövde tiden men Charlotte och att han behövde tiden efter att sörja det, hon var givetvis besviken hon med dock när han valde bort henne på Siggesta.
Dock ser man tydliga skillnader under serien, medan Liselott först på gruppdejten betedde sig svinigt mot övriga tjejer (där alla utan Liselott och hennes enda vapendragare var eniga om deras usla beteende), sedan körde hon och samma vapendragare över Annie på gården.
Liselott har ju också kommit och avbrutit/förstört flera pratstunder Dennis haft själv med dom andra sökanden.
Alma däremot har "köpt spelets regler" och låtit Erik träffa dom andra och således även Charlotte utan att det skall avbrytas dejter och storgråtits för att vinna fördelar. När Alma sedan då valdes bort för Charlotte blev hon givetvis ledsen men köpte det hela ändå ty det är ju så det är, när sedan tiden gått blev det ju bra till slut. Att det blev lyckat till slut beror ju antagligen mycket på att Alma hela tiden låtit det ta den tid det tar, köpt att det är fler tjejer om samma kille osv.
Liselott däremot har sedan start visat ett drygt översittarbeteende vilket irriterat en överväldigande majoritet i tråden här samt faktiskt också Dennis.
Sedan om Dennis nu mot bättre vetande valt Liselott ändå får man ju hoppas, likt med alla par i serien, att det går bra.