2017-12-20, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Nej. Och varför skulle han vara det med Annie egentligen? Hon verkar ju inte vilja veta av honom. Däremot är jag nyfiken på varför det inte höll med Liselott.

Annie är ju en sådan där tjej man tänker ”oj så söt” om men som man efter några minuter upptäcker är sjukt tråkigt, blyg och som blir sur över att inte få 100% fokus i varje socialt sammanhang man befinner sig i, enbart för att hon själv inte vågar ta för sig.
Citera
2017-12-20, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordkraft
Annie är ju en sådan där tjej man tänker ”oj så söt” om men som man efter några minuter upptäcker är sjukt tråkigt, blyg och som blir sur över att inte få 100% fokus i varje socialt sammanhang man befinner sig i, enbart för att hon själv inte vågar ta för sig.

Det blir ju annat när dom kommer ur TV-bubblan.
De äkta känslorna fanns nog inte bara där helt enkelt.
Man undrar ju lite hur mycket effektiv egentid dom egentligen har att lära känna varandra under inspelningen. Tror inte det är så många timmar.
Citera
2017-12-20, 23:58
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordkraft
Ja. Han borde helt klart med facit i hand valt Liselott framför Annie på gården. Då hade det nog hållt än idag och i framtiden. Tror att det kom att ligga lite i fatet för honom hela tiden även efteråt nu. Hennes humör till trots så verkade det ju finnas kemi där. Något som helt saknades med Annie uppenbarligen. Han tänkte med kuken och valde den snyggaste rakt av utan att checkat av med sig själv vad han egentligen söker.

Annars. Jocke verkar vara en hyvens kille och veta vad han vill. Vi var väl alla lite förvånade över hans val men där underskattade vi nog honom. Kul för dom iaf.

Marcus och Erika..Tja. Bara att hoppas att Marcus vet vad han sysslar med och Erica landat lite. Men kan inte komma ifrån att det inte känns riktigt sunt mellan dom.

Johan och Sofie..Ingen diskussion. Här har det känts rätt sen en lång tid tillbaka.
Senast redigerad av Steff83 2017-12-21 kl. 00:06.
Citera
2017-12-21, 00:50
Avslutad
Att Marcus och Erika skulle hålla ihop kunde jag inte ens föreställa mig i mina vildaste fantasier. Kul också att Johan och Sofie är sambos!
Citera
2017-12-21, 09:00
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ensamhet.
Att Marcus och Erika skulle hålla ihop kunde jag inte ens föreställa mig i mina vildaste fantasier.
Citat:
Marcus och Erika..Tja. Bara att hoppas att Marcus vet vad han sysslar med och Erica landat lite. Men kan inte komma ifrån att det inte känns riktigt sunt mellan dom.
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Det gick bättre för Marcus och Erica än vad jag hade vågat hoppas på, hon landade tydligen när dem kom hem från Frankrike och dem hade ju tydligen sagt dem stora orden till varandra och hon var där regelbundet. Så Marcus verkar ha fått sin revansch nu 11 år senare och det verkar ju funka så kanske var vi många som missbedömde Erica?! Jag önskar dem all lycka nu i alla fall .
Nej, jag känner inte att jag har missbedömt henne alls i alla fall.
Litar inte på henne ett dugg. Vem vet vad hon har för motiv för att hålla ihop med Marcus?
Hon sa nåt om att hon hade varit ihop med killar som var hans raka motsats tidigare (föga förvånande) men att Marcus var bra för henne.
Frågan är då om hon verkligen attraheras av Marcus eller om hon bara försöker att "omprogrammera sig" att gilla den snälla killen eftersom han kan vara en säker "investering" långsiktigt? Sådan omprogrammering brukar dock inte fungera, se t ex Jennifer från förra året som också säger sig vilja ha en snäll kille men som inte lyckas få ihop det med attraktion. Marcus känns bara som nåt slags projekt för Erica, ett försök till något annorlunda mot det hon upplevt tidigare. Hon har dock fått kompromissa kraftigt med sig själv och jag tvivlar på att hon kommer att kunna fullfölja det i längden. Hon lär bli uttråkad och söka sig till andra män. I värsta fall har hon Marcus kvar som trygghet medan hon är otrogen med andra.

Marcus tog ju även upp att det var problematiskt med hennes humörsvängningar så han verkar trots allt ha vaknat upp lite. Han som är en så lugn kille, hur ska han stå ut med labila Erica i längden om hon inte ändrar sig (eller får behandling för eventuella hormonproblem som en annan skribent var inne på)? Jag vidhåller att båda är helt fel för varandra.
Citera
2017-12-21, 09:01
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Sammanlagt av de ordinarie bönderna så var det bara Fredrik och Leonora som det gick åt helvete för men det var väl inte så förvånande. Leonora rusade på för mycket och för fort och Fredrik verkar otroligt kräsen och är aldrig nöjd med damerna tycks det som. Han får väl leta vidare, men enligt Linda så har hon erbjudit Leonora att medverka igen i BSF precis som hon gav Marcus en andra chans, så vem vet, Leonora kanske dyker upp nästa säsong
Citat:
Ursprungligen postat av KanghastanArticuno
Leonora får nog en andra chans i nästa års bonde söker fru
Jag vill inte att Leonora ska få en ny chans så snart. Hon bröt trots allt ett kontrakt och även om TV4 är slappa och inte låter det få några konsekvenser (med risken att det kommer att hända om och om igen med andra deltagare) så tycker jag att hon ska få stå sitt kast ett tag till. Hon försatte en unik möjlighet och rusade iväg med första bästa som visade henne intresse. Nu har inte bara hon själv utan även hennes dotter drabbats av hennes impulsiva och omogna beteende.
Personligen är jag heller inte särskilt förtjust i henne, finner henne rätt jobbig. Däremot är det ju lite kul med en "homo-bonde" och det var ju rätt länge sedan en sådan var med.
Men då kan ju istället Thilde som numera är lesbisk få en chans. Det är ju väldigt unikt med en deltagare som "bytt spår" på det viset och det hade ju varit kul att se om hon hade lyckats hitta kärleken via programmet ännu en gång.
Citat:
Annars. Jocke verkar vara en hyvens kille och veta vad han vill. Vi var väl alla lite förvånade över hans val men där underskattade vi nog honom. Kul för dom iaf.
Ja, man var lite förvånad över valet. Kände inte att de hade någon kemi som gick igenom rutan precis men desto roligare att det gått så bra.
Citera
2017-12-21, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Nej, jag känner inte att jag har missbedömt henne alls i alla fall.
Litar inte på henne ett dugg. Vem vet vad hon har för motiv för att hålla ihop med Marcus?
Hon sa nåt om att hon hade varit ihop med killar som var hans raka motsats tidigare (föga förvånande) men att Marcus var bra för henne.
Frågan är då om hon verkligen attraheras av Marcus eller om hon bara försöker att "omprogrammera sig" att gilla den snälla killen eftersom han kan vara en säker "investering" långsiktigt? Sådan omprogrammering brukar dock inte fungera, se t ex Jennifer från förra året som också säger sig vilja ha en snäll kille men som inte lyckas få ihop det med attraktion. Marcus känns bara som nåt slags projekt för Erica, ett försök till något annorlunda mot det hon upplevt tidigare. Hon har dock fått kompromissa kraftigt med sig själv och jag tvivlar på att hon kommer att kunna fullfölja det i längden. Hon lär bli uttråkad och söka sig till andra män. I värsta fall har hon Marcus kvar som trygghet medan hon är otrogen med andra.

Marcus tog ju även upp att det var problematiskt med hennes humörsvängningar så han verkar trots allt ha vaknat upp lite. Han som är en så lugn kille, hur ska han stå ut med labila Erica i längden om hon inte ändrar sig (eller får behandling för eventuella hormonproblem som en annan skribent var inne på)? Jag vidhåller att båda är helt fel för varandra.

Det kan ju även vara på det sätt som du säger, att hon ser honom som en "investering", det lär ju visa sig om det är så när /om tidningarna börjar skriva om deras uppbrott. Om det skulle bli så tycker jag synd om Marcus, vill ju att han och alla bönderna ska ha kärlek i livet.
Citera
2017-12-21, 09:53
Medlem
Citat:
Jag vill inte att Leonora ska få en ny chans så snart. Hon bröt trots allt ett kontrakt och även om TV4 är slappa och inte låter det få några konsekvenser (med risken att det kommer att hända om och om igen med andra deltagare) så tycker jag att hon ska få stå sitt kast ett tag till. Hon försatte en unik möjlighet och rusade iväg med första bästa som visade henne intresse. Nu har inte bara hon själv utan även hennes dotter drabbats av hennes impulsiva och omogna beteende.
Personligen är jag heller inte särskilt förtjust i henne, finner henne rätt jobbig. Däremot är det ju lite kul med en "homo-bonde" och det var ju rätt länge sedan en sådan var med.
Men då kan ju istället Thilde som numera är lesbisk få en chans. Det är ju väldigt unikt med en deltagare som "bytt spår" på det viset och det hade ju varit kul att se om hon hade lyckats hitta kärleken via programmet ännu en gång.

Ja, man var lite förvånad över valet. Kände inte att de hade någon kemi som gick igenom rutan precis men desto roligare att det gått så bra.

Nej kan hålla med om att det är väldigt snabbt att ge henne en ny chans redan nästa år och jag fattar inte alls varför Linda vill ge henne en ny chans så fort?! Med Marcus väntade ju Linda 11 år innan hon gav honom chansen igen. Och Linda verkar otroligt förlåtande trots att Leonora begått kontraktsbrott.
Citera
2017-12-21, 09:58
Medlem
Funderar fortfarande på vilket bondepar som gifter sig den här säsongen. Har ej sett artiklar om det, men Linda har ju gått ut med det. Skulle kunna vara Joacim&Carro eller Johan&Sofie?! Var ju nån här i tråden som påstod envist att det var Fredrik&Yvonne som skulle gifta sig men det är det ju knappast med tanke på att dem inte ens är ett par idag.
Citera
2017-12-21, 10:07
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Sista BSF för säsongen då och lite tankar om det då.

Flera har ju funnit lyckan och det glädjer mig att se. .

Det blev Johan och Sofie och dem verkar lyckliga och hon planerar ju flytt dit så det är bara att önska dem all lycka .

Även för Joacim och Caroline har det gått bra och dem bor ihop och där kommer det troligen bli giftermål och barn inom en snar framtid

Det gick bättre för Marcus och Erica än vad jag hade vågat hoppas på, hon landade tydligen när dem kom hem från Frankrike och dem hade ju tydligen sagt dem stora orden till varandra och hon var där regelbundet. Så Marcus verkar ha fått sin revansch nu 11 år senare och det verkar ju funka så kanske var vi många som missbedömde Erica?! Jag önskar dem all lycka nu i alla fall .

Dennis fick sin Liselott, jag är ju besviken att det inte blev Annie men är han lycklig och dem har det bra trots en del rykten om att dem skulle gjort slut nu så är det ju bra för Dennis. har inte sett några konkreta bevis för att han och Liselott skulle gjort slut heller.

Sammanlagt av de ordinarie bönderna så var det bara Fredrik och Leonora som det gick åt helvete för men det var väl inte så förvånande. Leonora rusade på för mycket och för fort och Fredrik verkar otroligt kräsen och är aldrig nöjd med damerna tycks det som. Han får väl leta vidare, men enligt Linda så har hon erbjudit Leonora att medverka igen i BSF precis som hon gav Marcus en andra chans, så vem vet, Leonora kanske dyker upp nästa säsong

Johan och Sofie verkar ju göra precis "allt rätt" förhållandemässigt om man nu kan säga att det finns en manual för hur sådant går till, dom skyndar långsamt efter att den första förälskelsen lagt sig och lever ju idag lyckliga. Mycket fint att se.

Jocke och Caroline hade ju knappt varit ifrån varandra en enda dag sedan resan och verkar fortfarande genuint förälskade, dom hade ju dessutom gett sig in i ett större husprojekt med hans farmors hus. Det tyder ju på att dom planerar för familj inom en inte alltför avlägsen framtid iom att det huset antagligen är större (det finns ju knappast anledning att byta annars i hans fall).

Marcus och Erica hade ju haft det rejält upp-å-ner och sade ju sig ha det lite så än även om det lugnat ner sig men det är fortfarande här man får ha sina största tvivel bland paren från årets säsong, han är så förblindad av kärleken att han trots att han ser förbi det han själv säger är jobbiga sidor kör på. Det är givetvis bara att önska dom alla lycka även om det i alla avseenden är ett omaka par, sedan får det hänvisas till produktionsvinklar bäst det vill. Någon missbedömning av Erica är det inte tal om dock, egenskaperna som nämnts finns där.

Dennis är således singel igen, det var ju väntat. Synd för hans del dock, man kan givetvis spekulera i hur det blivit om han valt Liselott direkt i slutvalet men fungerar det inte fungerar det inte helt enkelt och även om det verkade så lyckligt i rutan igår så sa ju dom själva att det faktiskt bara var tredje dejten sedan "återföreningen" när tv var där och filmade.

I övrigt var det alltså precis som jag sagt innan dom bönder som valde för fort som står utan kärlek nu, det borde sannerligen införas regler om att man skall träffa sina brevskrivare.

Citat:
Ursprungligen postat av KanghastanArticuno
Leonora får nog en andra chans i nästa års bonde söker fru

Nej, inga fler "lucky loser"-deltagare nu. Ge andra chansen istället.

Citat:

Nu vill jag som sagt inte alls se fler "Lucky loser"-deltagare men isf hellre Thilde som ju faktiskt var en otroligt fin kärlekssaga att följa under sin förra vända än Leonora.
Citera
2017-12-21, 10:39
Medlem
Bekräftat på Expressen att Dennis är singel igen: https://www.expressen.se/noje/tv-bondens-dubbelfiasko-ar-singel-igen/

Ny artikel om Marcus och Erika och det verkar hålla: https://jkpgnews.se/noje/sa-gick-det-for-marcus-och-erica-efter-bonde-soker-fru/

Det verkar också hålla för Joakim och Caroline: http://www.unt.se/nyheter/enkoping/efter-programmet-bonden-berattar-om-karleken-4852082.aspx

Johan och Sofie verkar det också funka för: "Johan Petersson och Sofie är nu sambos." i en google sökning uppdaterad för 14 h sedan på aftonbladet +

Så på det hela ett väldigt lyckat Bonde söker fru

Lite synd att det inte funkade för Leonora och för Fredrik så är jag inte förvånad då han faktiskt var mycket mer attraktiv än sina tilltänkta.
Citera
2017-12-21, 17:08
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Bekräftat på Expressen att Dennis är singel igen: https://www.expressen.se/noje/tv-bondens-dubbelfiasko-ar-singel-igen/

Ny artikel om Marcus och Erika och det verkar hålla: https://jkpgnews.se/noje/sa-gick-det-for-marcus-och-erica-efter-bonde-soker-fru/

Det verkar också hålla för Joakim och Caroline: http://www.unt.se/nyheter/enkoping/efter-programmet-bonden-berattar-om-karleken-4852082.aspx

Johan och Sofie verkar det också funka för: "Johan Petersson och Sofie är nu sambos." i en google sökning uppdaterad för 14 h sedan på aftonbladet +

Så på det hela ett väldigt lyckat Bonde söker fru

Lite synd att det inte funkade för Leonora och för Fredrik så är jag inte förvånad då han faktiskt var mycket mer attraktiv än sina tilltänkta.
Ja. Väldigt bra utdelning denna säsong får man säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in