Citat:
Ursprungligen postat av
Yasko
Inga av Katalanska ledarna använde våld tex. ändå fänglades de, politiska fångar alltså.
För det är hans liv förstört.
Han gick ut och sa att tidningen skulle läggas ner och du har fått ditt länk. Att han blir rädd(eller skräms) efteråt gör inte saken bättre precis.
Det finns många fler exempel ångande "fria medierna" i väst, men jag valde en västartikel med flit, det är ju inte lätt att ge länk från någon kättersk, förlåt "icke-demokratisk" tidning till såna som du...

Fängelse ges inte bara vid våldsbrott, det vet du va? Politiska handlingar som att bryta sig loss från en suverän stat är olagligt i alla länder. Att uttrycka en politisk åsikt är inte det. Förstå skillnaden.
Du svarade inte på frågan. Vilket brott mot mänskligheten avslöjades? Uttrycket har allvarliga juridiska implikationer.
Jag fick länken, och det tackar jag för, men länken i sig är inte ett starkt belägg för att så faktiskt har skett. Det är möjligt, men det faktum att det publiceras i en västtidning, från samma stat som påstås ha hotat att lägga ner redaktionen talar ju emot din ståndpunkt. Det ironiska är ju att du inte verkar inse att nyheten kom fram från "västmedia". Men men.