Citat:
Ursprungligen postat av
Hopes.N.Dreams
En ledare blev åtalad. De flesta blev frisläppta. Och jag kan inte se likheten i en region som bryter sig loss från den suveräna staten och enskilda politiska aktiva som blir fängslade enbart för kritik mot regering. Du kanske inte är särskilt bra på att dra jämförelser?
Inga av Katalanska ledarna använde våld tex. ändå fänglades de, politiska fångar alltså.
Citat:
Vilka brott mot mänskligheten talar du om? Han må ha avslöjat eventuella krigsbrott (om ens det), men inga brott mot mänskligheten.
För det är hans liv förstört.
Citat:
Om du väljer att påstå saker med en annan med motsatt ståndpunkt är det rimligt att lägga fram källor. Jag tar dig inte på orden och jag förväntar mig inte heller att du gör detsamma. Förstått?
Det må stämma, men artikeln lägger enbart fram anklagelser eller påståenden om ett sådant möte eller hot från statliga företrädare. Det lämnar utrymme för misstankar, men det är allt. Inte går du runt och utgår ifrån att alla anklagelser/misstankar är sanna? Det kanske du gör, vilket förklarar varför du har en så sne världsbild.
Han gick ut och sa att tidningen skulle läggas ner och du har fått ditt länk. Att han blir rädd(eller skräms) efteråt gör inte saken bättre precis.
Citat:
Jag tror inte det. Jag vet. Den ovannämnda artikeln om anklagelse om att stänga ner the Guardian kom ju från en västtidning. Lär dig någon gång.
Det finns många fler exempel ångande "fria medierna" i väst, men jag valde en västartikel med flit, det är ju inte lätt att ge länk från någon kättersk, förlåt "icke-demokratisk" tidning till såna som du...