2017-12-12, 12:53
Medlem
storraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Vad finns det för bevis för att den attacken var utförd utav syriska regeringen?
Du får väl lusläsa FN-utredningen i orginal, jag har bara läst referaten om den.
Citera
2017-12-12, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storrap
Du får väl lusläsa FN-utredningen i orginal, jag har bara läst referaten om den.
Okej Xelious, sluta spamma här.

Jag har läst den, och det finns inga direkta bevis. Läs den själv så kanske du kan öppna ögonen. Det dryper av ryssofobia i dina inlägg.
Citera
2017-12-12, 13:06
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ska vi ta i hand på det gällande oss båda??
Det har riktats grundlösa anklagelser mot Syrien ideligen. Media upprepar dessa, trots att de är falska. Hela kriget mot Syrien bygger på lögner.
Citera
2017-12-12, 13:24
Medlem
storraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Det har riktats grundlösa anklagelser mot Syrien ideligen. Media upprepar dessa, trots att de är falska. Hela kriget mot Syrien bygger på lögner.
Med Syrien menar du Assad? Om så vilka anklagelser specifikt?
Utveckla gärna din sista mening.
Citera
2017-12-12, 13:38
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Med Syrien menar du Assad? Om så vilka anklagelser specifikt?
Utveckla gärna din sista mening.
Det kallas för ett inbördeskrig, men det är ett angreppskrig från USA, Israel, Saudi, EU, där man använder sig av terrorister istället för egna soldater.

De påstod att det fanns en opposition mot Assad, som "behövde" vårt stöd. Och de fick stöd, men det var just de grupper som USA & co har beväpnat, med al-Qaida i spetsen.

För att ta ett par exempel.Tråden är full av exempel, bläddra och läs, vetja. Allt du drar upp har ventilerats hur många gånger som helst.
Lögnerna är avslöjade! Bland annat välrenommerade journalister från Väst har sagt detta länge.
Citera
2017-12-12, 13:44
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Läste nyss en artikel i västmedia som frågade vart ISIS tagit vägen. Tydligen hade de försvunnit i tomma intet. Relevant fråga. Någon mer bevakning av det har jag inte sett. Jag får en känsla av mörkläggning. Tyvärr kommer jag inte ihåg var jag läste artikeln och lyckades inte googla fram det heller.
Ja, det tystas förstås ned, som alla andra obekväma sanningar. En del har transporterats till Afghanistan har jag sett, Libyen har jag sett också.
Man får nog betrakta dem som vanliga legoknektar i roller som terrorister för att skrämma folk lite extra. Tänk i början när media beskrev IS som något slags oåtkomligt ondsint väsen, som ingen kunde besegra.
Citera
2017-12-12, 13:48
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Nja, inte bara USA har skuld i det inträffade. Tidigt under de första demonstrationerna i Syrien gav sig ambassadpersonal från olika västländer ut bland demonstranterna och uppmanade folket att inte anta Assads erbjudande om förändringar då han ändå skulle bli avsatt av väst. Kort därefter stängde de flesta länderna sina ambassader och drog.

Källa: Nikolaos van Dam: Destroying a Nation.

Ja, naturligtvis menar jag också alla ja-sägarna runt USA och inte minst Israel, som nog är den främsta pådrivaren.

Intressant att ambassadpersonal agerade "folket"! Och så kallades det ett folkligt uppror. Det är helt sjukt så mycket lögner de har tutat i oss.
Citera
2017-12-12, 13:48
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Återigen varför rysk media inte är trovärdig.

http://syria.liveuamap.com/en/2017/12-december-according-to-sputnikint-turkish-foreing-minister
Citat:
According to @SputnikInt Turkish foreing minister said the 'Syrian government' is no longer a threat for Turkey. Reality: He said nothing like that. He said that Turkish position on Assad hasn't changed and that Turkey don't believe a transition period with Assad is possible
Citera
2017-12-12, 13:51
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Okej Xelious, sluta spamma här.

Jag har läst den, och det finns inga direkta bevis. Läs den själv så kanske du kan öppna ögonen. Det dryper av ryssofobia i dina inlägg.
Det finns massvis med bevis och stöd från åtskilliga sakkunniga i området. Du har valt att ignorera all fakta.

Samma utredningar anklagar oppositionen för massiva krigsbrott. USA har också blivit anklagad för det. Jag har svårt att tro att en kontrollerad utredningsgrupp skulle skjuta sig själv i foten och anklaga de parter den påstås "skydda".

Detta vet du redan men av någon konstig anledning väljer du att blunda för det.
Citera
2017-12-12, 15:03
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams

http://syria.liveuamap.com/en/2017/12-december-according-to-sputnikint-turkish-foreing-minister
Du vet att det är en pro-ukrainare som driver den sidan, eller?
Citera
2017-12-12, 15:34
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams

Och västmedier är trovärdiga? De länkar till NTV en turkisk nyhetskälla, en av de mer trovärdiga men inte ens jag som följer kan säga att just NTV har rätt här.

Det är dags att boskapen i väst att erkänna, alla medier ljuger mer eller mindre. Spelar ingen roll vart de kommer ifrån, man får dubbelchecka, trippelchecka allt. Jag tog en snabb titt på Cavusolgus twitterkonto, inga kommentarer agående Syrien igår eller idag...
Citera
2017-12-12, 15:36
Medlem
storraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Det kallas för ett inbördeskrig, men det är ett angreppskrig från USA, Israel, Saudi, EU, där man använder sig av terrorister istället för egna soldater.

De påstod att det fanns en opposition mot Assad, som "behövde" vårt stöd. Och de fick stöd, men det var just de grupper som USA & co har beväpnat, med al-Qaida i spetsen.

För att ta ett par exempel.Tråden är full av exempel, bläddra och läs, vetja. Allt du drar upp har ventilerats hur många gånger som helst.
Lögnerna är avslöjade! Bland annat välrenommerade journalister från Väst har sagt detta länge.
Så Syrien var isolerat från den s.k. arabiska våren, som 'drabbade' flera andra arabländer, den nådde aldrig Syrien? I st drabbades man av en terroriststyrka hopsatt av USA, EU, Saudi och Israel. Arma land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in