2017-12-07, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kikko6
Kan hålla med. Däremot så hörde jag tydligt att Liselott säga att "Jag vill gärna flytta, för att helt börja om på ny kula då livet är lite jobbigt/konstigt just nu."
Sedan har jag fått höra en hel del om hennes familjesituation via PM som jag skulle kunna lägga under spoiler om någon är intresserad.
Dock vet inte jag personligen vad sanningshalten är i det så att säga.
Men det förklarar nog en hel del av hennes beteende. DOCK ej hennes svartsjuka.

Jag hoppas innerligt att hon då hittar någon annan kille än Dennis som hon kan "börja om på ny kula" hos. Dennis kommer få agera samtalsterapeut mer än partner och han är värd ett lyckligt och lugnt familjeliv med Annie!
Citera
2017-12-07, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Kan ju vara en annan tjej som är där, behöver inte vara Charlotte.

Stämmer inte riktigt. Linda frågar honom om han "har dejtat nånting annat" varpå Erik säger att "jag har faktiskt en tjej här hemma just nu".
Man får ju lite uppfattningen att det kan handla om en annan tjej än Charlotte, kan ju vara en helt ny förmåga alternativt att Alma kommit tillbaks.

Man behöver ju inte gillar att bli dominerad bara för att man dras till män med lite mer alfa i sig än Thereses samling... Jörgen ser jag inte heller som särskilt dominant eftersom han har en så genomskinlig fasad, vill verka tuff och cool men är det verkligen inte. Något som Therese ju även kommenterade.

Mer fart och känslor på gott och ont kanske man kan säga. Men skärper hon till sig och mognar lite så tror jag att Liselotte kan vara en lojal och rolig flickvän/fru.
Håller med om att Annie är tråkig, det händer liksom ingenting. Har svårt att se några intressanta diskussioner uppstå med en tjej som Annie.

Jag har sagt det innan och jag säger det igen; Erica är så mycket värre än Liselotte.
Marcus är naiv och korkad som valde henne och bara skönmålade hennes dåliga sidor. Är det någon som får vara beredd på ett helvete så är det han. Tyvärr är han ju en toffel så Erica kan ju köra med honom bäst hon vill. Ommöblering av huset är ju bara början.
Jag tror faktiskt att Erica mest har varit intresserad av att vinna. Att det handlar om någon slags egotripp. Jag litar inte på någonting som hon säger och upplever henne som väldigt falsk. Skulle bli väldigt förvånad om hon är kvar på gården när kamerorna har slocknat.

Ja iofs, det kan ju vara så att det inte funkade med Charlotte och att han sen dejtat någon annan som han har på gården när Linda kommer, eller kanske rent av Alma som han har tagit tillbaka så att säga. Men tror hon blev för sårad för att kunna tänka sig gå tillbaka till Erik.

Angående Erica så är jag lite rädd att du kan ha en poäng. Hon säger ju redan nästa vecka att det är inte samma sak med Marcus i Frankrike som på gården, hon märker att nåt inte är som det ska, hon börjar tvivla om det verkligen är rätt med henne och Marcus. Vore ju väldigt trist om hon drar nu när Marcus äntligen är kär efter 9 år som singel och med all otur han haft med tjejer.
Citera
2017-12-07, 01:16
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikkenicke
Tycker fortfarande det känns som barnarov i Johans fall.
Du håller med om att hon ser omyndig ut i plytet, jag tror inte på henne när hon säger att hon är "kär"
Citera
2017-12-07, 01:28
Medlem
De tre sista tjejerna på Joacims gård var ju alla fantastiskt fina. Både Joacim och Dennis (om han väljer den andra, inte Liselotte) har ju potential för livslång kärlek känns det som.

Johan (?) känns hopplöst förälskad i en tjej som inte är alls lika intresserad, men det kanske bara framstår så i rutan. Tror inte det håller tyvärr.

Marcus kommer nog också bli dumpad så småningom när tjejen tröttnar. De är på tok för olika och jag kan se henne börja styra och ställa med tiden. Å andra sidan verkar han behöva en stark kvinna då han känns lite mesig själv.
Citera
2017-12-07, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/9mvn09/bonde-soker-fru-deltagaren-bryter-ihop-jag-orkar-inte

Annie är så fin person. Inte konstigt att hon reagerar såhär när hon kär i Dennis och troligen inser hon vilket katastrofalt liv han skulle få med Liselott om han skulle ta henne.

Så när Annie gråter är det för att hon är en fin människa som är kär i Dennis men när Liselotte gråter är det för att hon är en svartsjuk psykopat. Det är väl ändå att mäta med olika måttstockar?

Tycker ni överdriver Liselottes beteende lite, hon är ung och lite svartsjuk och ska dejta en kille samtidigt med ett gäng andra brudar. Plus att tv-teamet såklart lyftar fram de egenskaperna extra mycket. Jag skulle utan tvekan välja Liselotte, skulle det sedan visa sig att svartsjuka och kontrollbehov osv fortsatte även utanför kamerorna får han väl göra slut. Mycket hellre det en livlösa Annie. Han kan väl ta ett kort på henne och hänga upp på väggen så får han ju det bästa ur två världar. Tycker dock att Liselotta är söt med.
Citera
2017-12-07, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimson941
Det ursäktar ändå inte hennes beteende. Hon har allvarliga problem med svartsjuka och ett kontrollbehov, finns även lite psykopatiska drag hos henne. Det kan förklara varför hon beter sig som hon gör om hon har haft en jobbig uppväxt men det ursäktar ändå inte hennes kontrollbehov. Det är något hon måste ta i tu med på egen hand och inte genom att böla sig till något som hon inte gillar el vara så svartsjuk som hon är! Hon kommer att lägga hela bördan på Dennis om dom blir ett par, och det kommer göra att det aldrig kommer att hålla!

Citat:
Jag hoppas innerligt att hon då hittar någon annan kille än Dennis som hon kan "börja om på ny kula" hos. Dennis kommer få agera samtalsterapeut mer än partner och han är värd ett lyckligt och lugnt familjeliv med Annie!

Läs vad jag skrev i inlägg #761.
Jag skrev ju just det att det förklarar kanske en aning varför hon svarade som hon gjorde på Dennis fråga på dejten angående att flytta. Då svarade hon "Att hon ville börja om på helt ny kula, att hon hade det lite struligt i sitt liv just nu".
Sen skrev jag även att det ej försvarar hennes svartsjuka.
Men sen vet man ju inte hur mycket Tv4 vinklar allt osv osv.
Läs bara den här. https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/1knwKe/bonde-deltagaren-mutade-mig-med-redbull
Men för att förklara mig från det ni skrev till mig så har jag aldrig påstått att det jag lade under spoiler skulle försvara hennes beteende samt svartsjuka.
Citera
2017-12-07, 08:54
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kikko6
Läs vad jag skrev i inlägg #761.
Jag skrev ju just det att det förklarar kanske en aning varför hon svarade som hon gjorde på Dennis fråga på dejten angående att flytta. Då svarade hon "Att hon ville börja om på helt ny kula, att hon hade det lite struligt i sitt liv just nu".
Sen skrev jag även att det ej försvarar hennes svartsjuka.
Men sen vet man ju inte hur mycket Tv4 vinklar allt osv osv.
Läs bara den här. https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/1knwKe/bonde-deltagaren-mutade-mig-med-redbull
Men för att förklara mig från det ni skrev till mig så har jag aldrig påstått att det jag lade under spoiler skulle försvara hennes beteende samt svartsjuka.
Så här säger Liselott https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/el9bM/bonde-soker-fru-liselotte-angrar-att-jag-stallde-upp . Jag tycker folk är ganska naiva som bara dömmer ut deltagarna även fast det är ganska välkänt att dejtingsåpor som Bachelor och bonde söker fru är vinklade.
Citera
2017-12-07, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Beach boy
Så här säger Liselott https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/el9bM/bonde-soker-fru-liselotte-angrar-att-jag-stallde-upp . Jag tycker folk är ganska naiva som bara dömmer ut deltagarna även fast det är ganska välkänt att dejtingsåpor som Bachelor och bonde söker fru är vinklade.

Självklart är det så.
Räcker väl med att gå till förra avsnittet där Liselott ställer sig upp och hostar som en galning vid frukosten då Dennis precis frågat Annie om en dejt.
Är fullständigt övertygad om att Liselott ställde sig upp innan det ens kom på tal om en dejt.
Samma det här med att hon smällde flugor och att de framställde henne som att hon vore arg.
När hon satt vid stenen när Annie och Dennis går iväg på sin dejt och de vinklar det som att hon skulle sitta där och må dåligt med mera.
Klart att tv vinklar väldigt mycket till att de ska få till bra tv. Det är ju deras jobb att göra bra tv så de får tittare.
Om de då får arga tittare (som en del är på tex Liselott) så är det bara en bonus för dom.
Så där håller jag med dig helt - och har även skrivit det själv tidigare.
Citera
2017-12-07, 10:13
Medlem
Mina tankar om de fyra ev. paren.

Markus och Erika. Kommer vara snabbt över givetvis. Klart han valde henne med det utbudet som han hade, men kommer inte bli något.

Dennis och Annie/Liselott. Spelar ingen roll vem han väljer av dem. Kommer inte bli något långvarigt iaf.

Jocke och Caroline. Ingen kemi över huvudtaget. Hon lämnar aldrig Sthlm och måste angett fel ålder? Är hon 27? Hade gissat på 35 åtminstone.

Johan och Sofie. Kan hålla upp till ett år. Mkt konstigt par i mina ögon. Hon kommer dra.
Citera
2017-12-07, 10:30
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Varför tolkade du det som att Charlotte inte var den som var på Eriks gård?? Tyckte inte det var nåt som sa det men kanske har fel....

Jag tyckte också det lät mer som det var någon annan än Charlotte som var där. Rentav så att det är någon annan än dom som var med i serien. Det var mest på tonfallet och ordvalet det lät så.
Kul dock givetvis om han träffat rätt.

Citat:
Ursprungligen postat av ikkenicke
Jag kanske har missat något men varför skriver alla att Jörgen är så rik?.

Att Therese och Jörgen nu skulle vara ihop visar ju att vad som visas i programmet speglar verkligheten väldigt lite. Precis som med Erik som tydligen både pratat och sms:at med en annan brud.

Jag fattar inte heller snacket om att Jörgen skulle vara så rik. En stor gård är inte per automatik detsamma som mycket pengar.

Therese kommentar om att Jörgen är en annan "under ytan" känns ju bara som en konstruktion efter att han betett sig som ett svin genom serien. Jag kan förövrigt inte fatta hur hans referenser beträffande hur han vill att en dam ska se ut har ändrats sig så att han väljer Therese.

Erik hade ju fått höra av Charlotte strax innan inspelning att hon inte kunde vara med och det var ju hans uppenbara favorit hela tiden så det är förvisso ett regelbrott men ändå logiskt att han ville hålla uppe den kontakten. Lite skrämmande dock när han säger att han är förälskad i en tjej han aldrig träffat...

Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Jag har sagt det innan och jag säger det igen; Erica är så mycket värre än Liselotte.
Marcus är naiv och korkad som valde henne och bara skönmålade hennes dåliga sidor. Är det någon som får vara beredd på ett helvete så är det han. Tyvärr är han ju en toffel så Erica kan ju köra med honom bäst hon vill. Ommöblering av huset är ju bara början.
Jag tror faktiskt att Erica mest har varit intresserad av att vinna. Att det handlar om någon slags egotripp. Jag litar inte på någonting som hon säger och upplever henne som väldigt falsk. Skulle bli väldigt förvånad om hon är kvar på gården när kamerorna har slocknat.

Jag reagerade på ommöbleringen, vi snackar alltså om att hon efter mindre än en vecka på gården börjar möblera om? Vilken människa gör så?
Givetvis skrämmande.
Det är lite olika varningsklockor beträffande Erica och Liselotte dock. Jag hade inte pallat med någon så osäker som Liselotte samtidigt är Ericas överkörningar inget jag köpt heller...

Jag tycker i övrigt det var fel av Jocke, det känns inte som ett landet-kompatibelt par...
Citera
2017-12-07, 10:52
Medlem
dialektikers avatar
Håller med er som tycker att Liselott är roligare än Annie. Men egentligen kan han nog få ännu bättre tjej.

Jörgen och Terese blir fina ihop.

Förstår att Johan är stormkär i sin söta, unga tjej, men hon besvarar honom verkligen ljumt. Hon verkar mer ointresserad än vad hon inser. Men vad vet jag?

Joacim och Caroline. Va? Det slår ju inga gnistor om dem precis. Hon känns otroligt malplace på denna gård. Hon har aldrig sagt ett ord om att hon trivs i den miljön.
Citera
2017-12-07, 13:17
Medlem
Det tråkiga med BSF är att man
inte vet om tjejerna är kära eller
bara vill "vinna" och åka på en resa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem