2017-12-13, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Nja det finns studier på att, inom vissa fågelarter som normalt bildar tvåkönade par, ökar antalet enkönade par när populationen börjar bli för stor för den koloni de bildat. Då minskar populationen (av lätt insedda orsaker) och antalet bögfåglar och lesbiska fåglar minskar igen.

Ska se om jag hittar en länk innan redigeringstiden går ur.

EDIT: Länk: https://www.dn.se/nyheter/varlden/gay-pingviner-adopterade-en-unge/
Pingviner lever också i polyamorösa förhållande med tre individer.
Kanske när det föds för många av ett kön.I kulturer/tider med underskott på män eller kvinnor har det även förekommit "månggifte" säkert över hela jorden.På grund av Madsens parafili kommer vi hela tiden in på sidospår med andra parafilier.
Så tillbaka till PMs störning (och sexliv vilket ju är lite utsvävande med flera partners.)
Senast redigerad av ottoplommon 2017-12-13 kl. 01:43.
Citera
2017-12-13, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
OBS Ironi OBS .Funderar även på om jag är i riskzonen för att ev komma på glid. Jag har varit på swingersklubb i Köpenhamn , utövat och intresserat mig för bdsm, arbetar som ensam kvinna med enbart män, gillar att klä mig i klänning. Känner mig totalt förtappad
Kanske detta är något Ot .
Det är väl bra med någon som har egen erfarenhet själv i denna tråden. Jag vet bara vad jag sett på tv.
Så då får man passa på och fråga dig då. Tror du att du skulle tilltalas av utbudet på klubben Manifest?
Har det där med faketortyr och fakemord någonting alls med BDSM att göra.Tror du att de som har den läggningen tilltalas av det? Kanske en gång av nyfikenhet? Men att hålla till där jämt?
Jag kan ju inte tänka mig att det är så. Men jag har ingen egen erfarenhet av sådant. Jag har bara haft burfåglar som var ena riktiga swingers
Citera
2017-12-13, 02:57
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag skönmålar honom inte, jag försöker se både hans dåliga och hans bra sidor. Detta med sexklubbarna ser jag som försvårande t.ex., som ett mycket dåligt tecken - men det verkar inte ni politiskt korrekta här göra. För att det är inne nu att människor ska få leva ut alla sina märkliga böjelser utan kritik. Hans goda sidor är ju att han är begåvad inom naturvetenskap och teknik, är flitig, målmedveten och kan inspirera andra. Hans raketprojekt kanske inte skulle ha gett mänskligheten något oundgängligt i sig, men det lockar nya ungdomar att plugga teknik och naturvetenskap, och det behövs ju. Alla kan inte bli fotomodeller, programledare eller bloggare. Om jag får citera det andra forumet igen, så var det många unga killar där, som pluggar till något inom teknik, rymd eller sjöfart nu, som skrev att Madsen varit deras idol under uppväxten...
Och rollen som idol och föredöme, det förtroendet har han förvaltat genom att brutalt döda det. Lika brutalt som han dödade Kim. Stackars de ungdomar som haft honom som idol, vilket jävla trauma.
Citat:
Det är så fult att använda de där övergreppen som ett argument emot hela den världsomspännande Katolska Kyrkan (även om det var väldigt illa förstås). Sexuella övergrepp inom JV har jag aldrig hört talas om - har du en källa på det? Det som har kommit ut är väl unga människors berättelser om hur föräldrarna tvingat dem att vara med i sekten mot sin vilja. Det här är hur eller hur OT, för de sexuella övergreppen inom Katolska Kyrkan har helt andra orsaker, än när folk lockas av tortyrshower på konstiga klubbar.
Fult? Jag visar på att övergrepp sker även där det - enligt dig - inte ska finnas. På ställen där "goda, troende, kyska" människor finns. Det är inte "konstiga klubbar" som gör att folk begår sexuella övergrepp. Det handlar om olika omständigheter. Det finns överallt och speciellt kanske i typiskt "slutna" sällskap, som t.ex inom Katolska kyrkan och Jehovas Vittnen. Ja, självklart har jag källa.
Citat:
Publikfriande skulle jag säga... Det hade varit justare att vänta tills dom fallit i första instans åtminstone, innan de svek en gammal vän.
Eller, kanske de åtminstone skulle ha väntat tills polisen hittat samtliga kroppsdelar, eller hur? Vilken tur att det finns människor med mänskliga egenskaper, som t.ex empatisk förmåga. Annars skulle världen se ut som du förespråkar. "Publikfriande"? Var nog istället det allra minsta de kunde göra för att slippa lite av skammen att kopplas samman med den sexualsadistiske styckmördaren och samtidigt visa att deras respekt naturligtvis låg hos offret - inte hos mördaren. Det här förstår alla normalt tänkande individer.

Du har fortfarande inte svarat på den viktigaste frågan som är:
Varför hoppas du på att Madsen inte ska dömas för mord när all forskning visar att en sexualsadistisk mördare strävar efter att upprepa sitt dåd? D.v.s när han väl förverkligat sin fantasi så duger inte bara fantasier längre utan drifterna och tvångstankarna har gett honom "mersmak" och han kommer att vilja döda igen. En obotlig sexualsadistisk mördare som skall få vara i frihet pga att han är så "kreativ och inspirerande"? Hur mycket är det värt för dig, vad är priset för det? Hur många kvinnor till skulle behöva dö innan du tyckte att det fick vara nog?
Citera
2017-12-13, 03:38
Medlem
Merwinna
När det gäller ämnen som intresserar dig så kan du googla allt om ubåtar,raketer,kemi,fysik,teknik,PMs blogg och hans kompisars blogg och till och med översätta långa stycken från tyska till svenska och lägga ut på FB.
Men när det gäller vanlig allmänbildning verkar du helt tappad bakom en vagn.
Dina "fakta" kommer enbart från fake news forum.Du klarar tydligen inte att googla vanlig allmänbildning. När det gäller parafilier som tex pedofili och homofili (säkerligen sexual sadism också) mm så har kyrkan och klostret,präster,nunnor och munkar alltid varit en respektabel samt praktisk förklädnad i alla tider.
Ett litet axplock på pedofili inom JH.
[url]https://sv.wikipedia.org/wiki/Jehovas_vittnens_hantering_av_sexuella_%C3%B6vergr epp_p%C3%A5_barn
https://www.aftonbladet.se/nyheter/article10356448.ab
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/jehovas-vittnen-anklagas-for-barnovergrepp
http://www.sanningenomsanningen.se/sexuella-overgrepp-pa-barn-inom-jv/
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=6181269
http://hjalpkallan.se/artiklar/personligt/jehovas-vittnen-svek-min-dotter/
https://www.expressen.se/nyheter/jehovas-vittnen-dolde-tusentals-overgrepp/
http://www.dagen.se/jehovas-vittnen-doms-i-nedtystat-pedofilfall-1.108522
Så hade PM levt för ett par hundra år sedan så kunde han tex.varit en präst som höll till i ett kloster med några likasinnade nunnor och torterat ihjäl unga,fattiga flickor som lämnats till klostret för att bli nunnor.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-12-13 kl. 04:28.
Citera
2017-12-13, 07:03
Medlem
Nellis-AFBs avatar
Orkar inte gå igenom alla trådar och diskussionen verkar ju ha flödat åt väldigt konstiga håll.

Ja pratade med några arbetskollegor och enligt: ”Jag haren en bror som har en kompis som känner”
Så ska tydligen både KW och PM ha varit flitiga besökare på BDSM-klubbar i København.

Att PM höll på med BDSM framgår med all önskad tydlighet.

Finns det några indikationer på att KW också var inne på det spåret?
Citera
2017-12-13, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Du Mona, poängen är att man kan ha konstaterats ha begått griftefrid (via styckning eller you name it), men uppfyller man inte rekvisiten för mord även i fall då det kan tyckas rätt uppenbart att samma person både mördade och sen skändade kroppen, så kan man inte dömas för morddelen. It happens. Nu tror inte jag att det kommer hända i Kim Wall-fallet eftersom polis och åklagare hittills har gjort ett ypperligt jobb med att stärka upp alla delar avseende uppsåtligt dödande.

Point taken. Du har helt rätt.

Visst kan en iskall mördare korta sitt straff med många år, eller gå helt fri, om kroppen styckas.

Välkänt exempel: S Gonerka. Begick mord på sjuttiotalet, men fick kort straff och dömdes inte för mord.

Han uppehöll sig fö på Malmskillnadsgatan, under samma period som CdC.

Hm... Madsen är ju klart speciell, vilket en styckmördare brukar vara, och det är fullt möjligt att han är lätt att få information ur...

Jag gissar att hans sociala och mentala sorteringssystem kan vara användbart för polis och undersökande psykiatriker.

Han döljer och avslöjar nog inte på samma sätt som du och jag. Han kan mycket väl blurpa ur sig info utan att kunna hejda sig eller ens reflektera över vad han gör.

Jag vet eg inte ett skit om honom, men vägledd av offentlig info får jag vissa vibbar. Jag gissar att Madsen har klara autistdrag, och duktiga yrkesmänniskor kan nog spela honom som ett piano och få ur honom den info som behövs, oavsett hur kall och smart han är.
Citera
2017-12-13, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0

Visst kan en iskall mördare korta sitt straff med många år, eller gå helt fri, om kroppen styckas.

Välkänt exempel: S Gonerka. Begick mord på sjuttiotalet, men fick kort straff och dömdes inte för mord.

Hm... Madsen är ju klart speciell, vilket en styckmördare brukar vara, och det är fullt möjligt att han är lätt att få information ur...

Jag gissar att hans sociala och mentala sorteringssystem kan vara användbart för polis och undersökande psykiatriker.

Han döljer och avslöjar nog inte på samma sätt som du och jag. Han kan mycket väl blurpa ur sig info utan att kunna hejda sig eller ens reflektera över vad han gör.

Jag vet eg inte ett skit om honom, men vägledd av offentlig info får jag vissa vibbar. Jag gissar att Madsen har klara autistdrag, och duktiga yrkesmänniskor kan nog spela honom som ett piano och få ur honom den info som behövs, oavsett hur kall och smart han är.

Jag är inne på samma spår; i våra ögon är han oförutsägbar, och har sannolikt en autistisk ådra. Han är ihärdig, koncentrerar sig på ett projekt i sänder, och går all in. Vidare är han mycket tondöv för sin omgivning, egocentricitet och grandiositet slår ut förmågan att samarbeta och leva sig in i sin omgivning.

De senaste åren har detta faktum kommit ikapp honom, och han är "död" som "Raket-Madsen", då har de inlärda spärrarna släppt, KW kom i vägen när det hände.

Att hon styckats är klart, och att PM gjort det. Hur hon dog, är oklart, och det kommer nog aldrig att bli helt klart......
Senast redigerad av Whyback 2017-12-13 kl. 08:50.
Citera
2017-12-13, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Att hon styckats är klart, och att PM gjort det. Hur hon dog, är oklart, och det kommer nog aldrig att bli helt klart......

Fast en del som sitter inne på långa straff erkänner väl till slut. Ex Ausonius dömdes mot sitt nekande. Efter 7 år i finkan erkände han dock.

Niklas Lindgren erkände en hel del redan under rättegången.

Anders Eklund har erkänt åtminstone mordet på Pernilla.

Etc, etc. Kan säkert bero på personligheten men också vilket straff man får. Men de flesta agerar väl i egenintresse - t ex trodde kanske Ausonius att han skulle ha lättare att få tidsbestämt om han erkände.
Citera
2017-12-13, 09:59
Medlem
Jag vet inte om det här har kommit fram tidigare i tråden men här står i alla fall en förklaring till varför PM först nekade RPUn:

Skal fastslå sindstilstand
Peter Madsen nægtede først at medvirke frivilligt til mentalundersøgelsen og henviste til, at 'navnlig oplysningen om, at det også ville være med henblik på at vurdere arrestantens farlighed, gjorde, at arrestanten følte, at han måtte protestere', som det fremgår af retsbogen
.https://ekstrabladet.dk/112/peter-madsen-bliver-frivilligt-i-faengslet/6954928

Hmm, det är väl just det som så viktigt i detta fallet... Undrar vad "julklappen" kommer säga, eller har han redan fått den?
Citera
2017-12-13, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Jag vet inte om det här har kommit fram tidigare i tråden men här står i alla fall en förklaring till varför PM först nekade RPUn:

Skal fastslå sindstilstand
Peter Madsen nægtede først at medvirke frivilligt til mentalundersøgelsen og henviste til, at 'navnlig oplysningen om, at det også ville være med henblik på at vurdere arrestantens farlighed, gjorde, at arrestanten følte, at han måtte protestere', som det fremgår af retsbogen
.https://ekstrabladet.dk/112/peter-madsen-bliver-frivilligt-i-faengslet/6954928

Hmm, det är väl just det som så viktigt i detta fallet... Undrar vad "julklappen" kommer säga, eller har han redan fått den?

Hm. Intressant.

Madsen förstod nog att ett jobbigt textblock skulle förfölja honom resten av livet - och det är detta som är julklappen 😊

De som utvärderar freaks och pervon brukar vara mkt duktiga, och vi ser fram emot fortsättningen
Citera
2017-12-13, 10:49
Medlem
Tydligen sitter PM fortsatt häktad frivilligt utan förhandling t.o.m. 10 januari.
Citera
2017-12-13, 11:38
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Jag har pluggat teknik och har träffat tre av dem personligen, en av dem är tillochmed professor och utbildar dagligen ungdomar inom fysik - du kan ju inte bara hitta på att de "lever i sina elfenbenstorn" när du så uppenbart inte vet vad du pratar om. Det hör inte hit dock, utan jag frågade dig (det du tog bort vid din citering) om vilket forum du hade sett dessa mängder av folk som hoppas att PM blir frisläppt på? Är det kommentarerna på hans videos du menar?

Edit: Förtydligande, jag träffade professorn innan jag började plugga "på riktigt" också. Fugl-sang har ju tom skrivit en barnbok...

Det är väl klart att en professor undervisar studenter på sitt universitet. Har jag påstått annat? Men det är något annat än att bjuda in kreti och pleti till sin verkstad och sina aktiviteter.

Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Och rollen som idol och föredöme, det förtroendet har han förvaltat genom att brutalt döda det. Lika brutalt som han dödade Kim. Stackars de ungdomar som haft honom som idol, vilket jävla trauma.
Fult? Jag visar på att övergrepp sker även där det - enligt dig - inte ska finnas. På ställen där "goda, troende, kyska" människor finns. Det är inte "konstiga klubbar" som gör att folk begår sexuella övergrepp. Det handlar om olika omständigheter. Det finns överallt och speciellt kanske i typiskt "slutna" sällskap, som t.ex inom Katolska kyrkan och Jehovas Vittnen. Ja, självklart har jag källa.

Du har fortfarande inte svarat på den viktigaste frågan som är:
Varför hoppas du på att Madsen inte ska dömas för mord när all forskning visar att en sexualsadistisk mördare strävar efter att upprepa sitt dåd? D.v.s när han väl förverkligat sin fantasi så duger inte bara fantasier längre utan drifterna och tvångstankarna har gett honom "mersmak" och han kommer att vilja döda igen. En obotlig sexualsadistisk mördare som skall få vara i frihet pga att han är så "kreativ och inspirerande"? Hur mycket är det värt för dig, vad är priset för det? Hur många kvinnor till skulle behöva dö innan du tyckte att det fick vara nog?

Eller så kan man försöka skilja på yrkespersonen och privatpersonen.

Ja, sexuella övergrepp - och då särskilt på barn - är förstås hemskt var det än sker. Bland annat har vi haft många sådana på våra daghem här i Sverige, så då tycker jag att vi lägger ner alla daghem - och så får mammorna bli hemmafruar igen. Håller du inte med..?

OM det är som du säger, och OM han har den diagnosen, så måste han förstås hållas inlåst. Det fattar även jag. Men nu får vi väl invänta offentliggörandet av RPU:n först? Jag hoppas fortfarande att alltsammans var något fruktansvärt missförstånd - en engångshändelse som aldrig kommer att upprepas. Och varför jag hoppas det - det har jag ju sagt? Att jag tycker att det är synd att en sådan inspiratör som M ska ruttna bort i ett fängelse, där han inte kommer till nytta.

Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Merwinna
När det gäller ämnen som intresserar dig så kan du googla allt om ubåtar,raketer,kemi,fysik,teknik,PMs blogg och hans kompisars blogg och till och med översätta långa stycken från tyska till svenska och lägga ut på FB.
Men när det gäller vanlig allmänbildning verkar du helt tappad bakom en vagn.
Dina "fakta" kommer enbart från fake news forum.Du klarar tydligen inte att googla vanlig allmänbildning. När det gäller parafilier som tex pedofili och homofili (säkerligen sexual sadism också) mm så har kyrkan och klostret,präster,nunnor och munkar alltid varit en respektabel samt praktisk förklädnad i alla tider.
Ett litet axplock på pedofili inom JH.
[url]https://sv.wikipedia.org/wiki/Jehovas_vittnens_hantering_av_sexuella_%C3%B6vergr epp_p%C3%A5_barn
https://www.aftonbladet.se/nyheter/article10356448.ab
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/jehovas-vittnen-anklagas-for-barnovergrepp
http://www.sanningenomsanningen.se/sexuella-overgrepp-pa-barn-inom-jv/
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=6181269
http://hjalpkallan.se/artiklar/personligt/jehovas-vittnen-svek-min-dotter/
https://www.expressen.se/nyheter/jehovas-vittnen-dolde-tusentals-overgrepp/
http://www.dagen.se/jehovas-vittnen-doms-i-nedtystat-pedofilfall-1.108522
Så hade PM levt för ett par hundra år sedan så kunde han tex.varit en präst som höll till i ett kloster med några likasinnade nunnor och torterat ihjäl unga,fattiga flickor som lämnats till klostret för att bli nunnor.

Den personen som främst lägger ut länkar om psykiatri och psykologi är så otrevlig, att jag förknippar innehållet med henne. Vilket gör mig ointresserad. Dessutom är det inte mina ämnen hur eller hur. Det är inga exakta vetenskaper, utan mycket är öppet för tolkningar. Blaj... Medan massan av en tre meter hög vattenpelare ovanpå en ubåtslucka alltid är densamma.

Angående Katolska kyrkans historia, så tror jag att du har gått på Gustav Wasas och Martin Luthers propaganda... och deras efterföljares, som fortsatt att sprida sådana rykten. De allra flesta nunnor och präster har faktiskt varit dedikerade sitt kall. Det måste vara HEMSKT för dem att bli misstänkliggjorda för något som ett fåtal har gjort (hur hemskt det än var).

Citat:
Ursprungligen postat av Nellis-AFB
Orkar inte gå igenom alla trådar och diskussionen verkar ju ha flödat åt väldigt konstiga håll.

Ja pratade med några arbetskollegor och enligt: ”Jag haren en bror som har en kompis som känner”
Så ska tydligen både KW och PM ha varit flitiga besökare på BDSM-klubbar i København.

Att PM höll på med BDSM framgår med all önskad tydlighet.

Finns det några indikationer på att KW också var inne på det spåret?

Minsann. Nu börjar det likna något. Då kanske det ändå var en från början ömsesidigt önskad sexakt med S/M-inslag som gick snett eller för långt? Vilket är hemskt det också förstås, men ändå något helt annat än ett planerat och ensidigt mord.

Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0

Tysken la fram, att om polisen (eller dom som gjorde RPU:n, whatever) skulle ha satt M med papper och penna, och en ingenjör tillsammans med honom utrustad likadant, och så låtit dem samtala och rita på vad som hände den ödesdigra natten... så skulle M snart ha blurpat ur sig allting. Det hade kanske varit en idé som funkat..?
Senast redigerad av Merwinna 2017-12-13 kl. 11:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in