2017-12-12, 22:59
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Har man kunnat fastställa dödsorsak i Kim Wall-fallet? Det har jag i så fall missat. Det sista jag hörde var att patologirapporten gjort gällande att hon tillfogats stickskador i nära anslutning till dödsögonblicket.

Om Linda Chen hade hittats med stickskador och styckad är jag ganska säker på att Alm åkt dit för mord. Du kan inte jämföra dom två fallen på det viset.
Citera
2017-12-12, 23:02
Medlem
OBS Ironi OBS .Funderar även på om jag är i riskzonen för att ev komma på glid. Jag har varit på swingersklubb i Köpenhamn , utövat och intresserat mig för bdsm, arbetar som ensam kvinna med enbart män, gillar att klä mig i klänning. Känner mig totalt förtappad
Kanske detta är något Ot .
Citera
2017-12-12, 23:15
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
=aloc|

Och om man letar efter förebilder inom teknik finns det bra många att välja på - Fug-esang, Daniel E-, Haw-ings, Ulf Daniels-on, Richard Fey-man - som inte visat sig vara sinnesjuka styckmördare. Censurerar namnen för känns dumt att låta den här tråden komma upp om man googlar efter dom.

Fast de där personerna har ju inte varit nära, öppna och tillgängliga för vanliga grabbar som M varit. De lever i sina elfenbenstorn. Kolla bara på videorna från raketmotortesterna utanför RML - det är fullt med pojkar i skolåldern som hejar på och delar glädjen. Många av dem kommer säkert att bli ingenjörer när de blir stora!

Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Tack för ett bra inlägg!
Det där romantiska sexet i missionärsställning mellan rena lakan kanske varar i två år när man är nyförälskade.
Då är det kanske tillräckligt tillfredställande med närhet och passionen man känner för partnern.
Men det krävs fantasi och ansträngning av båda parter för att hålla liv i sexlivet efter det.
Annars dör nog sexlivet ut och leder till ett "vitt äktenskap" med tiden, om det är mer besvär än tillfredställelse.
Så det är nog fullständigt normalt att allas sexliv blir mer och mer avancerat med tiden. Annars skulle det väl inte stå i
pressen en massa sextips var och varannan vecka heller."Få nytändning"och"Tio nya ställningar som kryddar samlivet"osv.

Obs. Allt samtycke är ej lagligt.Vad jag läst räknas sexualsadism ej som sjukdom om det är med samtycke.
Men det gäller ej samtycke till mord. Mannen som skar av sin älskares penis med samtycke,
(finns inspelat på video att det var med samtycke) dömdes för vållande till annans död tex.
Så har Madsen funnit ett frivilligt mordoffer på Manifest tex så är det naturligtvis olagligt.

avancerat, som de avarter som förekommer på de klubbar vi diskuterar här i tråden, blir det definitivt inte om man inte har en störning från början. Att tillfoga smärta o.s.v. ger ju till att börja med ingenting, om man inte har den läggningen från början. En normal människa kommer liksom inte på tanken, hur tråkig gubben/gumman än har blivit på sistone...

Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Hade varit lite intressant att höra av någon från bdsm kulturen vad dom anser om alla åsikter angående ev. påverkan av detta på Madsen. Kanske ses som ot men det är mkt diskussion om just detta i tråden.

Fullkomligt ointressant skulle jag säga, eftersom dom såklart är partiska. Du lär få höra att det bara handlar om "mycket kärlek, mycket kramar - och så lite styggt. Fniss."

Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
OBS Ironi OBS .Funderar även på om jag är i riskzonen för att ev komma på glid. Jag har varit på swingersklubb i Köpenhamn , utövat och intresserat mig för bdsm, arbetar som ensam kvinna med enbart män, gillar att klä mig i klänning. Känner mig totalt förtappad
Kanske detta är något Ot .

Varför blir jag inte förvånad? Sedan är det väl ingen som har sagt att det är fel att ha klänning, men allt har sin tid och plats.
Senast redigerad av Merwinna 2017-12-12 kl. 23:20.
Citera
2017-12-12, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag tror att man kan ställa upp två satser som båda är sanna:

1. Alla som ägnar sig åt BDSM urartar inte till att tortera eller mörda med sexuella förtecken

2. Alla som urartar till att tortera eller mörda med sexuella förtecken, har gått vägen genom "snällare" BDSM. Åtminstone i fantasin med hjälp av porrfilm, liveshower o.s..

Så man kan säga, att om samhället tillhandahåller (eller tillåter klubbar, miljöer, filmproducenter o.s.v. som tillhandahåller) "näring" till gruppen i punkt 1, så bereder samhället samtidigt vägen för punkt 2. Frågan är då vad som är viktigast: att grupp 1 får det de önskar och begär, eller att tortyren och morden i grupp 2 undviks så långt det är möjligt? Sedan när ett tortyrmord väl har skett, så är det ju för sent att skrika om hårda och omänskliga straff för gärningsmannen, det ändrar inget till det bättre - det hade varit mycket bättre att stämma i bäcken...

Det MÅSTE ju för övrigt vara en avvikelse att koppla ihop sex med dominans, tortyr, smärta, död... allt sådant. Man behöver inte vara kristen för att anse det, även om man tror på Evolutionen så ser man ju att detta inte kan vara naturens mening med sex. Då skulle livet inte ha gått vidare.

"Det skulle för övrigt vara intressant med forskning om hur ofta dessa människor trappar upp, tills de hamnar inom det farliga och kriminella. Men jag gissar att sådan forskning inte får göras av samma anledning som man inte får forska på orsakerna till homosexualitet: att dessa människor kan bli kränkta, att man inte ens får antyda att det är något konstigt eller fel. Det ska bara accepteras. Dessutom skulle det förstås vara svårt att forska på, p.g.a. folk inte skulle vilja ställa upp. Och p.g.a. att det finns ett stort mörkertal.
Du är ju språkbegåvad och läser engelska obehindrat. Då är det lite märkligt att du inte läser på forskning i ämnet sexualsadism. Den här länken Magicia la ut här om dagen var väldigt informativ när det gällde att förklara hur dessa störningar uppstår.
Särskilt om du har PMs uppväxt i bakhuvudet.
Hans far var som en lägervakt,det rutinmässiga våldet i hemmet,hans pappas primitiva kvinnosyn.
(Det framgår nog ingenstans vad PMs far eventuellt utsatte PMs mor för, men det kan man ju ana.)
Så med tanke på PMs bakgrund hade detta med all säkerhet hänt ändå utan sexklubbar och filmer.
Eftersom sådant har funnits i alla tider (så långt tillbaka som det finns skriftliga källor iallafall.)

Ursprungligen postat av magiciadehex
http://www.csc-scc.gc.ca/research/shp2007-paraphil06-eng.shtml
"Här är mycket intressant läsning. Gediget forskningsarbete om "rollen av eskalerande parafila fantasier och beteenden i sexuellt, sadistiskt våld." Tar upp b.la de specifika uppväxtförhållanden som kan göra att ett barn söker sin flykt in i fantasin för att få kontroll och hur detta blir ett vanemönster där fantasierna blir allt våldsammare i vuxen ålder. Fantasin som sexualsadisten skapar där han har total kontroll. Till slut räcker inte den känslan längre, den ger inte längre den kick han eftersträvar.
Han övergår till att iscensätta sin fantasi." /Slut citat Magicia

Det fetade: Det finns hur mycket forskning som helst på homosexualitet.LÄS PÅ LÄNKARNA.
Det räknas som en parafili.Men det kan komma att ändras i framtiden.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3993&artikel=5486924
https://www.expressen.se/halsoliv/forskare-sexuell-laggning-ar-medfodd/
Det som är förvånande med dig är att du har många begåvningar Merwinna.
Men helt okritiskt köper du åsikter,lögner,rykten mm på obskyra forum och bloggar som fakta. ?
Antagligen för att fult skit om människor tilltalar dig. Kan inte komma på någon annan anledning tyvärr.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-12-13 kl. 00:00.
Citera
2017-12-12, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Om Linda Chen hade hittats med stickskador och styckad är jag ganska säker på att Alm åkt dit för mord. Du kan inte jämföra dom två fallen på det viset.

Naturligtvis kan jag det, två fall måste inte vara identiska för att man ska kunna utvinna teoretiska resonemang ur dem. I det fallet fanns det mycket diskussion i domslutet avseende frågeställningar om brott mot griftefriden och mord, och varför man fällde för det ena men inte det andra. En stor del av vår gällande rätt får vi just ur analogier. Det är inte mycket av juridiken som kan utvinnas ur bokstavstolkning direkt.
Citera
2017-12-12, 23:43
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Naturligtvis kan jag det, två fall måste inte vara identiska för att man ska kunna utvinna teoretiska resonemang ur dem. I det fallet fanns det mycket diskussion i domslutet avseende frågeställningar om brott mot griftefriden och mord, och varför man fällde för det ena men inte det andra. En stor del av vår gällande rätt får vi just ur analogier. Det är inte mycket av juridiken som kan utvinnas ur bokstavstolkning direkt.

Snyggt formulerat, och klart du kan jämföra äpplen och päron. Båda är ju frukter t ex.

Nu vet vi ju inte, men man kan ju misstänka (hoppas) att dom faktiskt lyckas fastställa dödsorsaken i det här fallet. Dom har en komplett kropp, stickskador konstaterade, möjlighet att spår efter kamp syns på armar/hudavskrap under naglar mm. Utgångsläget för att vi inte ska få ett nytt Alm-fall känns hyfsat gott.
Citera
2017-12-12, 23:46
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Fast de där personerna har ju inte varit nära, öppna och tillgängliga för vanliga grabbar som M varit. De lever i sina elfenbenstorn. Kolla bara på videorna från raketmotortesterna utanför RML - det är fullt med pojkar i skolåldern som hejar på och delar glädjen. Många av dem kommer säkert att bli ingenjörer när de blir stora!

avancerat, som de avarter som förekommer på de klubbar vi diskuterar här i tråden, blir det definitivt inte om man inte har en störning från början. Att tillfoga smärta o.s.v. ger ju till att börja med ingenting, om man inte har den läggningen från början. En normal människa kommer liksom inte på tanken, hur tråkig gubben/gumman än har blivit på sistone...

Fullkomligt ointressant skulle jag säga, eftersom dom såklart är partiska. Du lär få höra att det bara handlar om "mycket kärlek, mycket kramar - och så lite styggt. Fniss."

Varför blir jag inte förvånad? Sedan är det väl ingen som har sagt att det är fel att ha klänning, men allt har sin tid och plats.

Kan du ge en källa till att sexmördare åtnjuter respekt på fängelser nu kanske.
Citera
2017-12-12, 23:50
Medlem
Citat:

Och varför blir inte jag förvånad att du inte är intresserad att lyssna på andra som kan förklara för dig hur det fungerar och vad det innebär . Du kanske inte borde uttala dig och ha åsikter om sånt du inte är insatt i och definitivt inte hänvisa till nåt som du inte har någon kunskap.,erfarenhet el fakta om. Det blir bara rent svammel från din sida och inte nån vidare seriös diskussion. P.s Vill gärna också ha info om det andra forumet du hänvisar till , har ännu inte sett att du svarat på det !
Citera
2017-12-12, 23:52
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Kan du ge en källa till att sexmördare åtnjuter respekt på fängelser nu kanske.

Var väl nån annan gök som hade den briljanta teorin?
Citera
2017-12-13, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Var väl nån annan gök som hade den briljanta teorin?
Skribenten #sno förfäktade det, men tanken delades möjligen av fler?

Något stöd för det finns knappast i verkligheten ... sanning är väl snarast den omvända.
Citera
2017-12-13, 00:12
Medlem
Citat:
Jag har pluggat teknik och har träffat tre av dem personligen, en av dem är tillochmed professor och utbildar dagligen ungdomar inom fysik - du kan ju inte bara hitta på att de "lever i sina elfenbenstorn" när du så uppenbart inte vet vad du pratar om. Det hör inte hit dock, utan jag frågade dig (det du tog bort vid din citering) om vilket forum du hade sett dessa mängder av folk som hoppas att PM blir frisläppt på? Är det kommentarerna på hans videos du menar?

Edit: Förtydligande, jag träffade professorn innan jag började plugga "på riktigt" också. Fugl-sang har ju tom skrivit en barnbok...
Senast redigerad av aloc 2017-12-13 kl. 00:16.
Citera
2017-12-13, 01:27
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Fast det där stämmer inte längre. Nu när majoriteten av alla interner är muslimer (och det lär vara likadant på andra sidan sundet), så anses det inte längre värre att ha dödat en kvinna än en man. Tvärtom faktiskt, eftersom kvinnor är mindre värda än män enligt islam.
Du halkar genast in på ett SD-resonemang i den lägre skolan. Du vet, när fördomar upprepas och sprids så många gånger som möjligt så att lättledda idioter ska skrämmas och tro att det är sanning. Du bekräftar bara folks alla fördomar om SD, det blir liksom julafton för dessa med dina avskräckande åsikter i tråden. Nej, majoriteten av alla interner i Sverige är inte muslimer, du är inte ens i närheten med dina fake news.
Och, vad mitt inlägg egentligen handlade om som du kommenterade, det var att Madsen kommer att få problem i fängelset pga sitt bestialiska dåd. D.v.s hans vedervärdiga brott gör att han hamnar i botten av hierarkin. Undrar du inte litegrann över varför man i Sverige har specialavdelningar för sexbrottslingar, som "sexbunkern" i Norrtälje där Lisas mördare Nerijus blev placerad?
Citat:
I kriminalvårdens placeringsbeslut står det att Bilevicius behöver behandling mot sexuellt våld, samt att han behöver extra skydd eftersom det kan finnas en hotbild mot honom inne på fängelset.
Så är det med alla som är dömda för sexualbrott, det finns automatiskt en hotbild mot dem eftersom de står lågt i kurs i hierarkin här inne. Därför placerar vi dem på en egen avdelning, säger Tomas Tillman, tillförordnad kriminalvårdschef vid Norrtäljeanstalten.
På Norrtäljeanstalten sitter sexualbrottslingarna i Paviljong A, känd som Sexbunkern
https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/plus/article23507072.ab

Eklund
Citat:
Leif GW Persson, känd tv-man och professor i kriminologi, säger:
- Eklund sitter på en specialavdelning med personer som har begått liknande sexbrott. Han ska inte behöva känna någon otrygghet, det är i så fall personliga saker. Hade han hamnat på Kumla eller Tidaholm hade de slitit honom i bitar redan dag två. Det där han gjorde mot lilla Engla köper man inte
https://www.expressen.se/nyheter/anders-eklunds-van-han-vill-bort-fran-sexbunkern/

"Hagamannen"
Citat:
Som sexförbrytare står han lågt i rang och har flera gånger trakasserats och misshandlats av andra fångar. ”Jag tänkte: jag måste ta mig härifrån, annars sparkar han sönder mig, totalt” sa Niklas Lindgren efteråt i förhör. Däremot fick han en nära vän i cellkamraten och mördaren Anders Eklund. Båda var lika utstötta och har ett brinnande intresse för bilar och motorer.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/article21094879.ab
Senast redigerad av magiciadehex 2017-12-13 kl. 01:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in