2017-12-12, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ztella
De som verkligen önskar detta borde genomgå en RPU.
Dagens bästa kommentar enligt mig 😆😆😆
Citera
2017-12-12, 00:52
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Fetade. Vad har du för stöd för dina uttalanden/påståenden?

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tack och lov, finns det inte så många "likasinnade" med Madsen vare sig i Danmark eller på Manifest.

Hans starka behov och fantasier, som förmodligen ökade över tid, av att realisera dessa "rollspel" och de grova vålds/sex/tortyrfilmer i verkligheten var han nog tämligen ensam om i Manifest.

Du menar att åklagaren inte ska ha kunna använda M:s besök på Manifest och andra liknande klubbar som indicier i det indiciemål som det antagligen kommer att bli..? Det finns absoluuuut inget samband mellan att gå och titta på shower där kvinnor torteras, och att ha lust att göra något sådant själv? Nu är det ju DU som försvarar M (fast du tänker inte på det).
Citera
2017-12-12, 03:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Nu för tiden är det ju svårt att få ett RPV, kriterierna har ändrats så pass att om du får RPV så sitter du troligen längre än om du skulle ha fått fängelse (om det inte är en livstidsdom).

Det gäller ju här i Sverige, hur det ser ut i Danmark har jag ingen aning om men jag hoppas ju att det är likartat, på sjuttio och åttio-talet så släpptes som jag har uppfattat det de som dömdes till RPV efter en väldigt kort vårdtid, rena vinstlotten alltså.

Förhoppningsvis så blir de som döms till RPV inlåsta väldigt länge även i Danmark.
Vi får hoppas att Madsen blir tagen ur spel för en längre tid, hursomhelst.
Citera
2017-12-12, 07:20
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Och hur vet DU vad "gemene man" vill? Jag har uppfattat att många danskar och ubåts- och raketintresserade personer över hela världen, tycker att det vore en skam om han ska i fängelse. För han har mycket kvar att ge, och folk vill fortsätta följa hans projekt. En av dem uttryckte på annat forum t.ex. angående att polisen konfiskerat Nautilus, att det var synd att offra ett fint skepp för en korkad feminist. Sedan är det upp till vars och ens bedömning om skeppet var fint och om feministen var korkad (eller ens feminist), såklart, men det är sådana åsikter som också finns bland "gemene man". DU har inte tolkningsföreträde.

Man får hoppas att det inte går att styrka dödsorsaken så att han inte kan bli dömd för mord, utan endast griftefridsbrottet (och sedan antagligen något mindre enligt sjölagstiftningen också, om åsidosättande av befälhavaransvar eller liknande formulering).
Så en person som i berått mod plågat ihjäl en annan människa för sina vidriga drifters skull
kan gott gå fri? Det gör ingenting. Det vore skamligt att döma personen enär han är
en kreativ jävel som fortfarande kan tänkas ha en del att ge på sina specialområden.

Riktigt jävla otäck och skrämmande läsning och det blir inte mindre vedervärdigt när det
uttrycks förhoppningar om att det ska utebli ett fastställande av en dödsorsak hos offret
så att styckmördaren slipper undan med en dom för likskändning.

Fy fan!

Det är när man ställs inför onda kryp som Madsen man kan tänka att det vore kanske
ändå inte så dumt att hålla sig med dödsstraff i särskilt råa fall där skulden är bevisad
bortom alla tvivel.
Den här nerpackade saken på Nordiska museet i svenska huvudstaden kunde kanske
plockas fram och monteras upp istället för att ligga där till ingen nytta och så kunde den
användas runt om i Skandinavien nån gång då och då...
https://langholmen.com/historik/giljotin/
Citera
2017-12-12, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Så en person som i berått mod plågat ihjäl en annan människa för sina vidriga drifters skull
kan gott gå fri? Det gör ingenting. Det vore skamligt att döma personen enär han är
en kreativ jävel som fortfarande kan tänkas ha en del att ge på sina specialområden.

Riktigt jävla otäck och skrämmande läsning och det blir inte mindre vedervärdigt när det
uttrycks förhoppningar om att det ska utebli ett fastställande av en dödsorsak hos offret

Fy fan!

Det är när man ställs inför onda kryp som Madsen man kan tänka att det vore kanske
ändå inte så dumt att hålla sig med dödsstraff i särskilt råa fall där skulden är bevisad
bortom alla tvivel.
Den här nerpackade saken på Nordiska museet i svenska huvudstaden kunde kanske
plockas fram och monteras upp istället för att ligga där till ingen nytta och så kunde den
användas runt om i Skandinavien nån gång då och då...
https://langholmen.com/historik/giljotin/
Men hu! Du låter ju nästan som en lustmördare idag.
Kan man inte tänka sig en cigarrsnoppare i stället? Och snoppa snoppen på PM istället?
Det där med giljotin blir en sådan blodig röra medans folkmassorna tjuter i extas som vargar som fått vittring på blod.
Jag tror att sådana avrättningar förhärdar folk istället för att avskräcka dem.
Nej-jag har ett bättre förslag; https://www.expressen.se/nyheter/pedofiler-ska-stoppas--med-kemisk-kastrering/
EDIT: Min morfar hade en cigarrsnoppare till att snoppa av sina handrullade cigarrer i den änden de skulle tändas.
Fungerade som en liten giljotin ungefär.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-12-12 kl. 08:23.
Citera
2017-12-12, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso

Fy fan!

Ja jag blir helt chockad och undrar vem "man" är? Har "man" helt missat 10 stick runt könsorganet och 4 stick i vaginan? Har "man" helt missat att PM sitter häktad misstänkt för sexbrott med särskilt försvårande omständigheter? Eftersom "man" hoppas att det stannar vid griftefridsbrott... Skrämmande läsning som du säger.
Citera
2017-12-12, 08:53
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Vi får hoppas att Madsen blir tagen ur spel för en längre tid, hursomhelst.

Yes, Madsen ska vara inlåst tills han är för orkeslös att skada någon annan människa helt enkelt, bedöms han för farlig så ska han inte ut, det är bättre han avlider i fängelset.
Citera
2017-12-12, 08:57
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Yes, Madsen ska vara inlåst tills han är för orkeslös att skada någon annan människa helt enkelt, bedöms han för farlig så ska han inte ut, det är bättre han avlider i fängelset.

Med lite tur döms den galne dansken till livstid och ett stick i kuken varje morgon.
Citera
2017-12-12, 09:41
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Vilka förutom PM går dit tror du då? En klubbs överlevnad handlar om besökare.
Vem vill se något som berör de flesta normala människor väldigt illa?
Jag har ej tittat på länkarna här från Manifest tex. För jag vet att jag inte vill.
Det räcker mer än väl med att läsa om det. Bara det berör ju en illa.

Jag förmodar det är människor med intresse för bdsm. Ett totalt dominerande koncept bland bdsm-utövare är det ömsesidiga medgivandet. Ja, det finns de som både gillar att de och de som gillar att få smärta, förnedring mm. Men det är fortfarande ömsesidigt medgivande, och som jag förstått det, i princip den undergivne som 'bestämmer' i det att det är den som sätter gränserna. Man har 'stoppord' eller andra signaler som ska avbryta det som pågår. I alla seriösa bdsm-relationer är detta av yttersta vikt och något som ska respekteras. Det finns bdsm-sammanslutningar i de flesta större städerna i Sverige och medlemmarna är med stor säkerhet människor med ordnade jobb, intressen och förhållanden, som även intresserar sig för bdsm.

Därmed inte sagt att personer med verkligt sadistiska fantasier söker sig till bdsm-kretsar. Därmed inte sagt att bdsm-utövare överlag är sannolika sexmördare.

Att börja prata om vad som är 'normalt' utifrån ett trångsynt och dömande tänkande kommer bara att leda fel, anser jag.

Att däremot börja prata om att Madsen ska avrättas eller stympas vid fällande dom tycker jag är ociviliserat och borde vara under vår värdighet.
Citera
2017-12-12, 09:54
Medlem
magiciadehexs avatar
Valda delar ur Aftonbladet Plus-artikel i dag:
Citat:
Peter Madsen ska enligt, tidningen BT, hålla sig mycket för sig själv. Han har bett om blyerstpenna, papper och miniräknare vilket tyder på att han försöker hålla igång sitt arbete.

Peter Madsen ska, enligt BT, endast få enstaka besök av sin advokat och fru.
Åklagare Jacob Buch-Jepsen säger till Aftonbladet att Peter Madsen måste ansöka om att få ta emot besök.
– Besök måste godkännas av polisen. När han får besök sker det under övervakning, säger Jakob Buch-Jepsen, specialåklagare.

Cellen Peter Madsen lever i är cirka åtta kvadratmeter. Den är utrustad med en säng, ett bord, en stol, en anslagstavla, ett kylskåp och en anslagstavla. Toalett och dusch delas med andra intagna.
Peter Madsen kan titta på tv och lyssna på radio men inte använda internet. Han har också begränsade möjligheter att kommunicera via post.
– Han är häktad under vissa restriktioner. Vilket innebär att post som han skickar eller tar emot läses igenom av polisen innan den får gå vidare, säger Jakob Buch-Jepsen.

Planen har varit att åtalet ska vara färdigt innan jul. Jakob Buch-Jepsen flaggar för att det kan dröja.
– Det beror på att vi har andra mål att arbeta med också förutom ubåtsfallet. Men förväntningarna är fortfarande att vi kan väcka åtal innan jul, säger han.
Citera
2017-12-12, 09:58
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Valda delar ur Aftonbladet Plus-artikel i dag:

Jag läste också detta. De uppgifterna talar ju emot en medlem som postade uppgifter om att att Madsen är nöjd i häktet pga han har möjlighet att mecka med maskiner. Hehe.
Citera
2017-12-12, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Ja jag blir helt chockad och undrar vem "man" är? Har "man" helt missat 10 stick runt könsorganet och 4 stick i vaginan? Har "man" helt missat att PM sitter häktad misstänkt för sexbrott med särskilt försvårande omständigheter? Eftersom "man" hoppas att det stannar vid griftefridsbrott... Skrämmande läsning som du säger.

Kan bara hålla med och även om vi lever i ett fritt land och att jag förstår att alla har rätt att framföra sina åsikter här så tycker jag nog att gränsen överskridits ett flertal ggr för vad som är mänskligt. Själv försöker jag numera vara här och läsa så lite så möjligt eftersom jag tycker vissa inlägg är så ofattbara och vedervärdiga så att man mår illa.
Oavsett omständigheter och åsikter i detta är det ingen människa som förtjänar att råka ut för detta som drabbat KW och hennes närmaste.
RIP KIM WALL !!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in