2017-12-11, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Jo det finns en som flera gånger kopplat samman Madsens intresse för udda sex med dådet som skedde i ubåten.
De som går till en klubb som Manifest, skulle tro att hälften är nyfikna och sensationslystna och gör ett besök.
Stammisarna lider nog av olika parafilier. Det finns säkert sexual-sadister som finner motsvarande partners på en sådan klubb. Således frivillig tortyr. Det finns även frivilliga mordoffer. Men det senare är självklart ett brott.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-12-11 kl. 22:31.
Citera
2017-12-11, 22:30
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Madsens handling blir på många sätt hans medicin. Frågan är om han tog sexpillret äller vredespillret.
Sexualsadism är en kombination av vrede, aggressivitet och sexualitet. Aggressionen i gärningarna mot offret ger näring åt den sexuella upphetsningen. Ju mer aggressiva handlingar desto starkare sexuell upphetsning. Dessa två faktorer inverkar på varandra i ett forcerande förlopp. Så, som svar på din fråga så tog han ett kombinerat sex och vredes-piller.
Citera
2017-12-11, 22:33
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
De som går till en klubb som Manifest, skulle tro att hälften är nyfikna och sensationslystna och gör ett besök.
Stammisarna lider nog av olika parafilier. Det finns säkert sexual-sadister som finner motsvarande partners på en sådan klubb. Således frivillig tortyr. Det finns även frivilliga mordoffer. Men det senare är självklart ett brott.

Att du skriver ’skulle tro’, ’nog’ och ’säkert’ betyder att du inte vet utan går på... fördomar?
Citera
2017-12-11, 22:38
Medlem
Citat:
Den kopplingen har jag nog missat i tråden. Däremot kan det tänkas att "likasinnade" lär känna varandra på en sådan klubb. Samt förmedlar tex snuffvideos till varandra.

Tack och lov, finns det inte så många "likasinnade" med Madsen vare sig i Danmark eller på Manifest.

Hans starka behov och fantasier, som förmodligen ökade över tid, av att realisera dessa "rollspel" och de grova vålds/sex/tortyrfilmer i verkligheten var han nog tämligen ensam om i Manifest.
Citera
2017-12-11, 22:39
Medlem
Citat:
Jag har inte glömt dessa saker, jag bare valde att se fallet från en annan vinkel.

Du verkar ju helt ointresserad av bevis och empirisk kunskap, bara hasplar ur dig dina egna märkliga tankegångar. Försök att se världen som den är och bevisen, inte vad du ÄNDÅ, bortom all kunskap och erfarnhet, tror. Av någon märklig anledning. Kom med något nytt i stället. Alla här har vridit och vänt på det mesta, delvis varit oeniga, men kommer ändå fram till liknande eller samma inställning till vad det är som har skett.

I början tyckte jag du verkade vettig här på tråden och kom med en del bra ide'er, men nu tycks du ha flippat ut. Försök se verkligheten och det som har framkommit - och prova att läs lite fakta/forskning i ämnet sexualsadism, så kommer du nog begripa vad det här handlar om.

Vad du TYCKER och vad som är verklighet är här 2 olika saker.
Citera
2017-12-11, 22:40
Medlem
Citat:
Jag har inte glömt dessa saker, jag bare valde att se fallet från en annan vinkel.
Men med tanke på bevisen, rättsmedicinska utlåtandet tex tycker du inte det är ganska uppenbart att det handlar om ett sexualsadististiskt mord? Även om det du skrev "din vinkel" är intressant.
Eftersom det kan förklara VARFÖR PM inte kunde motstå frestelsen att få utlopp för sina fantasier i verkligheten just då. Dagen efter skulle ju von Bengtsson skjuta upp sin raket från Bornholm.
Citera
2017-12-11, 22:42
Medlem
Starbacks avatar
Att rätten dimensionerat endast 8 dagar för att nagla fast Madsen vid skampålen tyder på att åklagaren har bra på fötterna.

Hur länge höll inte rättegången på mot Johanna Möller även om den var mer komplex? Nu kan Madsen neka hur mycket han vill. Han åker dit så det visslar ändå.

https://www.svt.se/svttext/web/pages/114.html
Senast redigerad av Starback 2017-12-11 kl. 22:46.
Citera
2017-12-11, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Att du skriver ’skulle tro’, ’nog’ och ’säkert’ betyder att du inte vet utan går på... fördomar?
Vilka förutom PM går dit tror du då? En klubbs överlevnad handlar om besökare.
Vem vill se något som berör de flesta normala människor väldigt illa?
Jag har ej tittat på länkarna här från Manifest tex. För jag vet att jag inte vill.
Det räcker mer än väl med att läsa om det. Bara det berör ju en illa.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-12-11 kl. 22:52.
Citera
2017-12-11, 22:50
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Du verkar ju helt ointresserad av bevis och empirisk kunskap, bara hasplar ur dig dina egna märkliga tankegångar. Försök att se världen som den är och bevisen, inte vad du ÄNDÅ, bortom all kunskap och erfarnhet, tror. Av någon märklig anledning. Kom med något nytt i stället. Alla här har vridit och vänt på det mesta, delvis varit oeniga, men kommer ändå fram till liknande eller samma inställning till vad det är som har skett.

I början tyckte jag du verkade vettig här på tråden och kom med en del bra ide'er, men nu tycks du ha flippat ut. Försök se verkligheten och det som har framkommit - och prova att läs lite fakta/forskning i ämnet sexualsadism, så kommer du nog begripa vad det här handlar om.

Vad du TYCKER och vad som är verklighet är här 2 olika saker.

Det kallas brainstorming, min venn. Och alla är inte lika i denna världen. Titta en annan väg så blir du inte så frustrerad.
Citera
2017-12-11, 22:56
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Men med tanke på bevisen, rättsmedicinska utlåtandet tex tycker du inte det är ganska uppenbart att det handlar om ett sexualsadististiskt mord? Även om det du skrev "din vinkel" är intressant.
Eftersom det kan förklara VARFÖR PM inte kunde motstå frestelsen att få utlopp för sina fantasier i verkligheten just då. Dagen efter skulle ju von Bengtsson skjuta upp sin raket från Bornholm.

Presis, det kan ha varit "rymdkapploppet" som blev katalysatoren til hans handling. Den utlösande faktoren.
Citera
2017-12-11, 23:00
Medlem
Citat:
Det kallas brainstorming, min venn. Och alla är inte lika i denna världen. Titta en annan väg så blir du inte så frustrerad.
Just det. På Nobelfesten igår talades om vikten av samtal. En idé kommer ju inte av sig själv.
Så det är tillåtet att brainstorma i en samtalstråd som denna. Även en dålig idé kan leda vidare till en riktig bra idé i slutändan.
Och för att förstå vad som ledde fram till att Madsen gjorde detta avskyvärda brottet
Citera
2017-12-11, 23:01
Medlem
Citat:

Skriver inte att jag är frustrerad, din dumskalle. Brainstorming har man när man tillsammans slänger ur sig ide'er om en väg framåt i en fråga, där man knappt ens har en ingång, på t.ex ett företag. Kanske enbart tema. Ett ord att jobba visare på.

Men när det redan finns massor med bevis, som i ubåtsfallet så behöver man knappast brainstorma....

Tror du att rätten sitter i Danmark nu och brainstormar om vad de ska tycka och tro om Madsen och det uppenbara brott han har begått? De har 95% av bevisen redan. Nu gäller bara själva finishen på deras utmärkta utredning men den är också redan i princip klar.

Jag bara häpnar hur man kan vara så korkad som du är här och nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in